despre ce se mănîncă în București - și cu ce se mănîncă Bucureștiul



arhiva

tîmpenia cu 102

Cea mai recentă tîmpenie din transportul nostru în comun este segmentarea liniei de autobuz 102; avem – acum – linia 102 între Cora Pantelimon şi CET Vitan şi linia 202 între CET Vitan şi Gara Progresu.

Deci, logic, transbordare, un bilet în plus, timp pierdut…

Fir-ar să fie, soluţia nu era segmentarea liniei. Soluţia era crearea – sau modificarea – altor linii care să suplimenteze autobuzele 102 pe bucăţile de traseu cele mai aglomerate.

10 comments to tîmpenia cu 102

  • =)) EVIDENT!!!! Este a suta mia oara cind imbecilii astia de la RATB dau o ..ue mica cetateanului. Oamenii astia nu vor si nu au nici un interes sa priceapa ca singurul lor scop de a exista este TRANSPORTUL (!!!!) cetateanului din punctul A in puntcul B, cit mai rapid si cit mai confortabil. Da, liniile mamut sunt extrem de ineficiente in orasul asta, mai ales cind o asemenea linie trece prin 2-3 puncte fierbinti. Dar, asa cum spui si tu, solutia nu e scoaterea lor de tot, pentru ca, vrei nu vrei, sunt destui oameni care le folosesc pe toata distanta, ci suplimentarea pe portiuni cheie cu alte linii mai scurte care sa preia din fluxul de calatori interesati doar de o portiune a liniei. Sigur, pot sa si rareasca mamutii, in conditiile in care indentifica asemenea sub-linii care sa se justifice, dar ceea ce au facut e doar o reactie de bovina la o problema complexa. “E mult? Sa se taie!”. Mai stiu eu pe unii…

  • Astia-s tampiti! Sunt de acord ca poate 102-ul nu venea odata la 3 minute, dar tot venea, nu vad de ce l-ar fi impartit in doua. Asa toata lumea o sa faca o transbordare absolut idioata si o sa mai injuram un pic sistemul, ca altceva nu ne-a ramas de facut. Chiar nu inteleg ce vor de la noi?

    Sa ne cumparam cu totii masini? Ca apropo de asta si de viscolul de afara Oprescu si ai lui au fost foarte prompti in a curata marile bulevarde dar trotutarele de pe aceleasi bulevarde si din intersectii le-au lasat in voia naturii. Parca doctorul ne si facuse “amarati”, pe noi astia care n-avem masina…

  • florin

    Simplu=rau,complicat=bine;filozofie de 2lei-juma’.Acum,102 ca 102,eu sunt foarte curios cum se va circula dupa darea in folosinta a pasajului Pipera,care are o particularitate:nu exista bretele de legatura cu Barbu Vacarescu si Calea Floreasca.

  • hm

    tîmpiţi.
    azi dimineaţă Oprescu dădea sfaturi să-şi lase maşina oamenii acasă.
    Eu n-am văzut decît UN SINGUR tramvai la ora 8 pe Calea Rahovei, timp de un sfert de oră! Cu ce să meargă oamenii? Cu sania???

  • Ando

    RATB ? Câh, câh 🙂

    http://www.agerpres.ro/media/index.php/social/item/101769.html

    „cateva minute”!?… eu am asteptat la statia Crangasi peste 15 minute ; apoi m-am intors la metrou + autobuz 330 ; cand am ajuns la Piata Presei nu era nici-un tramvai 41 la capat !!!

  • Păi dacă un deştept s-a proptit cu maşina pe linia de tramvai, şi a rămas acolo? Transplantul de creier nu s-a inventat! Iar tovarăşii pietoni, care sunt şi locatari în bloacele cu trotuar în faţă, ar face bine să dea şi ei la lopată. Primarul e numai unu!
    De spiritul comunitar ne aducem aminte doar când trebuie să-l înjurăm în cor?

  • Ando

    Problema e alta : RATB nu are pus la punct niciun mijloc de avertizare,de anuntare a calatorilor din statii-
    ma refer in special la tramvaie pentru ca aici -prin specificul lor- se blocheza toate pe directia cu problema.
    Cel mai simplu ar fi unul de radioficare.
    De acord!Se pot intampla diverse incidente pe traseu, dar sa fiu anuntat de exemplu,prin difuzorul din statie si vad eu ce fac…nu stau ca boul si astept!

