… una dintre cele mai nenorocite probleme de trafic e aceea din zona comercială Militari, cea în care avem – pe stînga, după pasajul peste Centură, Carrefour și Brico, iar pe dreapta Kika, Hornbach, un „outlet” și parcul de distracții estival Divertiland.
Ca să intri în zona comercială din stînga trebuie să cobori, deci, pasajul peste Centură, apoi să te bagi pe sub el – complicînd și încurcînd traficul auto și-așa nenorocit – și să ajungi, cu greu, pe partea cealaltă a autostrăzii București-Pitești.
Ca să ieși înapoi în București din zona comercială din dreapta – cea cu Carrefour – trebuie să faci aceeași mișcare…
Avem, în această zonă – de-o parte și de alta a Autostrăzii – un hipermarket, două magazine imense de bricolaj, un imens magazin de mobilă, un complex comercial de vînzare cu amănuntul, un parc de distracții imens, plus cîteva reprezentanțe mari ale unor firme.
Zilnic, aici se gîtuie mii și mii de mașini: oameni nevinovați.
De ce – mă întreb, așa, senin – nu se poate construi un pasaj rutier subteran sub Autostradă, astfel încît să ajungi din dreapta-n stînga în cîteva secunde?
O fi greu? N-o putea face, asta, Statul – dar tocmai am enumerat aproape zece entități comerciale masive, generatoare de trafic, care… zic și eu… la o adică… ar putea pune mînă de la mînă să sape, naibii, pasajul ăsta.
Carrefour a săpat acu’ 15 ani un pasaj – e drept – dar e doar pentru accesul la el la hipermarket, atît…
Un astfel de pasaj ar fi intre comuna Chiajna si comuna Domnesti, intre 2 drumuri publice situatie pe proprietati private, subtraversand o autostrada (CNADNR). Deja am enumerat 5 entitati diferite care trebuie sa se puna simultan de acord si sa gaseasca banii pentru o asemenea investitie. Deci nu, nu in Romania, nu in cursul vietii noastre.
dar te-ai gîndi că o investiție privată ar avea mai multe șanse să surmonteze toate astea.
Sigur, cand investitia porneste si se termina fie tot pe terenul tau – sau pe terenul public. Dusmanie mai mare ca intre vecini in Romania eu n-am mai vazut, e un specific national cred.
așa-s eu, mai naiv să cred asta 🙂
Proiectul de PMUD zice de un plan vag de extindere a metroului din Militari puțin peste șoseaua de centură, poate cu ocazia aia, prin 2050 🙂
răbdare, deci.
Excelent, Dan!
Adica exact ASTA vroiam eu sa ii raspund lui Cornel, cand a zis ” zece entități comerciale masive, generatoare de trafic” – da, asa e , dar ce interes ar avea sa cheltuiasca pt pasaj? Ca doar merge si asa!
Concluzia ” Deci nu, nu in Romania, nu in cursul vietii noastre. ” este din pacate perfect valabila!
Fara prea mare legatura…pasajul de la Carrefour este generator de confuzii maxime pt cei care ies pe centura.
Fiind cred ca singura iesire dubla de pe autostrada..
Cate tiruri blocate si care trebuiau sa iasa din pasajul rutier am vazut….si nu e usor deloc pt un tir…
credeam ca-s singurul care le-ncurca 🙂
Pentru un bun exemplu de ,,înţelegere” între vecini, recomand intersecţia Centurii cu Prel. Ghencea. Acolo avem aşa:
– DJ al Ilfovului
– DN al CNADNR (că DNCB e drum naţional)
– cale ferată a CNCF ,,C.F.R.” S.A., cu postul de barieră şi punctul de oprire de rigoare (da, e în nomenclatorul haltelor Bariera Domneşti h.)
