… dacă de curînd am citit cum se circula pe Autostradă, azi încercăm – tot cu „România Liberă” – să ne dăm seama cum s-a ajuns la Autostradă.
Păi, la început a fost anunțul; pe 8 Februarie ’67 (partea cu licitația și contestația nu exista acum aproape o juma’ de secol…)
… apoi, (3 Noiembrie, același an) s-au angajat oameni…
… și… s-a lucrat, desigur. Zice și la gazetă doar – pe 28 Septembrie ’69…
După o vreme, fiindcă, alături de nerealizări existau și lipsuri, lumea a-nceput să se-ntrebe de ce nu se inaugurează odată și-odată (13 Iunie ’72) minunăția de Autostradă:
Din ce știm, Autostrada nu are o dată oficială de inaugurare – cu pamblică, pîine, sare și fotografi; s-a dat în funcțiune cam… tacit.
Dar – o lună mai tîrziu – s-a circulat!
Cum? – ne zice Victor Beda (dacă țineți minte povestioarele lui cu accidente și alte prăpăstii rutiere cu care ne-a otrăvit viața de-a lungul anilor comunismului):
Asta a fost Autostrada. Nu avea, pe mijloc, gard de protecție, ci tufe mai mult sau mai puțin răsărite…
Foarte frumos!
Mereu m-am intrebat cand s-a inaugurat autostrada sus-numita, si daca a fost cu mare pompa…
Exista pe blog aceste “povestioare” ale lui Victor Beda?
Nu – n-avem… omul publica prin revista „Pentru Patrie”, almanahuri şi mai scotea şi cărţi – poate or mai fi, dacă nu prin anticariate, atunci prin vreun talcioc.
un documetar Agerpres:
http://www.agerpres.ro/flux-documentare/2017/02/04/documentar-in-imagini-50-de-ani-de-la-inceperea-constructiei-autostrazii-bucuresti-pitesti-prima-autostrada-din-romania-08-30-28