Cu o discreție prostească, Bucureștiul a primit un soi de cadou – anume, pe Calea Victoriei se circulă cu 30 la oră. Măsura se va extinde și pe o sumedenie de străzi și de străduțe din centru, acuș-acuș.
Că e bine – sau de bine – socot că da; experiența civilizației occidentale nu tăgăduiește nicidecum faptul că atunci cînd se circulă mai domol, totul devine mai plăcut și mai sigur. Iar noi, nu o dată, am arătat cît de păguboase sînt șoselele astea din inima orașului și cît de ușor ar fi să le îngustăm pentru a îmblînzi iureșul.
Dar ce păcat: măsura în sine a fost introdusă hoțește, pe furiș, cu fereală; nu vezi nicăieri panouri generoase care să arate faptul că în centrul Capitalei circulăm încet. Semnele de circulație însele îs agățate pe unde s-a mai găsit vreun stîlp liber – nu zic că șoferul cam prea poate să le treacă cu vederea, deși n-ar trebui: că de-aia-i șofer, să le vadă – ci doar că asemenea măsuri majore, atîta vreme cît nu se iau cu oarecare asumare și mîndrie, lasă doar de înțeles că cineva din niște birouri a catadicsit să semneze pe-o foaie ceva care, mai apoi, nu a ajuns aplicat adecvat la beneficiar – la cetățean.
… felu-n care zona centrală trece la viteza de 30 la oră nu-l face pe acest cetățean decît să vadă un pretext de amenzi – și nu un folos adus locuirii bucureștene.
listă de articole selecționate despre infrastructură – aici
Se pare ca marcajele urmeaza, dupa ce se stabileste bugetul: https://b365.ro/esential-mai-multe-strazi-din-centrul-capitalei-vor-avea-limita-de-viteza-30-km-h-comisia-tehnica-a-aprobat-extinderea-limitei-pe-strazile-adiacente-caii-victoriei-harta-564022/
Si cine stie, poate mentin ideea de a nu da amenzi pana se pun si alea, cum au zis ca au facut initial: https://agerpres.ro/comunicate/2025/04/11/comunicat-de-presa—brigada-rutiera–1439889
Așa e, am uitat cât de prost stăm cu banii.
La chestiunea a doua, amenzi se dau deja, hai că a trecut o lună.
Ca pe strazile adiacente este de inteles dar a pune pe Calea Victoriei o astfel de restrictie mi se pare o prostie. Oricum, la anumite ore, viteza asta se obtine natural. Nu vad la ce ar fi necesara in restul zilei, dat fiind ca e o artera importanta nu o straduta cu casute, asa cum sunt cele care determina restrictia asta in alte tari. Tocmai am fost niste zile pe strazi din munchen cu astfel de restrictie de 30. De inteles. Dar tot e o viteza la care ii mai spuneam neveste-mii sa se mai dea un pic jos si sa alerge pe langa masina …
Revin, ca sa exemplific cu niste jucatori de fotbal care a putea lua o amenda daca s-ar apuca sa alerge pe Calea Victoriei intre doua semafoare …
https://www.eurosport.ro/fotbal/cum-arata-topul-celor-mai-rapizi-jucatori-din-lume-36-km-h-viteza-maxima-atinsa-in-fotbal_sto7728079/story.shtml
La noi amendă se dă numai pentru depăşirea cu cel puţin 10 km/h a vitezei maxime… deci fotbalistul care aleargă cu 36 km/h scapă de amendă.
A, dar și dacă și unii din cei ce folosesc banda din stânga cu trotinete ar sta în 30.
Daca era o problema de siguranta mai bine mai taiau o banda si o alocau partiei de biciclete si trotuarului. Dar viteza de 30 pe o artera majora nu am vazut nicaieri in Munchen, daca tot pomeneam exemplul asta. Oricum, si cu motivul zgomotului este ceva care nu se sustine. Viteza de 30 te pune sa mergi in a doua, cu o turatie mai mare decat ai face 50 in a treia. Ca nu cred ca merge nimeni subturat in a treia ca sa tina 30 …
Interzicem „manualele“ în centru și gata!
Na, ca sa vorbim si de premonitii :))) : https://www.digi24.ro/stiri/externe/mapamond/o-rata-a-fost-surprinsa-de-radarul-politiei-elvetiene-in-timp-ce-depasea-viteza-legala-intr-o-localitate-e-deja-la-a-doua-recidiva-3239119