– Stradă a Bucureştiului + terenul din dreapta ei care ţine tot de Bucureşti
– teren al oraşului (că parcă e oraş acum) Bragadiru (stânga Prel. Ghencea)
– teren şi construcţii ale Com. Domneşti (dreapta DJ-ului cum treci centura)
– teren şi construcţii ale Com. Clinceni, sat Olteni (stânga DJ-ului)
Aşa că putem vedea de ce nu se face acolo pasaj suprateran sau subteran sau staţie de teleportare sau orice pentru a îmbunătăţi traficul.
păi, de ce nu se face știm și înțelegem!
Dar cum naiba putem armoniza toate entitățile astea astfel încît să conlucreze?
Ce nu îmi place la unităţile comerciale de la intrarea pe A1 e că accesul la ele se face ieşind pe autostradă. Asta înseamnă că nu e voie cu bicicleta, iar la maşină ai nevoie de rovinietă. Partea proastă e că şi ca să ieşi pe Centură e la fel, întâi intri pe A1. Am mereu probleme când ies cu bicicleta pe acolo, că trebuie să merg câteva sute de m pe autostradă, ceea ce nu e prea legal şi nici prea sănătos. Am ajuns ca dacă vin dinspre Chitila pe centură şi vreau să mă duc la Decathlon Militari să o iau prin Chiajna – Apusului (deşi am auzit că s-a făcut drum printre blocurile de lângă Auchan, dar nu am mai fost de mult pe acolo).
drumul ăla care iese printre blocuri e chiar foarte bun, ca alternativă. E impecabil în Chiajna și numai gropi pe jurisdicția Capitalei
https://simplybucharest.ro/wp-content/uploads/2014/12/maniu-chiajna.jpg
Cred c-am mai zis, și nu strică s-o zic din nou. Ce s-a făcut în ultimii ani în Ilfov e oribil. Nicio preocupare pentru un transport public de viitor. Nici un centimetru lăsat pentru mersul cu bicla.
Mie nu îmi trebuie piste, d-alea să facă pe margina DN-urilor, mie îmi sunt suficiente drumurile publice, care să aibă banda I suficient de lată cât să poată trece o maşină pe lângă o bicicletă. Iar asta e simplu de făcut, plus că îl ajută şi pe automobilist, pentru că atunci când vine maşina de gunoi sau aia de pompieri sau autobuzul ai loc să îl depăşeşti pe sensul celălalt, nu îţi blochează toată strada. Dar, din păcate, în zonele aşa-zis rezidenţiale ,,avem străzi” cu dublu sens pe care nu încap nici două Tico-uri unul pe lângă altul, eventual cu curbe fără vizibilitate (că lumea îşi face gard de beton mai ceva ca la o unitate militară).
Da’ să știi că sunt și destui bicicliști – mai mici, mai nepricepuți – care ar avea nevoie de benzi.
Oricum, cu ingustimea străzilor ai dreptate mie-n sută.
Buna dimineata!
Dr2005 are dreptate cu multe din ce spune, insa nu imi place, nu imi place de loc ca trebuie ACUM sa redescoperima apa calda!
Multe din aceste consideratii nu tin neaprat de traficul intens de dupa 2000, ci erau valabile si trebuiau aplicate chiar si in 1970, sau poate din perioada interbelica!!
– colaborarea intre entitati vecine: nu este nevoie sa fie 7 ca sa nu se intelega, este de ajuns sa fie 3! Trecerea de cale ferata Andronache-Stefanesti a avut intarziere de circa cnci ani din aceasta cauza …
– unitatile comerciale de pa A1, nasol cu regimul de autostrada! Autistrada este pentru transport rapid la distanta, nu ca sa mergi la hypermarket, este normal sa nu ai voie cu bicla. Dar “si mai normal” ar fi fost sa existe o alternative de acces!Nu este normal sa ai nevoie de rovinieta pentru 500m!
– drumurile nationale cu o singura banda pe sesn, DAR MAI LATA, iarasi sunt o necessitate, Nu doar pentru biciclsti, ci pentru evitarea blocajelor!
– faza cu drumurile “mini” dn zonele rezidentiale am descoperit-o prin 2005, cand nasii si-au facut casa in Campul Pipera. Prin comparative, strada din Voluntari, neasfaltata si cu nproi, dar de latime normal si cu trotuare, parea un lux!!
