despre ce se mănîncă în București - și cu ce se mănîncă Bucureștiul

arhiva

7 mașini vechi – LVII

Ne-ntîlnim din nou! Azi îi urăm bun-venit lui Mihai Manea, din a cărui colecție am scos un Datsun de acum patru decenii. 120 Y scrie pe el și ține de seria Sunny, continuată spre zilele noastre sub marca Nissan:

Eu n-am avut noroc la pozat, dar pe Lada asta 1200 n-am putut s-o las de izbeliște:

Paul Ioan Pârlea speră ca Jaguarul ăsta E-Type e dus undeva unde să fie restaurat. Nu cred că trebuie să ne facem griji; oricum, la Rabla nu ajunge!

Orașul s-a umplut de utilitare ale serviciilor de pompieri particulare. Ando a pozat acest Steyr din seria 90 – apărută încă de la sfîrșitul anilor ’60.

Tot Ando a trecut pe la curtea cu rable a unui colecționar de Jaguaruri și Renaulturi 16:

… of, of, of – ce mai zac, săracele, degeaba, de ani de zile…

Încheiem în mare viteză, cu extrase din colecția din anii ’70 a lui Cristian Malide. Vedeți și cîteva poze cuminți, mai de atmosferă – Renault Dauphine, Fiat 125, Ford Taunus, Fiat 1300, Mercedes Bot de cal –  dar și BMW de Miliție și, mai ales, cîteva americane

Buick-ul Gran Sport e ușor de identificat – scrie pe el. Restul? Ziceți și voi.

(lista completă a episoadelor şi a maşinilor publicate – aici)

Dacă aveţi întrebări despre unele dintre maşinile publicate, vă stăm la dispoziţie.

12 comments to 7 mașini vechi – LVII

  • PaulIP

    Acum inteleg de unde ne-am inspirat ca sa facem autoutilitara Roman ATI de pompieri.
    Pozele domnului Malide sunt senzationale! Pur si simplu m-au lasat interzis!
    Din seria acestora:
    poza 2: Stanga – Oldsmobile Toronado (cel cu acoperis negru), cel mai probabil din ’66 sau ’67, si este prima americana cu tractiune fata dupa o lunga pauza, din anii ’30; Nu ma pricep foarte bine la americane, deci Chevroletul nu il pot “descifra”
    poza 3: celebrul Corvette C3 (’68 – ’82)
    poza 4: ala nu e “bot de cal”, ci “balena” 450 SEL
    poza 5: as fi mai interesat de acel TV 4 din fundal, care sigur e mai rar decat Buickul. 🙂 In spatele Buickului se afla si un Opel Rekord B (rosu)
    poza 6: din nou, nu stiu…

  • Ando

    Grupajul “Malide” e foarte tare !!!
    Oare ce marcă este maşina cu girofar din dreptul miliţionerului, din ultima poza, cea de la aeroport ?

  • hm

    Ziceam de botul de cal din poza 7.
    Milițianul avea BMW, așa îmi pare.

  • Extraordinar!

    Sosind din Bucuresti am fost suprrins de cum au disparut masinile vechi. Lada e un supravietuitor incredibil – numerele vechi inseamna ca nu s-a mutat de 15 ani.

    Pozele lui Cristian Malide sunt splendide. Interesant e Range-Roverul. Asa ceva a existat in Romania comunista, proprietatea lui Ilie Nastase, importat in 1978. Dupa Revolutie a purtat celebrul nummar 1-B-101.

    S-Klasse au fost destule in Romania, existand chiar si in provincie.

    Interesant ca “balenele” americane nu erau numai din America ci si din Austria si Germania. O alegere excentrica, mai ales dupa criza petroliera din 73. Ma intreb ce cautau.

    Militianul are BMW 2800, precum in http://volganeagra.blogspot.co.uk/2011/07/militieni-din-1978-militiamen-1978.html

    Felicitari inca o data!

  • Freesys

    Paul IP in poza 4 este un Mercedes-Benz 280 S (W116), modelul 450SEL avea inscriptia 6.9 pe partea dreapta. 280 S era versiunea entry iar 450 sel era versiunea top. Balena a fost modelul W140 (1991-1998) porecla data in special versiunii 600 SEL.

  • Freesys

    In poza 6 din seria americana avem un Chrysler Newport (Cordoba) 1969-1970.

  • Freesys

    Iar in poza 2 in dreapta avem un Chevy Impala 1966.

  • Ma simt obligat sa va reamintesc cum trebuie sa arate un E-Type pe platforma 🙂 …
    https://pozedecat.wordpress.com/2014/06/17/tu-ten-vas/

  • Ando

    Jaguar E-Type…antipatică mi-a fost pentru că era maşina gangster-ului din filmul “Brannigan” cu John Wayne. Amintiri… 🙂

  • Nu cred că Romanul nostru e inspirat de Steyr, pentru că licenţa a fost cumpărată de la MAN (de aia i-au şi spus ROMAN, adică MAN românesc).
    Steyr a sfârşit cumpărat de MAN, cel puţin divizia de autobuze (Graf & Steyr). Cea de camioane a dat chix. Deşi sunt de lăudat, că au vrut să meargă pe piaţă fără să se asocieze cu vreo firmă mare.

  • hm

    Cred ca Paul se referea la celelalte autoutilitare de pompieri carosate de noi, într-adevăr au forma cabinei similară Steyrului.

  • PaulIP

    @hm si Dr2005: Da, ma refeream la asa ceva: http://arin.panait.net/ati-roman-19256-df/ (superba macheta!)
    @Freesys: Cat despre Mercedesul 280 S, nu vazusem inscriptia. “Ustensila” de pe care vazusem poza prima data avea o rezolutie de timbru…
    Fix la Chrysler Newport nu ma gandisem…

Leave a Reply to Freesys Cancel reply

You can use these HTML tags

<a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>