despre ce se mănîncă în București - și cu ce se mănîncă Bucureștiul

arhiva

10 din cele 15 motive clare pentru care cică trebuie să scăpăm de Oprescu sînt doar gargară ordinară.

iată! am citit cele „15 motive” pentru U.S.B. crede că Oprescu nu se mai cade a rămîne Primar. Vreo cinci sînt îndreptățite; doar că restul de zece mai… îndreptățite decît celelalte:

Traficul – cică TomTom (uau) socoate Bucureștiul printre cele mai congestionate capitale din lume. E, într-adevăr, aglomerat – dar tocmai investițiile și lucrările din ultimii zece ani au făcut, în sfîrșit, Bucureștiul mai aerisit și mai circulabil. Aflăm, din lăcrămația opozanților, că Bucureștiul e paralizat la primul strop de ploaie. Sper că viitorul primar va putea interzice acest fenomen meteorologic periculos – o să caut cu atenție în programul U.S.B. asta.

Poluarea – citim că sîntem cea mai poluată capitală europeană; hai… să luăm asta ca fiind adevărat, deși deasupra noastră – la poluare – șede, bunăoară… Monaco. Iar Roma… e fix ca noi.

Al treilea argument e cel mai solid – sîntem cea mai urîtă capitală europeană, potrivit… unei „reviste”. Da, mă, dacă o revistă zice asta, noi mintenaș trebuie să ne scăpăm în pantaloni! Dar mă tem că n-am cum să combat așa argument; Ciorbea a fost urît, Lis a fost urît, Băsescu n-a fost frumos; Oprescu este, într-adevăr, el însuși urît și ne face de rîs. Dacă mai vrea un mandat, zic să-și pună țîțe. Unde vrea el.

Patrimoniul – a cărui distrugere e condamnată, cică, internațional. Mde, nu prea.

Așa zisul haos din Bucureștii-Noi; haos care – apropo – n-are de-a face cu Primăria Generală. E la modă să vorbești despre Bucureștii-Noi și de faptul că „se strică o zonă protejată”. Ce zonă protejată? Vedem aici oameni care vor să-și construiască case, blocuri, vile: e greșit? Sau cei care deja s-au împămîntenit recent pe-aici ar vrea să fie ei singurii care și-au construit?

Spațiile verzi. Uite că-n București s-au amenajat – paradoxal – mai multe spații verzi decît s-au desființat. Iar cele înființate sînt de calitate. S-au plantat copaci cu nemiluita, chiar dacă a trebuit să tăiem destui – mai ales din cauza bătrîneții lor. Din păcate, pînă cînd primarul viitor va reuși să interzică ploaia și mai ales furtunile, în Bucureștiul nostru e încă mare pericol de prăbușire a copacilor șubrezi… În schimb, cînd e vorba de un teren viran plin de bălării, gunoaie și cîini, acesta devine – ia minune! – un plămîn verde al orașului…

RADET – Se fac adevărate minuni pentru menținerea funcțională a rețelei de distribuție a apei calde și a căldurii. Habar n-aveți. Și – deși nu-i pomenită – și în rețeaua de apă potabilă și de canalizare se fac investiții mari. Bucureștiul funcționează mai bine decît credem și – mai ales – decît ne sperie zvonurile.

Dezvoltarea economiei. Nu; în București nu s-a investit nici un leu în ultimii ani și lumea moare de foame pe capete.

Piețele agroalimentare. Vă invit să mergeți la orice tîrg al „producătorilor” și să lăsați jumate din salariu acolo, din cauza prețurilor nesimțite cu care vînd marfa de Metro ori de Pucheni.

Sprijinirea părinților – hai s-o băgăm și pe asta, că dă bine.

Poza de final – e dinainte de refacerea splendidă a Căii Victoriei

Ce am dovedit? Că U.S.B. face gargară ordinară. Că nu e în stare să își facă nici măcar temele. Că nici nu știe cu ce se mănîncă Bucureștiul pe care-l vrea. Că – odată-n plus – e mai simplu să strigi „HUO”, decît să vii cu o idee – măcar una! – care să arate că, de fapt, chiar ai un plan, un proiect, o strategie.

