20 de ani se fac, oameni buni, de cînd o stație de radio particulară a devenit pentru prima dată și-n totalitate comercială.
În Decembrie ’96 se relansa 21. Emitea deja de vreo trei ani, apărută pe vremea cînd puterea se-ngrijea să aibă presă de toate soiurile de partea sa (mai țineți minte ziarul Vocea României?) S-a numit, la-nceput Radio XXI și era obscur. Din decembrie ’96 a devenit – brusc – prima stație radio pe deplin comercială, cu hituri care se roteau nu la patru-cinci ore, ci la trei, poate chiar două. Melodii difuzate intensiv, obsesiv, ca să creeze ascultătorului senzația aceea de identitate și apartenență. Animatorii deveneau mai puțin importanți; doar rețeta și play-listul contau. Radio 21 urma să fie, din acel moment, tot mai ascultat de pe o zi pe alta.
Un an mai tîrziu, ProFM încerca și el aceeași schimbare, dar cu toată puterea grupului din care făcea parte, nu a devenit niciodată o stație radio de primă audiență. Tot atunci, Contact începea să piardă supremația-n București, dar și-n alte orașe: erau ultimii ani ai radioului romantic, perpetuat de la-nceputul anilor ’90.
Ca orice rețetă de succes, și cea a radioului 21 a fost copiată și depășită. Kiss FM, care lua locul Contactului în 2003, și ZU, care începea prin 2009, l-au surclasat.
Radio 21 dispare – acuș-acuș. Se va numi Virgin – căutînd, cu ocazia asta, să-și schimbe și norocul.
Radio Virgin, pe bune?! L-a cumpărat Virgin Records?
Tot mai bun rămâne SPTFM la capitolul muzică. Păcat că lumea ascultă rahaturile de la Zu şi Kiss… mai rău, unele posturi cândva serioase (gen Europa FM) caută să copieze reţeta Zu/Kiss, ba chiar şi Magic FM şi Rock FM merg pe aceeaşi reţetă, cu piese rotite la 2 – 3 ore. Păi la SPTFM într-o săptămână de ascultat 8,5 ore pe zi dacă repetă 2 piese.
Aiurea, și-au luat franciză de „Virgin”, ca la Fornetti…
Pe la sfarsitul anilor ’90 a fost si moda radiourilor pirat…
Detalii, aici:
http://www.paginademedia.ro/2016/12/mutare-surpriza-radio-21-isi-schimba-denumirea-cum-se-vor-numi-noile-emisiuni