despre ce se mănîncă în București - și cu ce se mănîncă Bucureștiul

arhiva

7 maşini vechi – XLVI

Oare ce mai vedem în episodul de astăzi? Pentru început, o glumă destul de reușită a japonezilor: Nissan Figaro. Pe dedesubt, este un Micra – și a apărut prin 1991. E… haios. Ando l-a pozat, dar mai apoi l-am văzut și eu pe viu:

Nu m-așteptam să dau peste un bătrîn Moskvici 402 așa de bine păstrat într-o parcare deschisă – dar dacă l-am văzut, l-am fotografiat ca amintire:

Am mai dat peste un Wartburg 311… cam chel – dar poate pentru că aşteaptă vremuri mai bune:

Ando – mai prin toamnă – a dat peste un Mitsubishi Starion, mașină fabricată cu oareșce succes de-a lungul anilor ’80:

… iar eu m-am gîndit să vă arăt cum – la începutul anilor ’90 – inspirata Skoda Favorit, creată pe ultimii pași ai industriei socialiste, avea să se transforme, cu ceea ce numim know-how-ul german, în Skoda Felicia:

Favorit a devenit Felicia, și apoi Felicia a devenit Fabia. Bunuțe mașini.

Iată și mașina americană a episodului de azi: un Pontiac Bonneville, foarte cuminte și foarte departe de exuberanța spațială a liniilor din anii ’60:

Pontiacul acesta, văzut de Ando, e din generația a șaptea – de mijloc a anilor ’80.

Terminăm cu trei Forduri; un Sierra cu adevărat pe butuci și un Transit din prima serie, care pare că se reîntoarce la viață:

… şi mai ales un Taunus 17 M, ascuns într-o curte interioară care şade… şade tare amărît:

(lista completă a episoadelor şi a maşinilor publicate – aici)

Dacă aveţi întrebări despre unele dintre maşinile publicate, vă stăm la dispoziţie.

13 comments to 7 maşini vechi – XLVI

  • Mi-a placut Nissanul ala, n-am stiut de existenta lui. Probabil ca aia care l-au facut au fost fani ai serialului Columbo 🙂

  • hm

    mai stii? Se prea poate.
    E chiar haios rau, cand il vezi pe strada.

  • Felicitari! Tare de tot episodul, si 402-ul, si Starion-ul, dar mai ales Bonneville-ul si simpaticul Figaro. Ai idee pe unde le pot vana si eu? Ma gandesc ca Figaro-ul e prioritate, ca pare foarte bine pe roti, si se poate misca oricand 😀

  • hm

    He-he, nu m-am lăsat pînă n-am dibuit, prin mijloace proprii, Taunusul 🙂

    402 e la P-ţa Reşiţa, pe intrarea în aleea Ucea.
    Figaro era duminica trecută pe Salcîmilor, între Toamnei şi Viitorului. Nu mai avea ornamentele cromate de la faruri.
    Bonnneville şi Starion nu ştiu pe unde-s.

  • Ando

    @Mihai: Salut ! Starion-ul se afla pe str.Arh. Hârjeu, chiar, în rondul de la intrarea la teatrul de vară din Parcul Naţional.
    Bonneville l-am pozat anul trecut la …Constanţa.

  • Wartburgul nu asteapta vremuri mai bune, era mai bine acum 2 ani.

  • Ando

    @Mihai: nu-i nimic. Săptămâna trecută,am dat de un Wartburg in stare foarte, foarte buna.
    Se afla parcat pe bd. Nicolae Grigorescu, vizavi de staţia de metrou, cam la 50 m spre bd. Ctin Brâncuşi !

  • hm

    mare pacat de wartburgul asta, din Grozavesti.

  • @Ando, am prins si eu doua Wartburguri in viata, unul pe la Titan si unul de Brasov, dar n-am apucat sa le editez. O sa le urc eu candva.

  • hm

    Maine – poimaine aratam si noi ce am mai vazut 😉

  • Daca gasesti ceva ce vrei sa pui de la mine de pe blog in articolele de pe simplybucharest, stii ca nici nu e nevoie sa ma intrebi 🙂 Fac asta tocmai ca sa nu se uite de exponatele respective.

  • PaulIP

    Un Wartburg asemanator (sau poate chiar acesta) a stat mult timp parcat langa rondul de intoarcere al troleibuzelor 66 de la Spitalul Fundeni. Curios este ca de fiecare data il vedeam parcat altundeva…

  • hm

    Mihai, multumesc – eram sigur! Cît de curînd iti imprumutam o bijuterie.
    Oricum, ai fotografiat ce n-am reusit eu, in atatia ani!

Leave a Reply to adrian Cancel reply

You can use these HTML tags

<a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>