despre ce se mănîncă în București - și cu ce se mănîncă Bucureștiul

arhiva

Unirii – trafic în anii 90

Mi-am mai dat cu părerea despre bulevardul Unirii, fost Victoria Socialismului – şi despre felul în care cred că mai degrabă încurcă, decît ajută traficul bucureştean.

Dar bulevardul Unirii există – şi ne place sau nu, trebuie să-l folosim. Şi-l folosim de mai bine de 20 de ani, pentru că s-a deschis traficului public doar după Revoluţie.

20 de ani! chiar nu ne vine să credem că au trecut atît de repede. Şi în 20 de ani s-au schimbat destule, chiar şi pe bulevardul Unirii…

În primul rînd, în Piaţa Unirii se circula în ambele sensuri prin faţa Magazinului Unirii pînă prin 1995. Strada care leagă Splaiul de Calea Călăraşilor şi care trece prin Parcul Unirii nu era acolo iniţial; a fost tăiată după 90, pentru a nu fi nevoit să ocoleşti tooooată piaţa.

Pe bulevardul Unirii primul autobuz a care a circulat a fost 385 – între Piaţa Unirii şi Casa Republicii, la începutul lui 1990; ulterior 385 a fost trimis să umble pe Splai.

Între Piaţa Unirii şi Piaţa Muncii legătura se stabileşte de-abia în vara lui 1994, cînd se înfiinţează linia 104, prima linie cu autobuze DAF.

La mijlocul distanţei dintre Nerva Traian şi Mircea Vodă se afla o insulă în mijlocul bulevardului Unirii, care trebuia ocolită; insula a fost subţiată pentru a se circula normal prin 1993-94, cred.

Sensul giratoriu de la Piaţa Alba Iulia a început să fie obligatoriu doar prin 1995.

6 comments to Unirii – trafic în anii 90

  • mike

    Bulevardul Unirii, pe zona din piata, poate fi transformat intr-un veritabil pietonal. Cu acest pietonal se poate pastra SI axialitatea pe directia Casa Poporului (pentru turistii din viitor). Cu aceasta bucata din B-dul Unirii transformata in pietonal, piata se intregeste zona de fantani devenind deschisa in totalitate catre pietoni. Ca si conducator auto, mi se pare inutil si stupid sa ma plimb cu slalom prin inima pietei si printre fantani. Ca solutie pentru auto, ar fi reconfigurarea circulatiei de pe b-dul Unirii astfel: DEVIEREA circulatiei auto dintre fantani pe Splaiul Independentei si continuare pe Dimitrie Cantemir (o bucla in forma de U cu dublu sens care duce tot traficul AUTO pe perimetrul pietei).
    Daca o sa mai apucam in tara asta proiecte non ADP, sper ca geniile de urbanisti si arhitecti sa conceapa o legatura denivelata pietonala intre piata si zona centrului vechi cu eventuale pasarele sau platforme pietonale denivelate peste cele doua artere din nordul pietei (Str Halelor si prelungirea Corneliu Coposu).
    Alte Pasarele denivelate (dinspre piata) pot exista:
    – pietonalele din lungul B-du Unirii spre viitoarea Biblioteca Nationala si aripa de sud a magazinului Unirii.
    – pietonal spre Aleea Dealul Mitropoliei
    Prin pasarela pietonala eu inteleg desfasurarea de rampe ample (rampe + scari separat) si posibilitatea accesului biciclistilor, carucioare de copii si persoane cu dizabilitati.
    ps. Cred ca este extrem de necesara reconfigurarea totala a pietei.
    Reconfigurare in principal prin scoaterea acelor fantani care sunt extrem de grotesti. Plantarea, pe tot perimetrul pietei, cu vegetatie densa de protectie (banda de 3-5 metri latime).
    Creearea de pergole sau vegetatie sub care sa te adapostesti la umbra, creearea de puncte de apa, fantani, mini rau artificial, apa care tasneste din pamant, nu stiu, ceva ! etc. Neaparat Concurs inter/national de amenajare pe bune. Exclus dinozauri cu leduri!!

