despre ce se mănîncă în București - și cu ce se mănîncă Bucureștiul

arhiva

din presa vremii: la loto

Cîștigul la loterie a fost mereu un vis frumos pentru noi. De la cele două loturi ale lui Caragiale pînă la Ogică – și trecînd prin traficul cu lozuri cîștigătoare pe vrema ilicitului”… cine n-ar vrea să cîștige?

Să vedem ce se putea cîștiga, odinioară, la loto.

Păi, în decembrie ’61, puteai cîștiga… un Mozvici 402!

Tragerile speciale, de sfîrșit de an, erau atractive! Dar și-n timpul anului puteai avea noroc; așa cum vedem dintr-un supliment color al „Scînteii” din august ’67:

…sau, un an mai tîrziu, pe lîngă excursii la Istanbul, un Fiat 850 Spider – cu husă – și mașini… fără număr!

… de ce „cu husă”? vedeți mai jos de ce:

Anunțul nostru preferat e cel din Ianuarie ’68, la care premiul cel mare era un Volvo 121. Dar și Renaulturi 16, Mozvici 408 „cu patru faruri și radio”, Fiat 850, Renault Gordini (probabil „Dauphine”) și Trabant 601:

Cum arăta acel Volvo? Ia, să și vedeți un 122 – tot cam aia – pe care l-a pozat Ando, la pontul lui Paul Ioan Pârlea – le mulțumim amîndurora!

… firește, pe toate părțile îl vedem în episodul viitor al mașinilor vechi. Apropo – lista lor completă e aici.

4 comments to din presa vremii: la loto

  • PaulIP

    Ma bucur ca am fost de ajutor!
    E prima data cand vad ca masinile Volvo si Fiat 850 cabrio au fost oferite ca premiu la Loto! Asta si pentru ca aceste masini sunt foarte greu de gasit in tara la ora actuala. Nu cred ca au fost mai mult de 5 din fiecare…

  • Ando

    @PaulIP:Şi eu mulţumesc pentru pont!Nu ştiu cum a ajuns Volvo ăla drept premiu, dar anul 1968 a fost unul de mare apropiere de economia Suediei.
    La Bucureşti,de exemplu, s-a organizat o expoziţie industrială suedeză la care au participat cca 50 de firme-între care, bineînţeles, şi Volvo.

    Era în plină perioadă de deschidere a României către Vest, iar după evenimentele din august ’68 din Cehoslovacia, interesul pentru România era maxim.

  • Volvo-uri au fost mule – probabil zeci. Inca exista 5-6 in perioada comunismului.

    850 Spider – vreo 5 suna corect. In Bucuresti am auzit de una, rosie, dar in stare precara. Poze din ’68 cu asa ceva in Romania: http://volganeagra.blogspot.co.uk/2010/03/bonjour-bucarest-1968.html

  • Ando

    Intr-adevăr,Fiat 850 Spider are o siluetă foarte reuşită.Când îşi pun mintea, italienii scot(după mintea mea) cele mai tari caroserii

    http://www.classic-car-history.com/fiat-850-spider.htm

Leave a Reply to PaulIP Cancel reply

You can use these HTML tags

<a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>