despre ce se mănîncă în București - și cu ce se mănîncă Bucureștiul

arhiva

Smart-Parking? O fumigenă de campanie.

scris de Ando

S-a potolit arşiţa şi brusc, mi-am adus aminte că pe la sfârşitul lui februarie m-a mâncat în fund să pun întrebarea “Smart Parking – soluţie sau… agent electoral?

Subiectul a iscat, la vremea lui, destule şi diverse comentarii.

Acum, ştiind că “generalul” Onţanu îşi respectă angajamentele, am cam intrat în panică: lucrările erau programate să înceapă în mai şi să se finalizeze în două luni, iar eu m-am trezit tocmai în septembrie fără să am ceva, o poză măcar, de la faţa locului !

Imediat am luat „la talpă” toate cele 6 adrese de pe lista primăriei şi… surpriză: până acum, nu s-a realizat niciun astfel de parking!

Aproape că îmi revenisem, când – ce citesc aici: prima parcare sustenabilă din Melbourne!

Aşa că acum mai am o grijă: dacă află Onţanu şi despre asta?

19 comments to Smart-Parking? O fumigenă de campanie.

  • Dar daca sunt Smart parking la propriu? Vreau sa zic, daca e vorba, de fapt, de parcari numai pentru posesorii de Smart (for two sau for four, la discretie) ? 🙂
    @HM (si @Ando), daca nu comentati la ultimul meu articol am sa stiu ca nu ma mai iubesti (iubiti) :))!

  • hm

    o fi parcarea smart, dar mai trebuie sa fie si soferul!

    am vazut acuma ce ai scris… Doamne-fereste, la propriu.

  • Believe it or not, mie chiar imi pare rau ca nu s-a pedalat mai mult pe faza cu smart parking… Mi se pare ca rezolva o gramada de probleme, si eu l-as vedea folosit mult mai raspinding. Intr-un oras supra aglomerat de masini, atunci cind ai o solutie sa stochezi 12 masini in acelasi loc unde mai ieri stocai 3, cred ca tre sa te apuci cu ambele maini si sa nu-i mai dai drumul.
    Numai la mine in Drumul Taberei sunt o puzderie de locuri unde s-ar putea construi smart parkinguri din astea…

  • hm

    şi, din ce ştiu, alea 2-3 din sectorul 6 au succes… le-am văzut şi eu, sînt OK…

  • Dan

    Care Ontanu? Ala care a muncit ca Dorel pe santier 20 de ani iar in urmatorii 10 a obtinut 2 doctorate si a fost promovat general? Oh wait…

  • Terminati cu prostiile astea de parcari … primariile sunt deja pline de datorii. Cu ce bani vor putea face si parcarile astea? Toate investitiile care nu produc bani vor vor duce direct si implacabil la crestearea impozitelor … Sunteti dispusi sa platiti impozite mai mari sau inca mai visati ca banii vin din ceruri?

  • Ando

    Desi realitatea concreta, asa cum a rezultat dupa alegerile locale, a creat o situatie favorabila consensului decizional ( primarul general, majoritate in consiliul local si primarii de sector , practic sunttoti din aceeasi tabara politica )am senzatia ca, in urmatorii 4 ani, se va bate pasul pe loc…
    chiar am mari rezerve ca se vor termina macar marile lucrari incepute deja
    HM, vezi ca esti vizat:-)-ai dat niste termene…
    https://www.simplybucharest.ro/?p=9232#comments
    Adica, e clar ca se asteapta rezultatele parlamentarelor. Nimeni nu mai face o miscare.

  • Dan

    Vad la mine aici ce poate si ce nu poate primaria de sector; in iulie au pus primele schele pe blocul lipit de al meu (latura scurta a L-ului care reprezinta tot corpul de cladire). In 2 luni au terminat 3 din cei 5 pereti ai scarii respective; niciodata nu am vazut mai mult de 3 oameni la lucru. Pe la inceputul lui august au sapat aleea de acces la bloc din calea Rahovei; in 2 saptamani au pus pietris si borduri si de o luna santierul e abandonat; intru cu masina pe macadam printre borduri noi pana in fata blocului. Si discutam de lucruri sfinte, parcari inteligente si alte alea! Mi-e teama ca dupa alegeri ne paste o crestere serioasa a impozitelor – zic si de cele locale dar si de cota unica, posibil si inca 1-2 procente la TVA. Ca deh!

  • hm

    pe scurt, s-au terminat banii.
    ce mai e, se pastreaza pentru Noiembrie. Dupa aia, o sa fie nenorocire.

