Ajunsăi şi-n anul ăsta la „Promenada Operei”; asta e un eveniment în aer-liber, ţinut seara, în faţa clădirii Operei: aici se arată cam ce-o să se joace pe scenă sezonul ăsta, totul într-o montare de zile mari.
Anul ăsta Opera şi-a promovat bine de tot evenimentul, aşa că s-a strîns şi mai multă lume ca anul trecut; oameni care s-au bucurat, sper, să vadă cam cu ce se mănîncă arta care-a îngrăşat-o pe cucoana care cîntă la urmă.
Oamenii veniseră cu scaune de-acasă, cu pături, şi savurau cuminţi pe gazon muzica. Babele-şi aduseseră şoricarii să asculte ariile celebre, bicicliştii-şi aduseseră şi ei bicicletele să-nveţe şi ele ce-i ăla balet (zău aşa vere, eu am bun simţ să-mi las maşina la o staţie distanţă, regulamentar parcată, dar tu – biciclist care trebuie să-mi scoţi ochii că eşti biciclist – nu poţi să vii decît cu bicicleta şi să o ţii printre oameni).
Da’ tot a fost frumos – de ce să mint.
Maşina ta are închidere centralizată, alarmă, număr de înmatriculare, serie de motor, serie de şasiu şi poţi să îi pui şi dispozitiv de urmările GPS, pe care hoţul să nu îl vadă.
Bicicleta are o serie pe cadru (uşor de şters cu şmirghel) şi pe biciclistul de pe ea, eventual un lanţ sau 2 pe care hoţul le taie în 2 secunde. Cum transportul în comun în Bucureşti e o bătaie de joc, cu ce ai fi vrut să vină oamenii?
la fel ca batranii aceia, care au putut folosi “bataia de joc” de transport public.
Care a functionat excelent sambata seara in zona, apropos.
cred ca e momentul ca orice organizator sa ia in calcul si afluxul de biciclisti la evenimentele publice. Anul asta am vazut, intr-adevar, ca incepe sa fie cazul sa oferi o solutie si pentru asta.
20 de minute în staţie, fără să fie afişat programul (deşi sunt obligaţi prin Legea 92/2007 şi OMT nr. 972/2007) nu mi se pare ,,excelent”.
Bicicleta e mai practică, dar la români încă funcţionează mentalitatea conform căreia doar sărăntocii şi cei suficient de inapţi să nu primească permis categoria B merg pe ea. E văzută, cel mult, ca un obiect de relaxare, pe care sâmbăta îl sui pe maşină şi îl duci până la Pădurea Băneasa şi înapoi.
N-am participat la evenimentul celor de la Operă. Nu am ştiut de el şi nici nu eram în Bucureşti la momentul respectiv. Însă ştiu cum e să te streseze la cap (să nu zic cuvântul cu f) toate rudele şi cunoscuţii ,,nu mai merge la muncă pe bicicletă, că nu e bine” sau ,,cum să mergi pe bicicleta? Ce zic colegii tăi de birou?!”. Nu mai zic că bicicleta mea mai are puţin şi dispare (,,du-o şi tu la spălătorie, cum să o ţinem în casă?”), iar de spălat nu mai sunt lăsat să o spăl în cadă, cu consecinţe vizibile asupra lanţului, care în ultimele 2 săptămâni s-a tocit mai mult decât în cele 5 luni de când l-am montat, pentru că nu mai pot curăţa şi degresa pinioanele şi rotiţele schimbătorului.
Pentru că sunt păţit cu oameni cu mentalitatea descrisă mai sus, nu prea îmi place să văd că un site cu pretenţii precum SimplyBucharest aruncă cu noroi în biciclete şi biciclişti cu toate ocaziile posibile şi imposibile, de la imensa supărare a lui Hm când a văzut o bicicletă legată de gardul unei crâşme acum vreo 2 ani şi până la frustrarea că el a mers o staţie pe jos că nu a avut unde să îşi lase maşina, în vreme ce ,,nesimţiţii” pe 2 roţi au pus bicicletele lângă ei. Ăsta e avantajul bicicletei, că poţi să o iei cu tine aproape oriunde!
Dacă evenimentul e în aer liber, cu stat pe iarbă, nu ai nevoie de nicio măsură, se pot pune bicicletele pe iarbă lângă biciclişti.
