unul din trei cetățeni ai sectorului 5 încă ar vrea să voteze cu Vanghelie.
… e îngrozitor? Poate: dar așa stau lucrurile, dragii mei. Întrebarea e dacă rămîn așa.
De ce l-ar vota încă atîția oameni pe Vanghelie? Unii ar zice că-s proști.
Dar eu nu pot vorbi așa despre o treime din conlocuitorii mei. Eu știu că Vanghelie, pentru ei, e cel care le-a tras – după un secol – apă curentă; care le-a adus gazele-n fața casei; care – în sfîrșit! – le-a asfaltat ulița. Vanghelie le-a reparat școlile și grădinițele; de ce le-ar fi rușine oamenilor ăștia să-l voteze iară?
… să convingi o treime din votanții unui sector că nu fac bine ce fac nu-i o treabă simplă. Nu le poți spune, de-a dreptul, nici că-s proști, nici că-s răi. Să crezi că toți acești oameni sînt refegiști, iar e greșit – sînt destui oameni care-ar vota mîine cu Vanghelie și-n 13, și-n Panduri, și-n Cotroceni…
E ușor ca cei din partea avută a sectorului să se uite a dispreț la refegiști, dar faptele-s fapte, precum și cifrele-s cifre.
E și mai ușor pentru candidați să aibă două campanii electorale – una pentru cei de la vest de Calea Rahovei, și cu totul alta pentru cei aflați la est de acest meridian al sectorului – dar asta e, în realitate, mizerabil și jignitor…
Sînt întrebat, uneori, ce cred c-ar trebui să facă un Primar nou și bun pentru sectorul meu.
Păi, întîi de toate, să facă ceva pentru ca… să nu ne mai fie rușine.
Nu ni-i niciodată rușine cînd spunem că locuim în Ferentari și-n Rahova – ci doar cînd spunem că locuim în sectorul 5.
Calea Rahovei parcă nu divizează atât de strict. Aș zice că și la vest de ea avem o subdivizare, la nord și la sud de Petre Ispirescu, care se vede și în prețul pe metru pătrat al apartamentelor.
Programul de dotare cu utilități trebuie continuat și extins, în București sunt încă vreo 30 de mii de locuințe fără apă și canalizare modernă. Ar trebui eventual combinat și cu o formă de venit minim la nivel local, fiindcă sunt unele gospodării unde lumea nu și-a tras apă de teama cheltuielilor lunare. Lipsa asta de venituri e vizibilă acum în special la colectarea gunoiului, care ar trebui să fie gratuită și cel puțin săptămânală.
Și ar trebui să oferim locuințe decente și celor din zonele de blocuri foarte proaste & barăci gen Iacob Andrei etc. Cu 30 de mii de euro, cât ar costa o parcare suspendată propusă de Raețchi în S5 sau alții prin S6, am putea construi o garsonieră relativ decentă. Pentru oameni, nu pentru mașini (bine, nu aș ieși neapărat cu sloganul ăsta în campanie, mă-nțelegi, monșer…).
În 2008 am intrat într-o garsonieră de 15 mp de pe Amurgului, foarte mică… Acolo am putea crea niște balcoane din structuri metalice lipite de bloc, care ar extinde un pic suprafețele locuințelor.
Încă ceva, oarecum off-topic: eliminarea TVA la RATB, ca în Marea Britanie sau alte țări din UE, ca să nu mai plătim TVA la abonamentele gratuite pentru bătrâni, o situație absurdă.
Presupun că te referi la Raețchi când zici cele două campanii electorale. În Sebastian facem petreceri finuțe cu Pink Floyd, iar în Veseliei și Turturică venim la circ cu subtext rasist. Ca de Zețari nu avem curaj…
nu, nu, nu numai Raețchi va avea două campanii. Toți or s-o facă, din păcate. Din Sebastian-încolo vorbim de concepte și-nspre Ferentari de ajutoare…
Cel mai ciudat se simt cei dintre Sălaj și Calea Rahovei, pe care candidații nu-i bagă nici printre ăi cu bani, nici printre săraci, ca să zic așa.
