despre ce se mănîncă în București - și cu ce se mănîncă Bucureștiul

arhiva

Biletul comun? Mda. Da. Mda.

… un proiect destul de aproape de realizare: bilete unice RATB-metrou valabile o oră (5 lei), sau 90 de minute (7 lei; astea merg şi pe liniile CFR “care circulă pe inelul de cale ferată al Capitalei” – care-or fi şi astea?)

Cam scumpe? Da! Nu prea găsesc cazuri în care ar fi utile – puţine-mi sînt drumurile în care aş putea schimba vreo patru mijloace de transport într-o oră, ca să-mi convină să mă coste doar 5 lei.

Să vedem, totuşi. Nu ştiu dacă liniile preorăşeneşti sînt luate în calcul. E bine că durata de valabilitate a biletului unic e, de fapt, mai mare:

“Biletele acceptă ultima validare cu un minut înainte de expirarea perioadei stabilite, de 60 de minute, respectiv 90 de minute, şi permit călătoria până la capătul liniei RATB şi CFR Călători şi până la ieşirea din staţie, la METROREX” (de aici)

Oricum, nu în asta stătea reticenţa noastră în a folosi transportul public – ci în neîncrederea că e un serviciu stabil, bine gîndit şi punctual.

8 comments to Biletul comun? Mda. Da. Mda.

  • Freesys

    Ba nici la curve nu te duci cu ora.. nu se merita !

  • De la-nceputul lui septembrie în București nu mai ajungi de nicăieri până nicăieri în mai puțin de-o oră pe șosea. Ah, dacă aveai bandă dedicată și orar respectat la minut, poate-poate. Așa însă … too little, too late.

  • hm

    atîta vreme cît nu se renunţă la titlurile de călătorie actuale, nu deranjează ideea de a plăti şi pe oră.
    E o opţiune; şi să ai opţiuni e o chestie de civilizaţie.

    Dar problemele sînt altele. Prea mult am vorbit despre ele şi degeaba.

  • florin

    Ultima fraza a articolului spune totul!

  • Wow! De cind astept biletul asta!!!! Nu face nici o diferenta calatorului obisnuit cu abonament, dar sa poti sa faci un Valea Ialomitei – Piata Trapezului pe un singur bilet e mare lucru. Tarifele sunt cam mari, insa.

  • Tarife pentru acelaşi timp de serviciu în Europa civilizată:
    – Budapesta: 320 HUF 60 de minute (dacă îl începi de la metrou sau din tramvai cu validator electronic, dacă îl perforezi e valabil doar o călătorie) = 5,09 RON
    – Viena: 2 euro = 9,07 RON
    – Berlin: 2,4 euro (valabil 2 ore) = 10,9 RON
    – Paris: 1,7 euro (valabil 90 de minute) = 7,72 RON
    – Praga: 33 CZK (90 de minute) = 5,78 RON
    – Atena: 1,4 euro (90 de minute) = 6,35 RON

    Cu care din ăştia ne comparăm noi la dimensiunea reţelei, la numărul de vehicule, la intervalul de succedare (ca să nu ziceţi că mă leg de salarii, că motorina costă cam la fel peste tot, chiar dacă ungurul are salariul de 4 ori mai mare şi mâncarea mai ieftină decât românul)? Eu zic că cu niciunii….
    Apropo de Valea Ialomiţei – Trapezului: poţi să mergi cu 668 până la Eroilor (sau cu duba până la Gorjului) şi să iei metroul. În primul caz plăteşti 3,3 RON pe călătorie, în al doilea plăteşti 4 RON. Ce avantaj îmi oferă un bilet de 5 RON?!

  • hm

    la 4 lei ora aş fi fost mai mulţumit.
    dar chiar şi aşa – pentru cazurile în care vrei să cobori la o staţie pe parcurs pentru ceva, să-ţi schimbi pe moment drumul, să sari în alt mijloc de transport e o opţiune.

  • @Dr2005: acum, ca s-au imputinat optiunile de transport, nu prea mai am nici un avantaj. Dar chiar si azi, daca vreau sa ma plimb doar pe la suprafata (sa zicem ca e weekend si n-am chef sa stau zece minute intr-o hruba asteptind un tren care se tiraste cu 30 la ora) un 668-336-311-40 nu mi-ar pica rau. Unde mai pui ca pot sa iau si pe 1 si pe 27…
    E o chestie de confort psihic. Ai mai multe optiuni. Nu te freaca pe creier ca te taxeaza de fiecare data cind te urci. Uite un alt use-case: Romana-Drumetului. Ai pierdut un 126 la Romana care te duce confortabil acasa, iei un 168 si i-ai iesit inainte…
    Hm are dreptate, 4 lei ar fi fost un tarif mult mai ok…
    Oricum, eu percep asta ca pe un prim pas. Acum, va fi in interesul lor sa faca linii mai scurte si sa termine cu liniile mamut. Era absurd ca de la ora 6, pe vremuri, nu mai puteai sa ajungi de la Orizont la Valea Argesului, pentru ca se blocau toate pe deal la Academie, si cite altele de acest gen. Balta Alba nu mai avea troleibuze ca se facea blocaj la Universitate…

Leave a Reply to Freesys Cancel reply

You can use these HTML tags

<a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>