despre ce se mănîncă în București - și cu ce se mănîncă Bucureștiul

arhiva

Hai odată!

Mă învîrt de cîteva zile pe lîngă Matache. Se lucrează. S-au săpat gropi în jurul Halei. Se pun nişte stîlpi foarte groşi, clădirea va fi împrejmuită. N-am făcut multe poze, am lăsat oamenii să muncească. I-am tras un pic de limbă – deocamdată nu zic nimic despre demolare, dar speră s-o dea jos odată.

Am intrat în vorbă cu unii-alţi de pe-acolo: vînzători, patroni, gură-cască. Toţi speră s-o dea jos odată.

M-am uitat la trecători şi la curioşi. Se duc şi întreabă: “mai e mult? – cînd o daţi jos?” Mă minunez cum, la sfîrşit, cu toţii le zic din inimă muncitorilor: “Baftă! Doamne-ajută!”

Oamenii aşteaptă o minune – şi, da! – pentru ei, minunea e demolarea Halei Matache.

Eu – care urăsc comunismul şi ceauşismul pentru felul în care au distrus oraşul nostru – zic azi: “Gata! Pîn-aici! Jos cu Hala Matache!”

Trei ani de noroi, de mizerie, de căcat, de gunoi – trei ani împotriva interesului oraşului… e de-ajuns!

… din cauza unei societăţi civile care trăieşte doar pentru ea. O societate civilă pentru care orice altă opinie decît a ei e o crimă, e o prostie. O societate civilă care şantajează un oraş întreg!

Sîntem cei care vrem să facem contra celor care nu vor să facem nimic.

am mai zis.

46 comments to Hai odată!

  • Amiral Snagov

    JOS HAZNAUA!

  • Sergiu

    Curat ilegal… Dar demolati-o 🙂
    Cine pariaza pe Oprescu? Cine pariaza pe Nicushor?

  • hm

    pe oricine as fi pariat, eu – ca cetatean – pierd…

  • Ando

    Având în vedere situaţia existentă -“de facto”- pe teren, personal sunt de acord cu orice soluţie (mutarea, demolarea halei)care să deblocheze odată zona respectivă.
    Ajunge cu atâta mizerie într-o zonă centrală a oraşului!

  • Citizen X

    Dar cum este posibil ca o mana de oameni sa decida cum si ce sa facem la Matache?
    Din ce imi aduc aminte, am MANDATAT un primar si un C.G., nu un ONG, sa decida asupra capitalei!!!!
    Gresesc?
    Diktatura oengista sufoca Bucurestiul!!

  • cata

    Este foarte bine ca s-au hotarat odata sa deblocheze situatia dar personal cred ca ar fi bine daca ar reconstrui-o pe alt amplasament,cu ocazia asta facandu-se si o igienizare completa a constructiei si a zonei.Ar ramane un reper al cartierului si al orasului iar peste numai o generatie putini ar mai stii ca a fost mutata cu un numar de metri de pe amplasamentul initial.

  • Hm, eu nu prea ți-am înțeles atitudinea față de situația asta…până la urmă ești destul de informat despre ce se întâmplă prin București…nu te înțeleg când spui că ong-urile, oricare ar fi ele, au blocat proiectul…tu chiar ai impresia că un ong poate bloca un astfel de proiect? nu trăim în aceeași Românie? 🙂 …chiar dacă ar fi cum spui tu, cred că știi ce se întâmplă cu restul proiectelor primăriei, cele în care nu a apărut niciun ong…pasajele de la Piața Sudului și de pe Mihai Bravu sunt ok? autostrada suspendată e începută? pe la Ciurel mișcă lucrurile? 🙂
    ce s-a întâmplat aici nu are nimic cu ong-urile, e doar modul de lucru al administrației…așa se lucrează de câțiva ani…mi se pare mai corect să spui că ong-urile nu sunt profesioniste, eficiente sau orice, dar nu că e vina lor pentru blocaj

  • hm

    uite, un exemplu venit pe tavă:
    http://www.b365.ro/societatea-civila-amenin-a-in-cazul-halei-matache-daca-se-demoleaza-hala-blocam-bd-uranus_187683.html

    Cine n-a avut ce face şi s-a apucat să dea primăria în judecată? Mama?
    Cu oengeurile am eu destule alte clinciuri.
    La Matache, e vorba de altceva. Am fost de la început – înainte de Oprescu – pentru demolare şi aşa mai departe.