Deocamdată Raețchi are cîteva puncte pe-o hîrtie, ca program electoral; Florea încă mai scrie…
Eh, n-or să uite candidații fix de ditamai zona densă de blocuri, cu ~1/4 din voturile sectorului…
M-am uitat pe programul lui Raețchi:
ovidiuraetchi.ro/program-electoral/
Marea Grădină Centrală din Parcul Parlamentului; —> nu e de competența PS5 (că de-abia dădu PMB un PUZ pt Piața Constituției)
Demararea lucrărilor pentru metroul Rahova-Măgurele; —> nu e de competența PS5, iar traseul propus nu e optim
Creșterea capacității de parcare cu 25% prin ridicarea a 5 parcări supraterane în Ravova și în jur; —> risipă de bani, în loc să investim în transport public, dacă tot suntem la capitolul transport
Creșterea capacității de circulație prin lărgirea unor străzi și bulevarde importante precum Prelungirea Ghencea sau Giurgiului, care delimitează Sectorul 5, și realizarea de piste pentru bicicliști; —> nu e de competența PS5 (iar pistele doar pe străzile secundare, care țin de primăria de sector)
Eradicarea rapidă a problemei ghetourilor din Ferentari; —> „eradicare” și „rapidă” sună a pogrom
Creșterea numărului de locuri de joacă și spații de recreere cu 50% în 4 ani; —> în sfârșit, ceva de competența PS5 și care nu e absurd; dar cum facem, dacă ocupăm spațiul cu parcări?
Recondiționarea termică a tuturor blocurilor și caselor în 8 ani; —> e parțial de competența PS5, în sensul că banii vin în mare parte de sus (RO/UE); am văzut că cică Negoiță se riscă în PS3 să dea din bugetul local, cu speranța că acoperă fondurile europene pe urmă, să vedem; în plus, aș obiecta față de direcționarea resurselor publice către cei care deja au o locuință relativ decentă; de ce nu apă și canalizare, e mai urgent în caz de epidemie din Siria sau Ucraina.
Reforma Poliției Locale pentru o creștere imediată a siguranței în zonă; —> hai, curaj, nu mâncăm turiști în Ferentari; e adevărat că cei din Sebastian au o teamă primară față de zona unde stau eu 🙂
Dublarea numărului de companii care își desfașoară activitatea și plătesc impozite în Sectorul 5 prin ridicarea unor centre de afaceri în zona Alexandriei. —> fără transport public decent, care depinde de PMB, degeaba le facem; în plus, o fi prima prioritate să subvenționăm clădiri pentru corporații?
Consolidarea tuturor clădirilor cu risc seismic. —> posibil să fie de competența PS5; aici am putea începe cu blocurile pre-77 din Intrarea Ferentari și Doina, că-s multe familii la risc acolo.
Altfel, da, Florea e mut ca o lebădă.
Raețchi o să mai zică și de sănătate și de un centru cultural-sportiv cîte ceva.
Nu țin de el multe din program – nu-i așa?
Deocamdată e cu alergările de seară prin parc, cu limbile lui Julius, cu pozele în postură de șaormar – și cu intenție de vot apropiată de Vanghelie.
eu sunt la est de Calea Rahovei (mă rog, Şoseaua Alexandriei) cu doar 30 de metri 🙂 cred că mă încadrez totuşi la ciudaţi.
tu ai zis-o 😉
@Filip,
Excelenta analiza a unui program electoral!
Nu stiu cat de utila – ca doar lumea voteaza pentru galeata de plastic si sacosa rosie cu zahar si ulei, nu in functie de programe …
“Marea Gradina Centrala” ar fi super, si pt. tot orasul, dar nu este de competenta!
Demararea lucrărilor pentru metroul Rahova-Măgurele: stiu ca nu este de competenta, insa de fiecare data cind vin la servici cu metroul, ma uit si pe harta, si sare in ochi ca Rahova si Ferentari sunt printre cartierele LIPSITE de metrou, desigur ca TREBUIE facut ceva!!!
Eradicarea ghetourilor – da, suna a “solutia finala”, iar eradicarea saraciei in general este imposibila, ar fi din start o promisiune mincinoasa.
Reabilitarea TUTUROR? si a CASELOR? un tzel foarte inalt, dar este realizabil?! La noi in sectorul 3, Negoita face acest lucru, dar de reabilitarea CASELOR nu am auzit pina acuma!
creștere imediată a siguranței în zonă – nu ar fi rau, poate asa o sa indraznesc si eu sa vizitez rau-famatul cartier! Da rnu garantez ca voi cheltui multi bani in zona …
Dublarea numărului de companii care își desfașoară activitatea – este o idee bina, ca sa vina firme si ACOLO< nu doar in Pipera, desigur ca trebuie sa FACI ceva, sa le acorzi ceva facilitati.
