despre ce se mănîncă în București - și cu ce se mănîncă Bucureștiul

arhiva

Frumos: dar CE facem?

Interesîndu-mă foarte tare soarta Capitalei, e firesc să mă uit cu atenție la evoluția U.S.B..

Din păcate, U.S.B. încă nu dă soluții, nici răspunsuri. În schimb, naște întrebări.

Bucureștiul, fir-ar să fie, nu e numai trecut ce se cade a fi păstrat. Bucureștiul e mai mult – e un oraș care va să privească spre viitor, care să arate calea altora. E Capitala; iar o Capitală conduce țara-ntreagă, ba chiar deschide drumuri și pentru alte orașe, din alte țări. Și n-am văzut nici în 2012, nici acum, vreun proiect legat de viitorul nostru.

CE vom face din ziua a doua din care U.S.B. ar conduce orașul? Asociația Salvați Bucureștiul a fost un Gică-contra perpetuu al proiectelor de pînă acum; zeci de procese sînt pe rol contra Administrației actuale. O să fie simpatică situația în care se va găsi după ce va fi cîștigat Bucureștiul. Dar asta e o chestiune doar cu valoare anecdotică, nu?

CE vom face cu axa Buzești-Berzei? O închidem și construim la loc Hala Matache, în mijlocul străzii?

CE vom face cu ieșirea din București, de la Ciurel? Dărîmăm ce s-a construit deja, cu chin și cheltuială?

R.A.T.B. nu funcționează – știm. CE facem ca să meargă oamenii bine cu tramvaiul și autobuzul?

R.A.D.E.T. e mereu în pericol să nu mai poată trimite apă caldă la ghivetă – nasol; dar CE facem ca să nu mai ședem cu sabia nespălatului asupra subrațului?

… ne zice și nouă cineva?

Am stat să mă uit la activitatea recentă a a liderului U.S.B. în postări și declarații: în fiecare zi are o părere despre orice și despre oricine, știe de fiecare dată că nu e bine, cunoaște întotdeauna de ce nu e bine, e sigur mereu din cauza cui nu e bine… dar n-am găsit vreo vorbuliță clară despre… ce anume ar avea de gînd să facă.

Să facă, mă-nțelegeți; noi vrem să ne-alegem un Primar care să facă.

Mă scuzați, în aceste condiții aș vota cu conștiința împăcată – și pentru prima dată în viața mea – cu actualul Primar, Sorin Oprescu. Sau cu orișicine-ar veni cu promisiunea că în Bucureștiul visat de el se va face ceva.

10 comments to Frumos: dar CE facem?

  • Tudor

    Din ce țin minte de la campania precedentă Nicușor Dan avea și niște idei de “a face” : accent pe transportul în comun, oraș universitar, etc. oricum la momentul ăla mi s-au părut suficiente și de bun simț… decât să promită marea cu sarea mai bine să demonstreze că are capul pe umeri și e realist.

    Mi se pare normal ca atunci când ești “în opoziție” să te concentrezi în primul rând pe a corecta/bloca erorile “puterii” pentru că doar asta-i pârghia pe care o ai – domeniul în care poți face o diferență. Și da, cred că are dreptate atunci când blochează lucrări ilegale: sunt ilegale și nu le blochează el ci legea. Tipii din primărie ar trebui să plătească pentru pieredrile pe care le provoacă – nu e vine celui care atrage atenția asupra ilegalității – dacă autoritățile execută lucrări în care încalcă legea înseamnă că sunt fie incompetente fie de rea credință.

    Personal sper ca lumea să treacă peste animozități mai mult sau mai puțin personale și peste faptul că U.S.B. nu a “construit” încă nimic(deși a avea rezultatele Asociației S.B. nu e tocmai ușor – și asta cu voluntari și finanțare infimă) și să vadă prioritatea aici: crearea unei administrații în care legea și părearea cetățenilor sunt respectate chiar dacă asta înseamnă mai puține ctitorii în spiritul casei poporului: să facem ceva MARE încălcând drepturile a mii de oameni “mici”.