La concerte (fie ele de operă, rock sau de altă natură) ar trebui nişte rasteluri păzite, cam cum e şi cu garderoba (dai bicicleta şi primeşti bon), mai ales că aproape toate se termină la nişte ore la care RATB-ul circuă cu uşile închise şi lumina stinsă.
ei vezi, fix mentalitatea de a baga ceva pe gat nu-mi place.
S-a circulat excelent cu transportul public. Plus ca Opera este usor accesibila.
Jos palaria pentru echipajele de politie si jandarmi care au fluidizat perfect zona (nu ca anul trecut)!
Nici eu nu cred ca e normal sa lasi noaptea pe o peluza intunecata si hiper-aglomerata biciclete in picioare sa cada peste batrani si copii.
Ma rog, eu mi-am lasat masina departe exact ca sa (1) nu incurc pe nimeni si (2) pot pleca, fara a fi blocat, acasa, cand se va fi terminat evenimentul.
Nu ma plangeam de asta, ma laudam.
Si – asa cum o spun de fiecare data – solutia nu este sa mergem cu ceva anume, ci ca – cu orice am merge – sa mergem frumos, regulamentar si sa nu ne batem joc de celalalt.
Sigur, hai să o băgăm tot timpul pe aia cu bătrânii şi copii. Nu ştiu ce înţeleg nişte copii mici de la Operă (nici nu ştiu dacă au voie în sală la spectacole).
Aproape în orice domeniu e băgată placa cu ,,bătrânii şi copii”. Acum vreo câţiva ani m-a legitimat Miliţia că făceam poze la nişte autobuze la un cap de linie. Agentul mi-a zis sec că n-am voie, că sunt bătrâni şi copii [în autobuzele care stau la capăt între curse] şi că le violez intimitatea. Anul trecut, un bătrân a scăpat din ochi un copil care a trecut printr-o gaură într-un gard şi a fost atacat de câini pe o proprietate privată. Imediat s-a luat decizia uciderii tuturor câinilor de pe domeniul public.
Nu vi se pare că dăm prea multă importanţă bătrânilor şi copiilor?
E doar măsura umanității unei societăți.
Las’ sa moara cei slabi. Bravo! Ce frumos e sa fii tanar!
Bicicleta nu e drobul de sare, nu cade peste copii şi bătrâni… Uitaţi-vă ce e prin Vest, unde vezi biciclete peste tot. Şi ăia au şi ei bătrâni şi copii, dar nu vin cu tot felul de absurdităţi.
Deştepţi ăia de la Calcutta şi Phenian… acolo sunt complet interzise bicicletele, pentru că încurcă traficul (Calcutta) sau strică imaginea socialismului (Phenian). Ce Copenhaga, Amsterdam, Budapesta… India şi Coreea de Nord sunt modelele noastre!
“Nici eu nu cred ca e normal sa lasi noaptea pe o peluza intunecata si hiper-aglomerata biciclete in picioare sa cada peste batrani si copii.”
Asa e. Se stie ca a doua cauza a mortalitatii in grupa de varsta 60-80 este strivirea sub bicicleta. (prima cauza e innecul cu sarmale gratis la petrecerile de 1 decembrie)
Eu zic sa interzicem complet bicicletele, ca sa nu mai fie regulamentar sa vii pe peluza de la Opera cu un instrument potential letal pentru batrani si copii.
https://en.wikipedia.org/wiki/Think_of_the_children
Doar o clarificare, ca sa nu se creada ca am venit aici doar ca sa fac mistouri ieftine (desi consider ca articolul de pe Wikipedia e relvant pentru discutia de fata):
Cred ca replica de mai sus, “sa mergem frumos, regulamentar si sa nu ne batem joc de celalalt”, este un indemn sanatos pentru toata lumea implicata. Atata timp cat avem respect unii fata de ceilalti si nu ne agatam de detalii subiective si relative, totul ar trebui sa fie in regula. Pentru societate in general, participarea cat mai numeroasa la astfel de evenimente e importanta.
talibani.
Sa traiti voi bine si sa moara toti cei care sunt impotriva voastra…
Exisă faze normale în viața noastră, presupun. Pe care n-aș vrea să le comentăm. Sînt momente în care vei folosi mai puțin bicicleta, prin forța unor împrejurări obiective.
