Am ajuns la 61 de episoade. Îi dăm talpă, cum se zice.
… cu un Ford Escort: și chiar de pe la-nceputurile seriei – și asta se-ntîmplase în ’68. Ando l-a găsit.
… iar de la Marius avem și un Escort mai nou… seria a patra.
Iată un Caddillac de Ville ’61, găsit de Ando. Ce-mi plac aripile și stopurile din spate! Era spațială, ce vreți…
Mai jos, Cristian Malide a pozat un Eldorado. Cred că l-am mai avut, doar că înainte schema de vopsire diferea; îmi place mai mult acum.
Boemul a dat peste un MG T!
Ando a pozat și un Nissan Laurel. Seria a patra? Seria a cincea? Oricum seamănă între ele. Și-s din anii ’80.
… din fuga mașinii, aflat în vacanță prin țară, Paul Ioan Pârlea a găsit mai multe camioane Tatra!
… puține camioane au fost atît de rezistente ca Tatrele astea. Modelul 138 – din care derivă – a apărut la sfîrșitul anilor ’50. Tipic pentru ele este poziția roților din spate, atunci cînd camionul e gol; acestea zici că se „strîng” cumva – și se „crăcănează” la loc cînd mașina e încărcată…
…Paul ne-a mai dat și-un pont unde să dăm peste un IMS; Ando l-a luat ca din oală:
A… să nu uit! Parcă rămăsesem datori cu-n Amazon; un Volvo Amazon. Tot Paul l-a găsit; și tot Ando l-a pozat.
… nu-s multe de spus. Amazon (Volvo 121… 122) a apărut la mijlocul anilor ’50. Fără moarte.
(lista completă a episoadelor şi a maşinilor publicate – aici)
Dacă aveţi întrebări despre unele dintre maşinile publicate, vă stăm la dispoziţie.
Primul Ford Escort, modelul in 4 usi e extrem de rar, s-au fabricat foarte putine exemplare (majoritatea au fost in 2 usi). E un miracol faptul ca a supravietuit, ingrijit in acest mod, pana in ziua de azi; e posibil sa fie singurul din Romania, in acest moment.
@Intr-adevăr, arată impecabil-cel puţin la exterior.Jos pălăria faţă de proprietar!
Cum au reuşit cehii ăştia să păstreze şi să dezvolte marca TATRA !
http://www.tatratrucks.com/about-the-company/history-of-tatra/historical-milestones/
ăsta a fost un episod cu mașini “pe picioare”
Frumoase. E vreuna din “Nea Marin miliardar”? Am pus si eu una la pozeDECAT, vedeti voi acolo
Nu cred. In filmul ăla era altă barcă.
Fain dricul mareșalului.
https://pozedecat.wordpress.com/2015/08/21/masina-maresalului/
Glumeam cu dricul. Chiar e fain.
Fascinant acest Escort,intradevar este bine intretinut eu l-am vazut mereu sub prelata dar am avut ocazia sa-i fac o poza : https://picasaweb.google.com/117623163801724739320/DePeStrada#6123242125452095010
Ar fi o placere sa apara la evenimentele retromobil!
Sunt dator să precizez că pt. Cadillac-ul de Ville, am primit pontul de la colegul meu AdiP care a cam devenit…”recidivist” 🙂
https://www.simplybucharest.ro/?p=25725
https://www.simplybucharest.ro/?submit.x=4&submit.y=6&submit=Search&s=AdiP
https://www.simplybucharest.ro/?p=18975
Mai avem unul in Focsani: http://olx.ro/oferta/ford-escort-mk1-1300-l-an-fabricatie-1970-IDbDcn.html
Era unul impecabil in Piatra Neamt, dar a disparut.
Si asta din Harghita: http://www.99poze.ro/Ford_Escort/3/
In general, modelele cu doua usi sunt mult mai cautate si bine cotate. Erau doua in Cluj – una a ajuns in Australia, una la Remat.
Am vazut asa ceva, galben, in Bucuresti in 2009, parcat langa un Mercedes 170V.
Break / duba nu am vazut sau auzit in RO.
@volganeagra:Foarte interesante detaliile.
