despre ce se mănîncă în București - și cu ce se mănîncă Bucureștiul

arhiva

Se lucrează la Metrou Eroilor

Pare a fi cel mai central şantier public al Bucureştiului – acela al noii staţii de metrou Eroilor, unde vor ajunge trenurile din Drumul Taberei. Fiindcă de un sfert de secol ne-am dezobişnuit să vedem muncă în oraşul nostru pare ciudat cînd trecem pe lîngă şantierul de-aici.

Da – e şantier; cu tot ce presupune asta: cu săpături, cu maşini grele, cu zgomot şi cu noroi – dar ce bine e cînd avem un şantier! Înseamnă că se petrec lucruri bune.

Sîmbătă, de Ziua Unirii, m-am dus să dau o mică raită şantierului. Se lucra serios şi bine.

Întîi, am luat la pozat interescţia bulevardelor Eroilor cu Eroii Sanitari:

După cum vedeţi, această intersecţie este reconfigurată, deoarece se lucrează serios peste drum de parc, pe colţul dinspre Medicină.

S-au schimbat lucruri aici, din toamnă. Copaci tăiaţi, chioşcurile florăreselor mutate vizavi; ba chiar ceva mişcare şi pe colţul viran dintre Splai şi Eroilor.

Pe aici – în zona adiacentă şantierului – nu s-a asfaltat, şi se păstrează obiceiul peticirii gropilor, cînd nu se mai poate altfel. La final, probabil, şi podul peste Dîmboviţa va fi reabilitat, deoarece e de multă vreme în mizerie; dar asta e altă discuţie.

M-am uitat şi peste gard, desigur, să văd ce se lucrează concret la metrou:

… apoi am ocolit prin parc şantierul, întorcîndu-mă în Eroii Sanitari.

Pe aici e şi cea mai mare mişcare, deoarece e intrarea de lucru a şantierului. Betoniere, basculante şi trailere intră şi ies continuu. Băieţii de la poartă spală de noroi roţile camioanelor care ies din şantier, iar apoi curăţă şi bulevardul – practică pe care pe vremea lui Ceaușescu am întîlnit-o, în Bucureşti, într-un singur loc – şi anume la un şantier din apropiere de cartierul Primăverii.

Metroul acesta care se construieşte în oraşul nostru e un lucru extraordinar. Şi chiar dacă nu vi se pare, lucrările merg mai bine decît ne speriau scepticii. Bravo!

14 comments to Se lucrează la Metrou Eroilor

  • Lucrările nu merg deloc bine, ce se face acum e doar ,,curăţarea” terenului e la suprafaţă şi atât. Sunt o groază de ţevi de mutat, iar TBM-urile oricum nu pot fi scoase, pentru că nu e gata staţia de la Valea Ialomiţei. Să distrugi e întotdeauna uşor… acel părculeţ va dispărea pentru totdeauna, pentru că în cei 30 cm de pământ de deasupra betonului staţiei nu o să crească mare lucru, cel mult nişte boscheţi (că tot era parcul Eroilor pe vremuri celebru pentru acţiunea din boscheţi). Au dispărut, probabil definitiv, şi troleibuzele din zonă (să vedem câtă viaţă o să aibă 61, 69 şi 90 prin Cotroceni… după ce va fi gata metroul până la Eroilor, în cel mai fericit caz va fi adus un troleibuz din estul oraşului până la Operă şi de acolo mai departe cu metroul).

    Spălarea roţilor se face pentru că e centru… la Valea Ialomiţei nu s-au spălat niciodată roţile şi nici pe la celelalte staţii. Acum, de bine, de rău, au terminat cu săpăturile la Orizont, Favorit şi Dr. Taberei 34, că altfel înotam în mâl ca anul trecut.

  • hm

    Zău că-s optimist că n-o să fie dracu’ așa de negru la sfîrșit.

  • Ando

    Părerea mea este că, cel puţin acest prim tronson: Drumul Taberei- Universitate (parte din proiectata magistrală M5),va fi de mare folos pentru cei care locuiesc în marele cartier.

  • cata

    Si placa comemorativa a lui Chioru ce au facut cu ea ? Oricum de mai bine de douazeci de ani nu mai ramasese decat soclul . Asta apropo de aia care se dau mari romani in continuare. Eu sunt interesat cum se va face organizarea de santier la Universitate si pana acolo . Va fi misto ! Cred ca mai muta Oprescu statuile odata la Izvor , de or sa le puna soclurile pe roti pana la urma , pentru o mai buna mobilitate.

  • hm

    Statuile alea or să stea mai bine în stația de metrou, socot.

  • cata

    HM,beton asta cu statuile in statia de metrou . Ce , doar rusii sa aiba asa ceva ? Cred ca cel mai bine vor face parcarea subterana de la Universitate statie de metrou , va fi mult mai utila asa . Nu ar fi o solutie ?

  • hm

    io zic și mai bine, că tot merge tot melteanul pe banda de autobuz de pe Bulevard, din parcare de la Universitate să poți intra direct pe șine cu Jeepul

  • cata

    Mi-ai luat-o inainte tinere . Exact la asta ma gandeam dupa postarea mea anterioara E ok , merge intre vecini.

  • hm

    Buna treaba ca nu suntem vecini dintr-aia care își incendiaza mașinile 🙂

  • Unii se vor bucura că se lucrează… dar toată lucrarea asta va deveni, în câteva săptămâni, o mare frecare de mentă, deocamdată lucrează diverse firme la mutat utilităţi.
    Într-adevăr, metroul ăsta, cel puţin în primă fază, nu va ajuta prea mult, va fi ca pista de biciclete de pe Victoriei: fără cap şi fără coadă. Numai că oamenii vor fi obligaţi să îl folosească, din cauza lipsei transportului de suprafaţă.
    Proiectanţii au vrut ca tot transportul să fie preluat de metrou… vrei să mergi de la Favorit la piaţă la Moghioroş? Iei metroul. Vrei să mergi de la Valea Ialomiţei la şcoala 164 sau 197? Iei metroul! Cu toate astea, chiar în perspectiva deschiderii întregului tronson, numărul de intrări pe fiecare staţie e ridicol de mic, 3-4000 călători pe zi, mai puţin decât staţiile lui 41 (precis or să umble şi la ăsta, să vină mai rar). Practic, tot cartierul Drumul Taberei va trebui forţat să folosească metroul, pentru a se putea justifica investiţia în staţiile dese şi prost amplasate (cu accesele şi mai prost amplasate, de obicei la mijlocul staţiilor, nu la capete cum ar fi normal).

  • PaulIP

    “Bd. Victoria Metroului asupra Troleibuzului”! 🙂
    Chiar nu se poate pastra o linie-doua-trei de troleibuz?!
    Ma gandesc la un 90 sau 93 prelungit…

  • hm

    O să vedem… Şi Militariul are metrou, dar troleele subzistă.

  • Troleele din Militari sunt introduse pe acolo în 1996, deci după metrou. Când s-a făcut metroul, s-a scos aproape tot, cred că în afară de 336 (care nici nu oprea în toate staţiile), restul liniilor – 136 şi 180 (ulterior, 180 a fost desfiinţat şi 136 a ajuns pe traseul lui 180), că alte linii urbane nu cred că mai erau – fiind linii fantomă.

  • hm

    Scoseseră tot, după inaugurarea metroului – 136, 336 (rapid) au reapărut după 1990.

Leave a Reply to cata Cancel reply

You can use these HTML tags

<a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>