Iată că ne-am adus serialul la al 45-lea episod. Se cade să-l începem cu o raritate; și o premieră pentru serial – un Peugeot 304, ba chiar un cabrio:
304 a apărut, la sfîrșitul anilor ’60, ca un soi de de verigă lipsă între micuțul 204 și mai-marele 304. Cabrioletul este de pe la mijlocul anilor ’70; gama 304 s-a produs pînă spre 1980. L-a pozat, și tot el ne-aduce și cel’lalt cabrio de azi… Ando:
Era și vremea pentru un Rolls-Royce în serialul nostru, ce ziceți? Nu cred că există limuzină mai frumoasă decît Silver Shadow – rar ceva atît de potrivit, între lux și eleganță, opulență și sobrietate. „Shadow” a apărut în anii ’60; dar în anii ’80 trebuia altceva, ceva mai mult, ceva mai mare.
Așa a apărut Silver Spirit:
… cred că a fost și ultimul model RR care, încă, putea fi confundat cu o mașină normală, ca să zic așa.
Am găsit, mai demult, și un Ford Explorer, din prima serie, apărută în 1990 – nici mare, nici mic, nici prea „american” – ci cam cît şi cum trebuie să fie un wagon:
… iar Ando ne arată și cum – din Opel Rekord, un pic mai mărit – a ajuns să se construiască modelul Senator:
Senator a apărut în 1978, cel din pozele de mai sus e din prima serie.
Mai jos vedem niște mașini care merg mînă-n mînă: Daimler Double-Six și Jaguar XJ6:
… mai avem un XJ6, mai vechi, în serial. E că seamănă, mașinile astea? Cam tot aia sînt.
… iată și mașina banală a episodului, dacă ne permiteți să zicem asta: un Suzuki Swift din prima generație:
Swift a apărut prin 1983; la noi seria asta nu a prea fost.
După atîtea poze făcute de Ando, încheiem cu cele primite de la AdiP:
Încă un Neue Klasse, tare-tare frumușel. Pe el scrie: BMW 1502, ceea ce-i datează aproape vreo patruzeci de ani de viață.
(lista completă a episoadelor şi a maşinilor publicate – aici)
Dacă aveţi întrebări despre unele dintre maşinile publicate, vă stăm la dispoziţie.
Ca tot ai incheiat cu un BMW, mi-am amintit ca tot imi zic ca iti trimit poze cu un BMW optecist din Crangasi, prin spate pe la Ceahlau, care are faruri patrate; cred ca e unicat pe la noi, plus o culoare excentrica 🙂
păi se poate? cum să nu primim noi poze de la matale???
Jaguarul XJ6 si BMW 1502.BMW bate chiar spre 5 decenii,aparand in 1966(pe cand Keops punea de-o piramida).Oricum,caroseria asta o sa-mi placa si peste alte 5 decenii.
si mie…
…si mie !!
Te completez, Silver Spirit a fost printre ultimele modele RR care arătau ca un Mercedes-Benz, incepând cu anii 2000 modelele RR arată ca nişte articole funerare. N-am înţeles niciodată ambiţia automobilistică a englezilor.
Fordul Explorer era mai mic pentru că era entry-level-ul în gamă urmau Expedition şi Excursion.
Neue Klasse = BMW MADE IN ITALY
mai bine Mercedes decat dric de lux.
deși. …..
https://www.simplybucharest.ro/?p=13567
Update dureros: la fix o zi dupa ce am comentat mai sus, m-am dus tzantzos pe aleea cu bavarezul sa il pozez, cand colo, dupa ani intregi de zacut pe acelasi loc, FIX atunci mi-a disparut 🙁
Sper doar sa il fi dat la restaurat…
asta, mai mult ca sigur. E genu’ de masina care are noroc…
Daca vorbim de seria 3 verde cu faruri de dreptunghiulare. Nu prea cred ca mergea la restaurare. Omu’ mi l-a oferit la 250 de euro. O mai fi lasat la pret si la dat la fier vechi. Doua imagini la http://retrorable.wordpress.com/2014/04/17/bmw-e21-seria-3-320i/
@Mihai: Exact despre asta vorbeam! Descrierea din link i se potriveste perfect, o adevarata raritate.
304-ul mai e de intalnit pe undeva?
Ando l-a vazut, la vremea articolului, la Casa Scanteii.