despre ce se mănîncă în București - și cu ce se mănîncă Bucureștiul

arhiva

prea puțin!

Mai sărac, mult mai sărac Bucureștiul: lipsesc evenimentele acelea drăguțe, în aer liber, cu care oamenii se-ndulceau la-nceput de vară.

Canci, „Bucharest Music Film Festival”; ciuciu, „Bucharest Jazz Festival” – cică s-ar ține la toamnă, tîrziu…

Erau prilejuri frumoase de ieșit și de petrecut serile; erau prilejuri de-a mai umaniza Capitala.

Ce evenimente se mai țin? Doar concertele de la Colțea – aduse de Primăria Sectorului 3 – și diversele comédii ale teatrului Masca.

? ? ? ? ? ? ? ? 20160702_191118

… puțin! Foarte puțin!

9 comments to prea puțin!

  • http://www.agerpres.ro/social/2016/07/03/primarul-general-nu-mai-vrea-strazi-din-centrul-capitalei-blocate-cu-activitati-de-weekend-21-23-20

    Nu va mai fi nimic. Deci nema concerte în Piaţa Constituţiei, nema maraton, nema crosuri, nema marşuri ale pietonilor şi bicicliştilor, nema pietonalizări în week-end ale unor străzi (au deranjat-o enorm ăia 1000m de Kiseleff închişi).

    Probabil marşurile pro-Antena 3 vor fi permise în continuare.

  • hm

    Ia să se fi luat Nicușor de Kiseleff, nici pis nu ziceai. Aia e.

  • Am studiat destul de mult acţiunile lui Nicuşor din ultimii ani. În niciun caz nu ar fi făcut aşa ceva. Aşteptăm implicare din partea lui ND şi a celorlalţi consilieri USB din CGMB.

    Asta îmi aminteşte de altul ales cu majoritate… care când era primar la Sibiu a interzis festivalul Artmania în Piaţa Mare, că nu-i plăcea lui rockul.

  • Dan

    Orasul poate supravietui foarte bine cu Piata Constitutiei inchisa peste weekend insa nu si cu Kiseleff inchis duminica seara. Acolo in particular e un conflict care nu se poate solutiona multumitor pentru nimeni, fara a scoate multi bani din buzunar zic:

    1. e o artera lata care separa 2 parcuri si se preteaza perfect la evenimente de weekend, in aer liber
    2. e principala artera majora de penetratie intre DN1 si centru

    Solutia pe termen lung e constructia unui pasaj subteran care sa permita unirea naturala a parcurilor, dar va dati seama ce haos va fi pe durata constructiei? Va dura 10 ani pana cand zona isi va reveni, din toate punctele de vedere. Iar pasajul – de unde pana unde, ca traficul se sparge in cel putin 3 directii majore in piata. Plus scandalul care va urma in presa, ca nu suntem in stare sa construim pasaje pentru fluidizarea traficului si construim pentru… cei cativa sportivi de weekend?

    Firea acum face fix ce trebuie sa faca pe termen scurt si mediu pentru individ insa compromite comunitatea pe termen lung. Urmeaza alegeri de parlament in toamna.

  • Alte pasaje subterane? Oamenii TREBUIE să stea la suprafaţă, nu sub pământ ca şobolanii.

    Nu ştiu cât de ,,arteră majoră” e bucăţica aia de Kiseleff duminica… se poate merge lejer pe la Charles de Gaulle şi Aviatorilor. Problema coloanelor de maşini e fix vina fostelor autorităţi… pentru că de la Gara de Sud din Ploieşti şi până la Arcul de Triumf, vreo 60 km, NU EXISTĂ NICIUN SEMAFOR, deci niciun mod de a se fragmenta traficul. Evident, situaţia asta, coroborată cu lispa trecerilor de pietoni în localităţile de pe DN1 (practic sunt tăiate în două de DN1… pe DN1 teoretic se circulă cu 70 km/h în localitate, practic se circulă cu 100, iar pasarele sunt rare şi greu de traversat de persoanele în vârstă sau cu cărucioare cu copii) produce accidente şi ambuteiaje, pentru că toţi o ard ca pe autostradă şi după aia ajung în coloana de la Arcul de Triumf.
    În mod normal, pasajele de la Băneasa şi Piaţa Presei, precum şi interdicţia de a vira la stânga pe Elena Văcărescu nu ar fi trebuit să existe. Coloanele s-ar fi format pe câmp, în Băneasa, nu în mijlocul oraşului. Dar, deh, să-i deranjezi pe Ţiriac, Becali şi cine mai are teren prin Băneasa cu ambuteiaje?

