În episodul 72 începem c-un Ford Flacon Futura de prin ’67, primit de la Cristi:
… vedem un Opel Rekord A – foarte frumos păstrat, după juma’ de veac și mai bine!
… un nou prieten al serialului nostru – Cătălin Radu – ne-a pozat două Porsche-uri 924:
… dar și un Renault 4, căruia și eu i-am făcut o vizită.
… și, fiindcă de la 4 la 5 nu-i decît un pas… iată și vreo două Renault 5 în stare de funcționare; din păcate nu din seria de-nceput (genială pentru finalul anilor ’60), ci din interpretarea modernă a acesteia. Mai sînt și alte cîteva de pozat – unul mai căzut, altul care-a cam dispărut și altul îngrijit bine…
Am mai dar și peste-un Range Rover vechiuț, pitit bine printre niște blocuri liniștite…
Iar Boemul a pozat o raritate:
… fiindcă nu e un Mercedes, ci un Puch! Rar dai peste un G-Klasse care poartă sigla adevăratului producător austriac…
Și, dacă tot am rămas pe-ncheiere în lumea mașinilor mai de teren, să vedem și cîteva Aro-uri dibuite tot de Boemul – unde altundeva decît în țara lor? – prin Muscel.
(lista completă a episoadelor şi a maşinilor publicate – aici)
Dacă aveţi întrebări despre unele dintre maşinile publicate, vă stăm la dispoziţie.
Primul Ford pare un fel de sursa de inspiratie pentru Volga “noua” din anii ’70 …
Erau consecvenți, rușii, și Volga de dinainte tot după Ford o plagiaseră…
[…] pun decat o poza cu o masina veche, ca urmare a unui nou episod din seria masinilor vechi de la SimplyBucharest. I-am dat titlul asta pentru ca este bordul unui Moskvitch model 1946 ce este de fapt un Opel […]
Ce modă a fost cu “vapoarele” astea ( mă refer la Ford şi la Opel)cu portbagaj imens şi cu numai două portiere 🙁
@All,
Am ramas noi cu “marota” ca doar rusii au copiat (relativ prost) tot ce le-a cazut in mana ?! Nu ei au fost “inventatorii” metodei..ci cu totul altcineva ! Un ex.: in literatura de specialitate, nici macar nu se mai vorbeste despre, copiere/furt de tehnologie, etc, ci despre EMULATIE (certis-verbis, sinonim) cu cele de mai sus…ca fiind o etapa intermediara…catre noile dezvoltari tehnologice !? Deasemenea, exista si mult “folklor” in ceea ce priveste atribuirea meritelor inventarii/inovarii in domeniul tehnologiei ! Pour-la-bon-bouche: decriptarea comunicatiilor naziste in WWII, a fost atribuita colectivului de specialisti britanici (Proiectul Enigma), cand in fapt insasi BBC documentary & Imperial War Museum recunosc ca in fapt (DA, rusii) realizasera acel lucru cu doi ani mai devreme…doar ca s-a …difuzat..prematur ?! In fine, exista multe alte exemple in care exact hotul striga… hotul ! Cred ca “difuzarea”tehnologiei” de orice fel si atribuirea “paternitatii” diverselor inventii/inovatii, ar trebui tratata cu ceva mai multa moderatie si numai dupa o cercetare atenta, din surse reputabile ! Do sfidania..:)
Sorry, comentariul imi apartine !
Alex