despre ce se mănîncă în București - și cu ce se mănîncă Bucureștiul

arhiva

nu votez U.S.B.

… să zicem că merge – cineva – liniștit pe stradă, în treaba lui; deodată apare un mardeiaș și-i dă o carabă-n mufă și-i scoate doi dinți.

Și, după ce omul se ridică din praf, scuipîndu-și doi dinți sparți, mardeiașul îi zice, numai zîmbet: „cumetre, ce baftă pe tine! Știai că-s dentist?”

…. Ce baftă pe noi, bucureștenii! Știam noi c-are cine să ne salveze????

N-o să votez U.S.B.

De ce-aș vota oameni care și-au făcut un țel în viață din pusul bețelor în roatele Capitalei?

De ce-aș vota oameni care au dat în judecată, an după an, primăriile, încercînd să oprească proiectele de care Orașul avea nevoie cu disperare?

De ce-aș vota oameni care se laudă c-au „mers cu pîra” pe la alte case mai mari?

De ce-aș vota oameni care au activat ani și ani în companii de utilități publice – aceleași companii care-au chinuit orașul care „trebuie” azi, salvat?

De ce-aș vota oameni care au lucrat împotriva noastră – a oamenilor din orașul ăsta?

43 comments to nu votez U.S.B.

  • Filip

    În afară de Clotilde Armand, sunt alți candidați USB care au lucrat la companii utilități publice?

  • hm

    da’ ce, contesa-tehnocrată nu-i de-ajuns?
    Mai au și-un profesor de la Spiru 😉

  • Filip

    Da, profesorul de la Spiru e Daneș, cel cu vila în calea autostrăzii Ciurel.
    Mă întreb de ce în cazul autostrăzii Ciurel s-a reușit o oarecare întârziere a proiectului, dar în cazul Buzești nu prea.

  • Dan

    Eu ma intreb cand va fi numit candidatul PMP pentru capitala. Cumva cred ca jocurile nu sunt inca facute si ca Munteanu/Firea sunt doar de fatada, pana se clarifica situatia si la curtea constitutionala. S-ar putea sa asistam si la o amanare a alegerilor locale in cazul unui anume verdict si sa avem Blaga/Tariceanu/’ssssescu/Nicusor pe buletinele de vot, iar primar dupa cum se alege; o sa vedem.

  • Filip

    @Dan: te referi la sesizarea ziaristului Liviu Avram. În general, soluționarea unei astfel de sesizări la CCR durează în medie 6 luni. De exemplu, decizia legată de SRI a fost luată la 8 luni de la sesizarea CCR. Asta înseamnă că va fi dată prin septembrie-decembrie 2016, prea târziu ca să influențeze campania, chiar dacă ar impune două tururi de scrutin.
    Există, e drept, o șansă mică ca CCR-ul să devină brusc un activist grăbit și să discute peste rând sesizarea lui Avram, dar pe moment nu aș paria pe asta.

  • Erin

    As vrea si eu sa stiu exact caror proiecte de care a avut mare nevoie Bucurestiul s-a imptrivit Asociatia Salvati Bucurestiul? Blocurilor care urmau sa ia o buna parte din parcul Tineretului? Diferitelor blocuri cu prea multe etaje printre (sau in locul) unor cladiri istorice?

    Singurul care poate ar intra la aceasta categorie ar fi strapungerea Ciurel. Dar si acolo proiectul actual, daca l-ati vazut, e o mare prostie. E complet aiurea facut – si ar distruge mai multe strazi din zona. Si nu, nu sunt toate cu vile recent construite.

    Nu zic ca sunt cei mai buni – sau ca ar trebui sa votati cu ei. Dar nici nu inteleg de unde vine inversuarea.

  • CCR-ul e o instituţie cu membrii numiţi politic. În funcţie de situaţie, poate da un anume verdict sau îl poate amâna la nesfârşit.

    Nu ştiu ce candidaţi are USB la consiliile locale de sector… la cel general probabil au o echipă (sau o fi doar Nicuşor?), dar la sector… nu era nicio listă de semnături pentru sector, am semnat o dată pentru Nicuşor, a doua oară pentru Consiliul General şi a 3a oară pentru primarul de sector.