  • hm

    Între timp observ că vom afla „15 motive pentru care chemam bucurestenii sa semneze pentru demiterea lui Sorin Oprescu”
    Q.E.D.

    Nu merge cu „Nu” mereu, deși e tentant. Ni se oferă – teoretic – alternativa unui alt fel de a face politică; consimt! Fără promisiuni; mă rog!
    Dar negarea adversarului – fără a aduce altceva – e cel mai tipic mod de a face politică; deci prin ce îmi vine U.S.B. nou în acest domeniu?

    De-acord cu „Jos Oprescu”! Dar avem deja o întreagă istorie de un sfert de secol de „JOS” – fără a aduce ceva consistent în loc.

    CE îmi aduce U.S.B. – că știu și eu că Oprescu e rău?

    DA! Convingeți-mă!

  • Amiral Snagov

    Ce program? Vrem la ciolan!

  • hm

    eu nu înțeleg cum un viceprimar poate să “tragă semnale de alarmă” în loc să… facă ori propună ceva de făcut…

  • Ando

    @hm:Păi,cam ajungem la ceea ce am susţinut întotdeauna:modificarea legii în aşa fel încât câştigatorul funcţiei de primar general să-şi pună propria echipă peste tot, adică şi la sectoare.
    Aşa ar fi (după mine )cel mai bine.Ai câştigat? Bine.Fă ce-ai promis!
    Nu faci? Nu mai ai pe cine să dai vina …Jos! Altă echipă la rând!
    Acum, stăm şi ne uităm la ping-pong-ul lor de panglicari 🙁

  • HM

    Just!
    Doar că și Oprescu are echipa… Doar că din ea au mai ajuns unii-altii pe la DNA…

  • La momentual actual, Oprescu e doar o marionetă a cuiva, abia leagă 2 fraze, iar când o face, vorbeşte aiurea, vezi întâlnirea aia la care susţinea că deja se lucrează la autostrada suspendată.
    Concluziile lui Nicuşor Dan sunt, oricât nu i-ar plăcea lui hm, 100% adevărate. RADET e aproape în groapă, pentru că Opică îl tot vrea fuzionat cu ELCEN pentru a se şterge nişte datorii de vreo 900 milioane lei (sau erau euro?). RATB e tot în groapă, nu s-a investit un leu nici în vehicule, nici în infrastructură. După 2008 au mai venit doar câteva Citaro, dar şi alea contractate şi plătite pe vremea lui Videanu. În rest nimic, ZERO.
    În schimb, Oprescu a futut banii bucureştenilor (că asta a făcut) pe proiecte megalomanice şi INUTILE. A demolat un cartier întreg pentru o stradă care a ieşit ca pişatu’ boului şi pe care, duminica, pe trafic lejer, o parcurgi în vreo 10 minute din cauza semaforizării de kkt. Ţine blocat Berceniul de vreo 6 ani, întâi cu porcăria de pod de la Mihai Bravu (care nu a rezolvat nimic), acum cu pasajul de la Piaţa Sudului. A construit un pasaj pe sub Piaţa Presei, dar care mai mult încurcă (cu tot semaforul din piaţă, ajungi mai repede la Arcul de Triumf pe la suprafaţă decât prin pasaj!)… să nu mai vorbesc că dacă vin cu bicicleta dinspre Mioriţa trebuie să mă rog la Cel de Sus să îmi facă loc să tai primele 2 benzi ca să ocolesc porcăria asta de pasaj. Şi mai avem şi una bucată pilon de beton la Ciurel, că să facă o stradă simplă care să aducă celălat sens al splaiului în Ciurel era prea ieftin.