    Pe sectoare s-a platit cam un sfert din ce s-a facut, cu hei-rup, in campania eelctorala. Acuma disperarea e la incasarea facturilor. Nici cei mai bazati si mai pilosi nu si-au vazut toti banii.

  • Freesys

    Smart parking sau smart depozit ? Personal la 7 lei litrul de benzina am ajuns sa scot masina din parcare numai pentru cumparaturi voluminoase sau pentru deplasari in afara orasului, nu mai caut disperat in fiecare seara loc de parcare pe langa bloc, masina zace “depozitata” pe locul demult ochit.

  • Eu auzisem ca, in 6, Poteras ar fi dat banii inainte. Adevarul e ca cele 11 milioane de euro facute cadou de Udrea au disparut, deci cumva tot ar fi trebuit sa fi fost cheltuite. Si inca se lucreaza in 6 la ce s-a inceput deja. La blocul alor mei se lucreaza din greu si abia daca pusesera schele pe un colt inainte de alegeri.
    Stiu ca situatia e diferita in 5, unde saracul ala a murit dindu-si foc in fata primariei ca nu i-a platit Vanghelie lucrarile. Presupun ca e o situatie similara si in restul sectoarelor.

  • hm

    la Vanghelie e sigur că e aşa; aşa a fost mereu.
    Nu le plîng de milă celor care au contracte cu primăriile, pentru că ştiau din start cît de greu şi cît de tîrziu se dau banii.

  • Ando

    Revin cu cateva precizari : din ce am vazut, la adresele respective, exista deja parcari destul de mari, chiar bine amenajate si marcate.
    Acum, nu-mi dau seama cum e seara cand oamenii vin de la serviciu dar nu sunt convins ca acestea sunt zonele cele mai “fierbinti” din acest punct de vedere(vorbesc de sectorul 2).

    Si la urma urmei, la actuala structura a orasului e foarte greu sa
    asiguri tuturor parcare “la scara”.

    Important mi se pare, in schimb, ca toate constructiile noi ( fie blocuri de locuit, fie sedii de birouri) sa aibe, obligatoriu, propriile parking-uri – indiferent de solutia tehnica abordata.

  • Mai important ar fi să se construiască parcări mari la marginea cartierelor. Pentru cei care ies cu maşina doar în excursii cu 2 – 3 persoane (că e mai ieftin dectâ cu trenu) ar fi destul de bine, la fel şi pentru cei care vin în Bucureşti din localităţile învecinate (că dubele alea numai transport în comun nu sunt, nu mai zic că au început şcolile, deci e înghesuială şi mai mare). De la parcările astea să se poată lua metroul, tramvaiul sau ce e prin zonă… şi apoi date amenzi pentru toţi care parchează neregulamentar, inclusiv printre blocuri. Să vedeţi cum în 2 luni nu se mai plânge nimeni de parcări. Dar ce primar ar avea c0aie să facă asta? Că brusc îi dă partidu’ cu flit şi adio campanie de manipulat electoratul şi bani de campanie electorală, mai ales că toţi aleşii locali sau nu se bazează fix pe votul ălora cu 10 clase şi aere de şmecheri, adică fix ăia care se duc cu maşina şi pân’la chioşcul din colţu’ blocului, ăia care trag maşina lipită de bordură când văd un biciclist în spate, ăia care fac stânga pe interzis şi întorc în faţa tramvaiului…

  • Ando

    @Dr2005 : in principiu,ai dreptate:marile parcari exterioare ar fi o solutie, dar ma vad nevoit sa-ti spun ca transportul in comun de suprafata (RATB)s-a degradat vizibil, cel putin in ultimii 2 ani.Folosesc intens si de multi, multi ani transportul in comun si simt asta pe pielea mea.Nexam ritmicitate,problema aerisirii pe canicula care ne topeste de cativa ani e in continuare nerezolvata si altele si altele…
    Nici nu mai visez la banda speciala pentru autobuze…
    Pacat,pentru ca -intr-o perioada- chiar eram multumit.
    De fapt, concluzia ai pus-o chiar tu : daca nu iese banul, nu ne intereseaza si nu facem nimic util pentru oras.Restul e vrajeala si cum spuneam mai sus , ma astept la vremuri si mai triste…Totul stagneaza !
    In 23 de ani,Bucurestiul nu are un inel complet de centura !!!
    Acum s-a mai pus pe tapet si problema metroului : al cui sa fie, de unde bani etc.
    Sincer, ma rog sa mai tina vremea asta asa cum e acum -nici cald, nici frig ca sa merg mai mult pe jos.E mai bine si pentru sanatate.

