… una din știrile mici peste care-am trecut cu vederea a fost că Regia de Transport a renunțat să ducă autobuzul 178 să-ntoarcă la Sala Palatului: cum vine de pe Știrbey-Vodă, face direct stînga pe Luterană – și pleacă-n treaba lui. Nu-i prima dată cînd se desființează capătul ăsta de linie al lui 178 – s-a mai întîmplat, dar nu mai țin minte precis cînd.
Cum ar veni, autobuzul scutește un ocol și cîștigă timp; cică n-ar fi mare paguba, fiindcă stația-n plus nu era prea, prea solicitată.
O fi contat și faptul că pe străduțele pe care se chinuia să-ntoarcă, 178-ul se bloca mereu din cauza nesimțiților care parcau aiurea.
Și, așa cum ne știm autoritățile, decît să rezolve o situație care enervează pe toți oamenii cinstiți din oraș – începînd să dea amenzi, să ridice mașini și să creeze trasee sigure pentru transportul în comun – aleg ne-rezolvarea.
Am fost în orașe unde, pe străzi mai înguste și mai întortocheate decît avem noi, circulă bine-mersi autobuze articulate!
Îmi pare rău că n-o să mai circule autobuzele pe-aici. E o nevoie uriașă de transport public în Centrul nostru și de stații la-ndemînă.
—————————–
Linia 78 s-a-nființat undeva pe sfîrșit de ani ’60, unind Crîngașiul de Sala Palatului; mai apoi s-a lungit spre Militari. Din anii ’80 a existat și un 278 fantomatic, spre Giulești-Crîngași.
Înainte de construirea Sălii Palatului R.P.R. și a ansamblului de blocuri ce-nconjoară Piața, întorceau tramvaiele cam undeva mai acana de Kretzulescu; ulterior ele au fost lăsate să-ntoarcă la Catedrală.
… iată o imagine a stației din anii ’70, în care se vede și-un 32 barat coborînd de pe Cîmpineanu – la vremea aia stradă numită 13 Decembrie. Autobuzele 32 au avut multe trasee, dar atunci mergeau de la Bellu la Gară. Mai apoi – ca 132 și 232 – au unit Berceniul cu Centrul. Azi ne-a rămas doar 232…
Stații de autobuz • Mijloacele de transport în din ultimii 30-și-ceva de ani • Apus sau răsărit? • Despre transportul public – iar
De cele mai multe ori, RATB alege cele mai proaste şi mai păguboase soluţii pentru călători ! 🙁
Atat ii duce mintea atat fac . Probabil ca se face pentru descongestionarea centrului orasului . Si va fi un pachet intreg de astfel de masuri . Printre care impunerea unor tarife barosane la parcarile de domiciliu , ca sa aibe baietii si fetele primari si primarite de unde sa fure . Misto este ca cei care circulam mai rar cu autoturismul propriu sa nu le mai parcam langa locuinta ci in afara Bucurestiului .De exemplu io din Petre Ispirescu sa o duca pe la Mihailesti. Parfum ! Cap au , creier la ce le mai trebuie !
http://www.evz.ro/parcarea-de-resedinta-ar-putea-deveni-un-lux.html
… „parcagii” din zona Sălii Palatului sînt cei mai fericiți, cred. Au unde să stivuiască mașinile care vin la concerte. Iupiii.
In conditii normale, linia asta ar fi putut fi prelungita la Romana cu retur prin Dacia si apoi traseul actual. Niciodata n-am inteles de ce era singurul de pe Stirbei care intorcea la Brezoianu. Era si inca este o linie atipica, ramasa asa din motive de “traseu traditional” care ar fi deranjat calatorii in cazul unei schimbari (vesnica placa a RATB cand vine vorba de solicitari de schimbare a vreunui traseu).
păi taman ce-au retezat fix „tradiționalul” lu’ 78 🙂
Vom reveni pe subiect.
Deci rondul ăla frumos cu tramvaie a fost in spatele bisericii Kretulescu?
@ady: chiar acolo!
Poate voi ati trecut peste insa eu nu:
http://a-craciunescu.blogspot.ro/2017/05/nesimtirea-invinge-mereu.html
Ando stie …