despre ce se mănîncă în București - și cu ce se mănîncă Bucureștiul

arhiva

arta coboară din copac

Nu știu cum se face, dar cînd e vorba ca arta „să coboare în stradă”, arta – săraca – arată ca coborîtă din copac…

Pă bune! ATÎTA SE POATE? Pă bune! Stăm și înjurăm primăria că se cacă pe București, că casele vechi se ruinează, că se permite sticlă și beton în zone protejate, că orașul e necivilizat, murdar și nelocuibil, dar…

… dar cînd avem șansa să arătăm că noi – mereu ceilalți! – sîntem și deștepți, avem și bun-gust, sîntem în stare și să facem ceva de pe urma căruia orașul să iasă cîștigat…. ATÎTA PUTEM!

… ca ororile astea din zona pieței din fața fostului CC.

Își zic „artă” și cică-s făcute de viitori artiști din țara asta.

Eu zic că sînt niște căcături și că cine a permis ca aceste căcaturi să existe pe un spațiu public bucureștean ar trebui să fie dat afară – și căcaturile spălate cu tulumba.

14 comments to arta coboară din copac

  • PaulIP

    Ce scria pe “fituica” lipita de scaunul din dreapta?
    Poate ne mai “amuzam” pe seama viziunii artistilor asupra … curentelor din ziua de azi!
    __
    “Stăm și înjurăm primăria că se cacă pe București, că casele vechi se ruinează, că se permite sticlă și beton în zone protejate, că orașul e necivilizat, murdar și nelocuibil, dar…
    … dar cînd avem șansa să arătăm că noi – mereu ceilalți! – sîntem și deștepți, avem și bun-gust, sîntem în stare și să facem ceva de pe urma căruia orașul să iasă cîștigat… ATÎTA PUTEM!”
    …sa fie ipocrizie din partea cetatenilor? Injuram-injuram, dar nici noi (adica ei, cetatenii) nu putem mai mult de atat!
    Intreb, nu dau cu parul… 🙂

  • Arta trebuie încurajată… dacă nu laşi artistul să-şi expună operele – bune sau mai puţin bune – nu faci nimic. Nici el nu se perfecţionează (nu are cum să primească feedback, pentru că nimeni nu îi vede realizările), nici lumea nu are ce artă să vadă.

    Toată zona respectivă e un deşert de piatră şi beton… dacă nu putem planta nişte copaci acolo, măcar statui să fie.

  • PaulIP

    Dar am spus eu ca nu trebuie incurajata? De ceva timp incoace ii tot lasam sa-si expuna operele. “Si cu asta ce-am facut?” O buna parte dintre ele au ajuns subiect de mistocareala (pe buna dreptate) aici, pe blog. Fix asta e problema: oamenii nu il vor critica, pentru ca nici ei nu au gusturi mai dezvoltate: e de ajuns sa ne uitam la ceea ce prefera de la televiziuni: Acces Di(n)rect, Click T(e)V(ede), La Ma(ma)ruta, si alte “podoabe”, ca sa ne dam seama de nivelul de cultura al majoritatii.
    Sau ca 48% din romani (statistica din 2013, nu stiu cum stam acum; probabil la fel, daca nu chiar mai rau) nu pot spune mai mult de 3 versuri consecutive dintr-o poezie a lui Eminescu? Sau ca un numar alarmant de mare al tinerilor il urasc pe Eminescu (necum sa stie cine a fost)? Sau ca 42% dintre romani cred ca Soarele se roteste in jurul Pamantului…?
    Ce poti sa le ceri in conditiile astea? Sa critice “manifestarile” astea pozate aici?
    Artistul se va lua dupa “fidbec-urile” date de cei numiti mai sus si o va tine tot asa. Si iata cum se inchide un cerc vicios…
    Nu ca as avea pretentii sa se nasca prea curand un al doilea Ion Jalea, sau Corneliu Baba, dar se putea mai mult…

  • Tu nu, dar proprietarul site-ului se pare că nu prea apreciază.

    Cu Eminescu e altă problemă, e băgat pe gâtul tuturor din grădiniţă până în a XII-a. Când bagi ceva pe gâtul cuiva, oricât de bun ar fi acel ceva, lumea îl va urî, din simplul motiv că se satură de el. Nu se studiază nimic despre viaţa lui Eminescu (cu excepţia câtorva aspecte ,,profesionale”, adică publicarea primelor poezii şi faptul că a fost stipendiat de Titu Maiorescu să plece la studii), deşi există multe picanterii în viaţa lui personală, care ar atrage atenţia unui public obişnuit cu Măruţă şi Abces di(n)rect.