  • Problema 1: RATB nu e controlat de primarie ci actioneaza ca o autentica “regie autonoma” care incearca sa-si maximizeze profitul, asa ca, nu numai ca nu se realizeaza o dezvoltare simbiotica a retelei de transport in concordanta cu nevoile Bucurestiului, dar nici nu au vreuun interes sa plateasca overtime si sa scoata mai multe tramvaie si autobuze pe vremea asta.
    Problema 2: Oprescu dind sfaturi oamenilor sa ia autobuzul e din acelasi repertoriu cu frectia la picior de lemn si habarnismul inimaginabil. In paralel cu astfel de sfaturi (pe care parca le mai debita si un fost prim-ministru cind a fost greva metroului), ar trebui sa tipe si sa se rasteasca la porcii astia din conducerea RATB care trimit autobuzele pe traseu mai rar, ca, deh, e iarna. Ghinion, insa! Sistemul e organizat de asa natura ca orice rasteala a lui Oprescu inspre RATB sunt doar aburi.
    Problema 3: Toti avem drepturi, dar nimeni nu are obligatii. Cind am plecat azi de acasa la 7 dimineata, erau nametii pina la genunchi pe toate aleile dintre blocuri si pina in bulevard, exceptind un santulet facut probabil de umblaretii din seara precedenta si de temerarii de azi dimineata. Mai putin la un bloc, in fata unei scari, unde un batrin era afara la ora aia si dadea la lopata, desi, tot el, mai daduse si in seara precedenta iar pe jos nu era aproape nimic ramas de curatat. Omul e sigur “un comunist imputit”, care-l regreta si azi pe Ceausescu, dar este singurul(in drumul meu) care a avut destul spirit civic sa curete aleea din fata blocului sau. Noi, ceilalti, il injuram pe Oprescu pentru ca nu ne sapa poteca la scara.
    Problema 4: In Bucuresti se circula infernal atunci cind viteza maxima de deplasare e undeva la 60-80 de km/h. In conditiile in care viteza maxima a ajuns sa fie 40 km/h, din cauza ninsorii, e normal ca aglomeratia sa fie de doua ori mai mare si oricite pluguri ar scoate primaria in drum nu are sa schimbe asta. Ninge de aproape 48 de ore incontinuu. In orase ca Detroit sau Chicago se opreste tot traficul si lumea sta acasa pina trece furtuna. Noi nu ne permitem, pentru ca la noi nu se poate lucra de acasa, si nu se poate lua nici liber cind da o ninsoare pentru ca avem cele mai mici concedii din lume si nu aruncam zile din ele asa in doru’ lelii.

  • hm

    corect de la primul la ultimul cuvînt.

  • Gigi

    Chestia cu curățatul trotuarului de către spiritul civic e vânturată de mult și niciodată nu a funționat în schimb ține loc de ani de zile unei soluții. Spiritul civic nu ar fi putut să curețe trotuarele din jurul unui bloc pe zăpada asta. Pentru asta ai nevoie de coordonare, ai nevoie de echipamente, ai nevoie de timp, adică exact chestiile pentru care există primării și alte forme de organizare ale comunităților urbane. Oprescu o fi el unul dar dispune de un întreg aparat administrativ și un buget de sute(mii?) de milioane de euro care în principiu ar trebui să asigure buna funcționare a urbei. Teoretic firmele de curățenie ar trebui să asigure și dezăpezirea trotuarelor. Nu văd de ce mișcarea este un drept doar pentru autoturisme, în timp ce pentru pietoni este un moft lăsat la mila bunilor samariteni. Nu am văzut mulți conducători auto ieșit la dezăpezirea străzilor și bulevardelor. Ca să nu mai punem la socoteală că pe trotuarele înghețate și pline de zăpadă se mișcă în majoritate semeni de-ai noștrii mai predispuși la căzături și probleme – bătrâni, copii. Cuplează asta și cu iluminatul stradal – care la noi este interpretat în sens strict, adică strada e iluminată dar trotuarele nu, și ai imaginea clară a unui oraș care urăște pietonii deși nu are infrastructură pentru automobile.

Leave a Reply

You can use these HTML tags

<a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>