  • Cred că am spus și prin articole la mine că nu e un proiect al lui Oprescu, dar este încă unul pe care l-a continuat cum a știut…abia au început să facă puz-uri în zonă, lăsând la o parte ce face primăria…cred că abia acum s-au încheiat negocierile… să știi că se lucrează la fel de eficient în România și când ai un proces pe rol, n-are importanță pentru cine vrea 🙂

  • Hala ar fi trebuit mutata. Da, stiu, costa. Dar nu daramata. Cred ca @popescu are dreptate. Au si ONG-urile partea lor de vina dar Primaria lui dom’ doctor e principalul vinovat.

  • Bun, jos Oprescu! Dar să se termine odată cu mizeria aia! Ce dacă Hala va fi dărâmată și reconstruită vreo 40 de metri mai încolo? Și așa zona a fost mutilată, și nu doar de comuniști. Uităm de bpombardamentele americane? Am mai spus: la tehnologiile din ziua de azi, putem reconstrui zona cum ne tună. Numai să luăm dracului o decizie și să ne ținem de ea.

  • hm

    dom’le, eu cred că ne permitem să mutăm hala.
    Nu-i vorba de preţ, taman asta-i şi treaba pe care n-o înţelege oengistul: hai, naibii, să facem şi lucruri mai ambiţioase, nu numai cîrpeli.

    Avea ceva dacă făceam naibii o stradă dreaptă? Nu – să facem altă stradă ca pişatul boului, aici mai lată, colea mai îngustă, dincoace să facă un ocol după nu-ş-ce coteţ după vremea lu’ Cuza…

  • florin

    In sfarsit!

  • Amiral Snagov

    daca este asa de grozav si de dedicat Nicu Shordan acesta, sa dea in judecata Primaria pentru ca se misca prea incet si la Basarab, si la Mihai Bravu, si la D-na Ghica, si la penetratia Ciurel-A1.
    Atunci am putea spune ca ii pasa de soarta bucuresteanului!

  • hm

    Nu că nu aş bate zona asta regulat de ani şi ani şi că n-aş şti cum a fost şi acum 35 de ani, şi acum 25 de ani, şi acum 15 ani!

    Dar de trei ani e groaznic, e asediul Stalingradului! – oamenii de acolo locuiesc şi muncesc în gunoi, în praf, în noroi, nevoiţi să schimbe două mijloace de transport ca să ajungă la doi paşi! Nu contează că-s şobolanii cît pechinezii prin gunoaie!
    Nu contează nimic – decît că trebuie să păstrăm intactă identitatea zonei, dom’le!!!!

  • Dan

    Impresia mea e ca ONG-urile si-au ales cam subiectiv si deloc transparent “tintele” de scandal. In ultimii 10 ani de exemplu s-au retrocedat o multime de spatii verzi dintre blocuri, in special in sectoarele 2 si 3; in prezent cartiere gen Floreasca sunt aproape desfigurate de cladirile parazite strecurate printre blocurile comuniste. De asemenea tema cainilor vagabonzi mai mult s-a discutat la televizor decat s-a rezolvat intr-un mod sau altul, oamenii facand in continuare “coada” la spital la Colentina. Sau, in alt registru, zilele astea se vinde CFR Marfa pe un pret mai mic decat valoarea care s-ar putea obtine la fier vechi pe vagoanele scoase din uz. Imi scapa mie ceva sau nu discutam de fapt de o implicare reala a societatii civile ci doar de actiuni inspirate de ce cine stie ce “agenda” (politica, economica, poate si la nivel de servicii secrete)?

  • hm

    oengismul e si o chestie foarte lucrativa.
    Noi presupunem ca implica entuziasm s.a.m.d.
    Nu.
    Am cunoscuti buni, oengisti de cursa lunga; au sprijinit romi, homosexuali, premianti, biciclisti, caini, ecologisti.
    L-am intrebat pe unul care se ocupa de soarta romilor: cum se face ca tu, care lupti pentru integrarea, drepturile si educatia lor… nu ti-ai facut in cinci ani nici un prieten tigan????
    … oengism.