    Apropo de sector, pe mine, ca locuitor al sectorului 6, nu mă ajută în niciun fel podul ăla de la Ciurel. Mai rău mă încurcă, pentru că, în esenţă, traficul băgat acolo va sufoca şi mai mult Militariul şi Dr. Taberei. Coloană pe Iuliu Maniu tot va fi, pentru că la Pod Cotroceni sigur va fi faza mai lungă pentru Splai decât pentru Cotroceni, după modelul aplicat la Leul, care deja a violat traficul în Militari şi Dr. Taberei. Deci… că intră pe Iuliu Maniu sau că intră pe Splai, tot aia.

    Până şi podul ăla nou de la Ciurel e o tâmpenie, în loc să fie întregit splaiul şi făcut un capăt în genul celui de la Centură de la Glina (dar cu semafoare, nu ca acolo), cu Podul Ciurel în centru, se încearcă struţocămila asta. În vreme ce Podul Ciurel o să rămână, în continuare, magnet pentru sinucigaşii auto, care plonjează regulat în Dâmboviţa acolo. Un semafor înainte de pod i-ar fi calmat.

    Trecând peeste asta, dacă nu USB, atunci cine? PSD? Băse? Legionarii?

  • Filip

    @Erin: anul ăsta nici eu nu votez ND/USB, dar poate din motive opuse celor ale lui @hm. Cred că în ultima vreme ND e prea pasiv în a contesta unele proiecte. Pare să prefere să conteste câte o autorizație de construire a unei primării de sector, eventual un mini-PUZ, dar ignoră mega-PUZ-uri gen PUZ-ul coordonator sector 6 (care a reaprobat podul Ciurel; știai asta?) sau proiectul de PUZ Zona de Sud Sector 4. Măcar o părere, ceva, să fi auzit. La PUZ-urile infecte PIDU a băgat o frecție jenantă, iar la PUZ-ul Zonei de Nord S1 a scăldat-o prudent. Nici de proiectul de mall de cinci etaje de pe Șelari/Smârdan nu a zis nimic, în condițiile în care e zonă istorică etc. De PUZ-urile de hypermarketuri nu s-a atins nici măcar cu o floare vreodată. Nu zic că face prostii când contestă autorizațiile de constuire, dar e prea puțin, iar prioritățile lui sunt netransparente.
    Iar aici se adaugă alt semn de întrebare. Dacă în 2012, când am donat și eu, ND a strâns cam 26 de mii de euro, acum, în 2016, omul estimează că va strânge 300 de mii de euro, cam tot bugetul din 2012 al unor partide gen UDMR sau PPDD. Deja lucrăm la altă scară și aș vrea mai multă transparență, dacă tot ne lăudăm că suntem anti-sistem. Chestia că firmelor le e frică să spună că au donat e un mare bullshit. Să facă și un denunț la DNA dacă le amenință cineva, dacă tot avem încredere în procurori.

    @Dr2005: CCR nu va amâna la nesfârșit (extrem de rar au fost amânări mari), e suficient să meargă în ritmul său obișnuit ca să dea decizia după alegeri.

  • hm

    Erin: Buzești-Berzei. Mizeriile din Bucureștii-Noi, unde cei care au apucat să-și construiască se pun contra celor care încă n-au apucat să-și construiască.

    Pentru numele lui Dumnezeu, traficul acela de pe Splai trebuie SĂ IASĂ din București.

  • Filip

    @hm: păi cred că ar trebui mai întâi să discutăm de ce intră traficul respectiv pe Splai și unde vrea el să ajungă. Face multă lume naveta pe Pitești? N-ar fi mai bine o linie de autocare interurbane ca în Germania, de exemplu? Merge lumea la cumpărături imediat după Militari? Nu mai bine extinde metroul sau tramvaiul un pic?
    Există vreun studiu de trafic pe tema acestui trafic de pe Splai care vrea la autostradă? Până acum nu am citit vreun argument cantitativ pe tema autostrăzii Ciurel, dar sunt deschis la sugestii, în fond m-am răzgândit pe tema lui ND deja 😉

  • Am impresia că partidele mari se cam tem de funcţia de prima în Bucureşti… s-a văzut ce au păţit 6 din cei 7 (şi cred că se pregăteşte şi al 7lea). Sunt alte funcţii care aduc bani mai mulţi şi mai uşor şi cu riscuri mai mici de a intra pe mâna DNA (parlamentari, secretari de stat, şefi prin ,,deconcentrate”, ba chiar şi directori de şcoli în lipsă de altceva).

