N-o să vedeţi nimica nou azi, vă spun de la început. E un episod foarte mare – cu aproape 50 de poze – pe care l-am pritocit cu greu, alegînd dintre dublurile din colecţie. Tot uitîndu-mă peste pozele strînse, mi-am dat seama că foarte multe sînt cu maşini oarecum comune acu’ 30-40 de ani, maşini pe care visam să le avem în anii în care ne mulţumeam doar pozele din almanahul Auto…
Dăm bice cu Dacia 1100. Bună maşină! Ştiţi că au fost două modele, cu diferenţe la ornamentul de pe bot?
… unele aveau ornamentul mai lat, altele aveau doar o bandă îngustă. Primele două le am de la Cristian Malide. Dacă priviţi bara de protecţie din faţă şi vi se pare ciudată, e pentru că partea din mijloc, sub care e numărul, basculează ca să te lase să ajungi la compartimentul unde e roata de rezervă. Motorul e, fireşte, în spate – mai e nevoie s-o zic?
De la Dacia 1100 (mai precis de la Renault 8) e un pas spre Renault 10. Avem şi aici două modele – primul avea faruri rotunde, al doilea pătrate. Cel cu faruri pătrate avea stopurile puse sub banda ornamentală argintie:
Mie îmi plăceau mai mult alea cu faruri rotunde – părerea mea.
Rar maşini mai elegante decît Peugeoutul 504; rar! Iată încă unul din puţinele aflate în Bucureşti:
Broscuţele au norocul să fie maşini legendare – aşadar cine are azi una, o ţine de fală. Dar cînd văd una ne-bibilită, îmi place la fel de mult:
… avem şi aici modele, diferenţe, mici îmbunătăţiri aduse de-a lungul anilor – le vedeţi. Primele două poze sînt de la Ando, pe celelalte le-am găsit eu – aparţin aceluiaşi colecţionar, care se vede că le lustruieşte bine; totuşi, parcă nu trebuia să pună capacele alea la roţi – zici că-s de la o oală de supă.
Dar de la broscuţe (adicătelea de la modelele 1200 – 1500) la VW 1600 e doar un pas. Şi astea au fost maşini bine primite – dar ce să-i faci?, nu la fel de istorice…
Rămînem la maşinile cu motor în spate şi – mai ales – cuminţi: la Skodiţe. Întîi, am iubit Skodele 1000 MB:
… avem şi aici mici diferenţe între modele – primele aveau luneta mult mai decupată (aşa se purta pe atunci, de!), dar ultimele fabricate adoptau o lunetă mai dreaptă şi mai sigură. Din Skoda 1000 MB a ieşit Skoda 100 – diferenţa e în cuminţenia liniilor caroseriei:
…prima e de la Boemul, a doua de la Ando, a treia e găsită de mine. Nu am cuvinte să descriu admiraţia pentru constructorii cehoslovaci – bune maşini au adus pe lume! Skoda s-a modernizat odată cu modelele 105 şi 120. 120 L-ul e cea mai întîlnită pe la noi, e Skoda cu faruri rotunde, pe care am tot publicat-o; 150-ul e cea cu faruri pătrate. Prima poză e, iar, de la Boemul:
Maşinile italieneşti erau – pe atunci – Alfe, Lancii şi restul: adică Fiaturi. Dar ce linie elegantă avea Fiatul 1300!
… cînd găsesc cîte una – mai întreagă sau mai ruginită – îi dau ocol şi-o admir fără să mă satur; grozavă maşină! Şi atît de bine gîndită, încît – cu restilizările şi modernizările inerente – s-a pretat fără greş la transformarea în alt model – anume Fiatul 124, cel care la noi a venit pe filierea Lăzii ruseşti. Am văzut multe Lăzi 1200 amărîte pe străzi în ultima vreme; dar vă pun poze cu modelul un pic mai de lux Lada 1200 S şi cu o altă Ladă 1500:
Nici atunci – şi nici… niciodată – lumea nu se putea opri din visul vitezei. Orice model cuminte de maşină avea şi o variantă sport – un coupe. Chiar şi încetul Opel Rekord C pe care l-a pozat Ando…
… sau greoiul Ford Granada (cunoscut şi ca Ford Consul), primit de la Cristi…
… dar puţine modele au făcut atîtea pasiuni ca Mustangul european – ca Fordul Capri:
… ziceţi şi voi, dacă nu vă place şi azi! Dar acu’ 40 de ani, cum credeţi că era? Hai?
Înainte să socotim că-i de ajuns, să vedem şi maşinuţa aceea caraghioasă de care ne rîdeam în filmele franţuzeşti – Citroenul 2CV:
… pozele, făcute frăţeşte – una de Ando, alta de mine.
Gata – gata pe azi.
(lista completă a episoadelor şi a maşinilor publicate – aici)
Am si eu una din seria ultimelor doua. Insa pozata pe la Kinderdijk … O s-o caut.
Ce coincidenta! Azi pe sos. Giurgiului am vazut din nou
o Dacie 1100, in trafic !
Arata chiar mai bine decat asta:
https://www.simplybucharest.ro/?p=14699
OPEL Rekord si FORD Granada arata mortal.
Voveul rosu cu capacele alea monobloc arata de kko.
R 10 cu faruri rotunde …da !Iar FIAT-ul 1300 a fost,într-adevar, o maşină foarte reusită.
subscriu integral 🙂
am văzut în weekend un Lamborghini vechi. Tractor Lamborghini, mai exact 🙂
habar n-aveam că s-au vândut şi-n România.
din păcate n-am apucat să-i fac poze, da’ poate mai trec p-acolo.
măcar nu trebuie să te grăbeşti să-i faci poze cînd merge 😉
hm: gluma, glumă dar să ştii că tractoarele astea străine se miscă destul de vioi pe şosea.
🙂 http://www.youtube.com/watch?v=6h_qjHoutV8
http://www.youtube.com/watch?v=1C9yERgSFVc 🙂
Ma puteti ajuta cu o informatie si va cinstesc ,mai exact stiti unde se afla vw 1600 alb, cel din poza daca l-as gasi l-as salva .Puteti sa ma contactati pe mail sau la tel 0744191715.
Ford Granada Coupe e Mustangul european. În sensul propriu, adică Granada Coupe avea motorul Cologne V6 al lui Pint… Mustang II. Dar, spre deosebire de el, chiar arăta a Mustang.
Mai există cel puţin 2 Granade în zona Şos. Chitilei, cu acelaşi proprietar, restaurate parţial, una cu evazări la aripi, şi abandonate la jumătatea lucrării, adică nu au fost făcute funcţionale mecanic.
https://perfectionistul.files.wordpress.com/2015/04/granada-pre-72.jpg
https://perfectionistul.files.wordpress.com/2015/04/granada-post-72.jpg
@Nautilus: mulţumim pentru precizări şi link-uri!
Ma puteti ajuta cu o informatie ,stiti unde se afla Opel Rekord C din poza? Multumesc!
@Anonymus: Opelul C era în curtea unui service de pe Calea Plevnei (între biserică şi intrarea la SpitalulMilitar)
Au trecut însă peste trei ani de atunci…
Am pus un link ca să va orientaţi mai uşor :
http://www.instantstreetview.com/@44.441272,26.07214,86.47h,7.97p,1.17z
Imi poate zice cineva unde se afla skoda 1000mb ,am nevoie de ceva piese si poate gasesc proprietarul