  • Se pierde din vedere faptul că nenorocirea aia de bulevard – pentru care s-a ras un cartier întreg, după modelul ceauşist din anii ’80 (ăla măcar făcea şi blocuri, nu doar bulevard de curse să meargă el cu girofarul de la Guvern la Casa Poporului şi invers, că bănuiesc că ştiţi că ăsta e rolul noului bulevard) – se va înfunda în Berzei şi apoi în Vasile Pârvan şi Plevnei, deci o investiţie total inutilă şi nejustificată (cine dracu’ mai lărgeşte străzi în centrul oraşului? alţii le îngustează). Care, culmea, are loc bine mersi şi pe lângă hală, dar nea’ Oprică a fituit deja bugetul, de aia arată zona mai rău decât după bombardamentele din ’44. Banii s-au dus pe lucrări inutile, pe podul Mihai Bravu (început ilegal şi oprit de justiţie), pe cârnaţi de 1 km, pe chiria pentru primărie. Toată lumea vorbeşte de câini (care, după cum am mai sups cu alte ocazii, sunt o falsă problemă). Aţi văzut cum arată străzile? Aţi văzut cât s-a cheltuit pe nişte ,,piste de biciclete” trasate prin trotuare, chioşcuri şi maşini parcate? Aţi văzut că la şedinţele de CGMB nu are acces nici măcar presa (nu mai zic de oamenii de rând)? Aţi văzut cât se cheltuie pe chiria pe sediul primăriei (cu cât s-a plătit până acum, se cumpărau 3 clădiri ca aia)? Vedeţi că parcul de autobuze, în mandatul lui oprescu, a ajuns de la 1100 la traseu şi 1300 posibile, la 725 la traeu din 1001 posibile, la tramvaie sunt 10 rezerve în fiecare depou şi alte 10 pentru piese? Aţi văzut cum arată parcurile, cum arată spaţiile verzi pe unde au mai rămas, că, de obicei, sunt ori maidane pline de rahaţi de câine – de la câinii cu stăpân din zonă – ori sunt parcări ad-hoc? De asta ne lovim zi de zi, asta ne mănâncă timpul, banii şi sănătatea, nu de câinii din colţu’ blocului. Că nu din cauza câinilor inhalăm cea mai mare cantitate de praf dintre toţi europenii, nu din cauza câinilor ne rupem maşinile, bicicletele şi chiar picioarele, nu pentru a plăti câinii ni se cresc impozitele. Păi, sincer, mai bine aruncăm în Dâmboviţa primarul, CGMB-ul şi tot aparatul lor şi transformăm clădirea aia în adăpost pentru câini… tot prost o să trăim, dar nu o să mai vedem câini. Deşi câinii sunt animale curate, probabil nu vor dori să stea unde au stat boii înainte…

  • Ca să nu lungesc prea mult postul anterior, să amintesc câteva lucrări de infrastructură marca oprescu (cu literă mică, nu merită majusculă):
    – podul Mihai Bravu – început ilegal, abandonat
    – ,,Splai Dudescu” adică un pod în capătul Bd. Nicolae Grigorescu, peste Dâmboviţa şi Splaiul Unirii (aloo, domn’ primar, Splaiul Dudescu nu mai există de prin ’80!) – lucrare utilă, deci abandonată
    – Modernizare linii tramvai Pod Băneasa – Bd. Aerogării – Terminal Aero. Băneasa – început 25.11.2010, nedat în expoatare! Că e gre să expropriezi câţiva metri de teren neconstruit… nu dă bine, primarii trebuie să demoleze cartiere întregi ca să intre în istorie, nu să tragă linii de tramvai pe terenuri virane, nu? Oricum, au montat rebrusament acolo… dar cine să îşi permită să-i deranjeze pe cei cu gipanele parcate pe linie?!
    – modernizare Str. Liviu Rebreanu (linii tramvai + carosabil) – început pe 5.07.2011, în prezent au pus câteva şine pe poziţii, iar drumul e raşchetat… de juma’ de an.