@Cristian Ioan:
Toți vrem transport public rapid și confortabil în Rahova și Ferentari, dar asta e situația, e de competența primăriei generale și, cât mai curge, a guvernului.
Cum nu ai auzit de reabilitarea caselor? 🙂 Au tot existat programe de introducere a utilităților în zonele care nu au apă curentă, unele chiar cu finanțare internațională (din păcate, uneori deturnate spre cartierele de viluțe din nord).
Care e totuși problema cu siguranța în zonă? Orice statistică e un pic subiectivă, dar uite aici:
http://adevarul.ro/news/bucuresti/care-cele-mai-periculoase-zone-capitala-statisticile-politiei-contrazic-perceptiile-bucurestenilor-vezi-topul-1_50bdefa67c42d5a663d077b6/index.html
„Potrivit statisticilor Poliţiei Capitalei, cea mai periculoasă zonă din Bucureşti este sectorul 1, unde s-au înregistrat 15.672 de infracţiuni sesizate în anul 2011.
A doua cea mai periculoasă zonă din Capitală este sectorul administrat de primarul Liviu Negoiţă. În sectorul 3 au fost înregistrate în decursul anului trecut 15.555 de infracţiuni. […]
Chiar dacă majoritatea bucureştenilor susţin că una dintre cele mai periculoase zone este sectorul 5, spre surprinderea lor, aceasta ocupă ultimul loc în topul realizat de Poliţia Capitalei, în funcţie de numărul de infracţiuni sesizate. Astfel, aici, în anul 2011, au fost înregistrate 11.602 infracţiuni. ”
Și poți cheltui bani grămadă în zonă 🙂 Se plătește chiar cu cardul, iar seara avem și cort cu domnul Dan.
S-a tot vorbit despre “frica” de Ferentexas, și o să se mai vorbească – asta e!
Oare nu are chiar nicio pîrghie un “amărît” de primar de sector pentru a îmbunătăți transportul local? Oare nu poate face presiuni? Oare nu poate obține două vagoane pe tramvaiul 8, în loc de unul?
Dar – cu Poliția lui locală, pe care totuși o conduce – nu poate să ajute, la ore de vîrf, transportul public în intersecțiile supra-aglomerate? Mai ales că polițiștii locali care au competențe de rutieră chiar au început să “simtă” și traficul, și nevoile localnicilor…
Poa’ să facă presiuni și să ne bage pile, cu efecte variabile, dar probabil minore. Doar să nu-l ia jandarii pentru trafic de influență.
Competențele poliției locale în materie de circulație sunt prevăzute la articolul 7 din legea 155/2010:
http://legislatie.just.ro/Public/DetaliiDocument/120615
Din ce scrie acolo, ar putea să amendeze parcările ilegale pe trotuar (dar știm că de facto e mai greu, fiindcă lumea le iubește și fiindcă tre să fie de față și șoferul), dar nu prea văd vreo competență care să-i permită să introducă bandă specială pentru 117 între Viilor și Unirii, de exemplu, să scoată șoferii de pe linia de tramvai sau să regleze semafoarele mai favorabil pentru tramvaie și pietoni, nu pentru mașini.
Ca fapt divers pe tema inerției PMB/RATB, locuitorii din Confort Urban Rahova (CUR, pardon) încearcă de ceva vreme să tragă 117 mai spre ei, dar degeaba, deși sunt peste 1500 de familii, adică 3 mii de voturi.
bandă specială nu; da’ să ajute să se bage 32-urile-n fața mașinilor se poate, nu?
Despre Pucheni, ce să zic? De-aia-i primar de sector, să se bată și pentru ei.
Și să bată palma cu omologul lui din Măgurele și să asfalteze o legătură peste cîmp între cele două zone. Teiuș, care-o fi…
Mda, ar putea încerca să ajute 32-ul cu articolul 7 litera (a):
„a) asigură fluenţa circulaţiei pe drumurile publice din raza teritorială de competenţă, având dreptul de a efectua semnale regulamentare de oprire a conducătorilor de autovehicul exclusiv pentru îndeplinirea atribuţiilor conferite de prezenta lege în domeniul circulaţiei pe drumurile publice;”
Dar cred că depinde mult și dacă poliția rutieră a MAI-ului nu le bagă strâmbe, că se cam ceartă între ei pe cașcaval. Pe termen lung, cred că soluția e trecerea poliției rutiere în subordinea primăriilor.
