… splendid pusă pe-un colț, frumoasă-n sine și-n toate detaliile, bună de pozat, dar tare ghinionistă:
… firele de troleu au istoria lor, care nu-i deloc neinteresantă: inițial a șerpuit pe-aici, înspre Icoanei, luînd drumul Teiului, linia 88 – asta pe la-nceputul anilor ’60. I-a urmat linia 90, ce ducea-nspre Floreasca. La mijlocul anilor ’80, troleele au încetat să circule pe străzile de-aici (punîndu-se pe picioare mai bine liniile de tramvaie 5 și 16), dar partea asta de rețea a rămas, fiind folosită ca buclă de-ntoarcere pentru troleele ce făceau capăt la Rosetti. Sînt însă ani buni de cînd linia nu mai e folosită…
Pe vremea cealalta, in apropiere, pe Dianei 4 era magazinul alimentar cu circuit inchis pentru corpul diplomatic occidental. Cel socialist avea pe Kiseleff…
@Cornel S: Magazinul diplomatic era chiar vizavi, pe Dianei nr.8.
Pare-se că nici acea clădire nu se “simte” prea bine 🙁
http://www.instantstreetview.com/@44.43762,26.106163,72.98h,3.44p,1.52z
@Ando: Nu va contrazic! Numarul l-am preluat necritic dupa Net dintr-o postare a cafegiului Florescu (din cartea caruia am citit lucruri interesante, unele stiute, despre comertul acelor ani). Insa de existenta magazinului stiu de vreo 30 de ani, avand cunostinte care lucrau la ICRA. Tin minte ca erau incantarea intruchipata cand prindeau livrari in Dianei (ca si in Kiseleff). Multumesc pentru link?
Reţeaua respectivă e folosită de câteva ori pe an, când, din diverse motive, e nevoie de scurtarea traseelor troleibuzelor din E.
cum s-or strecura atunci troleele, habar n-am, din cauza parcărilor aiurea.
Patrulează Papucul de intervenţie al RATB-ului pe acolo, iar cu o zi înainte se mai lasă bileţele în parbrize.
da parca au mai trecut troleibuze pe acolo si ceva mai recent. alea care intorceau la rosetti
da, alea care veneau dinspre vest și-ntorc acuma direct în rond. Nu mai știu exact cînd au renunțat la fîțîiala pe străduțele astea și cum de reușeau articulatele să se strecoare. alte vremuri…
Cred că prin 2006 – 2007 s-a renunţat la întoarcerea dinspre V oraşului (61 şi 91) pe J. L. Calderon. Erau mereu probleme cu maşinile parcate, deşi articulatele pe 61 şi 91 erau istorie de mult la acel moment.
Apropo de articulate, chiar şi 7091 a întors pe acolo, pentru virajul la dreapta spre Universitate ieşea cu botul până pe contrasens.
În schimb, întoarcerea pentru troleibuzele venite dinspre E oraşului a rămas pe poziţii, mai ales că e folosită doar ocazional.