23 comments to 10 din cele 15 motive clare pentru care cică trebuie să scăpăm de Oprescu sînt doar gargară ordinară.

  • Filip

    Mda, nici eu nu am fost impresionat de cele 15 puncte ale lui Nicușor Dan, iar chestia cu revista e amuzantă.
    Sunt dezamăgit că nu pare foarte interesat de transportul public, în afara benzilor speciale (presupun că pentru autobuze), deși transportul electric de suprafață ar avea potențial mare. În campania din 2012 am fost la o întâlnire cu el în Parcul Tineretului și nu părea în temă (cineva l-a întrebat de tramvaie, poate chiar de linia 32?).
    Legat de RADET, poate ar trebui să fim realiști și măcar să recunoaștem că pierderile RADET se datorează în mare parte subvențiilor acordate beneficiarilor încălzirii centralizate.

  • Eu as zice ca trebuie sa plece pentru ca patroneaza un sistem corupt, care arunca din plin cu bani acolo unde nu e nevoie dar unde firmele potrivite beneficiaza. Pentru ca nimic din ce face nu e transparent. Mereu “are proiectul” cand ne anunta ca se va mai face vreo gogomanie nediscutata public. Vreau sa plece pentru mitocania discursului public. Din pacate nu vad cine e ala care sa merite sa-l inlocuiasca. Asta este marea problema …
    Multam pentru link!

  • PaulIP

    Cu privire la ploaie:
    Nu e orasul de vina ca soferii si pietonii (nu toti, dar marea lor majoritate), cand dau trei stropi de ploaie, incep sa se grabeasca de parca ploua cu acid sulfuric. Si am vazut pietoni “grabiti” si fara umbrele, dar mai ales cu umbrele. Apoi soferii devin mai nerabdatori, nu mai dau prioritate, si de acolo blocajele. Plus ca pe ploaie, indiferent ca suntem in Amsterdam sau in Bucuresti, trebuie sa reduci viteza, preventiv!

    As vrea sa vad cat de mult s-a taiat din Parcul Drumul Taberei! Iar cat despre “București s-au amenajat – paradoxal – mai multe spații verzi decît s-au desființat. Iar cele înființate sînt de calitate” …

    Deci spatiile verzi dintre blocurile din acelasi cartier DT inlocuite cu beton se considera ca sunt mai multe decat inainte? Cat despre calitatea unora dintre ele, am intrebari. Un exemplu de “sub nasul meu”: gazonul de pe sinele de tramvai de pe Vitan, ca de fapt tot gazonul de pana la Nerva Traian X Bd. Unirii. Toata ” imbunatatirea” aia are un “iz” de ieftin, prost si facut de mantuiala. Acele gazoane deja incep sa se “umfle” si sa iasa din locasul lor.
    Cat despre uratenia orasului, dati-mi voie sa fiu de acord (fara a ma uita insa la cine “zice” asta). D.p.d.v arhitectural si urbanistic, este de o eterogenitate suparatoare. E de ajuns sa ne uitam la gigantii de sticla pusi in apropierea cladirilor de vechime mai mare. Apoi, “emblematicele” blocuri optzeciste, demne de lumea a 3-a… Nu zic ca nu avem cladiri frumoase, prietenoase priviriisau cu istorie, dar “uscaturile” bat la ochi prea mult pentru o capitala europeana…

  • Dan

    Faza importanta e ca presa fie e de partea lui Oprescu, fie ignora cu gratie orice subiect local bucurestean care l-ar putea pune in vreo lumina neplacuta. Videanu a fost dat jos de la primarie ca urmare a unei campanii extrem de agresive de presa; in 2006-2007 urlau toate gazetele despre bordurile etajate sau ce alte nebunii apareau prin oras. Acum toate astea sunt subiecte moarte. Daca nu comentai tu despre Nicusor/USB probabil ca n-as fi aflat prea curand ca si-a facut partid si are si program.