    Nici măcar ce au început alţii nu e în stare să termine. De exemplu, în Piaţa Eroii Revoluţiei era în plan construirea unei staţii intermodale pentru tramvai şi metrou. Mai precis, în mijlocul pieţei s-ar fi amenajat o staţie de tramvai, cu pasaj pietonal pentru traversare, care ar fi avut acces şi la metrou. S-a făcut pasajul, s-a schimbat primarul… şi aşa a rămas, pentru că Oprescu nu a catadicsit să mai dea câţiva lei pentru finisare şi achiziţie de scări rulante. Aşa că acum avem 3 staţii de tramvai provizorii pe laturile pieţei, cu refugii înguste, nesemnalizate şi amplasate aiurea faţă de trecerile de pietoni. Adică un real pericol pentru călătorii nevoiţi să ia tramvaiul din zonă.

    Şi exemple se mai găsesc.

  • florin

    Hala MATACHE a fost construita initial(cu unele intreruperi)intre anii 1887-1899.Actuala constructie ce inglobeaza toate lucrarile de zidarie,ferestrele cu arcade si basorelieful,sunt facute in perioada 1940-1941.Cam asa scrie in vikipedia la Hala Matache.Adica ceea ce vedem noi azi nu are nici o legatura cu obiectivul initial,singurul numitor comun fiind sarpanta metalica.Ar mai fi stalpii metalici care sunt incastrati in actuala zidarie.
    Cu toate acestea cladirea e considerata a fi un obiectiv de secol XIX.Interesant mod de a privi lucrurile.Si ar mai fi ceva:oare oengistilor preocupati de soarta orasului nu li se rupe inima cand vad in ce hal a ajuns hotelul DUNAREA aflat la o aruncatura de bat la Gara de Nord?

  • hm

    intai tragem si apoi punem intrebari. Scurt pe doi:Jos cu ea.

  • Freesys

    Eu vreau un meci spectaculos de “demolare” Oprescu cu bila in exterior vs. Nicusor cu sustinerea in interior !

  • Dan

    Stalpii aia metalici mari sunt pentru montarea unui gard masiv; e clar pentru toata lumea ca vor fi tipete si urlete in ziua in care se va incepe propriu-zis demolarea. De asemenea, odata demolata, cladirea va fi sapata pana la fundatie, stalpii aceia avand probabil si un rol de stabilizare a terenului. Sa pregatesc floricele… si oua stricate pentru Nicusor!

  • Da-le dracu’ pe toate … Ca si Popescu sunt dezamagit ca faci astfel de campanie in conditiile in care nu esti printre cei neinformati si ignoranti ci dimpotriva, intelegi exact despre ce e vorba. A spune ca d’aia sta lucrarea ca n-au demolat hala nu are logica. Daca totul era in regula de ce n-au terminat pana acum tronsonul dintre Vulcanescu (fosta Stefan Furtuna fosta Francmasonilor) si Stirbei Voda? De ce nu e gata de la si pana la hala? Nu vezi ca e o ambitie idioata a lui Oprescu sa arate ca tot “cum vrea muschii” lui face si, la o adica, daca lumea il acuza ca de fapt nu face nimic, sa aiba o scuza? Nu-l lasa Nicusor cel rau. Nu e evident ca lucrurile sunt facute in hei-rup, fara nimic clar in spate? Ca daca era totul clar, cu toate avizele legale si toate aprobarile in regula de ce s-ar fi oprit lucrarile? Deci nu e vina Halei Matache ci a arogantei idioate, a incompetentei administrative si a rautatii acestui doctor care se pretinde primar. Care se apuca sa impuste si apoi sa intrebe cum zicea cineva mai sus. Ceea ce a scris mai sus @Dr2005 e inca o sustinere a ce spun eu. Dar eu spun un lucru si mai simplu. Dar simplu de tot, l-au facut pana si Udrea-Cocos – datul cu bidineaua pe asfalt pentru marcaje. Sunt luni de zile de cand nu exista marcaje pe mari artere: Elisabeta, Plevnei, Grivitei, Stirbei Voda si mai sunt cateva locuri unde mergem pe bajbaite nu stim care pe ce banda e, nu stim care e axul drumului. Despre acest primar vorbim. Dar da-o dracu’ de hala, are zidarie in ea de la 1940 deci structura metalica de fonta originala, la locul ei, nu conteaza absolut de loc. S-o fure tiganii “sa aibe si gura lor sa mananca ceva” ca nu se ocupa oengistii de ei. Ca daca e s-o mute de fapt n-o muta, ii fac o copie. L-am intrebat pe Mircea Crisan cum o sa faca cu montajul ca nu mai stie nimeni sa faca structura nituita de asemenea calibru. Nici n-o sa faca, va fi cu suruburi. Ne vaitam ca altii au oras civilizat si ca noi nu. Oare de ce? Pai la noi e sa bem sa mancam azi indiferent ce-o sa fie maine si mai ales pentru ca nu conteaza deloc ce-a fost ieri. Ca oricum nu invatam nimic niciodata si oricum in viitor o sa stie lumea despre noi din ce povestesc altii, asa a fost mereu. A fost un grec milostiv care sa scrie de daci ca ei erau ocupati cu mancatul si bautul, a fost un ungur care i-a povestit regelui ungurilor care au stiut sa se organizeze, sa construiasca, sa pastreze ce-au construit si sa tina niste arhive ca mai sunt si niste “descalecatori” pe aici. Care nici nu conteaza caci sunt ocupati sa bea si sa manance ca maine nu se stie. Astia suntem noi si astia vom fi mereu. Si ca sa vedeti exact cine suntem ca natie vedeti: http://www.mandriesibeton.ro.