Pentru crearea unei legături spre Măgurele (sau orice altă direcție) am înțeles că e necesar un PUZ (eventual unul coordonator sectorial, ca în S6), dar ăsta e făcut de PMB. Din păcate, pentru câmpul ăla nu prea se agită nimeni să facă legături. PUG-ul Bragadiru, de exemplu, îi lasă cu ce au acum, centura și DN6, în rest cam nimic.
mare sfîrlă nu-i, Teiușul ține de Sectorul 5, dar pe o bucată destul de mare e un drumeag cu șleauri – dacă bucata aia se asfaltează se pupă mai încolo cu infrastructura (cu ghilimelele necesare) din Măgurele…
Nu e foarte clar în PUG-ul Bucureștiului (http://www.pmb.ro/servicii/urbanism/pug/pug.php) dar parcă Strada Teiuș e întreruptă dpdv „legal” între Valea Timișului și Șufaru, poate de-asta nu repară, fiindcă au nevoie de PUZ de la PMB să fie declarată oficial stradă și porțiunea aia. Știu zona, într-o iarnă m-am împotmolit acolo cu bicla 🙂 Noroc că am spălat-o pe urmă într-o baltă.
Cel puțin nu e administrată de PMB (http://www4.pmb.ro/wwwt/avize/strazi.php).
Ar mai trebui prelungite și Șos. Vârtejului (până la Vârteju, peste centură), Humulești, Sălaj, Prelungirea Ferentari etc.
ce încrengătură frumoasă ar fi – și cît de tare s-ar degreva și Sălajul, și Rahova.
Da, se prea poate să fie adevărată treaba asta, cu întreruperea Teiușului. Să nu uităm că asfaltările Puchenuilor și M-ților Carpați de-acum patru (cinci?) ani s-au făcut destul de bine; ce SE PUTEA să se asfalteze, chiar s-a asfaltat…
Cineva, cândva, pare să fi creat un caroiaj de străzi potențiale în zonă: http://i.imgur.com/IA0kdGj.png (interactiv: http://geoportal.ancpi.ro/geoportal/imobile/Harta.html )
Mai e nevoie doar de un PUZ care să le oficializeze și să le lărgească pe unele dintre ele.
nu e ceva care n-ar merge inclus într-un program electoral, carevasăzică.
Da, teoretic s-ar putea merge pe un tandem în care primarul de sector propune un concept de PUZ, iar șefulică din același partid de la PMB dispune.
M-am uitat acum pe niște micro-PUZ-uri pentru zona Sălaj-Pucheni: http://www.pmb.ro/servicii/urbanism/puz/docs/puz5_2012/pucheni_nr_109_137_lot_29.pdf
http://www4.pmb.ro/wwwt/L52/docs/02_20130704.pdf
http://www.pmb.ro/servicii/urbanism/puz/docs/puz5_2007/salaj_349-351.pdf
Zici că ansamblul C.U.R. a fost construit parțial peste traseul drumului propus pentru a lega Str. Brașov de Str. Luica 🙂
E drept că traseul respectiv ar trebui regândit. Dar o să fie de lucru la strâns toate PUZ-urile date cu dedicație pentru parcele mici.
Nicușor încearcă ceva, dar datele sunt foarte incomplete: http://ab.salvatibucurestiul.ro/front-end/lista-si-parcursul-administrativ-al-documentatiilor/harta-pagina/
Ce e sigur e că zona va creste, și va crește mult. E de așteptat și o relaxare – spre normalizare – in obținerea autorizațiilor diverse.
… Și cam e cazul să se gândească cineva la faptul că Sălajul deja e gatuit. Nu doar ca 117 nu mai face față.
Dar și ca un autobuz tangențial intre Rahova si metrou Pieptanari e tot mai necesar.
Sau chiar până la Piața Sudului prin Drumul Găzarului. Dar cum facem să nu rămână blocat în trafic pe străzi ca Amurgului, cu o singură bandă pe sens? https://goo.gl/maps/Yt2TkQ8EExG2
As vrea să pot spune că știu. Nu știu! Amurgului n-are o pereche viabilă pentru a face un sens unic.
S-ar putea imagina un sistem de semafoare care să pună în fața coloanei autobuzul pe cei 400 de metri dintre Munții Carpați și Cârlibaba.