Aș vrea – foarte tare!!! – să se înțeleagă că împrejurările în care EU, ca șofer, am fost incomodat de biciclete sînt aproape zero.
Și mi-e teamă, zic, că bicicliștii ar trebui să se concentreze la relația cu pietonul.
Eu, ca biciclist, intotdeauna dau prioritate pietonilor. Eu, ca pieton, sunt nevoit sa ma asigur si cand trec la semafor, pe verde si nu doar din cauza biciclistilor.
Nu neg ca sunt biciclisti fara lipsa de respect (sau simt de conservare) in trafic. Insa nu despre asta discutam. Eu unul nu vad nicio problema cu a veni cu bicicleta la concert si a o plimba dupa tine prin multime, daca nu se ofera variante de a o lasa in siguranta undeva. Din replicile de aici imi permit sa trag concluzia ca nu circulati cu bicicleta in oras si nici nu sunteti la curent cu ce riscuri presupune acest demers – bicicletele (decente) sunt scumpe si se fura mult prea usor. Cred ca un pic de intelegere si empatie nu ar strica, altfel riscam sa fim catalogati drept talibani.
rezervele mele bucureștene de empatie mi le păstrez pentru cei care nu prea-și pot purta singuri de grijă.
Da’ iar ies eu personajul negativ în tărășenia asta.
Mie mi-a venit să-i fac guler bicla aluia care si-a daramat-o peste picioarele batranului de langa mine! Na, recunosc!
Daca o darama peste mine, asta e – se intampla! Ca bicicleta mai si cade!
Da’ daca o darama peste ala micu (ala micu care stie ca n-are voie sa se joace pe langa o bicileta lasata in picioare) zi-mi ce faceam?
SI NU, NU SUNT MIRCEABADIST 🙂
Bicicleta pe o peluză stă, de obicei, culcată, pentru că bicicletele ,,moderne” nu prea mai sunt echipate cu cric (eu cred că arăt a moş cu cric, apărători la roţi ş.a.).
Dacă vorbim despre trafic, toţi trebuie să ne respectăm între noi, respectând, în acelaşi timp şi regulile de circulaţie şi celelalte legi aplicabile în ţara asta.
Pietonii care traversează aiurea sunt cele mai mari pericole de pe drum… dacă îi loveşti rişti să ai şi tu de suferit (ori în urma căzăturii sau a lovirii vreunui alt obstacol – copac, maşină parcată, gard etc., ori în urma întâlnirii cu rudele celor loviţi – acum vreo câteva săptămâni un motociclist a lovit un copil scăpat pe mijlocul unui DN. Motociclistul a căzut, s-a lovit grav, iar bâtele neamurilor copilului lovit au făcut restul, în vreme ce colegul lui de drum, oprit să acorde primul accident, a fost bătut şi înjunghiat), dacă îi eviţi rişti să te arunci sub o maşină care circulă regulamentar pe banda cealaltă şi să-l bagi pe ăla nevinovat în puşcărie pentru ucidere din culpă, că Miliţia o să spună că nu s-a păstrat distanţa. Cele de mai sus se aplică tuturor categoriilor de vehicule, fie ele pe 2, 4, 6, 12 sau mai multe roţi, cu motor sau fără.
Cred, totuşi, că educaţia rutieră ar trebui să înceapă din copilărie, iar amenzile pentru participanţii la trafic (indiferent de natura lor) să fie date nediscriminatoriu (adică să le primească şi pietonii şi bicicliştii şi şoferii de la RATB şi camionagii şi cei cu Audi şi ML, nu doar ăia cu Logan şi Skoda) pentru orice abatere cât de mică de la regimul circulaţiei. Păi numai din amenzile pentru parcare neregulamentară şi traversare aiurea cred că în 2 ani am putea face o centură de 7 benzi pe sens în jurul oraşului.
Dar deviem.
Avand in vedere ca Romania este ”auăr cauntri”, se puteau pune suporturi de biciclete la intrare, astfel incat biciclistii sa isi lase vehiculele acolo.