  • Dan

    Explicatia oficiala (si tind sa o cred) e ca acest “upgrade” al bulevardului a presupus si o inlocuire a canalului colector (da, acel tub urias prin care se scurge mizeria de la veceu pana sub Dambovita). Hala pare sa fie pozitionata oarecum deasupra acestui canal colector sau oricum intr-o pozitie care impiedica operatiunea de upgrade a autostrazii kktului fara o demolare macar partiala. Curiosii se pot uita la pozele publicate pe metrouusor in ultimul an din Piata Virgiliu; acolo se vad gropile si conductele in chestiune.

  • Pentru clădiri P + 2 sau 3 cum erau în zonă nu cred că era nevoie de canalizare mai ţăpănoasă… desigur, pentru rechinii imoiliari, care abia aşteptau colţişorul ăla de oraş să le intre în proprietate la preţ de nimic, e nevoie de canalizare puternică, să curgă rpin ea tot kkt-ul lor (la modul cel mai propriu), alături de cel cu care oprescu aruncă în bucureşteni de vre 5 ani. Din moment ce s-au refăcut ambele capete ale canalizării, se putea muta cu câţiva metri mai spre axul drumului porţiunea din dreptul halei, mai ales că nu mai are nimic care să deverseze în ea acolo (că au dispărut clădirile).

  • Asa pare, ca e mai simplu de mutat hala decat fcauta alta racordare pentru teava de cacat :))

  • hm

    ambiţul, văd, e şi mai aprig de partea “bună”.
    Căci ambiţie e, doar, şantajul ăsta al societăţii civile.
    Procese! Judecăţi! Plimbări de la o curte la alta şi de la un minister la altul!
    Să dovedească – ce? Că Oprescu e incapabil, heirupist, mizerabil? Ştiam deja.

    Şi vă mai zic ceva: societăţii ăsteia îi convine Oprescu de minune. E o plăcere să te duelezi în izmene cu caricatura asta de primar – nu trebuie decît să fii şi mai ridicol şi mai absurd decît el.

  • ,,Să dovedească – ce?” Păi să dovedească o ilegalitate… de fapt, au şi dovedit-o, din moment ce Justiţia le-a dat dreptate. Sunt gata să pun pariu pe cât vrei tu că şi dacă demolau hala acum 3 ani, bulevardul tot ca acum era? A venit criza imobiliară şi i-ar fi cotizat nimeni pentru zgârie-nori pe acolo. Iar amărăştenii de rând sunt extrem de proşti (s-a văzut la ultimele alegeri) şi votează oricum cu oprescu ,,că e doctor” şi că ,,ne-a reabilitat blocul” (da, mulţi cred că primăria generală le-a reabilitat blocul, nu cea de sector).

