scris de Ando
Serialul nostru cu maşinile vechi nu mai necesită alte prezentări. Pentru că, de multe ori, am fost întrebaţi unde se află cutare sau cutare maşină, ne-am gândit ca – din când în când – să revenim pe la unele din locurile iniţiale pentru a vedea (şi a vă informa) dacă mai sunt sau nu, pe acolo, maşinile pozate începând din februarie 2011.
Nu vă aşteptaţi la o acţiune sistematică pentru că ne-ar răpi prea mult timp dar, de câte ori vom putea, vom semnala dacă maşina respectivă se mai află pe poziţia cunoscută.
Aşadar, iată primul grupaj:
Renault-ul 10 din episodul 4 se afla bine tupilat şi protejat, cam în acelaşi loc, adică în spatele blocurilor de pe str. Chiristigii – vizavi de parcul primăriei sectorului 2. Se vede că proprietarul nu-l neglijează.
La doi paşi, într-o parcare aflată imediat la dreapta, cum se intră pe aleea Avrig, dinspre strada Avrig, amatorii pot vedea un Renault 16. Cam jerpelit, dar din modelul ăsta au supraviţuit destule exemplare prin oraş.
Şi tot în zona străzii Avrig, pe o alee din spatele noului bloc cu 10 etaje ridicat lângă punctul termic, se află VOLGA-model GAZ 31029 de care aminteam în episodul 10.
N-am mai ajuns la Wartburg-ul 353 de pe Vatra Luminoasă dar un alt exemplar poate fi văzut „pe viu”, pe şos. Ştefan cel Mare, urcat pe trotuarul de vizavi de I.G.P.
In cartierul Baicului, mai precis imediat după ce treceţi prin gangul blocului-potcoavă, aşezat în părculeţul de vizavi de Gara de Est, pe strada Prof. Nifon Bălăşescu, daţi, dintr-un foc, de două exemplare rare, unul lângă altul: un Renault Gordini şi o Dacie 1100.
Mergem mai departe.
De câţiva ani, la intersecţia străzilor Viitorului şi Salcâmilor, stă nemişcat şi trist acest VW 1600 despre care am pomenit aici:
Din păcate, după cum se vede, arată din ce în ce mai rău…
Ceea ce nu se poate spune, din fericire, despre elegantul Mercedes 200, parcat la fereală, într-o curte de pe str. Cobalcescu nr. 23 şi care arată încă bine.
Aşa cum spuneam, este doar o primă tentativa de actualizare „pe teren” a existenţei unor maşini prezentate, pe larg, în serial – pozele din acest episod fiind făcute în primăvara asta.
Asta nu înseamnă că nu vom răspunde în continuare la întrebări, dar cum vremea nu iartă pe nimeni, în mod sigur o parte din maşini ne-au părăsit şi rămân la stadiul de fotografii…
(lista completă a episoadelor şi a maşinilor publicate – aici)
Dacă aveţi întrebări despre unele dintre maşinile publicate, vă stăm la dispoziţie.
..nu stiu de ce Relault-ul Gordini, mi s-a parut intotdeauna o masina “simpatica si dulce”..mai degraba adresata Doamnelor ! Un fel de Nissan Micra de astazi..raspectand proportiile, bineinteles !
..RENAULT..
Dacia 1100…ce amintiri ! Nu stiu de ce, nu s-a mai fabricat (?) insa pot sa va spun, atat cat ma pricep ca, astazi motoarele de 1/1.1 sunt “en-vogue”..!! Un ex.: Rover UK a fabricat modelul cu motor de 1119 (super-bun, dealtfel) din 1976, pana in 2005! Sunt in posesia unui astfel de exemplar, fabricat in 2005, cu 100.000 miles (165 000 Km) la bord, merge exceptional si…nu am umblat la el !!! Oare Dacia 1100, o masina reusita (dupa parerea mea) chiar nu putea rezista pe piata ? Au fost alte considerente economico-politice ?
Masina cu pricina, cu titlu generic: http://www.autotrader.co.uk/classified/advert/201405053941154/sort/default/usedcars/price-to/2000/onesearchad/used%2Cnearlynew%2Cnew/postcode/ls61aa/page/2/make/rover/engine-size-cars/1l_to_1-3l/radius/1500?logcode=p
…drept insa ca, pe al meu l-am luat direct “de la poarta fabricii” din Coventry..in 2004..cand eram “student” (?)…Super-masina, o recomand oricand, pacat ca acest model nu s-a produs/vandut absolut deloc in Europa continentala ! Poate ca era mult peste masinile din clasa ei cu exceptia Golf-ului…
Pe Dacia 1100 am făcut şcoala…bună maşină şi vă daţi seama ce hărtănite erau astea de şcoală.
@Rover-ul arată foarte mişto.
Si mie imi place Roverul. Cateva au ajuns si pe la noi, chiar daca nu au prea fost ingrijite, nu s-au comportat rau deloc
Multumesc…! Tine mult la tavaleala, poti sa juri ca, a fost facuta pentru Europa de Est: solida si compacta, garda la sol cu aprox. 5 cm mai mare fata de “suratele” ei, articulatii solide, vopsea “nemuritoare” , fara niciun fel de “electronicaraie” inutila..etc. De consum ce pot sa spun..5.5-6% in oras si 4-4.5 afara, daca e bine reglata ! Dacia 1100 “englezeasca”..intr-o varianta, desigur, ceva mai reusita !
Apropo de Renault 16: http://republicaro.tumblr.com/image/82877915439
Cu vreo 14-15 ani în urmă, un VW 1600 foarte asemănător prin culoare şi design (semnalizatoarele mici, nu cele mari ale modelelor 1972-1973) cu AEJ-ul din poză era prin Dorobanţi, pe str. Washington, în faţa unui bloculeţ cu garaje la subsol, şi cu o legitimaţie foarte îngălbenită de la un mare spital din Bucureşti pusă în parbriz. Numărul era de tip vechi, x-B-xxxx.
Bursa zvonurilor spune că a fost luat de la proprietarul de atunci şi dus la restaurare, dar se pare că nu a mai ajuns acolo…
avînd în vedere cît de puţine 1600 rămăseseră şi atunci, nu m-aş mira să fie tot aceeaşi maşină. Ghinionistă…
…stiati de acest frumos si incitant site ?
http://www.volganeagra.blogspot.co.uk/
… printre preferatele noastre!
Câteva momente agreabile cu publicitate “retro” la automobile, găsiţi aici:
http://www.financiarul.ro/2012/02/21/imaginatie-si-efecte-speciale-cum-aratau-reclamele-auto-in-anii-50-video/
@Ando
…sa fie primit ! Splenid, multumiri !