despre ce se mănîncă în București - și cu ce se mănîncă Bucureștiul

arhiva

Mai uşor de citit numărul tramvaiului

De multe ori ne grăbim cînd mergem la serviciu. Tramvaiul e dincolo de semafor şi noi o luăm la picior printre maşini, să-l prindem.

Ne ajută foarte mult să vedem de departe numărul tramvaiului – şi contează ca numărul să fie scris mare, să fie luminat, geamul să fie curat.

Tramvaiele noastre sînt lungi – au aproape 30 de metri. Numărul e scris în faţă, pe lateral şi în spate. Eu nu cred că e de ajuns: nu îmi place că pe lateral, caseta cu numărul tramvaiului e doar în partea din faţă.

De cite ori nu aţi venit din fugă, mai din spatele tramvaiului, şi voiaţi să vedeţi ce număr e?

Cred că această casetă laterală ar sta mai bine la coada tramvaiului; ar fi mai de ajutor.

Părerea mea.

10 comments to Mai uşor de citit numărul tramvaiului

  • Da, “pe vremea mea” chiar era amplasat acolo, cu atat mai mult cu cat tramvaiele erau in mod curent cu doua vagoane independente. Si ca sa fii sigur daca etse sau nu cazul sa fugi dupa el , aveau si locas special sau, mai tarziu, o caseta interioara la geamul din spate. Dar, pe masura ce “evoluam” lucrurile intotdeauna devin mai proaste. Precizez ca “vremea mea” nu este totusi asta : http://a-craciunescu.blogspot.ro/2012/08/du-ma-acasa-mai-tramvai.html 🙂
    In secolul XIx era si un regulament special, daca imi aduc aminte bine era prevazuta explicit obligatia de a avea numarul tramvaiului luminat. am sa caut

  • Andrei

    Da ! idee buna,in vest am vazut ca au indictoare nu doar in fata, spate si lateral dreapta, ci si pe lateral stanga, deci sa fie vizibila din orice parte ruta. Iar de vizibilitate, sunt perfecte indicatorele cu LED-uri de la Hanover Displays, ce lumineaza cu portocliu si sunt instalate pe toate autobuzele din Bucuresti, o parte din tramvaie, si troleele noi.

  • hm

    Cred ca asa au luat proiectul de la nemti, cand au copiat modelul – cu tabla in lateral-fata.
    Chestia e ca a fost o vreme – prin anii 80/90 – cand tramvaiele astea (V3A) chiar aveau tabla cu numarul pusa unde zic eu. Nu stiu de ce atatea mutari.

    LED-urile portocalii se vad pe orice vreme bine.

  • Alex

    Probabil asta este ultima problema a tramvaielor RATB.
    Cele mai grave probleme sunt:
    – faptul ca stau blocate in trafic printre masini -> nu au cale de rulare separata
    – liniile de tramvai ne-reabilitate sunt jalnice
    – vara te coci in vagon
    – mizeria si mirosul
    – pe unele linii s-ar putea mari frecventa de succedare (de ex linia 8 sau 23)

    Pentru toate de mai sus ni se cer 50 lei / luna.

  • hm

    probabil că e ultima problemă, dar e singura din cele de mai sus care chiar se poate rezolva.

    Că restul…

  • Am ramas placut impresionat in Paris cind am vazut pe autobuze numarul pus mare si in clar pe TOATE partile autobuzului. In fata, in spate, pe lateralul cu usi, atit in fata cit si in spate, dar si pe lateralul fara usi, in spate. Era vorba de niste autobuze cu burduf, probabil la niste autobuze monovolum se pastra doar un numar pe lateral.
    In orice caz, faptul ca puteai sa vezi usor, numarul autobuzului de pe partea cealalta a strazii mi-a placut. Numerele nu erau leduri electronice, ci bucati de plastic deschis la culoare (reflectorizant) peste care numarul era scris cu negru mat. Nu consuma curent si e vizibil in conditiile unui minim luminat stradal.

  • florin

    Placi de dimensiuni cat mai mari cu numarul tramvaiului s-ar putea pune pe botul si pe spatele tramvaiului cat si pe lateral.Ar arata de cacao?Poate dar, macar ai sti dupa ce alergi.Si apoi romanul a ajuns sa nu se mai mire de nimic.

  • Andrei

    Asta cu refelectorizantu si sa nu consume curent e o chestie depasita, indicatoarele cu LED-uri sunt infinit mai vizibile, sunt peste orice plastic reflectorizant(presupun ca se avea in vedere genul de afisaj ca la troleele Ikrus), pentru personele ce au o vedere mai slaba la fel LED-u e peste orice, in conditiile lipsei benzilor pentru transport public poti sa te uiti in tarfic si sa vezi mai usor daca vine autobuzul, si in plus LED-urile consuma oricum mai putin decat becurile cu incandescenta.

  • Cea mai simplă şi ieftină variantă să faci un afişaj vizibil noaptea:
    – se ia un suport de neon + tubul fluorescent de rigoare
    – se se confecţionează o cutie din material plastic, în care se introduce neonul
    – pe latura exterioară a cutiei se pune o placă din plexiglas alb mat
    – pe exteriorul plăcii se lipesc cifrele şi literele corespunzătoare traseului
    – la schimbarea traseului se schimbă plăcile cu pricina
    – se prinde în 4 puncte, cu şurub sau prin sudură (după caz) de vehicul, în interior
    – cost total: vreo 10 lei / unitate

    Varianta produsă industrial o găsiţi pe BMC-urile din Braşov: http://s194.photobucket.com/user/Brasov-transport/media/Ab-BMC/0669-Har-001.jpg.html şi http://s194.photobucket.com/user/Brasov-transport/media/Ab-BMC/0682051001gk9.jpg.html
    Nu e culmea modernităţii, dar e o soluţie extrem de ieftină de respectarea a legii 92/2007 (de ex. la Tatre s-ar putea implementa foarte uşor).

  • hm

    prea ieftin, nu iese nimic, nu merita…

Leave a Reply to Andrei Cancel reply

You can use these HTML tags

<a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>