Deci, conform penultimului alineat din articol, daca vin cu bicicleta mea la Opera si o tin langa mine printre spectatori, sunt sanse sa fiu balacarit…
Daca as da 2500-3000 de lei pe o bicicleta suficient de buna pentru jungla din traficul bucurestean, ar fi firesc sa am grija de ea ca de proprii ochi. Si nu. Nu circul prin Bucuresti cu bicicleta (nici prin fata blocului, unde alearga BMW-urile negre ”dă Bulgaria” nu am curaj!).
Apropo, şoricarii babelor nu te-au deranjat? Aş prefera să cadă o bicicletă pe mine (chiar mi s-a întâmplat să cadă bicicleta peste mine când a plecat trenul până să apuc să o urc) decât să calc sau, mai rău, să mă aşez în ce au ,,produs” şoricarii pe iarbă sau lângă copaci.
cum iti bagau pe gat bicle? Erai la un bukake cu bicle?
bicla ocupa cat un om. Eu zic sa te iei si de aia de au venit mai multi decat tine. Sa se dea un loc sa ajunga la toti.
SimplyStupid.ro
URA!!!! Avem un propovăduitor imbecil al mersului obsesiv cu bicicleta. Bagă-ţi tu bicla în cur şi umflă-ţi-o.
Orice o fi permis pentru voi, dar nu toate vi-s cuvenite – ziceţi să vă treacă în Constituţie ca categorie cu drepturi speciale.
Şi nu uitaţi – de cîte ori lăsăm un mecanism să devină o extensie a noastră – vorbim aici de biciletă, motocicletă, automobil, smartphone şamd – pierdem ceva din ceea ce-ar trebui să ne facă oameni.
Or, cetăţenii buni din oameni se fac.
au venit martzafoi de aia cu biciclete la opera? asta a ajuns opera bataie de joc a unor hipsteri drogatzi! ajuta doamne romania si scapa de nenorocitii astia!
Nimeni nu are de cîştigat de pe poziţii ” de forţă”!Fiecare are dreptatea lui şi, ceea ce mi important,în opinia mea, este să discutăm ca cetăţeni normali, toţi plătitori de taxe şi impozite deci cu drepturi şi obligaţii legale…
Eu ca pieton trebuie să respect anumite reguli, bicicliştii şi conducătorii auto codul rutier ş.a.m.d.
Aspectul ESENTIAL prin care ne deosebim de cei din vest este lipsa spiritului tolerant ! Nu acceptăm sub nicio formă opinia şi punctul de vedere al celuilalt.
Oraşul este, vrem nu vrem, al tuturor.
Nici cei de ”dincolo” nu s-au născut educaţi gata!A durat câteva generaţii până le-a intrat în sânge.
Am remarcat ca exista categorii de comentatori care nu stiu decat un lucru; au o idee – si atat.
M-am contrazis mai anul trecut cu un flacau care, la orice articol, isi exhiba obsesiile legate de transportul public si de traficul din Statele Unite. Mai inaugural Oprescu un pasaj? Hopa! vom ajunge ca Detroit. Atata stie! Mai mult nu poate!!!
Asa si acum. Degeaba e vorba despre Opera, despre lucruri frumoase – mica aluzie la micii mitocani pe doua roti a inflamat topicul. Atata pot unii!
PS – am fost si eu acolo. Am vazut si soricari, am vazut si babe, am vazut si biciclisti buni, am vazut si biciclisti rai 🙂
mă rog, pe mine nu mă flauşează inflamarea topicului… Dar iată că am învăţat nişte lucruri!
E normal să-ţi laşi bicileta noaptea, pe peluză, în aglomeraţie – pe cric? Se pare că e normal.
E normal să te superi tot tu, biciclistul, cînd îţi cade bicicleta peste cineva? Se pare că e normal.
E normal să vii aici şi să-mi opui argumente de imbecil, însoţite de înjurături? Se pare că e normal.
Mitocani si batausi, nu le convine cand ne luam de ei.
Obsedati – “azi am facut 10 minute pana la munca”, “azi am prins 65 la ora coborand dealul X”.
Dorm cu bicicleta in camera…
Dar doar ei au raspunsul la problemele civilizatiei orasului.
Sa-I vedem iar cum ies pe 20 sept. la marsul bicilistilor si injura si sparg oglinzi.
Dar… civilizati, ca ei, nimeni altii.