    Revenind la Kiseleff-ul nostru, o bună parte din trafic se duce spre Militari/Dr. Taberei prin Crângaşi, altă parte spre E-ul oraşului se poate duce prin Aerogării (dar e mai mare tentaţia să-i dai blană prin pasaj şi să o iei după aia pe Dorobanţi – Ştefan cel Mare).

  • PaulIP

    “Nu stiu altii cum sunt”, vorba lui Creanga, dar eu nu prea inghit suspendarea circulatiei pe Bd. Unirii, din doua motive:
    – e una din cele mai circulate artere din Bucuresti, si e si lunga (practic, daca adaugam si Bd. Decebal, leaga Piata Muncii de Palatul Parlamentului);
    – Din cauza “layout”-ului orasului, variantele ocolitoare sunt intortocheate si neviabile, deci daca se inchide bulevardul pentru un cros/maraton/ceva… Recunosc, e si vina BPR, ca “fluidizeaza” traficul “excelent”, insa eu cred ca daca tot tine lumea la marsuri/proteste/maratoane/etc, poate sa le organizeze intr-o zona care sa nu ne “doara” pe ceilalti. Din punctul asta de vedere, nu e vreo diferenta intre biciclistii care cer marea cu sarea, dar nu ofera in primul rand respect celorlalti participanti la trafic.

  • Reformulez: m-am referit strict la porţiunea dintre Piaţa Unirii şi Piaţa Constituţiei, nu la tot bulevardul. Chiar exista un plan de a-l pietonaliza, ocazie cu care poate se va dezvolta comercial şi turistic şi zona aia (care în week-end e pustie).

    Crosurile şi maratoanele de peste tot se organizează în centrele oraşelor. Tocmai pentru că se presupune că centrul e o zonă preponderent de birouri, cu puţini locuitori şi se mai presupune şi că maşinile merg pe inele şi centuri, adică din Dr. Taberei în Pantelimon se duc pe Podul Basarab, nu pe la Universitate. Şi, evident, centrul ar trebui să atragă şi turişti, care vin fix pentru astfel de evenimente, la fel şi pentru concerte. De aia nu se merită să îţi cânte Iron Maiden sau Andre Rieu pe câmp la Tunari, că n-o să-ţi vină nici dracu’ la concert.
    În plus, pentru ca un eveniment să aibă succes comercial şi pentru ca un protest să aibă efect, el trebuie organizat într-un loc cât mai vizibil şi cât mai uşor accesibil pentru cât mai multă lume. Iar locul ăla e centrul oraşului, cu cât mai aproape de el, cu atât mai bine. Piaţa Constituţiei e perfectă pentru concerte: e ultra-centrală (şi la 10 minute de mers pe jos ai autobuzele de noapte), e aproape de principala zonă de spart bani, pardon, de distracţie nocturnă (Centrul Vechi), e în oraş, la distanţe oarecum egale de toate cartierele (deci poţi lua un taxi la un preţ decent), ai şi un parc alături unde poţi să borăşti berea proastă vândută la concert şi mai e şi lângă cea mai mare clădire din Europa.

    Ce mă enervează e că tramvaiele şi troleibuzele pică victime colaterale la orice închidere de stradă (nu e cazul pentru Unirii, dar e pentru alte zone), în condiţiile în care transportul în comun ar trebui să fie prioritar. La Bruxelles, când bulevardul central al oraşului e închis, maşinile nu au voie nici să îl intersecteze, dar autobuzele da.

  • hm

    Da! Mai ales ultimul paragraf.

  • PaulIP

    @Dr2005:
    Aveti dreptate in mesajul de mai sus, si multumesc totodata pentru rectificare!
    Din punct de vedere al dezvoltarii turistice (si, evident, comerciale), pietonalizarea ar fi un lucru bun. Scuarul din dreptul parcului din fata magazinului Unirea ar trebui insa sa ramana pentru trafic auto.
    Am insa o intrebare: Cum va fi gestionata aglomeratia de la orele de varf de pe segmentul mentionat? Cea mai la indemana varianta ar fi ca, pe sensul spre Unirii, masinile sa o ia pe Regina Maria, iar in sens invers (spre Casa Poporului) pe Splai (pana la intersectia cu Calea Victoriei) si apoi in continuare pe Natiunile Unite. In ambele cazuri se va suplimenta aglomeratia de pe aceste artere (pe Regina Maria trece si tramvaiul, care va avea mult de suferit din cauza nedisciplinatilor care se vor incolona pe sina).
    Multumesc inca o data!

Leave a Reply

You can use these HTML tags

<a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>