  • hm

    mie-mi pare că suntem oleacă luați în balon cu aceste 15 motive.
    Cinci dintre ele, da – le punem în categoria celor obiective.
    Da, e CORUPȚIE.
    Și mai ales, e DELĂSARE, administrația Oprescu lucrează greu, încet și mai ales în DISPREȚ.

    Da, nu e transparență. Da, banii nu știm cum se cheltuie; și da – la un cutremur o să ne ia naiba.

    Și totuși!
    15 motive proaste nu fac cît cinci întemeiate și bine explicate.

    Trecem.
    Știu că RATB e pe moarte, dar faptul că știu și că USB știe nu mă încălzește; vreau să văd CUM plănuiește USB să îl reînvie.

    Legat de spațiile verzi. Numărați, vă rog, miile de arbori plantați pe Buzești, pe Victoriei, pe Kiseleff, și în general pe orice fost amplasament de șantier temporar. Și în D.T. repopularea cu vegetație se va face.

    Green trackul de pe Vitan face ca întreaga arteră să arate altfel. Am arătat grăitor prin imagini cît de urîte sînt șinele cu pietriș printre ele.

    Se poate mai bine și mai frumos? Bine-nțeles. Desigur. Și de-abia aștept să văd că se face.
    Hai la treabă: pînă la a fi primar, oricine tre’ să demonstreze că are de ce să fie primar.
    Parc-așa se face.

  • hm

    Adrian, m-am gîndit să nu te superi că te-am citat, poate părea că m-am folosit de argumentele tale.
    Ando, Ludovic Orban e dezavantajat în primul rînd de faptul că e… Ludovic Orban 🙂
    Dan, ține mult de re-brandingul persoanei. Presa l-a pus pe N. Dan într-un sertar: activistul, salvatorul, șamd. N-o să-l scoată de-acolo pur și simplu, fără argumente.

    Oprescu e în continuare pe cai mari. Competiția internă PNL e… tristă. PSD tace.
    Să vedem ce zice DNA 😉

  • Cum sa ma supar? 🙂 Ce-am spus imi asum intotdeauna. Cum inteleg altii ce am spus, asta e treaba lor. Asa ca d’aia iti si multumeam pentru link, ca duce la ceea ce imi asum eu 🙂 In ce priveste condamnarea interneationala a distrugerii asta este adevarata, eu contestam nivelul de la care se face condamnarea respectiva. In plus, acest tip de condamnare are o lunga traditie pentru noi ca incepe de la Ceausescu. Iar Oprescu ii este un demn urmas in mentalitate si reflexe administrative. Alt motiv pentru care trebuie sa scapam cat mai curand de el.

  • hm

    M-am liniștit!
    Să scăpăm de Ceau… Oprescu, deci. E nevoie de un Iliescu?

  • hm

    BTW, uitasem de RADET. Pierderile de pe traseu s-au redus.

