Aţi văzut că de ceva timp încoace tot am vorbit de trafic, de legături, de transport, de planuri de dezvoltare; nici n-are cum să fie altfel. Oraşul ăsta ne mănîncă un sfert din viaţă.
Mai vorbim; aşadar…
- dacă aveţi de ales între un mijloc de transport de-ncredere şi maşină – ce alegeţi?
- dacă aveţi cum să vă lăsaţi maşina la o staţie de metrou, continuaţi călătoria cu metroul?
- mergeţi pe jos, mergeţi cu bicicleta?
Eu primul!
Cu maşina (mai degrabă pe străduţe decît străzile principale) ajung întotdeauna mai repede decît cu transportul public, în medie cu-n sfert de oră – sfert de oră pe care-l pierd din cauza legăturilor prost gîndite dintre mijloacele de transport.
Iar cu bicicleta – cînd o folosesc – ajung chiar un pic mai repede decît cu maşina.
cu masina fac in medie 40 de minute folosind diverse strazi secundare; cu transport in comun format din 330/335 plus metrou cu schimbat la victoriei cel putin 50 de minute.
cu masina nervi datorita traficului, cu tranpsortul in comun nervi datorita timpului aleator de asteptare mai ales pe ratb si a transbordarii de la piata victoriei. am inteles ca se construieste acolo o cale directa de a ajunge de pe magistrala 2 pe magistrala 1, s-au inceput lucrarile, sa vedem cand se termina.
cu bicicleta exclus, in special smogului din atmosfera de la ora 6-7.
Trebuie sa tinem seama si de alte realitati, daca pana in ’89 peste 80% din populatia orasului lucra in productie, dupa 90 lucrurile s-au schimbat radical, toata lumea lucreaza in servicii, lucru ce presupune mobilitate. Cand ajungi sa iti instalezi in portbagajul masinii o multifunctionala laser si tavite port-document (cazul meu) situatia transportului e clara. Foarte rar cand se intampla sa am un program lejer prefer mersul pe jos.
n’am masina, n’am bicicleta. bine ca macar (mai) am servici!
da’ n’as merge cu bicicleta din drumul taberei pana in pantelimon, nu, nu!
Sa raspundem la chestionarul dvs mai intai:
1. As alege transportul din cele 2 caci chiar si RATB ul poate deveni acceptabil intre orele in care bucurestenii sunt infipti la birouri (cam 9.30 pana spre maxim un 17.00) si apoi abia dupa ora 20.00.
2. Ar fi o idee f buna pentru cei care vin din afara Bucurestiului – Se exista parcari in fata unor statii precum Preciziei, Berceni, Republica, Pipera. Exemplul acesta l-am vazut personal pus in practica langa San Francisco, unde metroul depasteste aria orasului si se transforma in tren regional avand doar cate o statii in fiecare oras din aria metropolitana, iar fiecare statie avea in jurul ei o parcare de circa 1000-2000 de locuri, cam cat parcare de la AFI ca sa dau un exemplu.
In ceea ce priveste o situatie din Bucuresti, daca ai treaba in zona Universitate – eu as lasa masina undeva la 2 statii distanta, caci mia aproape nu ai unde apuca.
3. Daca te lasa RATB-ul din cauza blocajelor cel mai bun lucru e sa o iei pe jos ca sigur in 20 minute ajungi ori la metoru ori la un alt mijloc de transport eficient pt destinatie (gen tramvai usor)
In ceea ce ma priveste de la Crang pana la uzina in nordu Capitalei iau 2 metrouri din care doar al doilea circula eficient. Primul pana la Victoriei circula la 9 fara un sfert dimineata si la 10 minute. Asadar timpul parcurs este cam 30-40 minute, inclusiv cele 7-8 minute de mers pe jos pana si de la metrouri.
Culmea, timpul petrecut la dus cu masina poate dura intre 20 minute in cele mai multe cazuri si arareori depasesc 30. Cu siguranta acest lucru nu mai aeste posibil zilele acestea ca au blocat Grivitei. La intors in schimb sub 50 de minute nu am cum, decat dupa ora 8, pentru ca Podul Grant este mai blocat la un capat decat la celalalt…
Cu bicicleta in Bucuresti am circulat dar nu cred ca ai cum sa respecti benzile de biciclisti cu exceptia Bdului Unirii si devine astfel o joaca de-a donatoru de organe.
Prefer mersul pe jos 😀
Aha!
Mai e un lucru pe care tre’ să-l luăm în seamă. Folosim maşina şi pentru mobilitate. Cînd ne-ntoarcem acasă, facem cumpărături, ne oprim să plătim facturi şamd.
Dacă dimineaţa e – poate – plăcut să mergi pe jos două-trei staţii (şi eu fac asta), seara nu vrei decît să ajungi cît mai eficient acasă, adică şi repede, şi fără să te chinui cu plase de cumpărături…
Desigur că-ţi planifici cumpărăturile, dar sînt lucruri care nu le iei din hipermarket odată la zece zile. E normal să cauţi pîine bună, mezeluri bune, prăjituri de azi, legume şi fructe proaspete – lucrurile pe care le iei în cantităţi mici.
Un alt motiv pentru care folosim maşina este vremea proastă – cînd plouă oraşul nu e pentru pietoni. Bălţile, noroiul, trotuarele desfundate…
Şi eu îmi las maşina la metrou cînd am drum prin centru. Şi merg mult pe jos.
Cu bicicleta e, totuşi, de mers prin Bucureşti. Nu te pune nimeni s-o iei pe Magheru, de exemplu. Am văzut destui care-o fac – şi-o fac c-o obstinaţie stupidă; locurile alea nu sînt pentru biciclete; nu deocamdată. Nu e loc nici pe trotuar, nici pe carosabil.
Dar poţi foarte frumos să mergi pe străduţe, pe alei, prin spatele blocurilor – e loc destul.
pe jos + 41 ( Lujerului -> Mihalache ) + pe jos pana in zona floreasca/vacaresti
Traficul din zona dr taberei / militari/ crangasi este infiorator…
O artera Maniu (poate din zona autogarii militari) – amonte de lacul Morii – calea giulesti (asta nu ar necesita autostrazi suspendate ) si apoi subtraversare cale ferata spre Bucurestii noi/Jiului cu iesire/intrare pt chitila ar rezolva multe probleme legate de trafic.
Acum tot traficul din vest este preluat de intersectia Lujerului-virtutii-uverturii si apoi de strada virtutii->crangasi deoarece e singura alternativa pt trecerea peste calea ferata .
M1 + cam 1/2h mers alert pe jos, dacă e frumos afară. Dacă plouă/ninge afară sau e caniculă la ora 8 dimineaţa: M1+M2. Aş putea un M1+M3, însă ca timp total ies la fel ca varianta cealaltă, plus că pasajul între cele două staţii Piața Unirii mă irită şi nu vreau să încep ziua aiurea.
Nu folosesc RATB din motive de vârf de trafic şi blocaj în câteva intersecţii de pe traseu.