despre ce se mănîncă în București - și cu ce se mănîncă Bucureștiul



arhiva

Dumnezeule! Ăştia nu termină.

“Planul Integrat de Dezvoltare Urbană cuprinde în jur de 40 de proiecte dintre care 12 sunt prioritare, iar unul este de primă importanţă, şi anume realizarea unui traseu pentru pietoni şi biciclişti din Piaţa Romană până în Rahova”, a spus arhitectul-şef al Capitalei, Gheorghe Pătraşcu. (detalii aici)

Nu; cu asta nu se poate lupta. Cu mizeria de-a o ţine langa cu Planul ăsta, cu IMPORTANŢA VITALĂ de a ajunge pe jos din Centru în Rahova.

I-aţi întrebat, bă, pe rahoveni dacă li se pare asta prioritatea publică a cartierului şi a oraşului?

Nu – pen’ că, repet, singurul motiv pentru care se insistă cu pietonalul din Centru pînă la Piaţa de Flori este că la Piaţa de Flori se află The Ark, jucăria părintelui PIDU – Teodor Frolu. Şi dacă T. Frolu are nevoie de pietonal pînă-n faţa clădirii sale, trebuie făcut.

Cînd nu ştiu ce baron local asfaltează pe bani publici drumul pînă la viloiul său de la ţară, dăm la televizor şi chemăm DNA-ul.

Ceea ce se întîmplă acum e la fel de grav; pentru că este făcut cu binecuvîntarea prostească a Presei.

——–

Apropo, aş fi foarte interesat de poziţia lui Nicuşor Dan şi a altor candidaţi la Primărie faţă de PIDU. Vorbesc serios, dac-aud pe vreunul spunînd că PIDU – în forma actuală – e o porcărie, mă duc să lipesc afişe pentru el.

15 comments to Dumnezeule! Ăştia nu termină.

  • bogdan

    astia tot nu renunta la ideea stupida cu facut bulevardul unirii un imens trotuar???? pe ce lume traiesc?

  • hm

    nu stiu! nu stiu.
    asta e prioritatea absoluta, fara asta nu putem vietui in orasu’ asta!

    Şi PIDU ăsta avea capitole adresate transportului public, redesenării unor capete de linii… astea nu-s la fel de prioritare? Si mai putin costisitoare de aplicat?

    Pînă la pietonal, crearea unei nenorocite de linii de autobuz care sa lege amarata aia de Rahova cu zona Universitatii, oare asa de greu o fi de facut?

    Sau o preocupare pentru infiintarea unor legaturi noi intre cartiere?
    http://www.simplybucharest.ro/?p=5111

  • 🙂 Imi place aia cu intrebatul la Rahoveni. Lasa ca tot asa se face si metrou in Drumul Taberei (deh, fiecare cu ce-l doare). Totul, se face pe interes, si pe cheltuiala de ban public. Interesul public, sau mai bine zis al cetateanului, nu e destul de semnificativ nici macar pentru o durere in cur.

  • hm

    măcar vouă vă face metrou, pe noi ne lasă să mergem cu rolele 😉

  • florin

    Tampenia asta se incadreaza la capitolul:Idei putine(si proaste)dar fixe!Nu ar fi fost mai buna o linie de troleu,asa ca sa fim si “verzi”?!Acum daca Patriciu si-a tras linie de autobuz,Frolu(cine spumelor o mai fi si asta)ca e mai mititel sa-si traga”pietonala”.Sa-si traga,frate,dar pe banii lui nu pe ai nostri.

  • Aşa, de curiozitate: câţi kilometri sunt din Rahova până în Romană? Şi câţi copaci? De ce vorbesc de copaci? Păi, hai să discutăm despre clima oraşului. În afară de ăia de la trupele speciale, cine mărşăluieşte vara, cu 40 până la 60 de grade Celsius la sol, prin oraş? Sau chiar cu bicicleta? Câtă vreme e practicabil, de omul mediu statistic, nu de supermani, respectivul traseu? Şi întreb şi eu: cine e Frolu, frate?

  • hm

    Frolu e mama si tata arhitecturii. E regele si regina urbanismului bucurestean, romanesc si intergalactic.