  • 1. Investiţii pe dracu’… pasajul de la Piaţa Presei e cel mai bun exemplu de ,,investiţie”. Te invit pe Iuliu Maniu la 7:45. Sau pe Timişoara. Sau pe Şos. Grozăveşti, unde o minte creaţă a hotărât să verse tot traficul de pe Pasajul Basarab… rezultatul a fost evident: dimineaţă, tot cartierul Militari şi juma’ de Drumul Taberei sunt BLOCATE, pentru că faza principală a semaforului de la Leul este pentru Şos. Grozăveşti, o alee numită pompos şosea, pe care abia încap două Matizuri unul pe lângă altul. Şi mai văd zilnic de la geam şi mult-lăudata Buzeşti-Berzei… au nenorocit şi Mircea Vulcănescu şi Ştirbei Vodă şi Baldovin Pârcălabul (deci 90% din tot traficul venit dinspre Militari şi Drumul Taberei) cu sistematizarea rutieră din zonă. Şi situaţia e la fel din prima zi! Deci nu ţine argumentul cu ,,vor fi corelate semafoarele în timp”. Nici la Grozăveşti nu sunt corelate cum trebuie (tramvaiul tot 3 minute are între 2 faze de verde la Orhideelor cu Giuleşti), nici pe Drumul Taberei cu Vasile Milea nu sunt corelate – cum sula calului să ai fază de verde de 5 (DA, CINCI!) SECUNDE pentru făcut dreapta dinspre Vasile Milea spre Dr. Taberei-Orizont? Nu e nici măcar trecere de pietoni acolo, de exemplu pentru mers dinspre Orizont spre Răzoare e absolut degeaba semaforul, iar în zilele fericite când nu merge (adică vreo 3 zile în ultimii 3 ani jumate) e traficul aşa fluent de zici că e duminică. Să mai amintesc nişte investiţii: Şos. Iancului, Şos. Pantelimon… mai vreţi?
    Concluzie: rezolvări din sulă, toate supralărgirile astea nu au făcut nimic bun, dimpotrivă, au atras trafic. Trafic căruia îi e uşor să intre în centru, dar greu spre imposibil să iasă.

    2. O fi sau n-o fi cea mai poluată capitală… nu ştiu, dar cert e că avem infringement de la UE fix pe motivul poluării. Or dacă ăia ne bagă în infringement, or avea ei un motiv solid. Şi să fiţi convinşi că vor începe să curgă amenzile, vreo 10.000 euro pe zi. Ghiciţi cine le va plăti… că doar n-o să le plătească Oprescu.

    3. Revista aia n-a văzut Bruxelles-ul încă. Varză mai mare ca acolo nu am văzut pe nicăieri, probabil de aici şi expresia ,,varză de Bruxelles”. Şi, totuşi, în ciuda aspectului arhitectural amestecat, chiar kitschos pe alocuri, în Bruxelles nu se depăşeşte regimul de înălţime, iar centrele comerciale din zonele centrale sunt dezvoltate în subteran, ca să nu depăşească cele 3 – 4 etaje de înălţime maximă.

    4. Îl condamnă cineva sau nu, cert e că patrimoniul se cam duce naibii…

    5, 6 şi 7. Are dreptate

    8. E discutabilă situaţia din Bucureştii-Noi. În mod sigur are şi PMB partea ei de vină pentru situaţia la care s-a ajuns. Problema nu e că oamenii îli fac locuinţe, ci că s-a construit cu grad de ocupare a terenului foarte mare şi la distanţă mică faţă de alte clădiri… sunt situaţii unde camerele dintr-o casă nu mai au pic de lumină, că sunt la 3m de peretele vecinului. A, apropo, Bucureştii Noi e pe culoarul de zbor pentru Băneasa, e zonă cu regim de înălţime strict limitat. Da’ cine ţine cont? S-a profitat de faptul că pe Băneasa nu mai vin avioane de linie… chestia e că şi un Cesna poa’ să intre într-un bloc, producând ceva pagube şi victime (să nu mai vorbim de procesul care ar urma… şi cine ar ieşi bun de plată? Păi ROMATSA şi CN Aeroporturi Bucureşti. Şi ăştia ar da în judecată primăria de sector şi pe cea generală. Ghiciţi cine ar suporta pagubele?).

    9. Hm, nu ştiu unde ai văzut tu spaţii verzi amenajate. În juma’ din parcul Titan s-a făcut un mall, Parcul Drumul Taberei e cum e (adică mai mult asfalt decât copaci), iar prin sectorul 6 toate spaţiile verzi dintre blocuri AU FOST DESFIINŢATE. Da’ avem un cort imens pentru fotbal şi tenis, o organizare de şantier (da’ nu ştiu ce şantier), câteva parcări… toate pe locul fostelor părculeţe dintre blocuri. A, da, şi vreo 2 biserici! Şi asta doar în sectorul 6 şi fără să facem referire la spaţiul verde distrus de cei cu metroul, spaţiu verde care, la refacerea străzilor a ajuns… parcare (vezi Favorit, zona idn faţa blocului OD dintre Orizont şi Favorit).

