despre ce se mănîncă în București - și cu ce se mănîncă Bucureștiul



arhiva

alte 7 maşini vechi mai mici

… am strîns iar nişte maşini mai mici.

Începem cu un Renault 14: un model care a cam dat chix. Nu era nici frumos, nici fiabil; se voise un soi de Renault 5 mai mărişor, se voise un soi de Renault 18 mic – nu ştiu; dar ştiu că s-a fabricat foarte puţin – din 1976 pînă în 1983:

Totuşi, o companie auto mare învaţă din greşeli; aşa că Renault – după o vreme – a scos pe piaţă un model cu care a cîştigat publicul – Clio. Clio se fabrică din 1990; a ajuns acum cam la a treia generaţie. Pentru noi Clio se identifică cu varianta turcească Symbol – o berlină mică cu un potbagaj imens; dar la origine Clio nu a fost gîndit aşa. Iată o maşină din prima serie:

… mă minunam mai demult cum s-a priceput Opel să-şi facă gama de modele atît de diversificată. Iată Tigra – care este, de fapt, un Opel Corsa cu aer sportiv – şi simpatic:

Tigra s-a produs în jumătatea a doua anilor ’90; după o pauză de cîţiva ani a revenit cu o serie nouă – actuală.

Rămînem în aceeaşi nişă – a automobilelor mici cu aer sportiv – şi vedem cu Volkswagen a transformat în 1974 un Golf într-o cu totul altă maşină: în Scirocco:

Scirocco (uneori şi Sirocco, pe unele pieţe) s-a produs, în două serii, pînă în anii 90. După o pauză lungă, VW a reînviat acum trei-patru ani modelul.

Curios lucru! nu am vorbit deloc, pînă azi, de maşini japoneze. Aşa că e vremea să îndreptăm greşeala – voită sau nu. Iată o Honda CRX – maşină fabricată cu succes de-a lungul anilor 80:

Să mai vedem o japoneză – mai cuminte şi mai cunoscută, ca model: este Coltul fabricat de Mitsubishi. V-aţi mira, oare, să ştiţi că primul Colt s-a fabricat în 1962? Azi am ajuns la a şaptea generaţie de Colturi; eu vă arăt unul din anii ’80:

Încheiem tot cu o asiatică, dar venită din Coreea: cu un Daewoo Damas, un fel de Tico-dubiţă. La origine, Damas se trage din Suzuki Carry (aşa cum şi Tico se trăgea din Suzuki Alto); Daewoo l-a fabricat în anii 90; şi cică se mai fabrică şi azi – însă în Uzbekistan…

Au fost multe Damasuri la noi, dar azi nu prea mai merge nici unul.

(alte şi alte maşini – aici)

2 comments to alte 7 maşini vechi mai mici

  • Freesys

    Scirocco era un Passat coupe nu prea avea legatura cu Golful.

  • Ando

    Cam toate firmele mari au trecut si vor mai trece prin acest
    “circuit” al modelelor de mare succes urmate de chix-uri.
    De exemplu, stiu ca prima generatie de Renault CLIO a fost un
    mare,mare succes de piata si mare parte din profit a fost investit in lansarea modelului Twingo care, insa, a cam dezamagit !
    Concurenta pe domeniu este crancena…asa ca apar tot mai multe modele, mai mult sau mai putin reusite. Se profita si de evolutia
    fulminanta a tehnologiei care permite acum trecerea rapida , cu minimum de resurse, de la un model la altul.
    Personal, sunt oarecum dezamagit de partea de design. Mi-e din ce in ce mai greu sa disting un model de altul, o marca de alta, adica
    “personalizarea” s-a diluat mult.
    Dar astea sunt vremurile.

Leave a Reply

You can use these HTML tags

<a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>