despre ce se mănîncă în București - și cu ce se mănîncă Bucureștiul

arhiva

7 maşini vechi – XXXIX

Episodul ăsta-l începem cu o descoperire neaşteptată din spatele unor blocuri. Un BMW grozav, cum nu credeam că o să mai văd în Bucureşti. E un „neue Klasse” – maşina cu care BMW intra în lumea modernă auto în 1962. Au fost mai multe modele, cu două şi patru uşi; eu cred că frumuseţea asta de culoarea oului de raţă e un „2000”. Pentru standardele de azi, v-o părea cuminte culoarea, dar numai s-auzi motorul şi uiţi că nu-i neagră sau bleumarin…

După „neue Klasse”, BMW a lansat seriile care ne fac şi azi să-ntoarcem capetele – 3 şi 5. Iată cum pornea la drum, din anii ’70, seria 5:

A doua descoperire m-a încîntat şi mai mult. Un cartier liniştit, cu străzi cuminţi, cu soare de toamnă blînd – şi o alură ciudată văzută de departe; prima dată am crezut că dau peste vreo Pobedă. Dar nu era aşa!… iată un Dodge D11 – un Luxury Liner – din 1939:

… parcă-ţi vine să fii atent după colţul străzii, să nu-ţi taie calea comisarul Moldovan…

Dar nici Ando n-a stat cuminte. Stîrnit de pozele de aici – ce credeaţi, că sîntem singurii care vînează rable? – a vînat şi el Volvo-ul ăsta militar:

E şi maşina asta un hibrid, ca să zic aşa. E un Volvo TP21 „Sugga”, un derivat militar apărut, după Război, dintr-o serie civilă de maşini cuminţi (PV800).

Mie mi-au sărit în cale două Fieţeluri 850, şi mi-a fost milă să le las nepozate:

 

Chit că am mai vorbit de acest model, merită să ne aducem aminte că s-a fabricat din ’65 pînă-n ’73.

Şi tot în drum mi-a apărut şi… o Mobră:

… nu credeam c-o să mai văd aşa ceva; mă gîndeam că-s toate oale şi ulcele. Primele Mobre au apărut mai bine de 40 de ani în urmă. Nu erau motociclete, ci motorete; sau, mai precis, – după zgomot – motopîrţete. Am produs, atunci, şi o altă pocitanie pe două roţi, numită Mini Mobra; dac-o ţineţi minte, era mai mult un moped.

Prietenul nostru AdiP a găsit o mare rariatate; şi nu oriunde, ci într-un cimitir. E o Toyota; un model mai de lux al mărcii: Crown.

Crown s-a lansat în 1955 şi se produce şi azi, cred. Ce zace aici e un Crown din generaţia a cincea, produsă la sfîrşitul anilor ’70.

Ca de obicei în ultima vreme, încheiem cu maşinile „aduse” de Adrian. De-astă dată, avem două cabrioleturi, două Peugeoturi. Iată un 204:

204 s-a lansat în ’64 şi s-a vîndut tare bine în Franţa. Cabrioletul e simpatic foc. Mai jos avem însă ceva şi mai frumos – un 403:

403-ul a apărut în ’55. Cabrioletul ăsta sigur vi-i cunoscut; laolaltă cu fîşul mototolit şi ţigara de foi neaprinsă, făcea parte din marca înregistrată a detectivului „Colombo” – c-aşa-i ziceam noi…

(lista completă a episoadelor şi a maşinilor publicate – aici)

Dacă aveţi întrebări despre unele dintre maşinile publicate, vă stăm la dispoziţie.

22 comments to 7 maşini vechi – XXXIX

Leave a Reply to PaulIP Cancel reply

You can use these HTML tags

<a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>