    10. Radet e una, Apa Nova (apă şi canalizare) e alta. Apa Nova e societate privată şi chiar lucrează decent, dovadă că Bucureştiul nu se mai inundă tot timpul. Culmea e că Oprescu se laudă cu realizările lor (deşi sunt plătite integral de firma privată). Despre RADET, nu ştiu ce minuni se fac, acum 10 minute am vrut să îmi fac un duş… credeţi că mai urcă apa caldă la etajul 8 la ora 22? Vă spun eu că nu. În plus, la iarnă vă invit să urmăriţi magistrala de agent termic de la CET Vest. Eu iarna trecută am văzut, doar între Valea Cascadelor şi Valea Oltului, de pe bicicletă (da, ştiu, sunt nebun că pedalez la -18 grade C, da’ decât să stau juma’ de oră în staţie după autobuz…) 3 fisuri serioase, ţâşnea apa ca la arteziană. Şi asta fără să fiu în permanenţă atent la conductă, că trebuia să mă uit la drum. De aici sunt pierderile RADET – din ţevăria veche, din echipamentele antice (multe din ele sunt de la darea în funcţiune a punctelor termice)… aici e pierderea, nu din cauza subvenţionării beneficiarilor.

    11. Şi RATB pierde bani tot din incompetenţa proprie, nu din pensionarii care se plimbă moka… din trasee şi orare aiurea, din mentenanţă lipsă în infrastructură (zilnic se rupe cel puţin o consolă de troleibuz) şi vehicule… că pasagerii de rând îşi plătesc biletele (cu excepţiile cunoscute de pe 139, 8 şi 103), văd zilnic controale care abia mai prind 1 – 2 nefericiţi într-o maşină cu 100 de oameni (şi ăia 1 – 2 de regulă au apropiat cardul şi nu au observat becul roşu de pe validator, aşa că s-au aşezat liniştiţi pe scaun; sau şoferul a schimbat semicrusa mai devreme în sistem şi astfel s-au anulat toate validările).

    12. În afară de corporatiştii din Pipera (care oricum aparţine de oraşul Voluntari în mare parte), chiar nu vrea nimeni să investească în Bucureşti, cu excepţia hipermarketurilor. Practic, Bucureştiul nu prea produce nimic, dacă nu ar fi toate instituţiile publice şi mare parte din societăţile de stat cu sediul aici tare îmi e că ar fi un fel de Valea Jiului mai mare. Salariul mediu din Bucureşti e mare pentru că e mediat cu salariile directorilor de multinaţionale, parlamentarilor şi altora ca ei care au oficial locul de muncă în Bucureşti. Muritorii de rând câştigăă în jur de 1000 lei în mână, iar la 1500 lei deja sunt fericiţi, că din 2 salarii (soţ + soţie) poţi să devii datoor vândut băncii 7 ani pentru un Logan şi 35 de ani pentru 2 camere în Berceni sau 3 în Ferentari.

    13. Care producători? La 6 dimineaţa vin ţiganii în piaţă, dacă se nimereşte vreun producător pe acolo i se cumpără marfa pe nimic (sau e alungat cu bătaia)… da, ar fi frumos dacă pieţele ar fi pline de producători. Dar mă tem că e imposibil. Poate doar dacă se extinde RATBul spre toate satele şi li se dă transport gratuit. Altfel, pur şi simplu nu merită dpdv economic să plăteşti transport pentru 30 kile de cartofi pe 30 km dus şi 30 întors, în vreme ce Auchanul îţi vinde cartofi turceşti cu 80 bani pe kil. Numai că ăla cumpără cu TIRul, deci are costuri mici, aşa că îşi permite să vândă ieftin. Costuri pe care un producător mic nu le scoate nici dacă îşi vinde marfa la poartă.