    Traficul de pe Splai… e lejer în zona Ciurel. Singura soluţie pentru Militari mi s-ar părea respectarea indicatoarelor de oprire interzisă pe Iuliu Maniu, mai ales în zona Autogării Militari, Pieţei Gorujului şi Lujerului. Dacă s-ar elimina gâtuirile de acolo, s-ar putea ieşi fluent spre Piteşti. Iar dacă s-ar rezolva şi Prel. Ghencea, o parte din trafic s-ar duce pe acolo (dar ăsta e alt subiect, că Prel. Ghencea de la V. Oltului spre Braşov nu ai cum să o lărgeşti… şi dacă o faci ajungi în Braşov unde va trebui să înghesui 2 benzi într-una singură), dacă s-ar face şi legătura Bd. Timişoara cu Centura iar s-ar mai duce din trafic pe acolo, mai poţi să faci uşor o penetraţie Chiajna-Giuleşti, poţi să scoţi şi Cal. Giuleşti în Centură destul de uşor… sunt multe lucruri uşor de realizat în V oraşului şi infinit mai utile decât trasarea unui bulevard de viteză care să pompeze trafic direct în Centru.

    Apropo de hm, nu ştiu cât de des trece pe Buzeşti-Berzei şi prin zona adiacentă. Eu trec în fiecare zi… s-a nenorocit toată zona de când cu bulevardul (şi cu sensul unic pe Griviţa), semafoarele sunt necorelate între ele (de la Victoriei la Berzei le iei pe toate pe roşu), iar fazele principale sunt pentru străpungere, aşa că Mircea Vulcănescu are mereu coloană până în Griviţa, Ştirbei-Vodă are până în Cal. Plevnei, Bd. Gării de Nord e full după-amiază şi Dinicu Golescu a rămas gol, că nu mai poţi să intri în el, eşti obligat să ocoleşti prin noul bulevard, apoi prin Şos. Gării de Nord, pe care o închei cu un mare ,,cedează trecerea”, după care ai un drum cu prioritate pe care nu ţi-o dă nimeni să ieşi din rond, apoi un semafor. Iar întreaga zonă Matache s-a umplut mai rău de vagabonzi şi aurolaci, ne-am trezit cu ei prin clădire.

  • Apropo de Bucureşti – Piteşti:
    IR 1891 SNTFC-CFR-CALATORI Bucuresti Nord Gr. A 06:06 Pitesti 08:03 108 1h57min. Detalii
    R 9021 SNTFC-CFR-CALATORI Bucuresti Nord Gr. A 06:30 Pitesti 09:18 108 2h48min. Detalii
    IR 1781 SNTFC-CFR-CALATORI Bucuresti Nord Gr. A 07:30 Pitesti 09:28 108 1h58min. Detalii
    IR 1783 SNTFC-CFR-CALATORI Bucuresti Nord Gr. A 09:30 Pitesti 11:32 108 2h2min. Detalii
    IR 1893 SNTFC-CFR-CALATORI Bucuresti Nord Gr. A 13:30 Pitesti 15:28 108 1h58min. Detalii
    IR 1785 SNTFC-CFR-CALATORI Bucuresti Nord Gr. A 14:30 Pitesti 16:25 108 1h55min. Detalii
    IR 1895 SNTFC-CFR-CALATORI Bucuresti Nord Gr. A 15:30 Pitesti 17:25 108 1h55min. Detalii
    IR 1787 SNTFC-CFR-CALATORI Bucuresti Nord Gr. A 16:30 Pitesti 18:30 108 2h0min. Detalii
    IR 1897 SNTFC-CFR-CALATORI Bucuresti Nord Gr. A 17:30 Pitesti 19:28 108 1h58min. Detalii
    IR 1789 SNTFC-CFR-CALATORI Bucuresti Nord Gr. A 18:30 Pitesti 20:25 108 1h55min. Detalii
    IR 1791 SNTFC-CFR-CALATORI Bucuresti Nord Gr. A 19:30 Pitesti 21:25 108 1h55min. Detalii
    IR 1793 SNTFC-CFR-CALATORI Bucuresti Nord Gr. A 20:30 Pitesti 22:25 108 1h55min. Detalii

    Unele au tarif de Regio, 15,5 lei. Şi ajungi mult mai repede în centru cu M sau cu piciorul de la Gara de Nord, decât cu maşina prin Iuliu Maniu. Da’ românul e comod rău de tot.

  • hm

    folosesc zilnic în postură de călător și șofer Buzești-Berzei. Și-n cele mai pocite momente tipice de trafic este o variantă nemaipomenită. Nu-ncape comparație cu perioada anterioară.