  • Anonim

    Din cate am vazut pe plaiurile mioritice nu prea exista ONG-uri a-politice, cam toate ele au un scop, si sunt finantate de partide. Acum ce priveste de N.Dan consider ca dumnealui e sustinut baneste de niste forte de nuanta portocalie, sau o fi o simpla coencidenta, ca rezultatul actiunilor lui nicusor sunt utile unor domni ce cum nu mai sunt la primarie.

    adrian
    “Dar da-o dracu’ de hala, are zidarie in ea de la 1940 deci structura metalica de fonta originala, la locul ei, nu conteaza absolut de loc. ”
    Care e diferenta, daca vor reconstrui-o in un loc nou, cu beton armat si vor reproduce in tocmai aspectul initial?
    Sau poate asemenea “reconstructii” reprezinta un Kitsch, si nepotii nostri vor veni cu I-Phone 25(cu functia de x-ray) si vor verifica structura de rezistenta daca e din metal si daca e cu nituri sau cu suruburi.

  • Anonim

    E alta treaba ca acel bulevard nu isi are locul acolo, ce functie el va indeplini? Va aduce mai mult trafic in zona centrala. Precum spunea cineva mai sus, in tarile cu apa calda permanenta in centru nu se mai intampla proiecte de genul asta “sa fluidizam circulatia in centru”, la ei omu daca vrea sa circule in centru se urca in transportul public. Dar se vede ca RO trebuie sa se loveasca cu capul in bara, in care au dat acele tari(ce acum in centru se bazeza pe TP).Pana cand si SUA(tara ce pana nu demult ignora cu desavrsire TP in defavoarea masinii)sa trezit sub administrtia Obama si au inceput sa investesca in TP (in speta in tramvaie in centrele oraselor, si cai ferate de viteza in afara..). Alt proiect cretin de a lui Oprescu e pasajul din Pipera ,ce fluidizeaza nimic. Coada acum se muta de la B.Vacarescu la Caramfil, si acolo e cel mai pitoresc ,tot pasajul duce in 1 banda!!!! Cretinism pur . Si sa latesti acolo Caramfil nu poti, ca ai biserica cimitir ,si blocuri cu 5 etaje … Deci aceste proiecte nu numai ca agraveaza traficul, dar ofera posibilitatea politicienilor sa mai spele niste banuti, ca vine in curand noul Mertan S-class si domnii nu pot sa ramana in urma colegilor bulgari.

    Dr2005
    “Iar amărăştenii de rând sunt extrem de proşti (s-a văzut la ultimele alegeri) şi votează oricum cu oprescu ,,că e doctor” şi că ,,ne-a reabilitat blocul””
    Pai tu acum insinuezi ca lumea a avut din cine sa aleaga, si ca daca lumea proasta vota acel candidat magic el rezolva tot orasul.

  • hm

    E o situaţie urîtă, oricum ai lua-o.
    Vă repet, ştiu locul, îl ştiu de zeci de ani.
    Personal mi-a displăcut zona încă din copilărie. Da, era pitorească, dar şi atunci într-un sens ne-romantic.
    Nu vreau să credeţi că am ceva cu ea; tocmai asta e – că nu am nimic. Jos cu ea, şi gata.

    Vă mai spun ceva. Merg foarte des pe la Matache, observ, întreb, trag cu urechea. Oamenii n-au sentimentele astea de care vorbiţi voi faţă de Hală.

  • Dan

    Pe metrouusor au fost publicate cateva poze cu gardul care se construieste in jurul halei: beton, la propriu! Si s-a lucrat inclusiv azi, sambata. Eu zic ca pana saptamana viitoare desfacem sampania – sau fiecare ce are 😉

  • hm

    Am vazut in fuga gardul vineri dimineata.
    Nu dau pronosticuri, dar esti prea optimist…

  • hm

    Iote că mai zice şi domnii cu mai mult dă patru clase că nu prea face să ne sinchisim dă alde Matache.