    14. Adevărat. Dar nu sunt şi proprietăţi private? Ăia ce fac? Şi nu mă refer la femeile de 80 de ani care nu mai au nicio rudă şi au 400 lei pensie. Sunt şi oameni în situaţii mai bune prin imobilele alea… ăia ce păzesc? Aşteaptă să pice blocul pe ei?

    15. Discutabil. De când nu se mai ţine cont de circumscripţia şcolară, există şcoli ,,de fiţe” şi şcoli de cartier, ultimele fiind destul de goale. Şi în Dr. Taberei există o şcoală din asta… obligaţiile sunt clare: ambii părinţi angajaţi pe perioadă nedeterminată, minim 1500 lei în mână de fiecare, obligatoriu 2% din salariu către ONGul şcolii, altfel cauţi în altă parte. Or dacă astea sunt pretenţiile în Dr. Taberei, mă întreb care or fi la Jean Monet? Greutatea în aur a copilului pe post de şpagă?

  • florin

    Aia cu traficul mi se pare punctul care denota ca USB si liderul lui nu are habar de Bucuresti.Pt.ca altfel ar trebuit sa stie ca de fapt Capitala de azi este in proportie de 95% Bucurestiul de la momentul 1989.La acel moment orasul era un oras inchis unde cei din provincie si chiar din apropierea lui aveau iterdictie sa se mute(filmul “Buletin de Bucuresti” ar da o idee in acest sens),orasul fiind “calculat” pt. o populatie de max 2 milioane de locuitori.Prin acest oras,cu infrastructura de circulatie si transport adaptata unor nevoi ce ar fi trebuit sa fie eterne,circula azi la ore de varf,cam 3-3,5 milioane de masini.Nu vreau sa fiu rau dar,liderul USB si-a descoperit vocatia de baywatch al Capitalei prin 2006 dupa ce in 1988 venise din localitatea natala Fagaras(jud.Brasov)la studii in Bucale,apoi plecase intre ’92 si ’98 in Frantza la studii(bravo lui!),din ’98 pana in 2002 infiintand si conducand “Asociatia Tinerii pt. Actiune Civica” care,desi avand unele rezultate pozitive,n-a prea mers.De ceva vreme am inceput sa fiu ultra circumspect cand apar,modesti,providentiali,salvatori si alti dezinteresati,interesati sa ne faca viata mai buna dar,numai daca ii punem pe ei in fruntea bucatelor.Si cum vine asta Uniti SALVATI Bucurestiul!? Domnu’Dan nu se include printe salvatori!? Ce sa intelegem,ca noi il salvam si vine si el la final sa-l conduca!?In incheiere va propun un exercitiu de imaginatie:cum ar fi aratat traficul din Bucuresti daca orasul ar fi ramas la structura din anul,sa zicem,1950?

  • hm

    Fiecare vede ce vrea, noi însă ținem să vedem adevărul. Iar legat de trafic, da – se circulă mai bine decît acum cinci-șase ani, iar asta n-am demonstrat-o eu, ci o vede oricine care are de mers prin oraș.

    Romatsa are ditai blocul, dacă mă gîndesc bine, pe Ion Ionescu de la Brad.

  • Filip

    Doi factori care au ușurat traficul în ultimii ani au fost criza economică și prețul ridicat al petrolului. În ultima vreme au devenit irelevanți, iar traficul pare să crească. Vom vedea dacă noua infrastructură va face față.
    Dar cred că punem greșit problema traficului. Scopul nostru nu ar fi să urmărim ca traficul auto individual să fie fluent, ci să transportăm (public + privat) cât mai multe persoane pe oră sau zi. Din perspectiva asta, e mai puțin important dacă 50 de mașini rămân ocazional blocate pe o stradă dacă în timpul ăsta pe banda de transport public paralelă trec sute de călători și urgențele.

