scris de Ando
Strada Xenopol nu cred că are 200 de metri. Făcând legătura între piaţa Cantacuzino şi strada Dionisie Lupu, este practic, una din laturile triunghiului în care se înscrie Grădina Icoanei.
Zilele trecute, trecând pe acolo, mă uitam cu melancolie la ce a rămas din magazinul Albinar. Prin anii ’94 -’95, lucram la o firmă de prin apropiere şi l-am frecventat cu zel şi plăcere pentru bomboanele cu miere dar şi pentru imaginea, acum reală, de… prăvălie şi de negustor, imagine pe care doar mi-o închipuiam, până atunci, fie din diverse lecturi, fie din ce mai povesteau ăi bătrâni.
Şi abia acum, am remarcat că strada Xenopol este încă pavată cu piatră cubică, de aia veche, lucioasă de la frecuşul cu cauciurile maşinilor, dar încă bine îmbinată: pentru că acum mai puțin de zece ani strada a fost refăcută complet, iar piatra întoarsă pe altă fațetă, mai puțin tocită…
Cred că deja este o raritate în Bucureşti. La doi paşi distanţă, mai e un petec de caldarâm în jurul fântânii din Piaţa Spaniei, dar ăsta deja are multe denivelări şi chiar pietre lipsă.
In rest, cel puţin eu ştiu că piatră cubică mai este pe aleile dealului Mitropoliei...
Iar pe Poenaru Bordea, strada din spatele blocului Gioconda, piatra cubică a dispărut mai-an…
Bine, ar mai fi şi aleile laterale ale bulevardului Aviatorilor, dar acestea nu mai au pavajul iniţial, fiind “repietruite” destul de recent.
Dacă ar fi după mine, aş lăsa, în continuare, strada Xenopol cu piatră cubică, ea nefiind nici în zilele lucrătoare sub presiunea unui trafic nemaipomenit.
Str. Xenopol… ce-mi mai muşcam limba pe acolo când treceam cu bicla venind de la Eventim, nu mai zic că iarna era o adevărată plăcere să-mi ţin echilibrul pe piatra aia. Măcar e aliniată bine, nu cum era cea de la Charles de Gaulle.
Or mai fi alte străzi cu piatră cubică în Bucureşti? Mă refer la drumuri publice, nu la alei pietonale.
Mai e o bucată din Dr. Felix, între Polizu și Cuza. Tot bicla m-a făcut să-mi aduc aminte de ea 🙂
https://goo.gl/maps/7fjwQmikSoF2
@Filip: Multumim pentru completare!
Parca mai ieri scriam: http://a-craciunescu.blogspot.ro/2010/08/de-23-august-unde-puii-mei-se-duce.html
iar aici se prelua ca leapsa: https://www.simplybucharest.ro/?p=4518. O preluase si amicul Popescu: http://www.ideiurbane.ro/scrisoare-primita-din-vest/
Sa nu uitati de inventarul asta: http://maglina.blogspot.ro/2015/07/strazile-cu-piatra-cubica-din-romania.html
Ala cu inventarul era si link in articol dar am vrut sa insist asupra sa.
Suslăneşti, Argeş, DN 73D: https://www.facebook.com/photo.php?fbid=1099724613447384&set=a.1099722390114273.1073741899.100002295665830&type=3&theater
Vă trebuie rovinietă ca să circulaţi pe aici.
Am coborât acu trei ani cu MTB-ul pe acolo. La coborâre e ok și nu-s multe mașini 😀
Da, traficul e anemic pe bucata aia, cel mult mai apar nefericiţi îndrumaţi pe acolo de GPS în ideea de a ocoli lucrările de pe DN 73. Dar situaţia se schimbă de la Vultureşti… între Vultureşti şi Mioveni e pistă de curse, numai Audi-uri şi Merţane înmatriculate în Bulgaria… deh, dacă Dacia îţi pune 2 – 3000 lei în mână pentru orice. E interesant de vizitat zona şi de văzut că, deşi 99% din populaţie lucrează la Dacia, Daciile din trafic le numeri pe degete :))
În septembrie 2013 nu am remarcat cine știe ce trafic. Poate fiindcă am urcat vineri dimineață, când lumea era la muncă, și am coborât duminică după-amiază, când terminaseră cu raliurile. Sau poate au mai reparat drumul între timp, la care s-a adăugat creșterea economică ce a permis merțane? Parcă un localnic mi se plângea de calitatea drumului mai sus de Mioveni pe atunci.
Drumul de la Câmpulung la Vultureşti e praf şi pulbere, are chiar sectoare pe care e off-road. Între Vultureşti şi Mioveni e o idee mai bun, dar tot ai nevoie de aptitudini de slalom pentru gropi. A venit unul dinspre Mioveni cu un Mertzan de Bulgaria… a depăşit o camionetă, după care a luat o groapă cu roata dreapta-faţă, a intrat pe contrasens, apoi s-a redresat şi a mers mai departe… avea clar peste 100 km/h. Dacă nu se redresa, sigur ieşea pe câmp peste contrasens. Eu am strâns frânele când l-am văzut, dar cred că eu şi, mai ales, bicla mea, am fi avut de suferit dacă nu-i ieşea redresarea.
O astfel de maşină, rulată n’şpe ani prin Germania sau Austria o găseşti la un preţ mai mic decât un Logan nou. Dacă a făcut taxi o iei chiar cu 2000 euro.
@Dr2005 şi Filip:după ce m-am dumirit şi eu ce va să zică MBT, am urmărit cu plăcere şi dialogul vostru şi, mai ales “evenimentele” povestite.M-am uitat,totodată, cu multă nostalgie şi la pozele de pe traseul Predeal- Râşnov- Bran…Piteşti.Frumos !
Am mai descoperit, întâmplător, o străduţă pavată cu piatră cubică: str. ing.Elie Radu care leagă bd. Regina Elisabeta cu Splaiul Dâmboviţei, chiar pe lângă clădirea Primăriei generale.
http://www.instantstreetview.com/@44.434196,26.092467,-177.39h,0.15p,1.66z