despre ce se mănîncă în București - și cu ce se mănîncă Bucureștiul

arhiva

cinci-șase

Iată și linkurile vechi ale săptămînii.

Vă invit la o plimbare prin zona 11 Iunie, care și azi – ca și-acum cinci ani – are atîtea cotloane pline de surprize. Am descoperit strada 11 Iunie undeva, demult, prin 1988. Circulaţia tramvaielor fusese oprită, la fel ca şi pe bulevardul Coşbuc (Regina Maria), căci se lucra la Centrul Civic. Strada era pustie şi părea c-o să rămînă tristă şi părăsită pentru totdeauna. A venit însă revoluţia şi strada a-nviat. Tramvaiele au început să circule, maşinile s-au înmulţit, s-au dărîmat case vechi şi s-au ridicat case noi şi urîte – ca peste tot.

Să vedem cum –  și despre ce – a fost primul episod al seriei V. V. C. – Oraşul nostru a început să trăiască din nou odată cu anii 90. Ştiţi la fel de bine ca mine că nu s-au păstrat multe imagini din vremea aceea; s-o fi gîndit cineva că se petreceau lucruri care merită ţinute minte? Nu casc gura prin oraş de ieri-de-alaltăieri. De-aceea m-am gîndit să mă uit mai bine prin jur şi să caut fel de fel de chestii rămase din acei ani de început: reclame, anunţuri… toate au o poveste.

Să vorbim și despre… bucureștean. Ce-l face, pe el, atît de bucureștean? Bucureşteanul face pînă la Sinaia fix o oră şi 25 de minute – fireşte, din faţa casei (nu contează că stă în Băneasa, Pantelimon, Berceni sau Drumul Taberei). Niciodată nu face mai mai mult – e drept că alt prieten a recunoscut, odată, ca a făcut o oră şi 35 de minute; dar prinsese patru radare pe drum şi două blocaje. Nu ştiu cine sînt şoferii aceia care zac cu orele pe deneu sîmbăta, pe la Comarnic; sigur-sigur, bucureşteni nu sînt.

Și să nu ostenim niciodată să punem pe tapet chestiunile transportului publicSe vorbeşte de sisteme park & ride, de cît de simplu e ar fi pentru cineva să-şi lase maşina la intrarea-n oraş – şi apoi să se fîţîie cu transportul public. Teoretic, aşa e. Dar priviţi cu atenţie locurile pe unde lumea intră şi iese. Uitaţi-vă – de exemplu – la microbuzele firmelor care asigură transportul angajaţilor de la firmele din Ilfov. Uitaţi-vă ce balamuc e sus la metrou la Aviatorilor, la Aurel Vlaicu, la Piaţa Sudului, la Păcii dimineaţa – din astfel de locuri se face preluarea oamenilor; aici e nevoie de parcări temporare, de locuri de staţionare.

2 comments to cinci-șase

  • Ando

    Ce mi-ai facut cu 11 Iunie! Aproape 7 ani de zile am mers pe aici;fie pe jos-prin parc,fie cu tramvaiul…Ce amintiri! Da,e adevărat, zona şi-a mai revenit,dar mai are de recuperat.
    De exemplu, piata Libertăţii din faţa intrării în parcul Carol ar putea fi una din cele mai atractive din oraş dacă bufleiul ăla de Piedone n-ar mai ţine Fântâna Zodiac pe uscat !Vara asta, de trei ori am fost pe acolo şi niciodată nu funcţiona jetul de apă!

  • hm

    Piedone e ocupat cu parcul Copiilor, numai pe-acolo se-nvarte, in rest…

Leave a Reply to Ando Cancel reply

You can use these HTML tags

<a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>