despre ce se mănîncă în București - și cu ce se mănîncă Bucureștiul



arhiva

deci, să tragem concluziile

se cam duce iarna, se topesc gheţurile de pe străzi. A fost greu; maşinile şi-au făcut treaba cum au putut ele mai bine.

Mulţi conducem; unii cu experienţă, alţii cu vocaţie – dar cu toţii interesaţi să ajungem cu bine.

Sînt multe articole despre maşini. Despre modele noi, despre motoare revoluţionare, despre gadgeturi auto. Se vorbeşte vag de legi noi privind circulaţia…

Lipsesc, însă, articolele simple, de bun-simţ. Ce maşină se potriveşte mai bine bucureşteanului obişnuit? Luînd în calcul toate anotimpurile? Pe acelaşi model motoarele de azi le poţi alege de la 1.2 pe benzină la 1,9 pe motorină – nouă ce ne foloseşte mai degrabă?

Sînt o droaie de întrebări simple şi de curiozităţi – uneori prosteşti. Dar nu răspunde nimeni la ele; fiindcă-i mai simplu să faci drive-test moca cu ultimul SUV decît să dai ture – comparînd logane, astre, cliouri, octavii, meganuri, cielouri, golfuri…

9 comments to deci, să tragem concluziile

  • Sa stii ca ai atins un punct sensibil al bucurestenilor cu acest articol. Intradevar, in capitala nu prea stii ce masina poti alege…

    S-ar potrivi MATIZUL pentru:
    – vara: cu blindaj dublu
    – toamna: cu geam deasupra capului soferului (sa zica ca-i cade bine)
    – iarna: cu senile, in trei randuri
    – primavara: cu mod anfibian, pentru inundatiile din fiecare an

    V-am salutat, de aici din Vatra Dornei!

  • Dan

    Culmea, loganu’ a fost gandit ca masina ideala pentru conditiile de la noi (financiar, social, calitatea drumurilor etc). Adica portbagaj mare sa poti sa cari purcelul de la tara pana in oras la bloc, roti nu foarte groase pentru a nu patina aiurea pe zapada iarna, garda inalta pentru a nu da cu botul de toate bordurile si de toate gropile, pret accesibil, fiabilitate rezonabil de buna…

  • hm

    salt’are, Ciprian!
    Gluma-gluma, da’ cine-a trecut iarna cu Tico si Matiz isi aduce aminte cu placere ca n-a avut probleme…

    Mie-mi plac articolele alea in care scrie ce masina SH sa-ti alegi la 3000/4000/5000 (samd) de Euro – fiecare incepe in genul “ce masina sa-ti iei daca nu vrei Logan”.

  • Radu

    Actually, Logan e o idee buna aplicata prost. Pentru ca cei de la Renault insista sa le puna motoare prea mici pentru gabarit (si asta se aplica tuturor modelelor din gama). Astept cu mult interes Logan2 pentru ca motoare de <100cp pentru cat sunt ele de grele e stupid. Ar trebui ca diesel-urile sa inceapa de la 90-95 si benzinele de la 100. Altfel ajungi sa le turezi de le sar supapele pentru orice si anuleaza orice beneficiu al conceptului de “low cost/no frills”.

    E complicat sa spui care-i masina perfecta pentru bucurestean. Care bucurestean? Cat merge cu masina prin oras? Iese cu masina din oras? Cat de departe? Am in minte cel putin 4 configuratii diferite (dincolo de brand-uri, clase sau modele) toate aplicabile “bucuresteanului obisnuit”. Care e greu de identificat 🙂

  • florin

    Indiferent ce masina ti-ai lua tot stai la stopuri,tot mergi bara la bara,tot nu ai unde sa parchezi,tot trebuie sa dai bani pe benzina,tot dai prin gropi(fiindca nu le poti ocoli)etc,etc.Si totusi,ca sa parafrazez un personaj dintr-o comedie, “It’s good to have a car”!

  • Gluma, gluma, dar Matizul nu cred ca are prea mari probleme cand vine vorba de anotimpul care ne pune mereu bete-n roate! Am dreptate?

  • hm

    Matizul rezistă 🙂

    Şi Loganul e chiar o maşină-n regulă, săracu.

  • Da, băieţi, dar tot Toyota Land Cruiser V 8 şi altele ca ea sunt de bază în Bucureşti! Că are drumuri laaaaargi, ca-n palmă, şi hectare de locuri de parcare! Fiat 500? E pentru New York! Noi nu avem ambuteiaje!

    Hai să fim oneşti: nu alegem maşina după cât de bine se potriveşte oraşului, ci după cât vrem noi să spună despre noi şi despre statutul nostru social, a se citi grosimea portofelului. Iar puţinii care fac altcumva sunt luaţi de proşti.

    Poate îmi spuneţi şi mie de ce Porsche Panamera poate fi considerată maşină de zi cu zi, citadină, care va să zică. Sau mai sus pomenita Toyota. Dimineaţă una baleta pe Luterană, ca să poată vira la stânga, să intre într-o curte.

    Ca proprietar de Logan, mărturisesc că dacă aveam de ales când am cumpărat-o, îmi cumpăram Sandero. Până şi Loganul devine prea mare în Bucureşti. Pe de altă parte, chiar nu mă văd într-un Matiz sau într-un Tico. Poate în Fiat 500, sau în Peugeot 208, maşini mult prea scumpe, totuşi, pentru noi. Fiul meu are un Golf 6, care e OK, dar mult prea scump, şi scump la întreţinere. Dar e tânăr, să se lupte cu greutăţile! Aşa că Logan forever!

  • hm

    ştiu oameni – care au întregul meu respect – care sînt deja la al doilea Logan.

Leave a Reply

You can use these HTML tags

<a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>