Alt traseu interesant ar fi Șos. Alexandriei (capăt 32) -> blocuri Sălaj/Humulești -> Tunsu Petre -> „străpungere” Baduc -> Găzarului – Piața Sudului
Există multe străzi paralele pe direcția asta.
@Filip si Cartita flamanda,
Transport public in Ferentari/Rahova?
Numai metroul este solutia, si trebuie inceput cat mai urgent! Sa va spun ce am platit azi dimineata: ca sa merg la servici, iau pe 41 de la Mihalache pina la Piata Scanteii. Azi a trecut un tramvai gol, care nu lua pasageri, si apoi au fost mai bine zece minute de pauza.
La unele linii de autibuz, sa astepti doar 10 min este “parfum”, dar pentru 41, dimineata, cu interval de succedare de circa un minut, este o catastrofa!
Catastrofa agravata de faptul ca, dupa ce au vazut ca nu vine tramvaiul, toate autoturismele s-au bagat pe linie!
Treceau vajaind pe linga refugiu, iar cand a aparut 41, inaintarea sa a fost stinjenita de foarte lunga coloana de masini ce se formase pe linie … nu, in Romania nu merge cu metrou usor sau banda speciala pentru RATAB, trebui separare FIZICA!
@Filip,
nu ii mai cita lui hm din Nicusor Dan, ca vede negreu inaintea ochilor! El este mare fan Fierea!
@Filip,
imi arati STATISTICI despre rau-famatele cartiere?!
Nu stii cum se zice: exista trei tipuri de minciuni – minciuna obisnuita, minciuna sfruntatta, si statistica!!!
Uite chiar azi un articol pe tema asta:
http://www.hotnews.ro/stiri-magazin-20905171-video-sintagma-studiile-arata-este-multe-ori-inselatoare.htm
Referitor la ststisticile POlitiei, este clar ca:
– se refera la incidentele/ infractiunile / crimele RAPORTATE. In Ferntari “intamplarile” cu mai putin de zece morti sunt perfect banale, nimeni nu le mai rasporteaza!
– ncio pasare nu face mizerie in propriul cuib, locuitorii din Rahova isi desfasoara activitatile criminale in celelate carteiere, mai bogate.
In special in sectoarele 1 si 3!!
Daca vre-o dat voi avea bani sa imi cumpar un Humvee la mina a treia, poate ca o sa trec si prin teribilele cartiere Rahova si ferentari …
Filip, necazul mare de tot e că și axa Găzarului-Izvorul Rece și-a atins și depășit capacitatea.
Însă la Baduc da, trebuie neapărat să se poată merge între Giurgiului și blocurile dinspre Iacob Andrei
Cristian Ioan, EXPLOATAREA este totul, pînă la urmă defecțiunile sunt inerente, dacă se bulește dimineața metroul e la fel de rău!
Pînă se va săpa un metrou în Rahova mai e, dar o linie de tramvai (1) cu circulație fluentă și (2) cu o traversare a Pieței Unirii și o conectare spre Sfînta Vineri e tot ce vrem. Ca să nu mai spun și de un eventual punct 3 – o conectare a liniilor de tramvaie între Chirigiu și Vasile Pârvan!!!
@Cristian Ioan
Hehe, tocmai când voiam să propun extinderea lui 41 și spre nord, până la Ikea Băneasa, nu doar spre sud, la Alexandriei… Linia 41 trebuia separată de trafic și de la Mihalache spre nord. E o soluție mult mai ieftină decât îngroparea ei. Câteva garduri galbene și gata.
Oricum, incredibil intervalul de 10 minute, în condițiile în care ei spun pe ratb.ro că vin la 2 minute.
O singură rugăminte când vii cu Humvee-ul: ai grijă să nu dai peste copii și bătrâni.
@hm: mda, străzile est-vest dintre Rahova și Berceni sunt cam insuficiente. Până la urmă poate aici avem un caz tipic cu o zonă urbană dens populată unde nu avem axe pe direcția care ne interesează, deci ar renta o linie parțial subterană.
@hm
Explotarea?!
Da, “dacă se bulește dimineața metroul” este mega-catastrofa!
Numai ca metroul merge pe dedesubt, iar in statii, ca la tren, exista macaze, se poate schimba linia – daca UN fir de circulatie devine impracticabil, se poate circula alternativ pe celalalt! La tramvaie nu exista aceasta posbilitate, iar in multe intersectii nu exista macaze, liniile se intersecteaza in unghi drept si atat. Nu exista nicio posibilitate de trasee alternative!
