Alte maşini, alte poveşti, alte poze…
În anii ’60 Renault căuta să îi găsească Dauphine-ului un succesor. Aşa a apărut modelul 8, o maşină frumoasă şi colţuroasă; la noi e cunoscută ca Dacia 1100, fireşte. Am mai văzut astfel de dacii, dar mai e loc de încă una, nu? Pozele sînt de la Ando.
Îmi place cum se vede, odată-n plus, “R”-ul care indica, pe vremuri, România pe maşini. Cele mai frumoase Dacii 1100 erau, zic eu, acelea vişinii.
La cîţiva ani după ce a lansat modelul 8, Renault l-a mai bibilit niţel – l-a mai lungit un pic – şi aşa a apărut 10-le:
… semănau. Renault 10 era, prin anii ’70, maşină mai “de doctor” decît banala Dacie 1100.
Mergem să vedem alt model englezesc, din acea perioadă în care industria lor nu prea-şi mai găsea locul; ceva care ar fi vrut să înlocuiască Mini-ul, dar nici nu prea spera s-o facă: un Austin Metro:
Metro s-a lansat la-nceputul anilor ’80 şi s-a produs destul de multă vreme, pînă prin ’97. Poza este de la Cristi, căruia eu şi cu Ando îi mulţumim odată-n plus!
Să mai vedem o maşină mică, foarte, foarte populară la noi… un Tico:
Daewoo a preluat acest model de la Suzuki – este un Alto din generaţia a treia, lansată în anii ’90. Tico s-a produs şi la noi. Cine-a avut Tico, îl ţine minte cu mult drag; şi susţine că era mai bun decît Matizul…
Suzuki face Alto-uri şi azi; la a cîta generaţie o fi ajuns? – cred că pe la a şaptea.
Acum e vremea pentru o curiozitate. Ando a găsit maşina asta verzulie:
Deşi e micuţă şi n-ai crede, e o americană. Că doar n-au construit numai bărci, oamenii ăia. E un Dodge Dart ’74:
… şi sigur-sigur e o raritate; cum o fi ajuns la noi?
Maşinile legendare nu trebuie să fie neapărat autoturisme; pot fi şi camioane, şi dube, nu? Am văzut deja, mai demult, un Ford Transit din seria a treia. Dar pînă la generaţia aceea, au mai fost (socotesc eu pe degete) încă două generaţii; iar prima chiar a fost o legendă!
… amîndouă pozele sînt de la Ando. Prima generaţie (stînga) s-a lansat în ’65; a doua (dreapta), în ’78- şi nu diferă prea mult în esenţă faţă de prima, după cum vedeţi. Doar botul era mai modern – şi motoarele, desigur.
Hai să vedem încă o untilitară; mai bine zis, o încercare de utilitară. Este ceea ce au înţeles ruşii din Fordul Transit de la sfîrşitul anilor ’80. Maşina se cheamă GAZelle, s-a lansat prin ’94, se fabrică şi azi, şi – cînd nu merge – stă.
Închei cu un Mitsubishi destul de elegant – un Galant:
în ’87, cînd s-a lansat maşina de mai sus, modelul Galant era deja la a şasea generaţie; doar se fabrica din ’69. Azi ne pregătim de generaţia a zecea, cred.
(alte şi alte maşini – aici)
Sunt superbe! Mai ales Dart-ul și Gallant-ul. Sedanurile Mitsubishi din perioada 85-97 aveau o anume eleganță. Chiar și ediția curentă de Lancer mi se pare că a redescoperit acele trăsături de design.
Gallantul mi s-a parut mereu o masina frumoasa.Chiar si acum designul e actual si nu pare de acum j’de mii de ani.Renoailii e mortale rau!
pentru Dart şi încă vreo câteva din 74-76 iegzistă o iecsplicaţie foarte simplă, şi anume războiul de Yom Kippur. de fapt, preţul petrolului de imediat după 🙂
Pe Dacia 1100 am făcut şcoala şi am dat examenul pt.carnet. Bună maşină !
şi mie mi-s dragi Galanturile din anii 80, de ce să nu recunosc.
Nu cred ca am vazut vreun film englezesc in care sa nu apara si un Tranzit, preferata mea ramane generatia a IV-a dupa care imi curgeau ochii imediat dupa revolutie. Hm iti dai seama in masinile astea mai vechi si mai rare de pe la noi cate piese de Dacie si-au gasit locul, ce adaptari s-au facut acolo !
o, da 🙂
In transitul bej de pe str Ion Ghica am inteles ca locuieste cineva de ceva timp. Masina s-a tot miscat in intersectie, pe perioada lucrarilor de la parcare.
da, e cineva care locuieşte acolo…
mia placut foarte mult toate 30 de episoade sper sa nu fie si ultima fiindca as vrea sa trimit si eu cateva fotografii din Cluj-Napoca BAFTA MULTA
nicidecum nu oprim serialul si primim fotografii cu mult drag!
Toate bune!
Dodge-ul e fabricat in Japonia de Mitsubishi pentru piata americana, are motor de 1.600 cc. Masina a fost cumparata de noua si adusa din SUA. Deci nu e o “americanca” veritabila.
Nu e “Dodge Dart ‘74” ci Dodge Colt, din pacate nu mai are emblemele pe aripi si din cate stiu eu e din ’76 maisna.
http://www.cargurus.com/Cars/1976-Dodge-Colt-Pictures-c6518#pictureId:35699067
Multumim mult!
AdyC : multumim ! nu-i de ajuns sa le pozezi, trebuie
sa muncesti si la identificarea lor 🙂
Cu placere! Nu am muncit foarte mult, intamplator cunosc destul de bine masina, apartine unei rude. Nu am condus-o dar ca pasager m-am plimbat cu ea.