  • Încearcă să foloseşti Cal. Griviţei, Mircea Vulcănescu, Ştirbei Vodă, chiar Bd. Gării de Nord. O să îţi blestemi zilele.

  • “De ce-aș vota oameni care au dat în judecată, an după an, primăriile, încercînd să oprească proiectele de care Orașul avea nevoie cu disperare?”

    Ma gandesc ca daca au castigat in instanta in mod repetat, ceva trebuie sa fi fost totusi in neregula cu acele “proiecte”. Atunci as zice nu ca au fost impotriva “noastra” ci impotriva “lor”. Cand zic “impotriva lor” ma gandesc la toti cei ce au papat din bani publici de pe urma unor “proiecte” dedicate fundamental lor (Apolodor, Euroconstruct si Tehnologica Radion, Romconstruct – mai completati voi) si nu noua.

  • hm

    Eu mă gândesc la oameni; aceia care beneficiază zi după zi de noile îmbunătățiri.

  • Filip

    Experiența de acum câteva decenii din vestul Europei a arătat că este ineficient să băgăm banii la nesfârșit în infrastructură pentru automobile… Dar se pare că învățăm doar făcând aceleași erori 🙂
    În fine, care oameni beneficiază de autostrăzile urbane? Ele sunt profund inegale, beneficiarii fiind cei cu bani de mașină, service, taxe, benzină etc., iar factura merge la cei cu resurse mai puține, care acum ajung și mai greu la muncă cu tramvaiul blocat de SUV-uri, prin nori de fum toxic.

  • hm

    Dar nu exista nici un impediment pentru un transport public bun pe Basarab, Buzești, D-na Ghica șamd.
    Orice administrație viitoare nu poate decât sa zică sar’mana pentru minunățiile găsite, care trebuie doar șlefuite. In schimb, viitorii se pregătesc de blamat “greaua moștenire”

  • Filip

    Problema e că cu cei 250 de milioane de euro dați pe 2 km de pod Basarab puteam face vreo 50 de kilometri de tramvai modernizat (poate mai puțini km, dacă făceam totuși pod de tramvai peste Basarab, dar în varianta ieftină, prin spate la IDM).
    Dar, da, după ce am dat purcoiul de bani, desigur că putem implementa măsurile simple de prioritate pentru RATB care puteau fi luate și înainte să ne golim buzunarele 🙂
    Altfel, de acord că treaba cu „greaua moștenire” e cam agasantă la unii candidați și/sau ongiști.

  • hm

    Ar fi frumos dacă am începe să ne purtăm ca și cum am putea dace ȘI una Și alta ȘI cât mai multe, fără să simțim că trebuie sa alegem intre toate proiectele urgente

  • Filip

    Na, nu avem un sac fără fund. Ca să facem cât mai multe chestii, trebuie să evităm să ne ipotecăm bugetele viitoare pe proiecte faraonice.

  • hm

    Bani, sunt!
    Dacă un anonim independent are bani să-și afișeze față la fiecare colț de stradă, eu înțeleg ca banii, in această țară, există.
    Banii există.

  • ,,Dar nu exista nici un impediment pentru un transport public bun pe Basarab, Buzești, D-na Ghica șamd.”

    Ba da, există un impediment: aceste amenajări nu deservesc oamenii din zonă, sunt doar scurtături pentru corporatiştii din Pipera cu garsoniera în Berceni sau Militari.

    Pe Buzeşti nu mai locuieşte nimeni, că i-a demolat Oprescu pe toţi. Iar cei din clădirile de birouri de la Piaţa Victoriei se duc la metrou sau consideră că e sub condiţia lor să meargă cu transportul local. Dar e arteră de protocol pentru coloanele oficiale pe relaţia Guvern – Casa Poporului şi retur.
    În schimb, tot Militariul şi Drumul Taberei e blocat de semafoarele de la Leul şi cele de la Buzeşti x Mircea Vulcănescu şi Berzei x Ştirbei Vodă. Pentru câţiva privilegiaţi am omorât traficul pentru 500.000 locuitori.

    Basarabul se termină în două fundături înguste deşi, cel puţin capătul vestic trebuia să aibă rampa principală în Iuliu Maniu, nu în Şos. Grozăveşti. La Banu Manta dacă vii din Bd. Alex. Ioan Cuza îţi e imposibil să te încadrezi legal spre Bd. Banu Manta, că e coloana venită de pe pod. Ca să nu mai zic ce plăcere e să urci cu bicicleta pe pod, mai ales dinspre Banu Manta.