@ Filip,
da, am spus clar ca s-a inatamplat CEVA azi-dimineata! In mod normal intervalul de 2 min este pe deplin respectat, ba chiar sunt si tramvaie ce vin mai des – unul opreste inainte de intersectie, pentru ca la peronul refugiului de dupa intersectie nu incap doua …
Fii fara grija, nu o sa dau peste copii sau batrani, dar sa fie si ei atenti si sa sara la o parte!
nu te opreste nimeni sa ai traseu de tramvai cu macaz si posibilitate de a schimba linia. Si, desigur, tramvaiele sa fie toate bi-directionale-
@hm: ca alternativă la o conectare Vasile Pârvan-Chirigiu ar merge și Berzei-Sf. Gheorghe, prin Kogălniceanu.
greu, da’ făcubil 🙂
ce spui de-un 13 Septembrie cu tramvai care să intre-n subteran după bd. Unirii și să iasă la Sf. Gheorghe?
S-ar putea să fie dificilă construirea unui tunel într-o zonă în care sunt deja două linii de metrou, Dâmbovița sub asfalt și, în final, caseta Dâmboviței. Linia de pe 13 Septembrie ar putea merge spre Pârvan, e și asta o variantă.
“nu te opreste nimeni sa ai traseu de tramvai cu macaz si posibilitate de a schimba linia. Si, desigur, tramvaiele sa fie toate bi-directionale”
oare de ce nu m-am gandit la asta?!
Eu, primar de sector. Eu, primar general. Eu, CEO la RATB!
oho, sigur ca posibilitatea tehnica exista, si pe mai multe linii, cind au fost reparatii ale unor protinui, s-a practicat asta cu macazzul si cu tramvaiele bidirectionale. Insa in circulatia OBISNUITA, de zi, cu zi, foarte putine tramvaie sunt “cu doua capete”, si foarte putine intersectii au macaze utilizabile.
oare de ce?
de-aia!
că… așa e obiceiul la noi… de-aia!
Ăștia de la psnews.ro au făcut interviuri cu Gabriela Firea, Daniel Florea și Ovidiu Raețchi. Hai să mă uit la ele, să mă informez. Dacă tot mă uit, ia să iau notițe pentru voi:
Interviu Gabriela Firea: https://www.youtube.com/watch?v=9giu3UtpYfQ&t=0
– Priorități: curățenie, poluare, fațade cu reclame, degajarea „trafícului”: park&ride + transport public civilizat (variantă optională); problema cu 1/3 din autobuze folosite pentru piese de schimb
– Am lucrat foarte mult în mediul privat, manager, am coordonat echipe
– Bla bla cu moscheea si CMN
– Faceți copii!
Interviu Daniel Florea: https://www.youtube.com/watch?v=zRwsITXP5q0
– Instituția PS5 e relativ ok; nu vom schimba funcționarii; Vanghelie a făcut și lucruri bune
– Cei mai mulți nehotărâți sunt în S5
– Vom continua lucrurile bune cu asistența socială
– Redarea mândriei de a fi cetățean al S5
– Neapărat să facem curățenie; canalizare; blocuri cu subsoluri inundate; anveloparea blocurilor; parcările
– Vom face campanie pe străzi, nu la televizor
– Prima prioritate: curățenie și siguranța cetățeanului (S5 blamat pe nedrept)
– M-am plimbat singur pe străzi: nu m-a atacat nimeni, dar probleme cu iluminatul public, poarta școlilor, probleme în parcuri
– Episodul Raețchi: să facem o campanie pozitivă; ar fi trebuit să vorbească cu oamenii, nu să-i ignore
– Propunere realocare buget de la PMB la PS5.
De fapt, S5 e cel mai sigur sector.
Raețchi: https://www.youtube.com/watch?v=cL4AXDX8qkU
– Vanghelie & Rizea: ar fi fost o campanie exotica
– Daniel Florea: civilizat, rasat
– Stînga in ultimii 15 ani a scos S5 din Bucuresti
– S5 pe ultimul loc in aproape toate statisticile: S5 nu are blocuri reabilitate, metrou, parcuri
– Stânga, în locul dezvoltării, a ales varianta cu ajutorul social
– Incidentul de pe Veseliei: înscenare Rafael PSD S5 (acum suspendat); efecte nu atât de rele pentru Raețchi, cat pentru imaginea zonei
– Sediul meu de cabinet parlamentar e în Ferentari
– Mă lupt cu clișeul că S5 e lumea a doua si oamenii din Ferentari care răspund doar la pachete și telefoane mobile Nu zic de Cotroceni, 13 Septembrie si Panduri, cu un anumit profil sociologic, educație etc. Am întâlnit oameni impecabili în Rahova și Ferentari, indiferent de nivelul de educație – „nu vrem ajutoare sociale, vrem infrastructură pentru copiii noștri”. Există oameni în Ferentari, nu glumesc, care sunt pregătiți.