  • Păi e clar că terenul ăla, destul de bine poziţionat, e vânat de mulţi. Dacă pică hala, putem trânti câteva blocuri acolo, care or să aducă trafic. Deci nu facem decât să aglomerăm zona. Iată ce spune domnul din articol: ,,În acelaşi timp, ca bucureştean, doresc să am o viaţă ceva mai bună şi mai sigură. Or, asta depinde şi de felul în care circulăm în acest oraş”. Deci, ca să avem o viaţă mai bună, trebuie să avem pe unde circula. Drumuri cât mai largi, treceri de pietoni cât mai puţine… gândire tipică de primar sponsorizat de GeneralMotors din america anilor ’50. E drept, atât de înguşti la minte sunt cei ce ne conduc, că nu mai e nevoie să cotizeze nimeni, ei sunt convinşi că aşa e bine, că aşa trebuie, că totul se rezumă la maşini. Iar îmi aduc aminte de paraşuta aia de şefă de la drumuri cu ,,prioritatea noastră sunt şoferii, nu bicicliştii şi pietonii. Biciclişti avem sub 1%”. Iar cu PCR (pardon, PSD) la putere, oprescu chiar are mână liberă să facă doar ce îi dictează imaginaţia lui bolnavă şi megalomanică. Şi, musai, în centru (Doamne fereşte să facă drumuri de ocolire a cartierelor, străpungeri prin câmpurile virane de lângă oraş, unde terenul e ieftin. De ex., la podul din capătul Bd. N. Grigorescu, a dispărut toată organizarea de şantier).

  • hm

    cine e pentru, cine e impotriva, se abtine cineva????

  • Observaţi ce se spune în articolul respectiv:
    ,,- bd. Garii de Nord va avea multe parcari de-a lungul lui si va deveni sens unic, in tandem cu Calea Grivitei;” deci adio trolee, da’ o să avem ditamai parcările, nu cumva rechinii cu blocurile cu 20 de etaje să consume din terenul lor pentru parcări.

    ,,- de-a lungul Diametralei Buzesti-Berzei-Uranus, segmentul cuprins pe str. Berzei intre Calea Grivitei si bd. Dinicu Golescu, vor fi amenajate piste pentru biciclete;” am găit, se demolează hala ca să încapă pistele de biciclete, adică să vină Vesta Investment, Dumava sau altă firmă de casă să tragă dungi galbene pe trotuarul şi aşa îngust şi care va fi ocupat cu maşini parcate

    ,,- rondul de la intersectia str. Berzei cu Vulcanescu va fi micsorat si va fi amenajat mai mult spatiu verde;
    – in rondul de la intersectia str. Berzei cu Vulcanescu este permisa construirea unor cladiri cu inaltimea maxima de 25 de metri.” păi ori spaţiu verde, ori spaţiu construit… nu ştiu de ce am impresia că zona va fi îngustată, pentru ca în mijloc să încapă blocurile, probabil se va crea un mega giratoriu, care mai rău va încurca, deci va anula complet utilitatea ,,diametralei”

    În fine, punem pariu că nu se va muta/reconstrui nimic? Ne vom trezi cu o aglomeraţie de clădiri înalte (că dacă cele mici au fost demolate,nu mai ai cu ce să compari, deci nu te mai acuză nimeni că ai depăşit nivelul maxim de înălţime permis), iar din bulevardul cu două benzi, trotuarul va fi parcare, banda 1 la fel, pe banda a două vor sta şmecherii cu avariiile, iar pe linia de tramvai se va circula, cum era şi când strada era îngustă.

  • Andrei

    “Ando:
    March 4th, 2013 at 16:35

    Inca un punct de vedere:

    http://www.bucurestiivechisinoi.ro/2013/03/radu-boroianu-eu-as-gasi-mult-mai-justificat-un-mars-de-protest-pentru-moara-lui-assan-decat-pentru-hala-matache/

    Da ! de ce tovarasul Nicusor Dan nu sare in sus referitor la Moara Assan ? Oare din cauza ca acolo Oprescu nu isi trage un proiect? spre doesebire de hala matache, moara lui Assan peretii ii are nu din anii 40. Deci ca sa nu se darame moara noi trebuie sa il rugam pe Oprescu sa traga acolo un bulevard, ca tovarasul Nikusor sa sara in sus si moara sa nu cada.

  • Dan

    Zvon urban pe forumuri: au inceput efectiv s-o dea jos! Da’ vorba aia, pics or it didn’t happen 😉

  • Şi punem pariu că tot nu e gata bulevardul anul ăsta?

  • Au început demolarea… se pare băieţii lucrează doar noaptea şi doar la zero grade, deci clar ceva e în neregulă. Deocamdată e Salvaţi Bucureştiul acolo (cu ND în frunte), văd pe la TV că şi ActiveWatch e de acord cu ND.

  • hm

    Dimineaţă era linişte.

Leave a Reply to hm Cancel reply

You can use these HTML tags

<a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>