… începem o serie nouă, așa, mai de „Magazin duminical”. Cu ce-am mai găsit prin ziare vechi – „Scîntei” și „Românii” vom înfățișa, săptămînal, cîte-un crîmpei-două din viața orașului nostru.
Tragem nădejde c-o să vă placă.
Primul articol este din 14 Aprilie 1947; al doilea din 18 Ianuarie 1948. Ambele, din „România Liberă”
Nu vorbesc desigur in numele tuturor, dar cel putin din punctul meu de vedere si al unor cunoscuti, daca acest serial va tinde spre aceeasi consecventa ca Matty, atunci veti avea inca odata, daca mai era nevoie, respectul nostru al cititorilor. Oricum, nu pierdem niciodata nimic din ceea ce este postat. Multumim, suntem pe receptie!
(Mi-a placut expresia “pungas de buzunare” si simtul civic al cetatenilor – bunicii nostri? :))
Mulțumim pentru aprecieri! Va fi un serial duminical pentru care strîngem materiale de multă vreme.
Va… urma, deci – ca toate serialele bune 😉
In poza a doua:interesant că pe placa vagonului scrie “Linia 20”,iar în text e vorba de linia 17.
Oricum,un accident grav dupa cum se vede,cu vagonul complet răsturnat.Să n-ai frâne pe dealul ăla, e crâncen !
Nici prima fotografie nu pare a fi chiar corecta, daca vedem ca tramvaiul sta infipt in magazinul Cometa, iar din articol ni se spune despre Marin Stanciu…
Probabil ca nici atunci – cum din pacate, nici acum – numarul reporterilor de teren nu era pe masura nevoii de a ilustra corect si complet informatiile.
Dar… dar ce deliciu de stil gazetaresc, inca plin de senzationalismul interbelic 🙂
PS: tot inainte!
Aleea (strada, azi) Cornelia este mai jos, cum intri pe 11 Iunie, prima la dreapta, nu e deal acolo. Dar vii cu viteza, ce-i drept, de sus de la Filaret 🙂
17 si 20 – din ce stiu mergeau amandoua pe C-tin Istrati – 11 Iunie, pe atunci.
In rest… asta e 🙂
La V09 nu prea aveai cum să rămâi fără frână… dacă murea compresorul, aveai frâna de mână. Sau, varianta şi mai simplă, puneai controlerul pe mers înapoi şi dădeai toate cele 8 contacte, făcând frână în contracurent. E drept, riscai să arzi izolaţia bobinajelor motoarelor, da’ rebobinarea unui motor costa mai puţin decât repunerea pe şine a vagonului ieşit în decor.
1948: deraiază tramvaie.
2014: deraiază mai multe tramvaie.
1989: se mesteca guma Turbo.
2014: a reapărut guma Turbo.
Anii ’80: s-a construit Piaţa 13 Septembrie (care nu a funcţionat niciodată).
2014: nişte moşi vând în Piaţa 13 Septembrie.
1986: se vindeau animale de casă şi păsări în Piaţa 16 Februarie (până prin 1995, când au dispărut).
2014: au reapărut animalele de casă şi păsările în Piaţa 16 Februarie.
1983: oamenii evitau sexul şi se căsătoreau din interes.
2003: oamenii căutau sexul şi nu se mai căsătoreau deloc.
2013: oamenii evită sexul şi se căsătoresc din interes.
1984: exista un singur partid.
2014: tot un singur partid există, în practică…
Aşteptăm raţionalizarea benzinei.
@Kathy Bates : păi la preţurile astea, ne-o cam autoraţionalizăm 🙁