  • PaulIP

    Foarte corect!
    Adevarul este ca nu se vrea dezvaluirea acestor “picanterii”, pentru ca “nu da bine”.
    Intr-adevar, publicul ar fi atras sa afle ca Eminescu a fost de fapt asasinat (lovit cu o caramida in cap in timp ce canta “Desteapta-te, Romane!”), povestea cu “sifilisul” era doar poveste, iar tot procedeul asta de discreditare impotriva lui a fost patronat de … Maiorescu.
    Totusi:
    “proprietarul site-ului se pare că nu prea apreciază.”
    Nu cred ca aceasta este o afirmatie fondata. Asa si eu (care sunt total paralel cu tehnicile artistice, insa nu duc lipsa de cultura generala din acest domeniu) pot sa vin cu lucrari plastice naive (de amator) si sa le expun. In acest utopic caz (la fel ca si in situatia expusa in articol), nu se poate realiza niciun fel de “echilibru” intre aprecierile “ca macar am incercat” si dezaprobarile create de calitatea lucrarilor.
    Aici ar fi binevenita o lamurire chiar din partea lui “hm”!

  • Ando

    @Dr2005 şi PaulIP: Interesant cum aţi abordat problema. Intr-adevar, HM este mult mai tranşant în opinii când vine vorba de ”arta urbană”.
    Şi eu, când am scris aşa ceva, am primit destule comentarii negative:

    https://www.simplybucharest.ro/?p=11970

  • Anastasiu

    Foarte bine ca exista reactii negative fata de astfel de excese pseudo-artistice. Asa zisii artisti se impauneaza cu aparitiile “la numar” ale comunicatelor de presa agregate automat de site-urile de informatii si in tot acest timp nimeni nu face o analiza a operelor de non-arta.

  • PaulIP

    Cat despre lucrarea din link-ul lui Ando…, Nu stiam de ea pana acum, si nici daca se va materializa.
    Personal, nu ii vad mesajul. Pentru ca daca faci un monument care sa celebreze centenarul Marii Uniri, e musai sa si exprime asta, ceea ce respectiva lucrare nu prea o face…
    Dar asta o spune “un muncitor necalificat” si un profan in ale artei (ce sa-i faci; sunt inclinat spre matematica-informatica si calculatoare) 🙂

  • hm

    Și am mai zis, arta cere sacrificii; în special din partea… privitorului.

  • Ar trebui să existe, în zonele centrale – mai ales în piaţetele pavate -, posibilitatea ca artiştii aflaţi la început de drum (deci nu ăia abonaţi la făcut statui pe banii primăriilor) să poată expune gratuit diverse lucrări.

  • hm

    Să fie in Piața Rahova, la Big Berceni, la Crangasi, la Bucur Obor, să aibă expunere maximă la toate segmentele sociale. Și nu glumesc.

  • Nu. În Piaţa Constituţiei, Piaţa Revoluţiei, pe Bd. Unirii, în Piaţa Alba Iulia, Piaţa Victoriei şi alte zone betonate/pavate care, cu excepţia unor concerte şi manifestaţii, nu deservesc nimic. Trebuie valorificate cumva aceste spaţii, în favoare cetăţeanului, nu ca parcări sau locuri pustii.

  • hm

    De acord cu valoarea adusă cetățeanului și transformarea lor in spatii publice permanente de calitate.

  • Cristian Ioan

    Amandoi aveti dreptate!

    Da, artistii tineri (sau in devenire) trebuie sa aiba unde sa expuna. Chiar daca nu sunt si nici nu vor fi Michelangelo, Rodin, Brancusi, Jalea, sau Corneliu Baba …

    Iar cu afirmatia “În Piaţa Constituţiei, Piaţa Revoluţiei, pe Bd. Unirii, în Piaţa Alba Iulia, Piaţa Victoriei şi alte zone betonate/pavate care, cu excepţia unor concerte şi manifestaţii, nu deservesc nimic. Trebuie valorificate cumva aceste spaţii, în favoare cetăţeanului, nu ca parcări sau locuri pustii.” sunt PE DEPLIN DE ACORD!!!

    Dar sa nu uitam de la ce a pornit articolul: HM are dreptate, si in opinia mea de muncitor necalificat sau de autobazist, cacaturile acelea din Piata Palatului asta sunt, niste cacaturi! Chiar ca “arta coboara din copac!”

Leave a Reply

You can use these HTML tags

<a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>