Ideea articolului de azi mi-a venit mai demult, cînd mă scriam despre Şoseaua Sălaj; vechiul ei nume era Şoseaua Măgurele, pentru că ducea în comuna Măgurele. Azi Şoseaua Sălaj nu mai duce nicăieri; dacă ai ambiţia să-i ţii drumul, te vei înfunda prin cine ştie ce coclauri şi te vei pierde pe cîmp. Şi acum vine întrebarea logică – de ce nu se poate prelungi Şoseaua Sălaj înspre Centură, şi mai departe, înspre satele Aluniş – Măgurele? Eu tare zic că ar fi de folos – pentru că n-ar mai fi nevoie să mergi pe Calea Rahovei-Alexandria şi să faci stînga pe actualul drum Bucureşti-Măgurele; şi primul cîştig este că traficul pe Calea Rahovei va fi un pic (dar picul ăsta contează!) mai lejer.
Acu’ să ne gîndim la restul părţii de Sud-Vest a oraşului:
Ar fi de folos prelungirea Prelungirii Ferentari înspre Centură? Sau prelungirea Bulevardului Constantin Brîncoveanu? Da – ar mai uşura traficul pe Şoseaua Giurgiului.
Ar fi cu adevărat de folos prelungirea Şoselei Progresului (adicătelea Trafic Greu) de la intersecţia cu Veseliei/Constantin Istrati de-a lungul vechii căi ferate ce duce la Giurgiu. Am avea un drum paralel cu Şoseaua Giurgiului – şi iar ne-ar ajuta!
Nu doar prelungirile unor străzi în afara oraşului sînt soluţia pentru un trafic mai bun; ci şi construirea de mici rocade între cartiere: să ne gîndim la o legătură între Drumul Taberei (Ghencea) – Alexandria – Ferentari: ce bună ar fi! S-ar elibera brusc străzi ca Ghencea, 13 Septembrie, Sebastian, Ferentari şi intersecţii grele ca Antiaeriană/Drumul Sării şi Rahova/Sebastian.
Mergînd înspre Vest:
Aş vrea să văd bulevardul Timişoara prelungit înspre Centură (bine, aş vrea să văd şi pasaje la toate intersecţiile cu Centura). Aş vrea să văd o legătură din bulevardul Iuliu Maniu (cam de pe la Metro) cu Chiajna. Şi mai ales, aş vrea să văd legătura aceea dintre Autostradă şi Splai…
Ajungînd în Giuleşti…
Calea Giuleşti e cea mai ciudată şosea mare a Bucureştiului; pentru că e singura care nu duce nicăieri. Nu, nu ajunge nici în Chitila, nici la Centură, nici înspre Bucureştii-Noi: nicăieri. Oricît de mult mi-ar place să avem o legătură între capătul cartierului Giuleşti şi cartierul Chitila, e greu de făcut: sînt mult prea multe linii ferate de trecut. Dar asta nu-nseamnă că nu s-ar putea ajunge din Giuleşti în Şoseaua de Centură măcar!
Înspre Pipera:
Dac-am putea ajunge din zona Aviaţiei în Pipera mai uşor, n-ar fi rău deloc.
Trei legături în Sud-Est:
Dacă ai putea ajunge, ţinînd înainte pe Liviu Rebreanu, înspre Autostradă, nu ar fi rău deloc! Dacă şi Calea Vitan s-ar duce mai departe înspre Splai, iar n-ar fi rău! Dar dacă s-ar uni bulevardul Nicolae Grigorescu cu Şoseaua Olteniţei, am scăpa de înghesuiala de pe Şoseaua Vitan–Bîrzeşti – şi asta ar fi grozav!
Propuneri de bun-simt, insa nu ai nicio putere sa le implementezi.
Cei care au aceasta putere sunt interesati de cu totul alte probleme, mai ales de imagine.
…asa ca raman toate desenate frumoas pe o schema pentru care te felicit 🙂
apropo de legătură între Drumul Taberei (Ghencea) – Alexandria – Ferentari (ca am stat pe acolo ceva ani in copilarie si cunosc zona) nu prea se poate pentru ca:
1. este o unitate militara
2. s-a construit un al doilea cimitir militar (eu il stiu doar pe acela de la Ghnecea)
Nu stiu daca MAPN ar fi de acord cu trecerea unei sosele prin campurile unde fac soldatii instructie 🙂
@Raiden: schema îmi place şi mie!
oricît am asfalta şi lărgi străzile din centru, n-o să fie destule.
Să te poţi deplasa dintr-un cartier într-altul fără să fi nevoit ‘să cobori’ prin centrul oraşului, e singura soluţie.
@george: MApN – în general – ţine ocupate nişte terenuri pe care zac rable ruginite, anexe dezafectate – şi tot aşa.
Pe „master-planul general pentru transport urban” din 2008 al PMB figurează cel puţin unele din propunerile tale: http://www4.pmb.ro/wwwt/l52/docs/31_01_2008.pdf (11 MB)
@Filip: Aşa e! Se vorbeşte de multă vreme de o parte din legăturile menţionate acum ideile din articolul de azi. De unele se vorbeşte încă de la sfîrşitul anilor 90. Şi se vorbeşte… Şi se promite, şi se planifică… Şi uite că pînă în 2010 nu s-a făcut nimic.
… ca să nu mai spun că realizarea unora din aceste proiecte presupune re-gîndirea liniilor de transport în comun.
În oraşul în care s-a dovedit că tramvaiul e o soulţie foarte bună, ştiţi că nu se poate înfiinţa nici măcar o linie nouă de tramvai, pentru că nu sînt tramvaie suficiente?
