despre ce se mănîncă în București - și cu ce se mănîncă Bucureștiul

arhiva

cinci-șase

Plimbarea săptămînală printre articolele mai vechi începe cu întrebarea naivă de-acum cinci ani: care o fi fost cel mai bun primar bucureștean –  asta… dacă o fi fost vreunul în ultimul sfert de secol: Ce-ar fi trebuit sa faca vreunul dintre oamenii astia ca sa fie cel mai bun primar? Sa taie strazi noi, sa sape metrou, sa traga apa pe toate strazile orasului, sa curete toate gunoaiele macar? Sa fie un Dem I. Dobrescu, un Nicolae Filipescu, un Pache Protopopescu? Stiti cine-s oamenii astia? Sint primari care-au ramas in istorie; au tras tramvaie, au taiat bulevarde, au facut parcuri, s-au gindit faca ceva. N-aveau cum sa candideze la postul de Rege pe vremea aia – asa ca-si vedeau de treaba.

În 2010 publicam senzaționalul material numit Mijloacele de transport din ultimii 30-și-ceva de ani. Este o monografie excepțională (plină de dude), în format monumental (A3) și de aproape patru pagini.

De cînd mă ştiu mi-au plăcut autobuzele. Am mers mult prin Bucureşti şi-am călătorit cam cu toate mijloacele de transport, şi cam pe toate traseele. Aşa că ideea asta, de-a vă arăta ce fel de autobuze, trolee şi tramvaie au circulat în oraşul nostru-n ultimii 30-şi-ceva de ani, mi-a plăcut.

O puteți citi direct aici; se deschide în pdf.

În 2012 publicam primul interviu pe Simply Bucharest. Am vorbit cu Leonard Andreescu despre copiii exploatați – știți voi, aceia din campania noastră, Trezim copiii.

În practică nu se întâmplă aproape nimic deoarece nu sunt oameni care să meargă pe teren la sesizare, nu sunt pregătiţi (nu ştiu ce să facă şi cum şi nu cunosc legea) şi sunt demotivaţi de salariile mici (de parcă ar fi obligaţi să facă muncă asta pe banii ăştia) şi de faptul că nu sunt sprijiniţi de poliţie. Poliţia nu intervine la solicitarea serviciilor sociale sau ale cetăţenilor, la 112, pentru că nu are oameni, nu are bani de combustibil, are alte priorităţi – cazuri serioase/grave (de parcă e mai grav faptul că cineva a fost păgubit prin furt de o sumă – fapt punctual fără repercusiuni grave pe termen lung – decât faptul că un copil e ţinut ore în şir pe stradă într-un mediu extrem de ostil şi toxic, nociv pentru fizic dar şi, mult mai grav pe termen lung, pentru psihic anulându-i-se şansa la o viaţă normală sau chiar la viaţă) şi nu cunoaşte legea…

2 comments to cinci-șase

  • Ando

    Iveco Turbo City mi s-au parut foarte potrivite pentru transportul bucurestean…bine gandit interiorul, ferestre generoase pt aerisire.

  • hm

    puteam sa le mai fi folosit cativa ani. Ca si pe Dafuri, si pe Rocaruri…
    Dar le-am dat la fier vechi.

Leave a Reply

You can use these HTML tags

<a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>