despre ce se mănîncă în București - și cu ce se mănîncă Bucureștiul

arhiva

elefantul a fătat un șoricel

capra

A trecut un an – fără o lună – de cînd polițistul acela călare pe motocicletă a murit într-o groapă.

Alături de nenorocirea din clubul „Colectiv”, a fost un moment grav, care-a trezit conștiințe și oameni.

Dar nu pe oamenii care trebuia să fie treziți, din păcate-

După aproape un an de la moartea polițistului, Statul nostru – elefant – a fătat un șoricel: prin instituțiile sale de cercetare nu doar că n-a găsit vinovatul, dar nici n-a vrut să-l găsească: s-a fălit, obtuz, cu hămăiala la gleznele umflate de trai bun ale fostului ministru de interne.

Dar faptul că acea groapă – în sinea ei de groapă – era criminală, n-a fost investigat.

Să vă explic.

Abuzurile unui ministru sînt un pericol: un pericol public, un pericol social: impactul lor – deși masiv – este indirect asupra oamenilor mulți.

Mizeriile de zi cu zi de pe stradă, de pe șosea, de pe trotuar, din oraș, însă au impact direct asupra tuturor. Direct: zilnic: repetat.

Un Stat care s-ar fi mîndrit cu grija față de Oameni ar fi folosit acest prilej pentru pentru a termina – odată pentru totdeauna – cu pericolele publice care ne-omoară direct.

Acest Stat a avut la dispoziție aproape un an și mijloace imense pentru a dovedi un fleac: că o lucrare nesemnalizată corespunzător este criminală – doar că nu i s-a părut important s-o facă.

Statului nu-i pare important Omul.

11 comments to elefantul a fătat un șoricel

  • ca să avem o şansă de a nu rămâne doar hămăieli la glezne, hai şi tu mâine seară pe lângă Senat…

  • hm

    e vreo groapă neastupată acolo?

  • Dan

    Citeam intr-o carte ca daca, din punctul de vedere al managerului (directorului daca vreti), nu impui imbunatatiri permanente ale procesului de productie, “entropia” practic garanteaza o reducere in timp a calitatii. Sigur, o carte pentru capitalisti, nu din cele care umblau prin bibliotecile socialiste de intreprindere. Dar concluzia e ca “merge si asa” vine de la capul pestelui care se impute.

  • Marius

    Offf iar e dom’le vina tehnocratilor? uitati ca Statul e format din putere Executiva (Guvern), Legislativa (Parlament) si Juridica (Justitie) .. din acestea doar Guvernul are 1 an (ca sa improspatati memoria: https://ro.wikipedia.org/wiki/Separa%C8%9Bia_puterilor ). Iar Justitia a incercat sa gaseasca adevarul dar n-a fost lasata de Parlament.

    Bun, acu ca am lamurit asta, legea spune asa:

    (1) Semnalizarea si amenajarile rutiere necesare pe drumurile publice se asigura de catre administratorul drumului respectiv si se efectueaza numai cu avizul politiei rutiere.
    (2) Semnalizarea lucrarilor care se executa pe drumurile publice este obligatorie si se efectueaza de catre executantul lucrarilor, cu avizul politiei rutiere, astfel incat aceasta sa asigure deplasarea in siguranta a tuturor participantilor la trafic, conform reglementarilor in vigoare.

    Legea e clara.

    De aici inteleg ca ati putea da vina 1. In primul rand, pe Primarie (mizerabilul Oprescu si ‘doamna’ Firea) 2. Pe Politie, unde probabil ati putea extinde vina de la agentii nepasatori si semi-incompetenti la Ministrul de Interne – iata din nou oribilul GUVERN TEHNOCART care intr-un an de zile nu a reusit sa schimbe ce au facut PSD (in special) & PNL & PDL in 25 :(.

    Pe de alta parte, dumneavoastra ati facut vreo sesizare in legatura cu aceste gropi? I-ati lasat vreun mesaj domnului Ciolos, primul ministru care pare cu adevarat interesat de parerile oamenilor si chiar raspunde la mesaje? Om fara suflet Ciolos asta nu ca alde Ponta si Tariceanu niste Maici Tereze mioritice 🙁

    Seara buna!

  • hm

    scrie ceva despre “tehnocrați” în acest articol?

  • Marius

    Nu mai stiti ce ati scris? Iata ‘Acest Stat a avut la dispoziție aproape un an’. Guvernul e singura componenta a ‘Statului’ care are 1 an. Parlamentul are aproape 4 iar Justitia nu se schimba asa des. E destul de clar ca va reveniti la guvernul tehnocrat (‘cel ‘inuman’ ca sa va citez din alta postare).

  • Marius

    Bun atunci am inteles eu gresit, imi cer scuze. Am crezut ca va referiti la ‘statul care are 1 an’ nu la ‘1 an de la incident’. Am fost influentat de cealalta postare, despre tehnocrati.

    In rest, aveti dreptate, desi totusi as da mai degraba vina pe Primarie si Politia Bucuresti decat pe ‘Stat’ in sine, care este o entitate mult prea generica (dupa cum am zis Justitia a incercat sa-si faca treaba dar a fost impiedicata de parlament). Iar intrebarea cu ‘ati sesizat acest lucru cuiva?’ ramane.

  • hm

    nu, dar au venit una-dupa-alta, asa e.

    Spuneam si-n alte ocazii, tot aici, in subsol de comentarii, despre temeiul pericolului social, din care-și trage seva legea penală.
    Un an a trecut ca să demonstrezi implicarea unui demnitar, un an în care o instituție a Statului (care nu răspunde Guvernului) a investit resurse publice.

    Dar un an în care – pentru Oameni (și o să explic separat cum de-am ajuns să vorbim de Oameni așa de mult) – nu s-a petrecut nimic; pericolele rămînînd tot acolo.

    Cu siguranță, în precedenții doi-trei ani s-au strîns articole în care am demonstrat disprețul privatului, al particularului, al concetățeanului, față de om: reieșind că nu pleacă numai de la Stat, ci de la noi.

  • Am mers recent de doua ori pe drumul spre Giurgiu (drum european, de altfel) si pe undeva inaintea unuia dintre poduri (nu stiu daca cel peste Arges sau cel peste Sabar) banda 1 pe sensul spre Giurgiu e supra-asfaltata cu un extra strat pe o lungime de vreo 2-300 de metri. Toata tarasenia nu e semnalizata, nu nimic, daca vii noaptea cu 80-90 pe acea banda (o viteza relativ normala) iei din plin acea denivelare, care “din ochi” are vreo 15 cm. Am incercat sa-mi imaginez de ce ar fi lasat constructorul lucrarea asa, pt ca nu are nici un sens, probabil la sfarsit de lucrare au ramas cu niste asflat extra si au zis sa-l foloseasca la ceva.

  • hm

    văzut, simțit, pus gînd bun la felul în care se lucrează între Jilava și Giurgiu.

Leave a Reply to hm Cancel reply

You can use these HTML tags

<a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>