  • florin

    Cred ca Frolu asta e un fel de Frodo:daca nu face pietonala sa duce orasul de rapa,asa cum,daca Frodo nu arunca inelul,acum n-am mai fi stat de vorba!

  • Foarte interesante comentariile voastre si utile orașului. Poate cititi întregul proiect inainte de a da cu pietre in mine cât si întreaga echipa ca nu e PIDU lui Frolu . Nu este vorba de nici un pietonal de La Piata Romana pana in Rahova iar Ark este bine merci asa cum este acum.Consultati va rog http://www.centralbucuresti.ro si dacă mai aveți propuneri interesante promit sa le public pt voi dar va rog sa va semnati cu numele adevărat ca sa nu incalc drepturile de autor ale nimănui. Va multumesc si astept opinii. Va recomand si http://www.teodorfrolu.ro ca documetare.

  • Domnule Frolu, stati linistit, ca nu cred ca vreunul dintre noi se va plange de drepturile de autor 🙂 Dar oricum, sa va zic si eu ce mi se pare mie unuia aberant, sau daca e un cuvant prea dur, hai sa-i zic “total iesit din context”, la planul dumneavoastra.

    Ok, in primul si in primul rand, pietonala pe Academiei?!?!? Spuneti-mi sincer, dar foarte sincer, ati circulat ca pieton vreodata pe acea strada? Si daca da, pe unde vreti sa redirectionati traficul rutier pe care daca-l scoateti si de pe strada asta atunci puteti sa transformati intreg Centrul Vechi intr-o mare carciuma si sa dam dracului si uitarii faptul ca pe Smardan sau pe Doamnei pana nu demult era centrul financiar al Capitalei. Idem despre inchiderea circulatiei pe Brezoianu (si ca sa vin cu o critica constructiva, n-am vazut pe nici unul dintre acesti mari urbanisti care propun proiecte facand ceva cu trotuarul de pe Academiei din dreptul fac. de Arhitectura. Fix in momentul asta acea zona este un loc mort, ca pieton esti fortat fie s-o iei direct pe strada sau pe trotuarul de vizavi. Nu e vina masinilor, e vina celor care nu stiu sa proiecteze niste lucruri de bun-simt).

    La fel, ce om intreg la minte si cu portofel in buzunar credeti ca se va plimba pe pietonala dumneavoastra dupa lasarea intrunericului pe o strada ca George Georgescu?

    Si sincer, nu vreau sa mai continui, de exemplu, la fel, pietonala pe Grivitei?! Inteleg farmecul zonei, Calea Grivitei parcursa pe jos, seara, intr-o seara de Aprilie, de la intersectia cu Th. Aman pana la intersectia cu Buzesti e cea mai misto experienta pe care ti-o poate oferi orasul asta, dar chiar si in acele plimbari de-ale mele n-am vazut mai mult de 5 hai sa zic 10 pietoni de la un capat la celalalt al arterei.

    Plus ca in continuare continuam sa ignoram cartierele, traim intr-o schizofrenie urbanistica totala.

  • hm

    mă rog, articolul de la care a pornit tărăşenia zice aşa:

    Primăria a stabilit deja care va fi traseul pietonal. Astfel, la finalizarea proiectului, bucureștenii și turiștii vor putea admira orașul la pas pe traseul Piața Romană – strada Mendeleev – Piața Revoluției – strada Academiei – Centrul vechi – Unirii – Biserica Antim – strada George Georgescu – Calea Rahovei – Piața de Flori și înapoi pe Uranus – Palatul Parlamentului – strada Ion Brezoianu – Calea Victoriei – strada Biserica Amzei – Piața Romană.

    Da, am citit şi urmărit. Şi TUB, şi Central Bucuresti, si PIDU, si Strategia 2035, si altele. Încercăm să fim la curent cu proiectele în dezvoltare, să le aflăm din timp, chiar de dinainte de a deveni publice.

    Şi – dacă sînteţi T. Frolu, şi vreau să cred că sînteţi – vă zic că mi-eraţi mai simpatic pe vremea cînd nu tot ce declaraţi era literă de foc pe cerul urbanismului nostru. Jenează că PIDU a ajuns normă, a ajuns standard, a ajuns dogmă. Nu e Biblie, să crezi şi să nu cercetezi. Dacă presa nu ridică întrebări, dacă colegii arhitecţi sînt mai degrabă mefienţi în a contesta, trebuie să vorbim aici despre ce nu ne place.

