N-ai ce zice. Renault 16, atunci cînd îţi iese în cale, te face să te opreşti. Acum – la aproape 50 de ani cînd s-a lansat – încă entuziasmează şi-ncîntă ochiul! Doamne, ce linie a avut maşina asta! Nu-s de prisos niciodată nişte poze noi cu ea:
Dragii mei, să ne ocupăm iar de nişte Opeluri. Am mai văzut Kadetturi, nu-i aşa? Mai e loc de încă vreo două – un Kadett C, din anii ’70, şi un Kadett D, de la începutul anilor ’80. Să nu uităm că Astra, una din maşinile preferate ale noastre, este moştenitoarea seriei Kadett -seriile de Astra se socot că încep cu litera F.
Am mai văzut şi Opeluri Rekord – din seriile C şi E. Hai s-o luăm de la paşopt de data asta. Să vedem un Rekord B – produs la mijlocul anilor ’60:
… să mai vedem încă un C, pentru că e prea frumos. E primit de la Boemul– a fost produs pînă-n ’70:
… dar să vedem şi cum e seria D – care s-a produs de-a lungul anilor ’70:
Staţi – încă n-am terminat cu Opelurile. Mai avem două-trei – şi gata. Modelul Ascona a apărut în anii ’70, şi era socotit ca o maşină între Kadett (care era mica rău) şi Rekord (care era cît de cît mai mare.) La sfîrşitul anilor ’80 Ascona a devenit Vectra – şi recent, Vectra a devenit Insignia. Tot în acei ani, modelele Rekord îşi pierdeau numele – devenind Omega, denumire care azi nu se mai foloseşte.
Dar noi -aici – avem două Ascona B (1975-1981) şi un C (1981-1988)
Gata! – să trecem la altceva. La două maşini puternice, sportive, epatante.
Merg foarte bine în echipă. Chevrolet Camaro şi Pontiac Firebird s-au lansat amîndouă la mijlocul anilor ’60. Amîndouă au fost oprite din fabricaţie prin anii 2000, după ce s-au produs patru serii din fiecare; diferenţa e că, după o vreme, Camaro a revenit pe piaţă.
În fine, noi vedem cîte un Firebird (stînga în colaje) şi un Camaro (dreapta) din generaţia a treia. Maşinile n-arătau prea diferit, nu? Şi au fost fabricate exact în aceeaşi perioadă – 1982-1992…
Să mergem acum în Japonia – şi să stăm niţel pe acolo, dac-am bătut atîta cale.
Încă o Honda – o Prelude din prima serie, produsă la sfîrşitul anilor ’70. Ulterior, Honda a mai fabricat încă vreo patru serii înainte de a opri povestea Prelude, în 2001.
Să vedem şi o Toyota – o Camry. Sigur – din ce văd – e că avem în poză o maşină cam de prin ’80-’90. Seria se produce din ’80-şi-ceva. N-am reuşit să-mi dau seama unde a ajuns Toyota cu numărătoarea modelelor de Camry, dar mă tem că s-ar putea să nu-mi ajungă degetele de la mîini ca să le socotesc.
Fiindcă n-am mai văzut de mult vreo utilitară, hai să rezolv şi problema asta. Am ales un model de dubiţă Mitsubishi produs la sfîrşitul anilor ’80. L-300 scrie pe maşinuţă şi n-am nici un motiv să nu cred asta. Am chiar două poze: prima mi-a trimis-o mai demult Ciprian Pardău din Vatra Dornei; pe a doua am făcut-o chiar eu, după îndelungi căutări, la mine pe stradă – ca să nu ziceţi că astăzi n-am contribuit chiar cu nimic la acest articol…
Bine-nţeles, Ando a făcut tot restul pozelor.
(lista completă a episoadelor şi a maşinilor publicate – aici)
Pe mine m-a luat durerea de cap cu Opelurile si Toyotele.
Imi place cum ai aranjat retrospectiva. E mult mai uşor de găsit maşina dorită.
atît m-am priceput, dar trebuia să adun toate episoadele, nu?
Gata cu Opelurile… pe moment.
Am gasit si eu una printre fotografiile mele. V-o trimit pe mail. Imi placea tare mult Renault 16 cand eram mic. Am avut si o macheta jucraie, din aia careia i se deschideau usile. Mi se parea interesant faptul ca era cu schimbator la volan
machete oi fi avut, cred, dar la mine nu aveau viaţă lungă.
Acum 30 de ani nu-mi plăceau, fireşte, R 16-urile. Acuma sînt mai înţelept.
Bine, doar la unele lucruri….
