Episodul ăsta-l începem cu o descoperire neaşteptată din spatele unor blocuri. Un BMW grozav, cum nu credeam că o să mai văd în Bucureşti. E un „neue Klasse” – maşina cu care BMW intra în lumea modernă auto în 1962. Au fost mai multe modele, cu două şi patru uşi; eu cred că frumuseţea asta de culoarea oului de raţă e un „2000”. Pentru standardele de azi, v-o părea cuminte culoarea, dar numai s-auzi motorul şi uiţi că nu-i neagră sau bleumarin…
După „neue Klasse”, BMW a lansat seriile care ne fac şi azi să-ntoarcem capetele – 3 şi 5. Iată cum pornea la drum, din anii ’70, seria 5:
A doua descoperire m-a încîntat şi mai mult. Un cartier liniştit, cu străzi cuminţi, cu soare de toamnă blînd – şi o alură ciudată văzută de departe; prima dată am crezut că dau peste vreo Pobedă. Dar nu era aşa!… iată un Dodge D11 – un Luxury Liner – din 1939:
… parcă-ţi vine să fii atent după colţul străzii, să nu-ţi taie calea comisarul Moldovan…
Dar nici Ando n-a stat cuminte. Stîrnit de pozele de aici – ce credeaţi, că sîntem singurii care vînează rable? – a vînat şi el Volvo-ul ăsta militar:
E şi maşina asta un hibrid, ca să zic aşa. E un Volvo TP21 „Sugga”, un derivat militar apărut, după Război, dintr-o serie civilă de maşini cuminţi (PV800).
Mie mi-au sărit în cale două Fieţeluri 850, şi mi-a fost milă să le las nepozate:
Chit că am mai vorbit de acest model, merită să ne aducem aminte că s-a fabricat din ’65 pînă-n ’73.
Şi tot în drum mi-a apărut şi… o Mobră:
… nu credeam c-o să mai văd aşa ceva; mă gîndeam că-s toate oale şi ulcele. Primele Mobre au apărut mai bine de 40 de ani în urmă. Nu erau motociclete, ci motorete; sau, mai precis, – după zgomot – motopîrţete. Am produs, atunci, şi o altă pocitanie pe două roţi, numită Mini Mobra; dac-o ţineţi minte, era mai mult un moped.
Prietenul nostru AdiP a găsit o mare rariatate; şi nu oriunde, ci într-un cimitir. E o Toyota; un model mai de lux al mărcii: Crown.
Crown s-a lansat în 1955 şi se produce şi azi, cred. Ce zace aici e un Crown din generaţia a cincea, produsă la sfîrşitul anilor ’70.
Ca de obicei în ultima vreme, încheiem cu maşinile „aduse” de Adrian. De-astă dată, avem două cabrioleturi, două Peugeoturi. Iată un 204:
204 s-a lansat în ’64 şi s-a vîndut tare bine în Franţa. Cabrioletul e simpatic foc. Mai jos avem însă ceva şi mai frumos – un 403:
403-ul a apărut în ’55. Cabrioletul ăsta sigur vi-i cunoscut; laolaltă cu fîşul mototolit şi ţigara de foi neaprinsă, făcea parte din marca înregistrată a detectivului „Colombo” – c-aşa-i ziceam noi…
(lista completă a episoadelor şi a maşinilor publicate – aici)
Dacă aveţi întrebări despre unele dintre maşinile publicate, vă stăm la dispoziţie.
Cea mai tare este MOBRA,vorba ceea: “Moarte sigura cu cobra/Dar,mai sigura cu Mobra!”
asa era 🙂
Iar aici,avem si o reclama la Mobra si Minimobra
https://www.simplybucharest.ro/?p=7746
(parca inainte fusese motoreta Carpati)
Oricum, pentru mine Dodge-ul e “regina” episodului
desi 403-ul a beneficiat de “alianta” cu celebrul detectiv…
deci Volvo-ul ăla mi-a picat cu tronc instantaneu!
uitasem de reclama aia,Ando 🙂 Motoretele Crăpaţi? nu prea le-am mai prins…
Cred şi eu, Boemule… te-ai cam duce cu el la peşte…
Apropo de mobră, când eram mic, undeva pe la 5 sau 6 ani, aveam doi vecini beţivi, care aveau în curte peste 50 de mobre; ba le furau, ba le primeau pe câteva zile de muncă, ba le cumpărau stricate. Iar din toate, făceau cel mult 10 bune, care să turuie cât să-i auzi din vârful muntelui.
În vremea aia eu trebuia să dorm de amiază, că eram mic şi ştiam de la părinţi că somnul cu soare o să mă facă mare. Singura problemă era că vecinii lucrau şi îşi testau munca fix amiaza, când eu mă strecuram sub pătură. Asta o ţinut vreo 2 luni, până a luat tata iniţiativă şi le-a rezolvat ălora vreo 5 mobre.
Adică ori de câte ori mă deranjau pe mine de la somn, ieşea în drum, le lua mobra şi o dezmembra cu barosul. Că putea, nu de-alta! Iar piesele le arunca în şura din spatele casei. Cred că şi acum sunt acolo, ascunse pe sub bârne de lemn şi tot felul de nimicuri. Dacă le-aş găsi…
eu le-as cauta 🙂
@Ciprian: mi-a plăcut mult rezolvarea lui taică-tău !
@Ando, nici nu cred că era prea greu să ia unui beţiv mobra de sub fund. Plus că erau de abia anii 2000 pe atunci.
Seria cinci mereu a reprezentat balanta perfecta intra eleganta si sportivitate…super-sportivitate. Cu prima editie E21 nu am avut ocazia sa merg dar prin 92-93 am mers ca pasager cu editia a doua E28 cu 220km/h !!!!!!
O mobra cu atas era frumos sa gasiti. Tot timup m-am intrebat cum dracu il puteau trage…
Mobră cu ataş? N-am văzut…
Superbe! Unde hiberneaza BMW-ul Neue Klasse? Imi pare cunoscuta zona.
Prin spatele hotelului Ibis (fostul Nord) de la Gara. E acolo un soi de parculet si mai sunt si niste garaje.
salutare. puteti sa imi spuneti si mie unde se afla toyota ..adresa cimitirului?
multumesc
undeva prin Pantelimon… aflu precis şi răspundem 😉
Amicul nostru AdiP, care a depistat-o, ne informează : Toyota se află în cimitirul particular de pe strada Tractorului, comuna Pantelimon.
( masina se vede şi pe maps.google.ro)
mii de multumiri tuturor, incerc sa fac o vizita si voi posta detalii, sau poze cu ea la mine 🙂
Dodge-ul mai e pe strada? asa vrea sa-l vad si eu. Pare intr-adevar o aparitie uimitoare.
era in Noiembrie, pe str. Mircesti, undeva intre intersectiile ei cu Bucegi si Mures… nu mai stiu bine unde.
Am gasit Dodge-ul acum dupa zapada, era bine mersi locuit de niste pisici.
O Mobra cu atas: http://www.4tuning.ro/poze/poze-stiri-76/istoria-motocicletelor-fabricate-in-romania-de-la-ims-la-mobra-20384-poza-426105.html
Dodge-ul se afla la intersectia strazilor Arad si Ceremusului. Nu mai e acolo…