… dac-ai fi să te iei după ce vuieşte internetul de mai bine de-o săptămînă-ncoace, chestia de-i zice „Black Friday” e un eveniment ce depăşeşte ca importanţă păşirea omului pe lună, alegerea noului Preşedinte şi inventarea sprayului de muşte laolaltă.
Aşa o fi – dar ţineţi minte, regula numărul unu a comerţului este aceea că vînzătorul nu iese niciodată în pierdere.
Aşa ca, cînd vedeţi laude, reclame, linkuri, statistici, e de folos să vă gîndiţi cui folosesc ele; pen’ că, desigur, nimica nu se face pe veresie în comerţ.
Poate-i interesant de remarcat că reducerile sînt cam pe-aceeaşi plajă; aşa cum taximetriştii se-nţeleg să menţie preţul pe kilometru, aşa-i şi pe-aici. Consiliul Concurenţei n-are, din păcate, cum să se-apuce serios de o investigare – dar ar merita.
E, desigur, de recunoscut că România e o piaţă în care intră, în realitate, un sortiment redus de produse şi mai ales, în volume mai degrabă mici. Deci nu pot exista cu adevărat reduceri imense.
E adevărată constatarea tradiţională că anumite chestii, vîndute foarte rezonabil la sfîrşitul lui Octombrie, au fost scumpite recent, doar pentru a fi vîndute în perioada actuală cu o „reducere senzaţională”. Dacă n-aş fi văzut-o cu ochii mei, n-aş fi scris-o acum. Dar am văzut-o în două locuri importante.
Nu zic că – dacă se-ntîmplă să te nimereşti cu banii şi nevoia pe reducerea de care chiar ai nevoie – „Black Friday” nu-i o super-afacere. E.
Eu n-am făcut această afacere cu mult-lăudatele magazine online, ci – ciudat – cu modestul şi tradiţionalul comerţ care implică mers în magazin, luat din raft şi plătit la casă. Îs mulţumit.
Închei. Nu uitaţi ceva.
„Black Friday” rămîne un eveniment splendid marketat, controlat şi cosmetizat.
Nu uitaţi că principalele canale de comunicare în masă sînt blocate cu lauda evenimentului, iar nemulţumirile consumatorului sînt deviate spre comunităţi restrînse, ba chiar luate-n bătaie de joc de influenceri.
Pai la magazinele online, diferenta redusa va fi compensate de transport, deci se anuleaza valoarea. 🙂
Chiar, de cand am aflat ca a iesit Iohannis presedinte (sa fie intr-un ceas bun!), netul mustea de “blec fraier dei” &co.
Oare notiunea asta are “lipici la cumparatori” si in alte tari*, sau doar la noi?
______
* = in afara de America, tara “shoppingului” (am scris asta ca o repercusiune a unei declaratii a lui Bush de acum ceva timp) si China (unde a fost omor in toata firea)
P.S.: Gargarism…
Simpatic! :))))))
Ei, orice reducere prinde oriunde. Priveşte nebunia din Marea Britanie, cînd, imediat după Anul Nou, încep reducerile masive.
http://www.independent.co.uk/news/business/analysis-and-features/black-friday-helpful-discounts-for-christmas-shoppers-or-cynical-marketing-by-desperate-retailers-9877805.html
“Only a few shoppers will bag a true bargain on Black Friday. Retailers are creating a frenzy by using impulse marketing techniques to dump unwanted stock on consumers who are being tricked into buying organised landfill.”
Explicația limbilor e simpla si se cheamă profitshare.
Sau 2parale 🙂
Click la click nu-si scoate ochii.
Cand publica Z. (Nu dau nume, nu e in stilul practicat aici) articolul periodic in care ni se spune sa nu ne facem RCA decât la companiile scumpe pentru ca doar ele sunt serioase si sigure înseamnă ca s-a mai facut o plata…
Sunt prea bogat ca sa-mi permit lucruri scumpe.
Alt mod de operare al magazinelor de BF: produsele ieftine se duc in depozit cu 2/3 saptamâni înainte si ramân acolo pana încep vânzarile de Craciun.
Si totul e CURAT! Clientul si Protecția Consumatorului nu au ce sa facă!
De BF interesul nu e sa se vanda cele ieftine, ci cele scumpe.
Cele ieftine se vând oricum, exact.
Anul asta cred ca am mirosit si eu un pic manevra asta, dar nu eram sigur-sigur.
Exemplu:
Stiu un magazin care vindea un aragaz bun si ieftin in toamna. De BF acel aragaz nu a existat in magazin.
Ori s-a epuizat stocul si nu s-a reînnoit dinadins, ori s-a retras in depozit. Plauzibil…
Daca aragazul reapare la vânzare in doua saptamâni, teoria „ține”.
Pai cum sa iasa bine cand emagul a lucrat numai “pe surse”, pe siteul oficial nu se spunea nimic despre momentul inceperii campaniei, dar pe bloguri “se dadea” ba miezul noptii, ba 6 AM, ba 8 AM.
S-a vazut clar ca s-a lucrat in campanie publicitara, cu teasere, cu “scapari”, cu sneak preview-uri…
Ce sa mai zici de “eroarea” emag de ieri, cand au bagat la 1 leu televizoare, masini de spalat re-sigilate si au promis ca onoreaza comenzile?
Teoria conspiratiei functioneaza!
Dacă ne aducem noi bine aminte, în fiecare an, la sfîrșitul BF, se întâmplă ceva interesant. Ori se operează, din scurt, reduceri suplimentare, ori se mai suplimentează un stoc…
În această ordine de idei, nu era o surpriză că Emag o să facă o mișcare. Mai mult, afirm că cine cunoștea… aștepta!
De teoria conspirației putem sau nu să ținem cont, dar mișcarea tradițională de final de BF a avut loc – punct.
Hopaaa ! Uite ceva interesant :
http://www.arhiblog.ro/obrazul-subtire-cheltuiala-tine/
Citeşte (si) acolo în comentarii cine dă tonul discuţiilor şi cum deviază marele Z. în derizoriu părerile negative şi o să vezi cine a luat bani de la emag 😉
un război prea mare, acest BF, nu-i aşa?
Un pișcot prea mare, acest BF 🙂
Pe bune, l-a mai vazut cineva pe Zoso (hai sa dam numele) comentând in disperare pe un subiect? Si la el, si la Arhi, si la NWRadu? Zici ca e disperat sa meargă discuția doar in ce direcție trebuie.
Nu sunt naiv, nu mai cred in Zâna Măseluță, dar prea se sare peste cal !!!!
O să dezbatem problema a ce poate face un influencer. Într-un articol. E timpul.
UK, BTW 🙂
http://www.theguardian.com/business/2014/nov/28/black-friday-sales-police-attend-supermarkets-amid-scuffles
http://www.independent.co.uk/news/business/analysis-and-features/black-friday-5-ways-retailers-trick-you-into-buying-stuff-you-probably-dont-need-9886208.html
http://www.telegraph.co.uk/finance/newsbysector/retailandconsumer/11258888/Black-Friday-2014-live.html
http://www.dailymail.co.uk/news/article-2852585/Mayhem-Black-Friday-begins-Shoppers-clash-supermarkets-trying-grab-bargains-Boots-Game-Curry-s-PC-world-websites-crash-thousands-start-hunt-Christmas-deals.html