    Pasajul de la Doamna Ghica dă şi el în două fundături… degeaba faci pod de 2 benzi pe sens, faci un ciot de bulevard tot de 2 benzi pe sens, dacă la un capăt ai porcăria aia de la Delfinului şi la celălalt ai o străduţă cu aproape 1 bandă pe sens practicabilă. Capacitatea unui drum e dată de capacitatea celui mai îngust punct al său, adică de aleea de acces la Circul Foamei din Pantelimon în cazul nostru.

  • Erin

    Bucuresti Berzei s-a facut, dar s-a facut prost. Cred ca se putea face si fara a demola atat de mult – avand in vedere cat de liber e pe acolo de obicei, poate nu erau necesare cate 4 benzi pe sens. In plus, reabilitarea tramvailui s-a oprit fix in Piata Victoriei, si tramvaiele trec pe acolo cate unul la 20 de minute (desi sunt vreo 3 linii). Ca sa nu mai zic ca in zonele in care s-a demolat nu e mai curat ca mai inainte. Si se puteau face niste piste de biciclete normale. Perfect de acord cu Dr2005.

    Poate daca facem odata centura, traficul pe Iuliu Maniu va scadea suficient de mult incat sa nu mai fie nevoie de strapungerea Ciurel.

    Si Berzei, si Ciurel, si Basarab s-au facut cu primarii care au tras cate o linie pe harta, si firmele de casa au venit cu proictele. Avem nevoie de solutii de trafic facute cu cap, cu studii, si, daca nu cer prea mult, cu consultari cu locuitorii.

    Si daca sunt intradevar proiecte de care avem nevoie cu totii, de ce naiba nu are nici unul autorizatia legala?

    De acord si cu @Filip, si eu sunt un pic dezamagita de linistea din ultima vreme si as vrea mai multa transparenta. Am impresia ca-s un pic cam dezorganizati anul asta.

  • Citesc si plang, citesc si plang … vorba poemului “Moartea infrastructurii” de Tudor Vladimirescu.
    Pai pe “axa Buzesti” circula tramvaiele asa de des ca mai repede ajungi dintr-o parte in alta alergand. O prietena a stat asta vara de pura curiozitate, cu cronometrul pornit, sa vada daca o doboara soarele inainte sa vina un tramvai 24. Numa’ 35 de minute. Si asta nu pentru ca ar fi pornit de la un stop ca sa opreasca imediat la celalalt. Cum fac si eu cu masina intotdeauna, idiferent daca plec in tromba sau tacticos, sigur intr-o suta de metri de la un semafor la altul trebuie sa opresc. Si trebuie sa fiu foarte atent la semaforul de la Grivitei, venind dispre Vulcanescu pentru ca betivii aia care au lucrat la drumul ala au lasat pastila intrata bine in banda 1 iar saracii biciclisti intra de-a binelea in bordura … ( https://www.google.ro/maps/@44.4455307,26.0815001,3a,75y,22.09h,75.67t/data=!3m6!1e1!3m4!1skFZSKs7ygx-8TPdG_Pb1KQ!2e0!7i13312!8i6656 )

  • Nu era şi nu este nevoie de supralărgiri în centru. Problema la noi e că străzile au gâtuiri. Două benzi cu circulaţie fluentă duc mai mult trafic decât 4 benzi din care una parcare, una cu avariile şi pe una opreşte autobuzul.

  • hm

    deci voi, oameni de bine, cu gînduri bune, cu intenții bune, socotiți că de teama unei exploatări deficitare ulterioare pur și simplu noi, restul oamenilor, trebuie să stăm cu capul în nisip și să dormim pe noi?
    Mi se pare îngrozitor.

  • Filip

    Cred că nu exploatarea ulterioară deficitară e problema, ci chiar conceptul. Șoselele urbane dedicate mașinilor au un raport cost-beneficii foarte mic. În câțiva ani, podul Basarab va fi blocat aproape permanent de trafic după ce se construiesc toate proiectele din zonă și vom fi la fel ca acum 10 ani, dar cu o gaură mare în buget, iar la unii și în plămâni.
    Cu timpii semafoarelor nu e o problemă de exploatare ulterioară deficitară. De fapt, semaforul e un joc cu sumă nulă. Dacă dai verde pe nord-sud, trebuie să ai roșu pe est-vest. Soluția pe termen lung este să reduci numărul de vehicule de la semafoare, putând obține timpi de așteptare mai rezonabili, iar asta merge doar cu transport public, înlocuind 50 de mașini cu un tramvai sau un autobuz.
    Oarecum off-topic, știe cumva cineva dacă semafoarele din București au diagrame de semaforizare oficiale și dacă se respectă acestea? Termenul de diagramă de semaforizare e folosit într-un normativ 600/2010.