Din Constantin Brancoveanu va pleca noua autostrada Bucuresti – Giurgiu ( s-a terminat studiul de fezabilitate).Si pt ca sunt fan al sistematizarii astept cu interes o tema de genul ce trebuie daramat in bucuresti pt un trafic mai bun 😉
@Cosmin: Da, e ceva ce trebuie să facem. Că ne place sau nu…
Aştept şi eu ideile tale – şi poate un articol.
Pe moment mă gîndesc la şoseaua Progresului (Trafic Greu): aş vrea lărgirea ei prin scoaterea vechii căi ferate de pe margine. Ar fi nevoie urgent de benzi de stocare la intersecţiile cu Rahova şi 13.
Prelungirea şoselei înspre Giurgiului presupune, pentru început, mutarea conductelor magistrale de termoficare de pe margine.
Un subiect care imi place si o prima observatie – cred ca legatura chiar suna mai bine decat strapungere sau penetrare.
Cred ca arucand prima data un ochi pe harta Bucurestiului iti dai seama ca ceva nu e in regula cu toate aceste bulevarde neterminate si cat de mult camp gol si neconstruit e pana la centura pe directia lor.
Dificile intr-adevar ar fi in ordine:
– supratraversarea dintre Chitila si Giulesti – multe linii, multe case aproape de linie
– legatura intre Virtutii si A1 – dupa proiect urmeaza usor traseul acelui canal colector sau ce o fi, dar in zona Lacului Morii nu stiu cum o sa strecoare ei un drum de minim 4 benzi printre viloaiele alea fara sa sacrifice vreuna
– si 3 – in zona intersectarii Inelului 2 cu sos. Alexandrei si Bucuresti-Magurele sunt multe case si strazi inguste. Fara o supralargire sau demolari nu se va putea. E valabil si in zona Strazii Prel Ferentari
In rest celelate cum zici ci tu se pot face foarte usor. Cu toate ca imi convine ca acum Giulestiul e probabil cel mai liber bulevard din bucuresti asta si din lipsa stopurilor (am mai mentionat asta in trecut), intr-adevar nu ar strica una bucata legatura cu centura. Si apropo de centura – sunt de acord cu tine ca daca toate intersectiile bulevardelor cu centura ar fi sub/supratraversate nu ar exista ambuteiajele care exista zi de zi.
Intre Aviatiei si Pipera este trasat Uberautobahnul lu domn doctor desi sincer nu vad unde are loc de construit in continuare.
as adauga alte mici complatari in comparatie cu cele mari pe care le-ai mentionat:
-O legatura dreapta intre Ionescu-Sisesti si Jandarmeriei (nu stiu daca se poate realiza din cauza impartirii terenurilor din zona care imi e necunoscuta)
– Completarea centurii intre Sos Chitila si Sos Buc-Targoviste – cu toate ca exista deja un proiect inceput nici pana azi nu am vazut vreun terasament macar
– Continuarea Str Erou I Nicolae din Pipera pana in Sos Stefanesti si poate chiar paan in Sos Afumati
– cu siguranta nu ar strica si o subtraversarei a pistei din Baneasa dar cred ca bat in SF-uri iar…
Cam acestea ar fi realizabile pe terenurile inca libere de pe langa Bucuresti.
intr-adevar, legatura suna mai bine!
S-a pierdut mult timp – planurile astea trebuiau realizate acum 10-15 ani – si s-au construit si mai multe case, blocuri, sedii de firme si toate astea fac eventualele exproprieri aproape imposibile.
O sa mai vorbim despre subiect, pentru ca pe linga legaturile deja mentionate, exista si altele, pe care unii dintre noi le folosim ocazional… cum ar fi un drum ce leaga Centura, din zona Odai-Otopeni, de cartierul Vatra Noua.
Culmea este ca in ultimii ani s-au asfaltat si amenajat multe drumuri de legatura in Ilfov!
E deja destul de aglomerat planul din ce mi se pare mie! Prelungirea bulevardului Brancoveanu mi se pare cea mai bun idee! Dar nu stiu cat de mult ar folosi, iesirea prin sud nefiind cea mai uzitata de participantii la trafic!
Și între Strada Teodor Neagoe ar trebui făcută o legătură cu Șoseaua Gheorghe Ionescu-Șișești și cu Drumul Poiana Pietrei.Nu există niciun pasaj suprateran complexului feroviar Pajura București Triaj.Mănâncă timp trecerea la nivel cu calea ferată de pe Strada Teodor Neagoe pentru rețeaua adreselor din complexul feroviar Pajura București Triaj și în cazul solicitării unei urgențe vehiculele ISU nu au nicio alternativă necoplanară cu calea ferată.Când va fi gândit și pentru complexul feroviar Pajura București Triaj un plan urbanistic zonal să fie tot terenul al Depoului București Triaj și trecerea la nivel cu calea ferată substituită cu un pasaj rutier suprateran care să facă legătura cu Drumul Poiana Pietrei mutând expropriații de partea cealaltă a căii ferate??????????
Rectific începutul.Pe Strada Teodor Neagoe.
Soluție:extins Calea Giulești cu un viaduct prin care să fie unită cu Strada Teodor Neagoe care să fie unită cu Șoseaua Gheorghe Ionescu-Șișești modernizând și extinzând linia de tramvai care să fie unită cu cea de pe Bulevardul Aerogării via Bulevardul Ion Ionescu de la Brad.
În același context unirea terminalului Piața Băneasa cu terminalul Mezeș în ce privește infrastructura liniilor de tramvai.
Centurile interioare de cartier. Calea ferata de centura daca nu poate fi suspendata, trebuia toată scufundată, cu perdele forestiere în stânga și în dreapta șoselei/străzilor de centură.
Mai sunt și niște apeducte pe acolo, ceva rețele, canale de desecare, terenuri, complicat..