Da, drumurile din zonele rezidentiale erau (nu am m ai fost de cativa ani) chipurile cu dublu sens, insa daca din sensul opus vine ceva mai mare decta un Tico, ai incurcat-o! Drumul desigur sufficient de lat pentru o masina nrmala, dar pe margini nu sunt trotuare, Nu stiu cum ar putea intra o autoutilitara de Pompieri! Nu stiu cum au intrat camioanele si basculantele pentru constructii! Majoritatea curtilor nu au retragere (a nasilor are) astfel ca nici vorba sa parcheze cineva in fata portii, iar intrarea necesita un viraj de 90, in unghi drept! Acelasi viraj este necesar si la intersectii, da unii au gard compact de beton pina pe colt. Daca esti singur pe durm este greu sa iei curba asa strinsa, iar daca din parte aopusa vine altcineva … Din fericire, drumrile acestea inguste si cu curbe strinse nu predispun la exces de viteza – nu este nevoie de limitatoare acolo!
O strada asa de ingusta, nu stiu cum poate fi asfaltata, iar sapatul pentru pus apa, canalizare, gaze, etc va fi dificil si va bloca complet ingustrul drum … Cei ce au cumparat terne acolo poate ca nu s-au gandit, poate este normal sa vrea sa il valorifice la maxim, dar Primaria care le-a dat autorizatii de constructive, ce a pazit?!
Ca nu s-au făcut lucruri în 2000, e una! Că nu s-au făcut in 2010, alta!
Dar ne apropiem de 2020 și… canci !
Scuze, iar nu m-am exprimat destul de clar!
Unele aspect sunt evidente abia dupa 2000, si da, nu s-a facut nimic pentru a le remedia, indifferent cine si in alcatela mandate a fost Primar!
Si nu poti sa acuzi pe nimeni ca nu a prevazut criza, bula imobiliara …
Dar altele ERAU evidente chiar dininate de 2000, deci este foarte rau si foarte absurd ca si acum, in anul 2016, suntem tot la faza de canci!!!
Si pasajele de care se discuta, si strazile mai late de 3 m in zonele rezidentiale, TREBUIAU FACUTE DIN START!
Daca, printr-o minune, de maine incepe sa se lucreze, va fi nu doar prea tarziu, ci si mult mai greu si mai costisitor, oamenii au fost lasati sa ridice case sau birorui pe zonele ce trebuiesc largite …
Lărgirea benzilor duce la creșterea vitezei și la mai multe accidente. Chiar prin America au început să le îngusteze din acest motiv (road diet). Legat de benzile de biciclete, cei care mergem acum cu bicla suntem rezultatul unei selecții naturale care a lăsat puțini curajoși sau inconștienți pe șosele. Benzile/pistele separate însă atrag mult mai multă lume. Eu personal mă simt mult mai în siguranță pe pista de pe Calea Victoriei decât pe Trafic Greu, cu benzi auto late, care predispun la sprinturi de la un semafor la altul.
Dar mini-drumurile din zonele rezidențiale noi sunt o mare problemă, într-adevăr. Na, toți au vrut o curte mai mare sau mai multe parcări la bloc… Zonele trebuiau parcelate ținând cont de necesitatea câtorva artere mai late, eventual cu rezervarea de benzi pentru RATB (ca să nu mai zic de parcuri, grădinițe, școli). Acum pe Drumul Fermei în Noul Popești ar fi foarte greu să introduci un autobuz care să facă legătura măcar între IMGB și Șos. Olteniței. Cred că pentru unele asemenea cartiere nu prea mai ai ce face, să încercăm să nu greșim la următoarele. Eu aș începe prin rediscutarea PUZ-ului coordonator al S6, de exemplu, care nu prea lasă loc de parcuri între Prel. Ghencea și Păcii.
după cum spuneam…
https://www.simplybucharest.ro/?p=28006