Da,R16 a fost unul din “vârfurile” industriei auto franceze, cu multe noutăţi tehnice :
http://clasic-auto.eu/stiri/renault-16-45-de-ani-de-la-lansarea-primului-automobil-hatchback.html
16-le a reprezentat virful evolutiei celei mai frumoase serii de design pe care a avut-o Renault. De la Dauphine la 8, la 10, la 12 si in final la 16 absolut toate modelele au linii unice si distinctive. Cred ca si 4 ar merita inclus undeva in seria asta…
@hm: Apropo de discutia noastra de mai demult, Dauphine-ul a fost produs de IKA(Industrie Kaiser Argentina) sub numele de Gordini, deci aveai si tu o bucata de dreptate.
Opelul Rekord mi se pare o masina atit de masculina, in aproape toate incarnarile incit imi pare rau ca a disparut din line-up-ul nemtilor. Are un look aproape de “muscle car”.
ei, asta era pe vremea cand nu numai marca avea “ceva”-ul ei, ci si gamele ei aveau… “ceva” anume.
am si un R4 in episodul 15.
https://www.simplybucharest.ro/?p=8566
mai stiu unul, chiar mai vechi, dar e in dosul unei curti…
Și încă “o cujetare” privind R16.
I se mai spunea la vremea respectivă “regina șoselelor”.
Și o amintire personală. 🙂
Am învățat să citesc destul de timpuriu… (cam pe la 3 ani).. Un vecin al bunicii (str. Polovraci, în Tei) avea o bijuterie d-asta. Și i-am uimit p-ai mei când am zis că nu-nțeleg de ce se spune “reno” când de fapt scrie “renault” :))
Monsieur scrii monsieur zîșiem, șî umbli cu șioara vopsâtă.. 😉
http://www.youtube.com/watch?v=PQJvgtXL-DU
se mai pronunţa, elegant, şi “Renolt”
salutare se poate sa-mi comunicati adresa , macar aproximativa , la care se afla honda prelude visinie ?
am una identica , si mi-as dori inca una . multumesc !
sa vedem daca Ando mai stie unde era.
@cristian:Honda Prelude se găsea pe una din aleile laterale ale străzii Ion Berindei(fostă Suren Spandarian)- pe dreapta cum mergi dinspre str.Teiul Doamnei spre str. Dna. Ghica
am sa merg sa vad daca mai este . multumesc !
Sunt norocosul detinator al Opelului Ascona C din poza ta. In aceasta poza e in fata vechiului detinator de unde a plecat in aprilie 2012. Sunt foarte multumit de masina si ca la orice batranica mai trebuie umblat pe colo pe dincolo, dar pentru o masina de 28 de ani (din 86′) eu cred ca e ceva mai mult decat normal. Daca mai vreti poze va pot ajuta, sau daca doriti sa o vizionati/pozati o gasiti pe strada Aurel Vlaicu intre strazile Eminescu si Dacia (nu este departe de vechiul domiciliu care era pe strada Leonida).
@George: felicitări şi să te ţină cât mai mult ! Era,încă, perioada în care se făceau maşini trainice.Oricum, Opel a făcut maşini de nădejde, iar Ascona a fost un model foarte reuşit.
Din pacate la ora actuala nu mai am permisul. Mi-a fost anulat la 6 luni dupa achizitionarea masinii. In acele 6 luni am facut cam 3500 km cu ea si nu mi-a facut nici o figura. De atunci o perioada de 6 luni nu am miscat-o deloc, fiind destul de picat dupa faza cu permisul. Au inceput procesele si usor usor am reusit sa imi conturez o idee cam cand o sa pot sa imi reiau permisul. Un a a durat procesul si apoi trebuie sa astept inca un an pentru a putea reda de permis. Usor usor am inceput sa mai fac cate ceva pe la ea, pentru ca pe 5 aprilie expira ITP-ul si vreau sa il treaca cu brio. I-am facut si asigurarea (cam scumpa, 833 lei pe 6 luni) si cu fratele meu la volan am scos-o la un drum pana la tara (300 km dus-intors) si am fost foarte multumit de ea (ceea ce nu pot spune despre sofer pentru ca nu cunoaste masina si nici nu prea le are). Acum urmeaza ITP-ul si pana pe data de 23 septembrie cand o sa pot sa imi redepun dosarul pentru permis vreau sa o pregatesc astfel incat cand iau permisul sa ma urc in ea si sa plec unde vad cu ochii.
Credeti ca mai exista acel Rekord B, sau altul, dar tot sedan, pe undeva prin urbe?
Ando ar trebui sa-ti zica… eu n-am mai vazut nici unul…
Opel Rekord-ul B l-am pozat acum mai bine de trei ani pe strada Prof.Ion Bogdan (între Dorobanţi şi Polonă).
Nu cred că mai este pe acolo;era căzut rău …de aia l-am pozat din spate.