NU E DE AJUNS SA TE SUI PE BICICLETA CA SA FII SI UN CETATEAN MAI BUN.
SA INSTIGI LA URA IMPOTRIVA PIETONILOR SI A SOFERILOR NU ESTE DE NICIUN FOLOS DIN PUNCT DE VEDERE AL CIVILIZATIEI.
PUNCT.
Înjurături în trafic sunt în fiecare zi… şi mare parte vin de la şoferi. Măcar de 2 ori pe an să aibă şi bicicliştii ocazia să îşi verse nervii…
Am cunoscut, cândva, pe cineva cu mentalitatea antevorbitorului X. Stătea în Berceni (poate e chiar X). Ultima dată când l-am întâlnit, era supărat că m-am înscris eu cu bicicleta pe banda 3 ca să fac stânga, aşa că în mijlocul intersecţiei m-a depăşit prin dreapta în timpul virajului. În schimb, cu câteva luni înainte, pe când eram prieteni, îmi povestea cum făcea exces de zel cu poliţiştii care-l opreau ca să nu fie amendat pentru viteză… uneori funcţiona, că nu aveau ăia autorizarea metrologică la radar sau nu aveau chef să se certe cu el. Halal civilizaţie…
Tot legat de civilizaţie, sâmbătă mergeam cu nişte colegi pe DN1A spre Văleni. Pe la Lipăneşti trece un disperat pe lângă noi (eram în coloană), la distanţă mică şi cu mâna lipită de claxon. Pentru că el nu a vrut să tragă de covrig, unul dintre colegi a ieşit de pe drum pe acostament şi a căzut. Ultima dată când am vorbit cu el era suspect de fractură de claviculă. Păi nu merită bătute astfel de specimene care, doar d’ale dracului, claxonează şi trec la mică distanţă?
În Austria, acum vreo câţiva ani, fiind în maşină, am mers vreo câţiva km cu 10 la oră, că era un biciclist care abia trăgea la deal în faţă. Nimeni, dar nimeni nu claxona sau nu încerca să depăşească (ar fi călcat linia continuă), chiar dacă nu era niciun poliţist sau cameră de luat vederi pe o rază de 30 km. În Bulgaria am mers cu TIRul după mine vreo 500m, după aia m-a depăşit pe contrasens (nu mai era linie continuă şi nu venea nimic din faţă). În schimb, în România, orice drum cu bicicleta e o aventură… în oraşe ai tot timpul portiere deschise, taxiuri, autobuze care nu semnalizează, pietoni care trec aiurea, iar în afara localităţilor trec toţi disperaţii la 2mm de ghidonul tău, mai ales cei aşa-zis profesionişti (camionagii, şoferi de autobuz şi dubă) şi cocalarii cu maşini la mâna a 7a din Germania. Şi, totuşi, în ultimii 4 ani am avut un singur incident (o Solenza în roata din spate, neasigurare la plecare şi schimbarea benzii de către şofer; s-a rezolvat ,,amiabil” cu şoferul luat de mână şi dus la service-ul de biciclete, unde a plătit paguba, că altfel rămânea pieton dacă venea Poliţia). Şi merg ceva, anul ăsta am făcut deja 5500 km pe 2 roţi.
Nu-i niciun cîștig să trăiești doar pentru o idee.
Sau să sari în sus cînd auzi ceva ce nu-ți place.
Dacă mă iau de “bicicliști”, parcă mă iau de vacile sacre din India.
Asta văd, asta zic. Mă deranjează? Da, dom-le, mă deranjează. De aici să vină X și Y să mă considere “șofer” este o tîmpenie. Cît casa.
Nu sînt șofer, sînt cetățean. Cetățean, înainte de șofer, înainte de pieton, înainte de biciclist!
Eu ca cetățean vorbesc și – tot ca cetățean – vreau să discut. Dacă mi te reduci la dimensiunea de biciclist, înseamnă că punctul de vedere îți este îngustat.
Zilnic, ca bicilist, ți se întîmplă ceva. Dar asta ți se întîmplă și ca șofer, și ca pieton, și ca pasager în transpotul public. Treci peste! Bucură-te de viață și de drumul tău!
