despre ce se mănîncă în București - și cu ce se mănîncă Bucureștiul

arhiva

de ce nu e staţie în Pasajul Victoria?

Unul din lucrurile pe care n-o să-l înţeleg în ruptul capului este lipsa staţiei de tramvai din Pasajul Victoria.

Acest pasaj a fost construit cu spaţiu suficient pentru a se amenaja ditai peronul, confortabil – peron care se poate proteja de stresul traficului din pasaj prin nişte pereţi transparenţi.

Nu-nţeleg şi pace! De 25 de ani avem posibilitatea să amenajăm aici o staţie şi n-o facem!

Există pînă şi scările – care ies în faţa Guvernului:

Oare nu s-ar crea, astfel, o legătură confortabilă pentru cei care folosesc autobuzul 300? Şi una rezonabilă pentru cei care folosesc magistrala 2 a metroului?

Nu e vorba de cine ştie ce investiţie la mijloc – doar de bunăvoinţă!

Nu e vorba de lucruri sfinte: de amenajarea unor ieşiri din această posibilă staţie direct la metrou ori în actuala parcare din Piaţa Victoriei!

Nu e vorba de amenajarea unor ieşiri şi pasaje subterane înspre Buzeşti şi Antipa care să ajute călătorii ce vin cu metroul să nu mai piardă minute în şir, chinuindu-se să traverseze toată Piaţa Victoriei!

E vorba de ceva prea simplu: de a pune un stîlp cu o tablă pe care să scrie „staţie”.

fotografiile: Google Street view

11 comments to de ce nu e staţie în Pasajul Victoria?

  • Ando

    E vorba, in primul rand, de a lucra in interesul cetatenilor.Ori asta inseamna multa munca de teren, analiza concreta la fata locului,pe fiecare traseu, plus colaborare intre diversele institutii publice,organizare etc, etc.
    Cand am citit ieri ce meandre face tramvaiul 46 odata cu deschiderea
    arterei Buzesti-Berzei, m-a luat ameteala.
    Eu sunt curios cand a mers ultima oara directorul general RATB cu un tramvai/autobuz /troleibuz…
    De fapt, o fi mers vreodata ?

    • Marian

      Linia 46 ocolește pe hartă făcând nod în Piața Victoriei și mai și generează conflict de trafic între mașini și tramvaie în intersecția Șoseaua Nicolae Titulescu Strada Iacob Felix neexistând benzi proprii mașinilor pe tronsonul dintre Șoseaua Nicolae Titulescu și Strada Constantin Caracaș al Străzii Iacob Felix.😡😡😡😡😡😡😡😡😡😡

  • hm

    de ce înjuri omu’ 😉 vrei să ia păduchi?

  • florin

    Mai oameni buni,parca a fost statie in Pasaj la Victoria.
    Sau confund cu Pasajul Obor?

  • hm

    la Obor si la Muncii doar.

  • Cristian

    @Ando,
    mai mult ca sigur ca directorul general A MERS cindva si cu tramvaiul, cind era mic, ca doar nu s-a nascuta in limuzina.
    Insa asta a fost tare de mult, si tocmai de aceea s-a straduit sa ajunga Director general (PDG, cum zic francezii), ca sa NU mai fie niciodata nevoit sa foloseasca transportul public!
    Dar este absurd sa zici ca este “vina” lui, prentru ca deciziile pe care le iau Primaria sau RATB-ul nu sunt <>, ci in conformitate cu legile pietii.
    Ori, in Bucuresti, cei trei milioane si jumate de locuitori NU vor un transport public decent, Nu vor spatii verzi, ci vor bulevarde largi si parcari, ceasuri aurite si fantani cantatoare care sa intre in Cartea Recordurilor.

    “numai studentii si tziganii merg cu tramvaiul” este o opinie larg raspandita.
    Cum acesti nu repa se duc la vot, ce motive ar avea Autoritatile sa faca statie de tramvai in pasaj?!

