… cînd te pomenești cu Salvarea-n spate, căutînd să ducă pe cineva la spital, se cade să-i faci loc să treacă, în orice împrejurare nenorocită de trafic te-ai afla. Așijderea și pentru Pompieri și pentru Poliție.
Trebuie să te dai cît mai în dreapta – și să lași liber.
Firește, mașinile de intervenție o pot lua și pe contrasens, dar sînt cazuri cînd nu prea pot s-o facă – avem artere cu sensurile separate de linii de tramvai stil cale ferată, de spații verzi, de garduri; gîndiți-vă, de pildă, la configurația arterelor de pe linia tramvaiului 41…
Am văzut – pe stradă – două situații tipice pentru această situație:
… în prima, mașinile de pe banda întîi se dau cît mai mult înspre bordură, iar cele de pe banda a doua se înghesuie cît se poate de tare în stînga – rămîne ceva loc pe mijloc să se strecoare o ambulanță.
… în cea de-a doua, toate mașinile se trag cît mai mult înspre dreapta drumului, lăsînd loc pe stînga.
Din ce văd, în prima situație ambulanța trece mai rapid – pentru că în realitate șoferii de pe banda întîi nu-i lasă să intre peste ei pe cei de pe banda a doua; n-au ei treabă cu principiul fermoarului, cum se zice.
Situația a doua, însă, e cea legală…
Oricum, să faci loc mașinilor de intervenție este o obligație.
Desigur aceste lucruri (NU) se intampla si in UK ! Camerele pentru supravegherea traficului (si sunt din belsug) iau imediat numerele celor ce nu dau prioritate masinilor speciale ! Poza vine (gratis) acasa + 120 GBP amenda..mai grave sunt insa cele sase puncte de penalizare..ce au un impact absolut devastator asupra asigurarii auto !! De ex: n-ai lasat Salvarea sa treaca..ai un anume cod al penalizarii…nimeni nu te mai spala patru ani – atat dureaza pana se prescrie – iar asiguratorul oricare ar fi el…doar inmulteste cu sase..ajungi astfel de la, sa zicem 300 GBP, la 1800 GBP !!! in anul urmator !!! N-am vazut vreunul sa riste…