  • Nu e deloc ingrozitor, problema nu se punea in termeni respectivi – dezvoltare versus stagnare. Problema era modul de solutionare a problemelor. Dr2005 si Filip au perfecta dreptate. Numai daca treci calea 13 Septembrie venind din Viilor spre Cotroceni iti dai seama de aberatie. Stai la semafor pe 5 benzi si pe partea cealalta brusc se face o palnie din care ajungi in doua benzi practicabile, nu inainte sa fii injurat printre claxoane in stanga si dreapta. Caz singular? NU! Calea Victoriei 4 benzi la palat – preselectarea inexistenta dupa Cretulescu, smecherii vor intotdeauna sa-ti taie fata desi toti stiu ca banda 1 e ca sa faci dreapta si banda 4 e ca sa faci stanga. Nu e o problema ca e ingusta Calea Victoriei ci ca NU E CONSTANT ingusta, cu largiri doar in zonele de preselectie si nu ca acum, cu ingustare dupa selectie. O problema care e la fel peste tot. Zilnic trebuie sa injur pe cineva venind dinspre Giulesti pe sub pasajul Basarab unde ai 4 benzi, doua sunt la stanga dar pe alea stau mereu la semafor unii care vor sa mearga inainte spre Plevnei unde ne gatuim in doua benzi ce este de fapt una singura din cauza parcarii ilegale IN FATA PRIMARIEI sectorului 6. Treci Dambovita dinspre Izvor la Vasile Parvan si stai pe doua benzi la semafor inainte sa traversezi Bd. Kogalniceanu. Dupa ce traversezi ai grija cu cine te injuri caci numai o banda e operationala din cauza masinilor parcate pe banda 1. Cobori de la Academia Militara spre centru? Ai mers pe 4 benzi pana la Berzei? Intri pe urma pe un drum care chiar are capacitate de 4 benzi, hai poate minim 3 mai largi dar care se gatuie la una singura. Ma refer la Stirbei Voda, mai ales cand e spectacol la DNA si nesimtitii cu carele de reportaj blocheaza artera, alaturi de n alte masini lasate si pe banda 1 si pe banda 3/4. 4 benzi sau 5 la semaforul din fata Sofitel dupa ce ai iesit din marea minune a traficului, anume pasajul de la Casa Scanteii? De cate ori nu va injurati cu toti aia care vor sa ajunga primii sa intre pe singura banda care mai e si sufocata acum la spitalul Elias? Deci nu e o problema de daramat si de facut strazi noi pe bani uriasi, in gura firmelor de care ziceam. E vorba de bani mai putini, cu creier mai mult utilizat si cu mai multa buna credinta (inclusiv in maniera de gestiune a semafoarelor). In felul asta cred ca ar exista si mai putine procese d’alea de carcotasi nesuferiti care si candideaza pe urma ca orice cetatean ce are acest drept. Nu exploatarea deficitara din viitor a rezultatelor banilor aruncati pe fereastra ma dereanjeaza ci exploatarea ineficienta a ceea ce exista deja.

  • hm

    N-am văzut nicăieri, niciunde, vreo statuie ridicată cuiva pe-al cărei soclu să șadă săpat: „A FOST UN MARE ADMINISTRATOR”

  • Filip

    Dar nici Ceașcă n-are statuie în fața Casei Poporului :), nici cei doi Escu la Basarab.

    Mie-mi place mult ce zicea acu vreo două luni un tip din Portland care a reorganizat anul trecut transportul public din Houston. El nu vrea orașe cu realizări mărețe. Preferă un oraș cu oameni fericiți și care au multe opțiuni la dispoziție.

    http://humantransit.org/2016/02/is-infrastructure-about-awe-or-service.html

    „Portland is “awesome” but not the least bit awe-inspiring. If you want to gape at the spiritual grandeur of human works, strike us off your list. Our monuments, bridges, and major buildings are all modest and even gentle. Many are beautiful but none are magnificent. Our city is so human-scale that we just don’t need to build very big things […]

    We’ve been warned to expect an appalling earthquake in which thousands of us would probably die, because our infrastructure isn’t designed to survive it. […] Telling Portland to spend money on awe instead of bolts could be a pretty direct threat to our lives.