  • hero(dot)com

    sunt de acord cu mike in legatura cu reconfigurarea totala a pietei , deoarece este doar un spatiu deschis fara prea multe zone pietonale, cu toate ca este considerata cea mai mare piata din tara din cate stiu.
    Eu vad, pe langa inchiderea segmentului din Bdul Unirii intre Constitutiei si fantani pentru pietonal, o circulatie auto in forma de X , axele fiind date de splai pe de o parte si Regina Maria-Coposu pe de cealalta parte. Axa Nord-Sud deja subtraverseaza piata intr-un mod fericit.
    Si de asemenea consider ca prelungirea linei 32 pana la Sf Vineri nu ar deranja cu nimic intr-un astfel de scenariu, ba cred ca ar fi benefica. Cu siguranta nu sunt primul de aceasta parere…
    am o intrebare totusi legata de Piata Alba-Iulia : Pe Burebista nu era inca deschis traficul sau se considera ca e drum secundar, deci fara prioritate inainte de respectarea giratoriului? [giratoriu care si azi de fapt are alte regului de prioritate, tot pe axa unirii-decebal]

  • hm

    bre, bine-aţi revenit!
    Atîta zic, cine-o să reuşească să ofere o soluţie completă privind Piaţa Unirii (cu transport public, auto, acces şi zone pietonale) – ăla, om este!
    Deocamdată, ce se întîmplă în Piaţa Unirii este o soluţie minimă, care trebuia să fie temporară.

    Pentru că pur şi simplu nu poţi să tai fluxurile normale, tradiţionale, viabile ale unui oraş (asta a făcut Ceauşescu) şi să te aştepţi să meargă lucrurile; de la sine.

    Din păcate văd tot mai mult că soluţiile propuse de Primărie sînt tîmpite. Mă uit la bietul bulevard Brîncoveanu, lărgit la 3 benzi pe sens între Niţu Vasile şi Luică. Ttrece acum la nici 10 metri de un bloc de locuit. Are pe mijloc o bandă verde de un metru-jumate şi nu are benzi de stocare pentru virajul la stînga.Îmi pare mai periculos de străbătut că înainte.

    @hero(dot)com: să ştii că nu-mi aduc aminte despre Burebista. cred că se putea circula pe el, dar nu era folosit atît de mult ca azi ca legătură cu Unităţii.

  • Freesys

    Burebista era betonat, era ceva in genul unui “spate de bloc” (se juca tenis de picior la orele de varf) la fel si contiuarea Brailita – Zizin; in oras s-a circulat decent pana prin ’99-2000 nu aveai nevoie de scurtaturi.Unitatii din momentul semaforizarii nu mai e o scurtatura, stai la semafor 5 minute si la ora 03.00. Pentru ca tot suntem in zona astept semaforizare si “la pompieri” (calea-vitan / zizin-brailita).

  • Lucian

    eu la unirii as face in felul urmator( bineinteles trebuie distrusa toata piata actuala:))).as crea in pta unirii 2 intersectii foarte mari ,practic 2 piete in una:as reactiva intersectia istorica din unirii calarasilor/regina maria cu splaiul, si intersectia mai recenta sa zic asa unirii cu cantemir.as face pasaj atat pe directia N-S cantemir, cat si in lungul Unirii ,pe E-V.Astfel ar fi loc pt crearea de cozi pe slai mai ales,dar si pe calarasilor/regina maria.Ar ramane zona pietonala in fata la unirea,in fata la blocul optinova,in fat ala Hanul Manuc,Lipscani si in partea cealalta,catre Mitropolie.Plus o zona mare intre aceste artere,in mijlocul pietei.Poanta e ca trebuie bagat metroul si mai adanc,din cauza pasajului E-V,rezultand viitoarea Unirii 3 la o adancime nemaivazuta ( cel putin la noi).Fantana mare ar veni probabil in spatiul pietonal mare din centrul pietei.Ar mai trebui modificat splaiul,care e mai lat intre piata si bibiloteca ,pt a crea 3 benzi si pt traficul spre unirii direct,dambovita fiind ingustata pe vreo 500m .

  • hm

    Da’ nişte blocuri n-ai demola pe-acolo?
    Degeaba vrei să păstrezi fîntîna – e aşa urîtă încît trebuie demolată, înainte să ajungă o ruină peste un număr de ani. Mai degrabă aş vedea alte fîntîni – mult mai frumoase, mult mai potrivite cu locul, aşa cum s-ar putea transforma el.

Leave a Reply to hm Cancel reply

You can use these HTML tags

<a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>