Reintroducerea, cu aproape doi ani în urmă, a transportului de noapte în Bucureşti a fost un mare pas înainte pentru civilizaţia noastră. Poate ştiţi – pînă azi – aceste linii legau, în majoritatea lor covîrşitoare, cartierele de Piaţa Unirii. Mi-ar fi plăcut ca liniile acestea să lege cartierele trecînd prin Piaţa Unirii, dar era bine şi aşa.
Poate nu ştiţi însă – aceste linii au fost introduse şi pentru un alt motiv, şi nu acela de a face un bine cetăţenilor: pentru a asigura angajaţilor Regiei de Transport un acces confortabil la depouri şi autobaze. Fiindcă înainte de a exista aceste linii oficiale de noapte, RATB avea o reţea internă de transport a angajaţilor – reţea care a fost înlocuită de… transportul de noapte actual.
De azi RATB face un pas în plus; prin pas în plus putem înţelege, fără să greşim, un şut în fundul călătorului – fiindcă reorganizează zece linii de noapte, transformîndu-le practic în linii-navetă între depouri şi autobaze, aşa cum vedeţi:
- Alexandria va fi legată direct de Berceni, Giurgiului, Niţu Vasile, Ferentari.
- Militariul va fi legat direct de Alexandria, Zeţari, Niţu Vasile, Berceni
- Pipera va fi legată direct de Nordului, Floreasca, Victoriei, Vatra Luminoasă.
- Colentina va fi legată direct de Vatra Luminoasă.
- Titanul va fi legat direct de Dudeşti, Berceni, Ferentari.
- Floreasca va fi legată direct de Victoriei, Bucureştii-Noi, Nordului, Dudeşti, Titan.
- Bucureştii-Noi va fi legat direct de Giuleşti.
Reţineţi: „Alexandria”, „Berceni”, Militari” ş.a.m.d. NU sînt nume de cartiere: ci de autobaze şi depouri.
Fără nici un studiu de piaţă, RATB modifică zece trasee pentru a-şi duce şoferii de acasă la serviciu!
Ca rezultat, avem deja cîteva zone care au rămas fără acces nocturn în centru.
Îi mulţumesc lui Dragoş Anoaica pentru că ne-a semnalat această măgărie a RATB.
În link aveţi şi noile trasee. Am făcut şi o hartă, care e cît de cît corectă – ca idee generală.
M-am întâlnit azi cu ,,noul” N122. Cum am anticipat, mergea cu firma cu RATB şi fără să oprească în staţii…
La 0:32 trecea prin intersecţia Prel. Ghencea cu Braşov, n-avea cum să fie altceva, pentru că ultimul 105 a plecat la garaj în jur de 23:45, iar alte autobuze nu mai sunt după ora aia prin zonă.
Excelent sesizat. Nesimtirea astora, a tuturor din regii, agentii etc este fantastica. Si nu are leac.