despre ce se mănîncă în București - și cu ce se mănîncă Bucureștiul

arhiva

la cumpărături

Iacătă! S-a deschis Kauflandul de la fosta fabrică de bere Grivița. Cu acest prilej cred că avem cel mai apropiat de centru hipermarket din oraș: Kaufland este, într-adevăr, cel mai „obraznic” la capitolul ăsta.

O s-avem și-altă premieră, cît de curînd: un Kaufland la un kilometru-jumate distanță de cel’lalt!

E vorba de Kauflandul cel nou din Ferentari, care se construiește lîngă „blocurile roșii”, pe locul viran rămas în urma demolării vechii fabrici de pile. La două stații de el îl avem pe cel de la Sebastian.

Kaufland urmărește, desigur, cucerirea Ferentariului și – mai ales – a noii zone rezidențiale din capătul Sălajului, dinspre Măgurele.

———————–

… dar nu mă omor după Kaufland: de cîțiva ani nu mai e magazinul preferat. P-onoarea mea că-mi iese mai bine bugetul, cumpărîndu-mi cele trebuincioase numai din Lidl.

Fie vorba-ntre noi, Lidl și Kaufland au același stăpîn; dacă ai răbdare să compari, sunt multe produse identice care se vînd separat, fiecare sub marca proprie a fiecărui magazin.

Cu toate astea, produsele foarte ieftine din Kaufland îmi par mult mai proaste decît produsele Lidl: ies mai bine cumpărînd mai scump ceva care mă ține mai mult și mai bine… Așa-mi pare mie.

———————–

… mai zic și că merită mult să te bagi, din cînd în cînd, prin magazinele dm. Destule din produsele marcă proprie sînt bune și nu scumpe; iar obișnuitul locului va putea vîna, periodic, reduceri foarte bune la ele.

12 comments to la cumpărături

  • George

    Locuiesc in zona “blocurilor rosii” si tare ma tem de aglomeratia care va urma dupa deschidere. Prevad si instalarea unui nou semafor la iesirea de pe breteaua de langa Petrom, daca nu cumva le va veni ideea de a monta unul si la intersectia Ferentari/Veseliei.
    Altfel, ma gandesc ca se mai “spala” putin peisajul zonei. Insa nu-i de bun augur pentru micile afaceri aflate pe o raza de 1 km, sa zicem. Cat despre spatiile comerciale in paragina de la parterul blocurilor rosii, cred s-a gatat orice speranta de a mai renaste…

  • hm

    Sigur vor fi schimbări mari de trafic!
    La intersecția cu Veseliei ar fi nevoie de… ceva. E din ce în ce mai greu să faci stînga, pe strada asta.

    Sunt zile în care pot număra accidentele pe sectorul pînă-n Toporași….

    Mă-ntreb dacă noul Kaufland va avea acces și dinspre Sălaj? Parcă n-am văzut nimic în construcție. Dacă da, să vezi scurtcircutări prin parcare…

    Cît despre spălarea zonei, asta da. Un pic mai mult…

  • Pentru Kaufland a afost arestat Solomon Wingler, a luat şpagă ca să le facă acces preferenţial din stradă. De aia şi semaforul pentru Kaufland 1 Mai (Compozitorilor) are faza principală pentru intrat/ieşit în/din magazin, nu pentru bulevard, plus că funcţionaează şi noaptea, chiar dacă magazinul e deschis de la 8 la 22. Tot de aia la Valea Cascadelor s-a făcut un giratoriu în locul semaforului. Găsesc ei o metodă să rezolve şi în Ferentari.

    Niciodată nu am să înţeleg de ce majoritatea centrelor comerciale au accesul facilitat prin semafoare preferenţiale, giratorii sau alte amenajări. În puii mei, dacă mergi cu maşina poţi să mai mergi 100m să întorci ca să intri! Exemplele sunt numeroase:
    – AFI are semaforul de la Bd. Timişoara cu Mihaela Ruxandra Marcu. În plus, se sare linia la greu şi se face stânga pentru a se intra din Vasile Milea prin partea cu IMAX. Miliţia se face că nu vede.
    – pentru Complexul Băneasa s-a construit un pasaj suprateran
    – pentru Carrefoul Berceni s-a instalat semafor
    – pentru Billa şi Kaufland Floreasca s-a instalat semafor (prilej constat de blocat 5-urile cu maşinile care fac stânga)
    şi lista poate continua.

  • hm

    dacă-i „Moni” la răcoare, durează mai mult semafoarele din Ferentari 🙂

  • Filip

    Aici e PUZ-ul pentru Kaufland Ferentari: http://www4.pmb.ro/wwwt/L52/docs/01_20140725.pdf (30MB).

    Se pare că va exista acces atât dinspre Șos. Sălaj, cât și dinspre Calea Ferentari. În proasta tradiție a centrelor comerciale din București, nu va exista acces pietonal de la trotuar până la ușa magazinului, ci va trebui să ne strecurăm printre mașinile din parcare. Accesele fiind destul de departe de semafoare, vom avea parte și de accidente cu pietoni care nu mai au răbdare să ocolească 200 de metri din Aleea Tulcea pe la semafor (dpdv legal, e ok să traversezi în dreptul Aleii Tulcea, fiind o intersecție, doar că nu ai prioritate ca pieton). Posibil ca și în dreptul Străzii Mușat să apară astfel de probleme.

    Comisia tehnică de circulație nu ar trebui să mai aprobe astfel de planuri. Toate hipermarketurile ar trebui să aibă magazinul în stradă, la trotuar și la RATB, iar parcarea în spate, nu invers.

    Foarte utilă observația lui Dr2005 cu semafoarele.

    Legat de curățarea zonei, stau pe acolo și nu mă plâng. E lume diversă, fiecare cu ale lui. Mă preocupă mai mult riscul seismic de la blocurile roșii construite prin anii 1940 și de la cele trei bloculețe de pe Doina dinainte de 1977.

    Pe Veseliei orice măsură de „fluidizare a circulației” riscă să crească viteza medie a mașinilor și riscul de accidente pe o stradă cu vizibilitate destul de proastă și trotuare înguste și ocupate parțial de mașini.

  • hm

    stai oleacă, că e trecere de pietoni la Aleea Tulcea, la coada stației lui 117, dar e oricum destul de periculoasă.

    Veseliei? da, oamenii de-acolo se plîng oricum de iuțeala cu care se circulă….

  • Filip

    Corect, e trecere de pietoni la Aleea Tulcea, nu o observasem 🙂

  • hm

    nici șoferii nu o văd 😉

  • ionele!

    Ar fi carfuru dela urinii ceva mai țentral.

  • hm

    Da’ nici nu poți zice că e chiar hipermarket, totuși.

  • hm

    na belea! O să rupă cu vînzarea.

Leave a Reply to hm Cancel reply

You can use these HTML tags

<a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>