    The bigger lesson of Portland is you can build a great city by learning to take pleasure in the actual functioning of things, and the resulting liberty and happiness of people. […]

    The other problem with awe is that it’s so often about the power of some people over others. Versailles and Imperial Vienna are awe-inspiring, but the awe has a purpose: to make you accept your place in a hierarchy of power and privilege.”

  • hm

    o fi, dar DEJA Bucureștiul nu e în niciun caz un oraș modest.

  • Asta mi-aduce aminte de-o anecdota spusa mie de un arhitect italian. Cica un proprietar al unui palazzo din Venetia era ingrijorat de niste crapaturi mai ales ca la ultimul nivel dorea sa faca niste amenajari iar cineva ii spusese ca trebuie sa consolideze, sa traga un planseu de beton si alte chestii. Ia omul un inginer iar ala ii face toate calculele si ii spune ca nu trebuie planseu din beton, ca acele crapaturi nu mai sunt active, ca are nevoie doar de niste intariri locale pe ici pe colo. Surpriza inginerului vine atunci cand proprietarul n-a vrut sa-i plateasca pe motiv ca nu i-a facut de fapt nimic din moment ce casa nu are nevoie de planseu din beton armat. Inginerul, mut d euimire: “cum bai, adica eu iti iau o piatra de pe inima facandu-ti demonstratia cu calcule, te scutesc de o investitie inutila si tu nu ma platesti !?” Cam asa e si chestia asta de care spui. Adica ala care imi creste calitatea vietii in conditiile in care nu arunca banii pe fereastra ci ii economiseste ca sa-i poata folosi in alte locuri unde ar fi nevoie, ala nu merita nicicand o recunoastere? In fond cam asa trebuie sa fie caci la noi ideea de restaurare a unor cladiri existente isi face greu. In urma cu 25 de ani dar si mai recent, la facultate de arhitectura nici nu puteai sa-ti dai o diploma de restaurare ca profesorii aia vechi te intrebau la sustinere: “bine, dar tu ce ai facut acolo ca e aceeasi cladire!?” Chiar si azi, o diploma de restaurare adevarata este imposibila daca nu faci o extindere substantiala a monumentului, sa dovedesti – nu-i asa? – ca doar asa poti fi numit arhitect …

  • Vlad

    Sunt de acord cu adrian, Filip, si Dr2005. Aproape nicaieri in lumea civilizata nu se mai construieste grandoman in orasele mari, cam pe nicaieri nu se largesc strazile in centru. Exista anumite exceptii care au fiecare explicatia lor. Peste tot se incearca conservarea/restaurarea cladirilor istorice.

    Vremea constructiilor “marete” a trecut, in special daca avem de-a face cu un oras istoric. Cred ca bucurestenilor li s-a cam luat de grandomanie dupa proiectele “marete” ale anilor 80.

    E ciudat ca HM ataca USB pentru procesele impotriva primariei care au salvat cladiri istorice de la demolare, mai ales ca HM prezinta serialul “Case cazute” pe simplybucharest.

    Argumentul cu statuia este rizibil – crede HM ca vreun primar al Bucurestiului de dupa 90 ar merita statuie?

    Cred ca ar fi mai constructiv pentru HM sa spuna direct cu cine ar vota, si de ce e bun acel candidat. Acum HM da impresia ca, pentru el, oricine e mai bun decat Nicusor Dan.

  • hm

    HM nu știe încă pe cine va vota, ca mulți alți cetățeni de bună credință; dar HM recunoaște cu mîndrie că nu-l sprijină pe N.Dan
    HM înțelege nevoia oamenilor de a năzui spre lucruri mărețe și știe că în anii ’80 acestea nu au existat, căci nimic din proiectele lui Ceaușescu nu era măreț – ci doar mare.
    HM mai știe și că este o părere cum că „oamenii-s proști”, dar mai știe și că privitul de sus la oameni n-o să bage voturile-n urna nimănui.

    Cît despre „casele căzute”, aici se vede motivul complex pentru care-a debutat seria:
    http://www.simplybucharest.ro/?p=24708

  • Vlad

    Apreciez mult serialul “Case cazute”, precum si majoritatea articolelor de pe simplybucharest, care este un site/blog necesar si valoros pentru istoria mica bucuresteana.