    Am mai comentat, cu alte ocazii, despre proiectele concurente PIDU, pe care nu le-am văzut în dezbatere publică. Mi s-a părut un lucru rău.

    Mihai – săptămîna viitoare iar vorbim un pic despre cartiere. Şi iar o să plec de la un articol de-al tău.

  • florin

    Felicitari domnule Frolu!Sunteti,din cate stiu eu,singura persoana implicata intr-un proiect urbanistic legat de capitala,care raspunde direct pe acest site.Asta daca cine semneaza e si persoana in cauza(ma cam intriga acel T mic).Cat despre drepturile de autor,sa fim seriosi,mai este pana sa ne dam cu ACTA in cap!

  • hm

    Teodor Frolu a mai comentat aici, aşa că nu e o noutate.
    În locul lui, aş fi fost tentat să fiu virulent, n-o să mint.

  • chiar eu sunt in persoana si asta pentru ca forumul dumneavoastra este important pentru mine si acest oras. desigur ca imi rezerv dreptul de a selecta ce este interesant sau nu din declaratiile de aici, asa cum si dvs aveti acest drept.
    am sa incerc sa raspund mai pe larg la unele intrebari venite pe aceasta cale

    pt mihai: nu avem un astfel de pietonal in proiectul nostru, este o confuzie a presei pt ca patrascu stie foarte bine proiectul. traseul descris este real dar este in proiect “prioritar bicilisti si pietoni” nu se scoate circulatia auto , in principal se scot masinile parcate ( ce vor avea spatii de parcare subterane la capetele de tronson – parcari de pana in 200 de masini pentru a nu supraaglomera zona). Cu spatiul castigat pentru trotuare se pot introduce acolo unde latimea strazii permite introducerea de pomi ce sunt foarte importanti pentru confortul pietonului sau al biclistului pe timp de vara. am sa spun ceva ce poate va surprinde dar pietonizarea intregii zone a asa zisului Centru istoric este o greseala, polarizarea de functiuni exclusive de baruri si cafenele pe termen lung vor avea un efect devastator pentru dezvoltarea zonei. Sunt exemple celebre in lume de greseli similare. Proiectul nostru are scopul de a extinde “centrul istoric”mai aproape de dimensiunea lui reala si a baga in circuit strazi ce au o valoarea foarte important pentru oras. George Georgescu ( fosta calea Rahovei este la fel de interesanta si importanta ca Lipscaniul. trebuie sa va uitati la o strada din perspectiva a ce poate deveni si ce aduce pentru oras. V-ati intrebat vreodata de ce Bulevardul Unirii desi are tot cei trebuie sa fie interesant si viu ( trotuare late, pomi si fantani – alea care sunt)el este pustiu si majoritatea magazinelor deschise acolo s-au inchis dupa 6 luni un an? exista o explicatie ce vine din conectivitatea acestui bulevard cu orasul. Piata Unirii este cel mai aglomerat nod de circulatie din bucuresti si totusi la 30 de metri de polul agitatie avem un bulevard pustiu.

    pt hm. cand am inceput interventia mea in scris eram mai virulaent dar mi-am dat seama ca informatiile gresite sunt vehiculate de media si cei ce le-au facut nu au nici o vina, asa ca le-am sters:)

  • hm

    Pe asta n-am luat-o in calcul; anume trunchierea de catre presa a declaratiilor si informatiilor primite.
    Ma rog, nu ca n-ar trece zi fara sa gasim cel putin o mana de dude si de inexactitati in presa locala.

    Ma intreb cat din PIDU e batut in cuie si cat e “negociabil” in functie de fluctuatiile adminstratiei. Ma intreb (in sinea mea, fireste – si fara nici o rautate) daca aveti o preferinta anume pentru un viitor primar.

    … altfel, dac-ar fi cate un PIDU mai mititel pentru fiecare cartier, tii! – ce m-as mai bucura.

Leave a Reply

You can use these HTML tags

<a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>