  • Ando

    @Filip:”Din perspectiva asta, e mai puțin important dacă 50 de mașini rămân ocazional blocate pe o stradă dacă în timpul ăsta pe banda de transport public paralelă trec sute de călători și urgențele.”
    Foarte, foarte corect ! Asta trebuie să urmarească, în primul rând, aministraţia oraşului.
    Nu să aştepte(caz frecvent)tramvaiul cu minim 5o de călători să i se elibereze şina de către cele câteva maşini din faţă, care transportă maximum 8-10 pasageri-asta,în timp ce poliţistul din intersecţie se face că nu vede 🙁

  • 3,5 milioane de maşini? De unde vine cifra asta? Dacă sunt informaţii de la biroul de înmatriculări, ar trebui să ştiţi că mare parte din firmele de leasing au sediul în Bucureşti… autobuzele din Ploieşti, Braşov, Constanţa, Timişoara cât au fost în leasing apăreau scriptic la Bucureşti. Şi mai sunt situaţii din astea. Aşa că, sincer, mă îndoiesc că pot fi 3,5 milioane de maşini într-un oraş cu 2,7 milioane locuitori.

  • @Dr2005
    ”3,5 milioane de maşini? De unde vine cifra asta? ”
    Din ANALele gandirii unui automobilist:))) exista o cifra oficiala de la o organizatie serioasa din UE, care este oricum, numai subiectiva nu este, care zice ca 23% din bucuresteni folosesc zilnic masina, adica se primeste ca aprox 460.000 ies zilnic cu masinutili spre munca …
    Deci mai incetu cu cifrele pe scari, sau daca domnul @florin este din PMB, atunci se explica noaptea mintii.

    Pot sa merg mai departe cu noaptea mintii, si sa calcul suprafata ocupata de acele 3.500.000 de masini prezumtive ale lui @florin. Sa spunem ca toate masinile au o latime de 1,5m si o lungime de 4m(desi e evident ca sunt si mai mari, si camioane) => ca aria = 6mp. Respectiv aria ocupata in fiecare zi de acele 3,5milioane de masini (din acest oras) ar fi egala cu 3.500.000 x 6mp = 21.000.000mp => 21.000kmp.
    Iar suprafata Bucurestiului ar fi de doar 228kmp. Deci cum incap acele 3,5milioane de masini pe drumurile Bucurestiului, daca suprafata necesara doar pentru paracarea lor este de 92 de ori mai mare decat este suprafata orasului asta ? Iar daca calculez ce suprafata este necesara pentru ca mormanul ala de ,masini sa circule ….

    @Dr2005
    “2. O fi sau n-o fi cea mai poluată capitală… nu ştiu, dar cert e că avem infringement de la UE fix pe motivul poluării.”
    Lasa domne ca Ion Dedu a plecat de la PMB, insa el ne-a luminat(ca noi stam in noaptea mintii si nu stim cum sa corectam situatia) trebuie sa cumparam chinezarii sau ceharii pe baterii in locul la 100 de Citaro 1 la pret dublu, si GATA domne! poluarea e rezolvata!(Nu conteaza ca faptul ca in fiecare zi ies pe drumurile capitalei 460.000 masini, in acele 100 de Citaro 1 era problema mai!).

  • Ando

    @ADY88 : fără să intru prea mult în polemica cu numărul de maşini, pt.că nu ştiu cifrele reale, e o greşeală de calcul în raţionamentul tau: 21.000.000 mp = 21 Kmp (1kmp înseamnă,ca suprafaţă, un pătrat cu latura de 1km adică: 1000m x1000m =1.000.000mp).