  • @Dr2005: Trebuie sa te contrazic. Marile parcari exterioare nu reprezinta o solutie. La ora actuala ar reprezenta doar un nou proiect de scufundat bani. Nu exista nici un caz de utilizare in care s-ar putea dovedi utile. Sa presupunem ca nu sunt din aceia care se duc cu masina la serviciu in fiecare zi, si vreau s-o folosesc in weekend sa merg la o cumparatura ceva, sa imi incarc portbagajul si sa duc lucrurile acasa. Ca sa fac chestia asta, daca nu stau linga parcarea aia, o sa imi vina cam peste mina. Sa presupunem ca sunt din aia de si-au luat “casutza pa pamint” undeva prin jurul Bucurestiului, adica fara policilinica, fara scoala, si vin dimineata in Bucuresti, eu sa ma duc la serviciu iar plozii sa mearga la scoala sau la gradinita. Asa cum spune si Ando, RATB-ul de azi e cu mult, mult mai varza decit acum 2-3 ani. Ce m-ar motiva sa-mi las masina in parcare in conditiile astea?
    Asa cum o sa sustin pina mor (ca nu cred ca o sa apuc sa o vad rezolvata in timpul vietii mele) transportul este cea mai importanta problema a bucuresteanului. Motivul pentru care toti frecam masina in fiecare zi pina la birou si inapoi este ca reteaua de transport public este complet necorespunzatoare pentru nevoile orasului nostru hyper-aglomerat.

  • ,,Ce m-ar motiva sa-mi las masina in parcare in conditiile astea?”
    Păi… faptul că autobuzul merge pe banda lui dedicată şi te depăşeşte pe tine care stai în coloană pe celalată bandă?
    Bine, în prima fază s-ar putea amenaja parcări la capetele liniilor de metrou şi a celor de tramvai separat de trafic (adică linii ca 7, 8, 25, 35, 41, 47), adică rute pe care transportul în comun are, de obicei, avantajul timpului de parcurs.

  • Dan

    Eu am avut bunavointa; inclusiv in anii in care plateam rata la masina preferam sa ma inghesui in 41 pentru a ajunge mai repede (sau mai sigur la servici). De cand m-am mutat in RFG mi-am incercat norocul cu 32 si apoi cu 1; nu exista senzatie mai frustranta decat sa stai cate 20 de minute cu ochii in zare asteptand in frig, zapada sau ploaie un “ceva” care pur si simplu nu mai apare – si nu s-a intamplat doar o data, pe la inceputul anului o pateam aproape saptamanal. Asa ca din aprilie am renuntat sa mai platesc abonament RATB, ingras benzinarii si poluez aerul orasului; dar economisesc aproape 1 ora zilnic. Traiesc o ora in plus pe zi!

  • Pai tocmai ti-ai dat cel mai bun argument pentru care parcarile alea sunt o utopie prea indepartata. Daca maine autobuzele ar avea banda dedicata (si pazita, ca doar dedicata au mai avut), iar serviciul pe ele ar fi cit de cit mai des/rapid iti garantez ca 30% din cei care merg azi cu masina, si-ar lasa-o acasa, si fara parcarile alea.
    Liniile de tramvai de care zici, sunt o gluma. 41 de abia face fata la citi calatori are acum, si asta asa, cu multa indulgenta. 25, 8 si 35 nu prea au destinatii utile, au ajuns mult prea rare si se misca ca melcul. 47 e o gluma buna spusa prost. Atunci cind intervalul de succedare e de 30 de minute, nu cred ca avem ce discuta. 7-le recunosc ca nu l-am mai folosit de multa vreme, dar imi pare mult prea rar, pentru ca de fiecare data cind m-am intersectat cu traseul lui, nu l-am vazut trecind.
    Rezolvarea problemei zace, dupa cum vezi, in calitatea transportului in comun. Primii care vor fi convinsi sa-l foloseasca vor fi bucurestenii, si abia dupa aia poti sa incepi cu planuri de parcari pentru navetistii ilfoveni.
    Toata faza cu Smart Parkingul asta e mai mult una cosmetica. Fapt e ca, atita vreme cit nu vedem oameni care dau ture pe Magheru toata noaptea pentru ca nu au unde sa-si lase masina, inseamna ca, fizic, sunt destule locuri de parcare. Problema pe care incearca s-o rezolve cu parcarile supraetajate este ca, odata ingramadind 12 masini pe verticala in loc de trei, poate mai recuperam ceva din trotuarele si aleile dintre blocuri. Atita tot.

Leave a Reply

You can use these HTML tags

<a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>