Nu-s atîtea forumuri în care să se plîngă/laude lumea cu ce a făcut în dimineața respectivă în drum spre școală sau muncă, ca cele de bicicliști – am ajuns și eu să cred asta.
deci, sa fiu scuzat, cum am zis inainte???
Talibani?
Fix talibani. Fundamentalisti velo 🙂 Toleranti si civilizati!
Pe 20 septembrie am vazut si eu ca se tine marsul “biciclistilor”. Iar se lasa cu parbrize sparte.
Hm, nu înţeleg ce vrei să ,,discuţi”. Dacă ne uităm la articolele postate pe blog, tragem nişte concluzii:
1) Eşti împotriva utilizării bicicletei ca mijloc de transport pentru navetă, cumpărături sau alte scopuri, cu excepţia relaxării, preferabil cu viteză mică şi departe de civilizaţie. Sunt numeroase articole împotriva bicicletelor şi bicicliştilor, legate de modul cum circulă aceştia şi cum îşi lasă bicicletele (lângă ei nu e bine, legate de copac iar nu e bine). Nu e niciun articol legat de circulaţia vehiculelor motorizate în Bucureşti. Deşi o simplă privire pe geam de la birou sau de acasă îţi poate arăta cel puţin 10 exemple de încălcare a Codului Rutiere.
2) Eşti pentru uciderea tuturor câinilor. Cazul lui Ionuţ a fost o tragedie, dar petrecută pe un teren privat, unde primăria nu poate interveni (şi, totuşi, a făcut-o, ILEGAL).
3) Eşti pentru demolarea a tot ce înseamnă clădire istorică, după înverşunarea cu care susţii, în scris, proiectele megalomanice ale lui Oprescu (tot felul de lărgiri, tuneluri, pasaje în centru). Ce contează că oamenii au fost aruncaţi în stradă în toiul iernii? Avem bulevard nou, şerpuit ca pişatu’ boului (deşi au ras un cartier întreg!).
4) Eşti împotriva oricărei acţiuni care implică întreruperea traficului pe o stradă, cu excepţia lucrărilor la utilităţi (ai comentat vehement la ultimele marşuri ale bicicliştilor şi la diversele maratoane).
5) Îl susţii clar pe Oprescu, prin cele 4 puncte de mai sus şi prin faptul că nu ai ratat ocazia să îi faci cu ou şi cu oţet pe toţi contracandidaţii săi, mai ales pe Nicuşor Dan, în ciuda argumentelor ce ţi-au fost aduse şi chiar a mini-interviului pe care i l-ai luat lui Nicuşor Dan.
6) Îţi plac covrigii cu sare şi merdenelele cu brânză.
—
Astea sunt ideile care reies din citirea postărilor de pe blog, sunt ideile pe care blogul le promovează.
Atât eu, cât şi mulţi dintre cei care citesc, suntem clar împotriva ideilor de la punctele 1 – 5 (că covrigi cu sare şi merdenele mănânc şi eu).
Având în vedere punctele 1, 3, 4 şi 5 de mai sus, e logic de unde trage lumea concluzia că eşti mai mult ,,şofer” decât altfel de participant la trafic, pentru că ideile respective avantajează exclusiv conducătorii auto.
1 O majoritate destul de incurajatoare a soferilor circula regulamentar si cu bun-simt.
2 Cainii fara stapan nu au cauta pe strada. FAPT
3 Exista cladiri, chiar istorice, care pot fi demolate. Orasul nu este un mausoleu. Pareri impartite, inclusiv in tagma urbanistilor si a arhitectilor. Basarab este un cîștig mare pentru oraș. Buzești-Berzei este un cîștig pentru oraș. Părerea mea.
4 Cetatenii au dreptul si sa circule in pofta inimii. Mai ales în week-end. Parerea mea.
5 Nu il sustin politic si electoral pe Oprescu, asa cum nu l-am sustinut nici in 1998, 2000, 2004, 2008, 2012 și cum sper în continuare să nu ajung să îl susțin. Am fost alaturi de acțiunile sale în chestiunea Matache. Asta nu intră în contradicție cu atitudinea împotriva lui N. Dan. FAPT.
6 Îmi mai plac și micii, fleicile, prăjiturile.
Afirm că sînt mai întîi – în continuare – pieton, și apoi șofer (prin forța unor împrejurări), apoi biciclist și călător în transportul public.