– Foști consultanți ai lui TB în stafful de campanie? Nu sunt, dar nu m-ar deranja, fiindcă avem nevoie de voturile băsiștilor
– Prima prioritate:
reabilitarea blocurilor & schimbare totala instituțională în primărie, fiindca e nefuncțională
proiecte legislative pe partea socială pentru Ferentari: pentru copii – hrană cu proteine, acum supraviețuiesc cu carbohidrați ieftini (2 pâini și cartofi);
locuri cu pericol public – risc seismic mai mare ca în S1 – Bd Elisabeta; proiect legislativ pentru eliminarea acordului tuturor proprietarilor (exemplu cu iordanian care are apartament într-un bloc, dar el e în Belgia și nu dă nimeni de el)
– S5 – cea mai importanta luptă simbolică din București anul ăsta; simbolul neputinței modernității politice în S5; că în S5 câștigi doar dând ajutoare sociale, dar nu-i așa
– Nu e adevarat că trebuie să te îmbraci în pulover ca să fii primar, la 25 de ani de la revoluție; avem alegători deștepți
– Să propun proiect de dezvoltare care să schimbe imaginea sectorului în 1-2 ani
– Din cauza lui Vanghelie, S5 e asociat cu distracția pe bani publici și cu zona pauperă. Nicio firma nu vrea sa scrie S5 pe cartea de vizita, că corupție etc, de-asta e bugetul S5 mai mic. A aflat pe surse cât e bugetul PS5, de la consilieri din primărie; e amanetat pe 2 ani pentru un credit BCR pt reabilitat străzi
– În PS5 tot ce înseamnă autorizație de construire, tot ce înseamnă retrocedări se blochează într-o birocrație nefuncțională, coruptă și care nu vrea să răspundă la sesizări; dă exemplu cu unul căruia i s-a refuzat să construiască fiindcă terenul era trecut în PUG ca zonă verde protejată; mai da un exemplu cu un bloc de 7 etaje de pe Sabinelor, care are autorizație doar pentru 5 etaje
– Mizeaza pe divizarea stângii prin intrarea lui Vanghelie, daca nu apare o demobilizare a dreptei – știți că oamenii de dreapta mai merg la Sinaia în weekend
– Exodul toxic al populației musulmane a avut loc acum câteva zeci de ani; imperiul roman etc.; Europa nu mai dă bani pentru pregătire militară și-i lasă pe americani, ceea ce se vede.
– Dărâmarea zidului Casei Poporului: deschiderea zidului, 20-30 de porți; împădurire, alei pe traseul fostelor străzi.
Asta a fost. Se văd clar unele diferențe de program. Aș avea o întrebare la voi. Despre ce asistență socială sau ajutoare sociale la nivelul PS5 vorbesc cei doi candidați? Presupun că nu e vorba de programele naționale cu venitul minim garantat ec., fiindcă astea nu depind de primării. Atunci despre ce e vorba?
Mulțam! Dacă nu am un transcript, nu aflu nimic – că nu am răbdare să privesc materialele video.
Legat de ultima întrebare, și din ce știu: „cică” Vanghelie, la plecare, ar fi lăsat vorbă să „se mai dea” ajutoare sociale (ar fi vorba de cele „aruncate” cu mîna largă pe vremea lui). O chestie care nu prea se spune pe față, mai ales că viceprimarul actual e penelist.
Raețchi e pe teren MASIV.
În fine. S-ar putea că alegerea dintre Raețchi și Florea să fie cea mai OK pentru orice cetățean, comparativ cu alegerile ce trebuie făcute de cei din celelalte sectoare.
Tot nu pricep prea bine cum e cu ajutoarele sociale ale lui Vanghelie.
Programele prin care se dau sunt naționale sau europene. A creat PS5 un program special din fonduri locale? Dacă da, despre ce HCL e vorba?