P.S.n-am înţeles niciodată de ce-şi vopsesc unii în negru nişte maşini care n-au -nici pe departe- “aerul” de limuzină adică genul care, după mine, se pretează la această culoare.
Toate Tatrele de la maşinuţa T11 din 1923 încoace sunt “crăcănate” fiindcă au aceeaşi construcţie a şasiului, brevetată de ei: un tunel central, ca o conductă uriaşă, e coloana vertebrală a maşinii, prin care trec cardanele, conductele hidraulice etc, iar suspensia e independentă cu semi-axe oscilante la toate roţile, articulate la acest tunel. Cam aşa, ca suspensia de VW Broscuţă de pe spate, care o imită parţial pe cea de la Tatra T97 din 1936.
Semi-axele oscilante nu ţin roţile verticale decât la o anumită masă a încărcăturii, calculată, în rest stau fie în V, când maşina e prea puţin încărcată, fie în /-\, dacă se depăşeşte încărcătura normală.
Dacia 1100 se cracana si ea in sarcina.
… iar Dacia 1300 se lăsa cu fundul de asfalt, de ce arcuri avea pe spate…
Dacia 1100 (Renault 8) și toate Renaulturile cu motor pe spate au avut și ele acest tip de suspensie Tatra / VW cu semi-axe oscilante, fiindcă e unul din puținele moduri în care poți construi o mașină compactă cu motor pe spate.
Renault 12 / Dacia 1300 a fost apreciată la vremea ei, 1969-1970, tocmai fiindcă trecuse la puntea rigidă, ca de camion. Ceea ce pentru unul care ar vrea să conducă sportiv (și e obișnuit cu modul de a reacționa al unei mașini ”totul spate” cu semi-axe) e un pas înapoi. Dar mașina nu a fost niciodată gândită pentru o conducere sportivă, ci strict ca mașină de familie. Adică avea nevoie de spațiu interior mare, de portbagaj mare și ușor accesibil, de suprafață mare a geamurilor și bună vizibilitate. Chestii pe care Renault 4CV / Gordini / 8 / 11 nu le aveau.
@Nautilus:Am făcut şcoala şi am dat examen pe D1100.Era foarte uşor de manevrat,cutie de viteze excelentă, dar habar n-aveam că maşina cu motor în spate e mai “sportivă”.E o chestie generală sau numai D1100 comparativ cu D1300 ?
Nautilus: cred ca v-ati referit la Renault 10, nu 11.
In general masinile cu tractiune spate sunt mai sportive. Si aici ma refer si la cele cu motor in spate. Sa ne amintim de Renault 8 Gordini, care avea un motor foarte putin modificat fata de R8 simplu, dar care reusea sa scoata mult mai multi cai putere decat ar fi fost de asteptat. Si masinile alea au castigat raliuri!
Prima masina a tatei a fost Dacia 1100 S gri 83, cu 4 faruri. Imi spunea ca iarna punea saci de nisip in portbagaj, pentru a creste cat de cat aderenta puntii fata la drum. Pe piatra cubica (in acelasi anotimp) era “de vise rele”, la fel ca Lada 1200.
Altfel, masina era ca o ” furnicuta” (asa o alinta tata), si avea un motor foarte bun, pentru care Renault-ul 8 primise nota 9.8 la Salonul Auto de la Geneva. La acelasi Salon, masina primise nota 4 la caroserie… Daca aveai probleme cu rezervorul de benzina (sau pur si simplu trebuia sa il cureti), tot motorul trebuia demontat!
E frumos tare Escortul din prima generatie. Aveti idee pe unde se gaseste? Poate-l ii surprind si eu cateva cadre. Multumesc anticipat.
să vedem, Ando ne zice!
@Mihai: Salut! Escort-ul se află într-o parcare dintre blocuri,de pe str. Baba Novac – foarte aproape de intersecţia cu Mihai Bravu.Am avut noroc pt. că, de câte ori am mai trecut pe acolo, se afla sub prelată,aşa că …baftă !
http://www.instantstreetview.com/@44.424274,26.138488,202.57h,-10.53p,0.34z