despre ce se mănîncă în București - și cu ce se mănîncă Bucureștiul

arhiva

7 mașini vechi LXX

Încropim un episod nou: al 70-lea. Am mai găsit cîte ceva! De pe-aici sau… de pe altundeva; precum acest Corvette francez, care i-a ieșit în drum lui Ando.

c1 c2 c3 c4 c5

Eu am colecționat niște tramvaie utilitare, folosite și azi de Regia de Transport pentru felurite intervenții. Cele albastre-s Rathgeber și-au ajuns în București cam prin 1995, după vreo două-trei decenii de exploatare; cel galben e-un EP/V3A, de-al nostru; apărut inițial în anii ’50 și trecut ulterior prin refaceri și îmbunătățiri în anii ’70. Toate aceste modele au apucat să circule-nspre anii 2000…

IMG_9865 IMG_9866 IMG_0603 ????????????? tramvai utilitar

Dacă sîntem în domeniu, cum s-ar zice, să vedem și trei autobuze – Dac și Ikarus – ținute tot de Regie pentru diverse curse; cît or mai merge, însă – nu știu. Ando le-a pozat.

2 Ik din lateral 2 Ikarus IKARUS si Rocar Rocar si 2 Ikarus

Mai vedem însă și cîteva mașini mici. Un VW 1600 Variant pe care rugina tot încearcă să-l atace.

IMG_9615 IMG_9617 IMG_9620

Un Opel Corsa din prima serie – sedan, totuși – și-un Kadett C ce se ține chiar bine!…

IMG_8983 IMG_8985 IMG_0271 IMG_0273 IMG_0275 IMG_0277

Încheiem cu… dube și dubițe. Un Ford Transit; un Barkas și-un Mercedes găsite de Ando și niște Transportere primite și de la Paul Ioan Pârlea și de la Boemul:

IMG_5817 IMG_5819 Barcas Mercedes 207 D IMG_7566 Fotografie0679 VW vechi Boemul  vw boemul (1) vw boemul (2)

… și la sfîrșit, un TeVeu foarte… aerisit.

?

(lista completă a episoadelor şi a maşinilor publicate – aici)

Dacă aveţi întrebări despre unele dintre maşinile publicate, vă stăm la dispoziţie.

18 comments to 7 mașini vechi LXX

  • Ando

    Am avut mare baftă cu ”Corvetta”. La nici 10 minute după ce am pozat-o, s-a pornit o ploaie cu bulbuci şi, bineînţeles, decapotata a şters-o…
    După aspect,pare a fi din prima generaţie (1953-1962)

    https://en.wikipedia.org/wiki/Chevrolet_Corvette

  • PaulIP

    Superb episod! Multumesc pentru publicarea pozei cu T2-ul!
    Cateva mentiuni:
    – Corvette-ul e, adevarat, din prima generatie, insa doar dupa 1956. Pana atunci, aveau 2 faruri mari (in loc de 4 mici), aripioare in spate, si o singura culoare a caroseriei disponibila: Alb Polo.
    – VW-ul Typ 3 e al domnului Beldianu, al carui site se afla in blogroll! 🙂
    – Fordul Transit e din prima generatie, dinainte de facelift! Raritate pe meleagurile noastre…
    – M-am bucurat sa revad DAC-ul inmatriculat B 99 TUN (fostul 2566, modificat prin eliminarea usii din mijloc)! Acesta, impreuna cu cele doua Ikarusuri se afla in conservare in autobaza Pipera.
    – Tramvaiele Rathgeber se impart in 2 tipuri: M4.65 si M5.65, diferite prin pozitionarea si tipul de deschidere al usilor (telescopice la M4, rototranslatante la M5). Primele venite in Bucuresti (M4) au intrat in serviciu in 1994 pe linia 34, iar M5-urile in ’97, pe acelasi traseu. Primele lor “escapade” pe alte linii au fost dupa rocada din 2000 intre parcul de tramvaie alocat liniilor depoului Dudesti, si asa au revenit V3A-urile pe 34, iar nemtestile au aparut pe 1, 17, 23 si 40.
    Aceste tramvaie, fabricate intre 1957 si 1961, erau OZN-uri pentru noi: boghiu format din 3 osii (cele din fata si spate se roteau in jurul unui punct fix, iar cea din mijloc, legata de cate una din celelalte prin parghii, se misca stanga-dreapta, si asa lua curba vagonul), cuple semiautomate, pantograf comandat prin buton, alarma, difuzoare, sistem de presemnalizare (daca apasai un buton in timpul mersului, in cabina vatmanului se aprindea un bec care ii indica sa deschida o anumita usa la urmatoarea statie), si multe altele…
    Problemele au inceput la foarte putin timp dupa intrarea in serviciu: din cauza liniilor execrabile, bandajele rotilor si sistemul de parghii cedau nervos, si nu aveam aparatura necesara repararii lor, deci tramvaiele au fost “incaltate” cu boghiuri luate de pe EP/V3A casate. Au urmat inlocuirea cuplei electrice cu o bara de fier forjat prinsa de capetele celor doua vagoane, pantograf actionat cu sfoara (ca la 1900 toamna) si surse “imprumutate” de pe EP-uri. Ca amuzament, primul tramvai ce a avut parte de aceste modificari (in 1995) capatase si sigla RATB (la vremea aceea era singurul), si o inscriptie care spunea “Tramvai modernizat la RATB UR-AC”.
    Cu toate astea, Rathgeber ramaneau cu 10 clase peste V3A, pana cand s-au rablagit de tot. Cele din tipul M4 au fost casate in 2003-2004 pentru a face loc Tatrelor mutate de la Militari (cat timp acest depou era in renovare), si un singur exemplar a ramas in viata, fiind folosit ca tramvai-stropitoare. A fost reparat capital acum cativa ani, deci mai are de trait. Rathgeber M5.65 au circulat ultima data cu pasageri in 2007, insa au supravietuit utilitarele fotografiate mai sus (plus inca 4), si una sau doua remorci abandonate (daca nu au fost intre timp casate).
    – Volkswagen-ul T2 Camper (cel restaurat) e din prima generatie, dinainte de facelift-ul din ’72.