    Să mai enumerăm din lucrările opresciene:
    – capătul lui 5 de la Băneasa – început pe 25.11.2010
    – Bd. Liviu Rebreanu – început pe 05.07.2011
    – staţie multimodală tramvai – metrou Eroii Revoluţiei – începută de Videanu în 2007, abandonată de Oprescu pe motiv că nu are treabă cu traficul rutier, iar amărâţii ăia de merg cu tramvaiul pot folosi staţiile existente (care mai sunt şi înguste şi nesemnalizate şi prost poziţionate)
    – Şos. Iancului – începută din 15.06.2013
    – Şos. Pantelimon – începută din 26.10.2013
    – trotuarele de pe Bălcescu şi din Piaţa Unirii (Dumnezeu ştie de cât timp lucrează la ele, că tot ca dracu’ arată)

    Păi doar pentru Pantelimon ar trebui trimis în faţa plutonului de execuţie, la ce a făcut acolo. Şi un babuin ar conduce mai bine Bucureştiul decât Oprescu!

  • hm

    Bun, am ochi să văd că e rău, or mai avea și alții, dar daca îmi dai 15 motive să scap de Oprescu, dă-mi și 15 soluții la acele probleme.

    Cam asta aștept….

  • Soluţii:
    – la Băneasa mutată linia cu 5 m mai spre axul acelei străduţe, să nu mai treacă pe terenul nebunului
    – la Liviu Rebreanu trebuia făcut contractul de la început cu un terme de realizare mai strâns, deocamdată termenul e 2017!
    – cu banii din cele 2 inutilităţi de la Ciurel şi Piaţa Presei se cumpărau 2 scări rulante pentru Eroii Revoluţiei, 4 găleţi de lavabilă şi 200m pătraţi de asfalt ca să se deschidă staţia aia. Cu restuld e bani se trăgea un drum normal pe Splai până în Ciurel, printre ştrand şi Dâmboviţa. Podul Ciurel ar fi ajuns ca podul Eroilor, se muta semaforul înainte de pod şi dispărea şi punctul negru de pe pod, adică nu mai plonjau maşinile în gârlă, având semaforul acolo şi nu după pod unde e acum;
    – cu banii din inutilitatea (care e şi ilegală) de la Mihai Bravu se puteau reabilita liniile de tramvai din Bd. Chişinău, Basarabia şi Pantelimon (tronsonul Ziduri Moşi – Iancului). De restul banilor se trăgea o penetraţie a Bd. Timişoara în Centură, cu giratoriu în capăt, ca să nu mai intre tot Drumul Tabereiul din A1 prin Iuliu Maniu şi V. Cascadelor/Moineşti;
    – pentru Iancului şi Pantelimon nu găsesc decât o singură soluţie: pus la zid domnul Oprescu şi ciuruit cu Kalaşnikovul, apoi refăcut contractul cu un constructor care e în stare să facă o lucrare din asta în câteva luni, nu în 3 ani.
    – intersecţia de la Piaţa Presei se putea rezolva uşor din semafoare
    – pentru restul oraşului, cu vreo 2 lei pe metru liniar se puteau trasa benzi pentru autobuze şi biciclete (să zicem benzi de 4,5 m lăţime, să poată autobuzul să depăşească bicicleta, iar celelalte benzi pentru maşini să aibă 3 m lăţime, că nu se merge cu TIRul prin oraş să trebuiască benzi ca pe autostradă)… probabil Oprescu ar fi făcut asta la 10.000 euro/metru liniar, să îi iasă şi lui ceva, dar măcar şi noi, ca cetăţeni, am fi beneficiat de un transport mai bun.
    – după toate astea, mai rămâneau ceva bani şi pentru trotuarele din zona centrală (aţi văzut ce căcat, scuzaţi expresia, au făcut la Unirii), pentru parcuri şi pentru angajat încă vreo sută de miliţieni comunitari care să dea amenzi celor ce circulă fără drept pe benzile din paragraful de mai sus, iar comunitarii ăştia ar putea să circule pe biciclete, cum sunt poliţiştii din Bruxelles, Viena şi Budapesta.

Leave a Reply

You can use these HTML tags

<a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>