Uite, de exemplu, formularele pentru sector 6: http://www.primarie6.ro/ajutor-social/
Sau ceva la S5: http://www.sector5.ro/taxonomy/term/101
Legislație aplicabilă, conform S4: http://www.dgaspc4.ro/legisla-ie.htm Posibil să nu fie la zi, dar ideea e că că-s legi și ordonanțe, nu hotărâri de consiliu local.
Câteva comentarii legate de transcrieri.
Firea a fost cam plictisitoare și reporterul (Bucura) părea mai interesat de certurile interne din PSD. Firea nu părea foarte sigură pe ea și nu-s convins că o să aibă randament în campanie, dar să vedem.
Florea a vorbit 22 de minute, Raețchi 46. Ăsta e un motiv pentru transcrierea mai mare la Raețchi. Alt motiv e și că are papagal mai bun și potențial politic mai mare pe termen lung.
La Raețchi m-a mirat un pic că a adus vorba de retrocedări, parcă nu mai erau așa la modă. Mai sunt chestii de retrocedat prin partea de centru care ține de S5? Iar legat de exemplul lui cu cetățeanul care nu a putut construi pe zona verde, acolo era necesar un PUZ, care este de atribuțiile PMB, nu PS5.
Vanghelie şi legea! O să-ncerc să aflu mai multe. N-am avut cum să pun întrebări legat de asistaţi.
Raeţchi poate vorbi despre ce-are el chef (mai puţin despre eventuale legături cu Voiculescu) iar Florea o să-ncerce, pe viitor, să se delimiteze cît mai tare de Vangehlie.
Despre retrocedări? Habar n-am. S5 are terenuri neclare căcălău. Nu ştiu.
Ok, sunt curios ce mai aflăm…
În rest, văd că avem și un candidat de la Nicușor Dan, un tip pe nume Florin Grigorescu. Francofon și el. Faptul că ND are mai mult candidați francofoni (din cercul de prieteni, probabil) sugerează anumite limitări în găsirea candidaților.
Pagini de Facebook:
Raețchi: https://www.facebook.com/AlexandruOvidiuRaetchi
Florea: https://www.facebook.com/danielfloreaoficial
Grigorescu: https://www.facebook.com/florin.grigorescu.39
Toți cu poze sau activități în Sebastian. O fi ăla centrul de greutate al sectorului? The swing state?
Intorcandu-ne la ale noastre, uitati-l pe ganditorul din Rahova: http://i.imgur.com/BBuNuvu.jpg
Probabil se intreaba, ca si cetateanul lui Caragiale, daca sa voteze cu Florea sau cu Raetchi. Sau cu Nitu. Sau cu Babanu’. Sau cu Saniuta.
(@hm: merge un articol cu poza asta?)
merge, desigur – dacă-l și scrii 😉
Filip, Sebastianul e singurul loc unde se poate strînge lume în nenorocitul ăsta de sector!
Interviu nou cu Daniel Florea:
http://adevarul.ro/news/politica/daniel-florea-candidat-psd-sectorul-5-sanse-urmasul-vanghelie-primaria-sectorului-5-8_570cc3bd5ab6550cb8e6d83a/index.html
– evită să-l critice pe Vanghelie
– anveloparea blocurilor din sectorul 5 cu fonduri europene și forță de muncă din sectorul 5 [aici e discutabil dacă poate alege prestatori din S5 dacă face licitații pe bune]
– siguranță în jurul școlilor fără a afecta micii comercianți
– prima măsură: imediat curățenie și siguranță
(reportera sugerează că în Rahova și Ferentari ne place în mizerie)
– Reporter: vă veți adresa „electoratului ăstuia” din Rahova și Ferentari sau celui din Cotroceni, Panduri? Florea: vom merge peste tot
– nu pare să se simtă în largul lui discutând subiectul DNA și ezită să spună că s-ar retrage cum a făcut Orban
Se încălzește greu. Nu pare a recupera teren.
Ăștia nu înțeleg că încă mai prinde o campanie „americană“, puternica, cu culori simple și tari, cu slogan.
Parcă văd că o să facă afișe pastelate ca la detergent.
Poate i-e teamă să iasă prea mult în evidență 🙂
Pe de altă parte, targetul lui nu e pe Facebook în general, e posibil să facă o campanie ok pe teren.
nț, atîta știu “consultanții”. Că nu se mai poartă campaniile puternice.
Iar dacă i-au zis să nu “se ia” de Vanghelie, așa o să facă..