  • Barbosul

    Vai, ce mi-as dori sa pot cumpara un VW T2!

  • Imi puteti da detalii despre localizarea mai exacta t2-urilor? Poate detalii despre proprietari? Multumesc frumos.

  • hm

    Cea cu „Varza” e pe strada Episcopul Radu, despre celelalte inca nu am detalii despre locurile exacte de unde au fost pozate, sper sa aflu.

  • hm

    Cea negricioasa e pe calea Șerban Vodă, nu cunosc exact locul, ceea ce e frustrant. Segmentul dintre Sincai si Mărășești; asa pare.

    • Radu Catalin

      O să ma uit si eu cu street view. Multam fain pt informații. Eu caut un t2 să cumpăr la un preț accesibil și încerc toate variantele ca sunt bijuterii ascunse. Mai știți cumva oare dacă mai este acel t2 de lângă liceul Moisil din București? O zi frumoasa sa aveți.

  • hm

    Un T2 încă mai zace pe str. Sold. Grigore Raducanu, adiacent Banu Manta!

  • O sa razi, dar chiar azi am fost acolo. Am intrebat un vecin(mai bine zis o vecina) si a zis ca nu stie cine e prorietarul, dar ca masina sta de ceva timp asa. Treceam pe Frosa Sarandy si prietena l-a vazut in capatul strazii cu coada ochiului (ce ochi are) si am intors. O sa ma duc sa mai intreb in zona. Multumesc.

  • hm

    Tare!
    E acolo de ani buni.
    Mai știam unul la intersecția Turda cu Mihalache dar din primăvara asta nu l-am mai văzut…
    Altu’ nu știu…

  • Ala negru vad acum ca e exact pe Str Poterasi cu Str Spineni, zona de care zici tu, dar pe Google nu mai e. Oricum, ramane sa mai caut. Sper totusi sa gasesc unu decent de vanzare. O zi frumoasa si multumesc mult de ajutor. Daca gasesc unu si il fac o sa trimit poze 🙂
    PS. azi am vazut 2 Porsche 944 pe Nicolae g. Caramfil (in fata cladirii firmei Erbasu). Le-am facut si poza daca vrei sa ti le trimit. Dar nu stiu cum. 🙂

  • hm

    S-ar putea ca cel de pe Poterasi sa fie acolo, pozele sunt mai recente decat street view. Da’ al cuiva care-l meșterește, din câte am înțeles.

    simplybucharest@outlook.com

    Asta e adresa 🙂
    Mulțumesc mult. Și baftă!

  • Mihail Sadeanu

    Corvette din imagini este un model din seria C1, fabricat in 1958 sau 1959 sau 1960, in acesti ani, caroseria initiala din 1958 nefiind modificata. Detaliile pentru modelele din seria C1, pentru fiecare din anii de fabricatie sunt aici:

    https://www.corvsport.com/c1-corvette-overview-birth-legend/

    Masina din imagini are cateva modificari minore vizibile, la panoul vertical din fata schimbatorului de viteze si la tevile de esapament. probabil mai sunt si altele.

  • Ando

    @Mihail Sadeanu: la mine nu se deschide site-ul respectiv !?

  • Salutare si Sarbatori Fercite,pe unde se afla VW 1600 si Fiatul 131 din episodul 76?Le-as face si eu un rand de poze pentru colectia mea.Multumesc

  • hm

    Sărbători cu bine!
    Sunt in zona Sebastian amândouă. „Câinele” e pe str. Moțoc, oe la jumate.
    131 e in adiacent străzii Dorneasca, unde e un teren viran.
    (44.4183013,26.0644161, zice google maps)

Leave a Reply to Mihai Cancel reply

You can use these HTML tags

<a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>