    Dar citez din articolul mentionat de HM: “Ce-o să putem face? Nu mult, din păcate!”
    Asa e, majoritatea oamenilor nu pot face mare lucru – le lipsesc resursele, timpul si cunostintele juridice pentru a combate fenomenul.

    Ei bine, iata ca USB, in unele cazuri, chiar a putut sa faca ceva. USB a dat glas acelor nazuinte ale bucurestenilor catre un oras in care sa se respecte legea si normele europene de civilizatie.

    Din cate stiu, bucurestenii nu nazuiesc la lucruri marete, ci la civilizatie, respectarea legii, transparenta si reducerea coruptiei. In mod realist nu se pot sari atatea etape de la situatia actuala la grandoare. Bucurestenii isi vor dori lucruri marete atunci cand vor avea macar etapele precedente realizate.

  • Filip

    Nicușor Dan a apărut marți seară la televizor: http://revistapresei.hotnews.ro/stiri-radio_tv-20946889-nicusor-dan-actualul-primar-autorizatii-defrisari-consilierii-sunt-forma.htm
    … și a avut două declarații un pic surprinzătoare:
    a. „Daca vom castiga primaria Capitalei, vom elabora un proiect major pentru Bucuresti si-l vom prezenta consilierilor si partidelor politice si vom vedea apoi cine-l sustine si cu cine ne vom alia.” —> păi, neicușorule, nu mai bine ne zici de acuma care e proiectul ăla major, ca să știm ce votăm?
    b. „A doua etapa dupa desfiintarea sectoarelor este sa revenim la subunitati administrative, iar primarul sa nu fie ales prin vot public ci numit de primarul general ca sa existe o anumita coeziune.” —> centralizăm totul la PMB, inclusiv locurile de joacă, străduțele etc.?

  • hm

    Adaug și ideea pronunțării populației prin sondaje, citit altundeva.

    Adaug și ideile acelea cu “sa nu mai dam bani la biserici ” cata vreme Bucureștiul geme de biserici monument istoric, cu probleme structurale șamd

    Vlad : nu cunosc vreo clădire veche care să fi fost adusă la viață in urma intervenției salvatorilor.

    Cât despre dorințele concitadinilor, nu s-au schimbat vreodată. Deci nimeni cu program de șef de scară n-o să îi cucerească.

  • Ando

    @Filip: Susţin total punctul b (dacă aşa s-a exprimat). Sunt adeptul principiului “câştigătorul ia totul”. Ai ieşit primar general? Foarte bine!Puneţi primarii tăi la sectoare (sau unităţi administrative, cum le-o zice)ca să nu mai existe scuze gen că ăla e de la PSD, ălalalt de la PNL etc.

    Ai echipa ta, programul tău …să vedem ce şi cum faci mai departe.
    Aş desfiinţa şi consiliile locale de la sectoare, în această situaţie.Să rămână doar consilul general al capitalei.

    Sectoarele, ca unităţi administrative, trebuie să ramână.
    Poate ar trebui înfiinţat şi un sector separat ”central” ca să se înlăture actuala intersectare geografică (şi administrativă) de acum.

  • Filip

    @ando: mda, nu știu ce să zic, nu am neapărat o părere gen 0% sau 100% într-o direcție. În Paris și New York persistă niște subdiviziuni cu unele atribuții, e drept că destul de reduse (arrondissements, boroughs și community boards, astea din urmă consultative). Probabil că unele atribuții care țin acum de sectoare, de exemplu, autorizațiile de construire, ar putea trece la PMB. M-ar tenta o divizare a sectoarelor în câteva cartiere, care să aibă totuși un organism deliberativ și/sau administrativ pentru chestiuni gen locuri de joacă, trotuare, parcări, spații verzi ale condominiilor, toaletare copaci etc.

  • Dan

    CCR va da o decizie pe 4 mai, teoretic cu 2 zile inaintea inceperii campaniei electorale. Practic, in cazul reintoarcerii la alegerea primarilor in 2 tururi, alegerile se vor amana.

  • Filip

    Nu e obligatoriu să dea o decizie pe 4 mai. Pot apărea amânări și dezbateri în ședințe ulterioare. Aș fi în continuare surprins ca CCR să modifice cu efect imediat legislația electorală pentru o chestiune unde e excesiv să susții că se încalc drepturi fundamentale, în condițiile în care Comisia de la Veneția nu recomandă modificarea acesteia cu mai puțin de un an înainte de alegeri.

Leave a Reply

You can use these HTML tags

<a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>