A’naibii-ntîi aprilie, anu’ ăsta! Am luat o păcăleală clasa-ntîi de la R.A.T.B. – şoferii şi vatmanii au intrat peste noapte-n grevă.
Are Bucureştiul nevoie de-un branding de oraş? O-ntrebare şi un articol de citit pe Hotnews – aici.
[…] Bucurestii au nevoie de o strategie de branding onesta, care sa scuture de praf calitatile certe ale orasului si sa accepte senin defectele lui, cele multe care exista.
Avem trafic haotic? Facem un spot in care tratam cu umor si ingaduinta rush hour-ul bucurestean. Avem servicii proaste? Mai facem un spot haios in care ne prezentam asa cum suntem, adica plini de potential, dar de cele mai multe ori nemotivati […] Asa ar putea incepe repozitionarea Bucurestiului ca destinatie de nisa. Pentru ca suntem o destinatie de nisa. […]
Problema ramane totusi una de fond: branding-ul trebuie dublat de actiuni concrete la nivel de primarii, ministere, autoritati. Lectia neinvatata a infrastructurii ne impiedica sa trecem clasa. La fel si neasumarea istoriei recente, o alta problema la nivelul intregii societati romanesti, de altfel.
Ignorarea candida si complice a unor drame precum demolarea cartierului Uranus, de exemplu, si lipsa oricarei initiative de a marca memoria traumatica a zonei in cauza nu fac decat sa amane la nesfarsit impacarea cu istoria recenta, cu noi insine si cu propria noastra imagine despre noi insine. Adica impacarea cu propria noastra identitate.
… şi terminăm, fireşte cu foalele – La Cărbuni a scumpit zdravăn mîncarea: de exemplu shaorma mare, de la 110 la 140.000 de lei vechi… e mult!
Referitor la greva Ratb e un inceput, toate categoriile ar trebui sa intre in greva si sa iasa in strada poate asa scapam si de blestemata asta de guvernare.
Cu privire la articol poate shaorma era un branding pentru oras si nici asta, cea mai buna shaorma o mananci in Germania si ei chiar profita de asta, anul trecut la Oktoberfest vanzarile la shaorma au concurat cele de la carnaciori.
Extra subiect: Aseara la irealitatea un tanar sinistru Tomberonius pe numele sau vine cu o afirmatie soc “In sectorul 3 datorita realizarilor primarului PDL […] orice candidat al partidului nostru […] iese castigator”
. Ca locuitor al sectorului vreau sa sparg un pic mitul legat realizarile marete ale lui Negoita si sa zic ca marile proiecte din sector (reabilitarea strazilor laterale si principale, amenajarea parcurilor, creareea de parcari) au fost demarate in anul 2000 pe vremea fostului primar Paliga si in proportie de 50% au fost finalizate pana in 2004. Marile realizari marca Liviu Negoita sunt: imbogatirea firmelor de casa Rosal si Delta ACM, improprietarirea cu zeci hectare de teren pentru numitii Cezar Preda si Cristian Boureanu si piesa de rezistenta realizarea a 16 garsoniere ANL.
HM daca vreodata nu ai inspiratie pentru un articol iti dau spre publicare un scurt eseu referitor la otravirea sectorului 3 mascata cu cele mai bune intentii; nu cu tenta politica ci strict sociala, cum era atunci-cum este acum.
Aştept articolul tău despre sectorul 3: miercurea viitoare e cel mai bine, cînd se-ntoarce toată lumea din vacanţă.
Treaba asta cu primarii care-şi arogă meritele predecesorilor nu-i nouă; am văzut-o de la Ciorbea la Vanghelie!
Toată chestia stă în imagine… Piedone face la fel ca şi Negoiţă. Dar uite că în sectoarele 3 şi 4 se trăieşte un pic mai civilizat decît în sectorul 5. Compară parcurile, compară locurile de joacă… Mulţi dintre noi sînt dispuşi să ierte hoţia publică dacă primesc puţin respect şi puţină civilizaţie.
în ultima vreme am mîncat foarte multă şaorma proastă, foarte multă! Rece, sleită, carnea semi-crudă, cu varză acră îndesată-n neştire – aşa că stăm tot mai prost la simbolul ăsta.
Tre’ să mă gîndesc care-ar fi brandul, simbolul bucureştean în ceea ce priveşte mîncarea: micul? merdeneaua? covrigul?
Dap asta e boala mare in sectorul 3 “a furat dar a si facut” sunt curios cum o sa se schimbe atitudinea dupa mare anvelopare a blocurilor unde tariful perceput de firma agreata (ghici care? Delta ACM) este de 3-4 ori mai mare decat cel al pietei, exemplu foarte clar pretul pe mp tamplarie PVC pe piata 30-40euro la firma agreata 110-130Euro.
Cred ca Bucurestiul are nevoie de un Vadim Tudor.
Simbolul culinar al Bucurestiului? sa facem un sondaj 🙂
Cred că Băsescu a avut momentele sale bune.
Pîn-acum nu a apărut omul care să s-aibă acele big balls ca să merite să fie primar…
Acum sa ne punem in locul lor, sincer nici noi nu stim cum am reactiona sau cat ne-ar mai pasa de cetateni si de oras daca am lua cateva kilograme de euro doar pentru a modifica o virgula numai sa castige licitatia cine trebuie totul sub umbrela legalitatii. Totusi pentru oricine banul e un stimulent destul de puternic pentru a renunta in totalitate sau in parte la planul dinainte facut.
Toate cele bune si un Paste plin de bucurii ! sa ne auzim cu bine saptamana viitoare !
La fel, cele bune!
Eu am descoperit pacaleala de 1 aprilie … prea tarziu. Adica atunci cand am ajuns la servici cu bicicleta si mi-au spus colegii. Care va sa zica, de aia am avut asa un trafic lejer pe splai 😉
Asta cu brandingul de oras… e grea. Avem un oras atat de heterogen si ramas in urma cu infrastructura turistica, incat trebuie promovat pe “capitole” – ce a ramas din Micul Paris pe de o parte, ce e modern pe de alta parte, definirea “nisei” si a “turistului adrisant” … Poate am sa incerc sa dezvolt chestia asta la mine pe blog.
Pana atunci, Sarbatori de Paste cu bucurii !
eu am aflat de grevă după ce-am străbătut oraşul cu maşina… şi mi-am închipuit că-i doar o altă zi aglomerată!
Sînt curios şi care va fi brandul României.
cu brandingul… e greu. Trebuie să simplifici, să te-opreşti la un concept, la un logo, la o imagine… să vezi ce le vine-n minte oamenilor cînd se gîndesc la ţara ta, la oraşul tău… Australia – un cangur; Parisul – turnul; Canada – frunza de arţar…
România îl are pe Dracula, asta e! Poate fi asumat şi valorificat cu înţelepciune şi umor.
Dar Bucureştiul, aici e mult de vorbit; şi dacă te gîndeşti bine, nici nu e o destinaţie turistică, şi nici nu va fi.
Sărbători frumoase!