  • Da, ai dreptate, sunt 21 kmp. Gata ma las de scris noaptea, caci si eu intru in noaptea mintii :)))

  • Hai să nu mai vorbim din auzit. M-am interesat la Institutul Naţional de Statistică. Pentru Bucureşti, la sfârşitul anului 2014, autovehiculele erau:
    – autobuze şi microbuze: 8.637
    – autoturisme: 924.213
    – mopede: 20.433
    – motocilete: 19.712
    – autocamioane: 146.389
    – vehicule speciale: 10.039
    – tractoare: 3.025
    – remorci: 40.053

    Total: 1.172.501 autovehicule. DA, ATÂTEA SUNT ÎNMATRICULATE ÎN BUCUREŞTI! Din astea, peste 146.000 sunt camioane (deci peste 20% din numărul total de camioane din România, care e de vreo 800.000!)… vă spun eu sigur că dacă în Bucureşti erau 20.000 camioane, era traficul blocat non-stop. Diferenţele apar din faptul că multe maşini în leasing sunt înmatriculate unde e sediul social al firmei de leasing. La fel şi la autobuze (nu sunt mai mult de 2000 buc efectiv în Bucureşti) şi alte categorii. Chiar şi la turisme e clar că din alea 900 şi ceva de mii, nu-s toate ăn Bucureşti.
    Chiar dacă adăugăm traficul de tranzit şi maşinile înmatriculate ,,pă Bulgaria”, tot nu ajungem la 3,5 milioane de autovehicule în Bucureşti. Când mergem pe stradă ni se par multe maşini din simplul fapt că o maşină ocupă mult loc.

  • Amiral Snagov

    Cine l-o mai crede pe Sordan… E disperat dupa atentie.. Poate intr-o zi s-or lua la puricat si fundatiile astea… Atunci sa vezi surprize…surprize!

  • Iar de numarul de masini, stii ce? El nu conteaza, la numarul de masini se uita doar idlii corupti care vor sa prosteasca majoritatea (care circula la noi pe transportul public), pe sistem “pai noi avem in oras 1,5 milioane de masini => deci noi trebuie sa aruncam bani pentru pasaje si parcari”.
    Chiar daca si pe bune toate acele 1,5 milioane de masini ar fi iesit zilnic in oras si mai mult decat atat industira de deservire auto ar aduce 90% din taxele produse in oras (asa cum au mai zis unii automobilisti) si chiar daca toata clasa productiva (care produce + valoare pentru buget) tot ar merge doar pe masini. Asta de loc nu ar insemna faptul ca noi trebuie sa perpetuam situatia de astazi, si sa continuam sa toleram poluarea, nesmitirea cu parcarea pe trotuar, aglomerarea, risipa de spatiu din oras(care nu este atat de mult).
    Trebuie sa fim destepti si sa stabilim prioritatile corecte (transportul public pe primul loc si transportul privat pe ultimul), dar si vectorul de dezvoltare in domeniul transporturilor (departarea de modelul american si apropierea de cel european).
    Deci cate masini sunt este o cifra neglijabila.

  • Dar cine a apărut cu estimarea asta de 3,5 milioane maşini? Nu cumva tot Oprscu sau Dedu?

    Apropo de maşini, hai să vedem unde merg taxele şoferilor:
    – TVAul de la RCA, maşină, combustibil: bugetul de stat
    – accize: bugetul de stat
    – rovinietă şi supraaciză: CNADNR, care nu administrează drumuri în oraşe şi municipii
    De fapt, cam totul merge la bugetul de stat, care nu prea acoperă cheltuielile de la nivel local. La Primăria Bucureşti merg doar amenzile rutiere şi taxele de parcare (sau impozitul pe parcările private, după caz). Dar amenzile rutiere ştim cum se dau în Bucureşti (adică doar cu presa de faţă sau în caz de accidente cu victime), iar taxele de parcare… cine parchează în parcările cu plată, când poate să parcheze gratuit pe trotuar 10m mai încolo? Oricum nu-l amendează nimeni. Şi chiar dacă ia o amendă pe an când vine presa pe acolo, tot iese mai ieftin decât să plătească taxă de parcare zilnic.

Leave a Reply to Filip Cancel reply

You can use these HTML tags

<a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>