  • hm

    Nici unul.
    Nici un motiv, de exemplu, să se finalizeze pasajul de legătură de la Eroii Revoluţiei (Pieptănari) dintre staţiile cele noi de tramvai şi metrou! Pasajul STĂ de vreo patru ani.

  • Cristian

    @hm,
    Nu mai imi aduce aminte!
    la Piata Victoriei nu numai statia lipseste, de aceea cind merg cu metroul prefer sa cobor la Romana si iau de acolo pe 300, pt ca la Victoriei multitudinea de iesirei din metrou ma incurca, iar pe deasupra este f. dificil de traversat piata / parcarea imensa.
    Dar la piata Pieptanari nu am cum sa ocolesc, conexiunea dintre metrou si tramvai este dificila, iar legatura intre metrou si cimitire (da, am mai multe rude acolo), si mai dificila!

  • Marian

    Când va fi reconfigurată Piața Victoriei care are 10 ramificații rutiere să scadă numărul acestora și să sporească infrastructura pietonală și numărul căilor de acces în subteranul stației de metrou omonime??????????Doar Bulevardul Lascăr Catargiu are subtraversare.În rest în calitate de pietoni trebuie să ne înarmăm cu răbdare să stăm la fiecare trecere pentru pietoni blocați în îngrămădeală la roșul pietonal cu temporizare sporită.După ce că nu a simplificat PMB intersecția pentru pietoni a mai și complicat-o cu piste pentru biciclete pe trotuare pe Șoseaua Pavel Kiseleff,Bulevardul Aviatorilor și Calea Victoriei și cu semafoare pentru biciclete laolaltă cu semafoare pietonale pe Calea Victoriei îngreunând astfel viața pietonilor în intersecția cu pricina.Pistă pentru biciclete pe trotuar și semafor pentru biciclete laolaltă cu semafor pietonal sunt paradoxuri.Trotuarul și trecerea pentru pietoni sunt pentru pietoni și bicicleta e mijloc rutier.Pistele pentru biciclete se construiesc pe carosabil una -> pe sensul -> și una <- pe sensul <-.Și semafoarele pentru biciclete se montează laolaltă cu semafoarele rutiere.Și la trecerea pentru pietoni de pe Bulevardul Aviatorilor stăm în calitate de pietoni blocați în îngrămădeală la roșul pietonal cu tot cu bicicliști și trotinetiști circa 2 min și când ne dă verde ne angajăm în traversare și după ce că ne strecurăm cu dificultate prin fluxurile de pietoni ce se întâlnesc din sensuri opuse suportând și bicicliștii și trotinetiștii ce fac slalom printre pietoni periclitând siguranța traficului pietonal nici nu ne vedem pe trotuar și trece pe verde intermitent.Sistem de semaforizare a Pieței Victoriei făcut de mântuială.

  • Cristian Ioan

    @Marian,
    Corect, dar trebuie sa apreciem la Piața Victoriei “etica si echitatea socialiste”. Mai pe romaneste, ca moare si capra vecinului!

    Sotia imi atrasese atentia, dar am experimentat si m-am convins personal: stiam ca mai totdeauna circulatia este blocata acolo, deci zicem ca mai bine sa cobor din autobuz la spitalul Filantropia sau inainte, si sa merg pe jos pina la gura de metrou. Insa nevasta spunea ca si la trecerile de pietoni astepti muult.
    Am verificat, si asa era!
    Deci blocajul este valabil si pt autoturisme, si pt pieton, exact cum spui:

    “stăm în calitate de pietoni blocați în îngrămădeală la roșul pietonal cu tot cu bicicliști și trotinetiști circa 2 min și când ne dă verde ne angajăm în traversare și după ce că ne strecurăm cu dificultate prin fluxurile de pietoni ce se întâlnesc din sensuri opuse”

    Nu exista nicio discriminare, este rau pentu toata lumea!

Leave a Reply to hm Cancel reply

You can use these HTML tags

<a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>