scris de Alexandru Bodea
Noul Metrou ne face “probleme” atat celor din Drumul Taberei cat si acum cand sapaturile au ajuns la viitoarea statie “Eroilor 2“…
Sunt probleme pe care le-am intalnit si la constructia primei linii de metrou “Semanatoarea – Timpuri Noi” data in folosinta prin Noiembrie 1979, dupa o perioada de lucrari de aproape 5 ani.
Prezent ca fotograf in zona de foarte multa vreme, am surprins ceva cadre din Parcul “Eroilor Sanitari” inainte de inceperea lucrarilor in 2013. Apoi am revenit in zona Bulevardului Eroilor prin August 2015 si la Podul Operei in Noiembrie 2015.
Zilele trecute, s-a intamplat ceva “obisnuit” cum spun mai marii Ministerului Transporturilor din actualul Guvern… respectiv surprea unei portiuni, punerea in pericol a cladirilor si locatarilor din zona.
Am mers chiar pe 13 Decembrie dimineata sa vad care este situatia si daca pot fotografia ceva, dar pe santier nu se mai misca nicio macara, nu mai circulau basculante cu materiale de constructii.
S-a ajuns sa fie luata masura inchiderii circulatiei mijloacelor de transport in comuin pe o perioada de 30 de zile, asta chiar in apropierea Craciunului si Noului An, cand prin traditie mai toata lumea se aduna cu cei dragi si sarbatoresc… Locatarii din casele afectate au fost mutati la hoteluri sau la rude…
Personal cred ca la construirea noii linii de metrou nu s-au efectuat toate analizele structurale ale zonei pe unde urmeaza sa treaca aceasta.
De ce spun asa ceva??
Imi aduc aminte la constructia primei linii de metrou, cum s-a organizat la Sala Polivalenta o expozitie pentru public, prin care erau propuse trei variante: una suspendata “pe deasupra firului Dambovitei”, o alta cu portiuni atat la suprafata cat si portiuni “ingropate”, iar o a 3-a care s-a si aplicat in final de construire a intregii linii in subteran.
In perioada respectiva s-a amenajat si actualul curs al Dambovitei, renuntandu-se la malurile naturale cu salcii cazatoare si construindu-se 4 casete de evacuare a apelor reziduale si deasupra acestora un “luciu de apa” curata, intretinuta si de digul de la Ciurel…
In anul 2013 inca lucrarile erau la inceputurile pregatilor de santier…
Am vizitat santierul de la Eroilor in ziua de 24 Iunie 2015, cand am surprins cateva cadre interesante, cu mare greutate dat fiind ca paznicii nu-mi dadeau voie sa fotografiez .
Pana la urma am putut surprinde cateva cadre si am spus ca voi reveni peste un an, intrucat stiam ce probleme tehnice ridica construirea unei statii duble…
Dar fotograf fiind nu am avut rabdare si am revenit pe o vreme frumoasa in ziua de 23 Noiembrie 2015, iar lucrarile avansau, avansau…
A venit insa ziua de Vineri 10 Decembrie 2015, cand s-a anuntat surparea unei portiuni din carosabil si punerea in pericol a cladirilor din jur si binenteles a locuitorilor din zona.
Am fost dimineata, pe 13 Decembrie 2015, sa incerc sa fotografiez ceva legat de aceasta problema aparuta…
Si acum dupa ce stiu cum s-a construit prima linie de metrou, raman la parerea ca o astfel de constructie trebuie facuta, datorita structurii solului Bucurestiului, la o adancime mai mare.
Se pare ca sistemul “cartita” cu toate ca este rentabil, nu se poate aplica in toate zonele prin care va trece viitoarea linie de metrou…
Sper ca pana la urma Magistrala 5 (Drumul Taberei – Pantelimon) sa fie construita durabil, analizandu-se structura solului si luarea de masuri tehnice in consecinta.
Pe Alexandru Bodea il puteti citi si pe blogul sau.
Acolo in zona au mai existat probleme. Istoric, sub mare parte din cartierul Cotroceni a existat o mlastina, zona “colectand” apa scursa de pe versantul mai inalt, de la Academie daca vreti, insa pe harta linia de nivel – versantul – e aproape un semicerc pornind de la Gradina Botanica pana in fosta zona Uranus (ministerul apararii).
In secolul 19 zona a fost desecata si s-a ridicat cartierul pe care il cunoastem, insa natura si-a urmat cursul. La cativa ani au existat canale surpate acolo, in special dupa ploi mai intense (bine, ziaristii n-au facut legatura), iar asfaltul n-a stat niciodata perfect drept.
Se putea evita un astfel de incident? Greu de spus, insa eu n-as blama constructorul decat poate pentru componenta lui de vina in faptul ca nu s-a intrat cu TBM-ul in statie in timpul verii si nu acum in prag de ger si viscol.
naiba s-o ia de treabă, vechea piatră cubică ce era așternută de la pod pînă-n sus ședea bine 🙂
Ghinion, cum se zice – cine știe-n ce veche albie a Dîmboviții deteră.
Încă nu dau nici eu cu paru-n constructor. Răbdare, să iasă niscai concluzii.
In solutia de metrou pe care o propuneam in urma (in colaboararea in trei cu HM si cu Popescu) cu niste ani nu ar fi aparut astfel de probleme …
să punem și un link…
http://a-craciunescu.blogspot.ro/2011/03/metrou-de-drumul-taberei.html
si sa recunoastem c-a fost o colaborare buna…
https://www.simplybucharest.ro/?p=5552
și propunerile lui Popescu:
http://www.ideiurbane.ro/transport-public-4-o-colaborare-intre-bloguri/
http://www.ideiurbane.ro/transport-public-3-o-colaborare-intre-bloguri/